H Toyota Gazoo Racing σχεδιάζει την επέκταση της εμπλοκής της στο WRC, εξελίσσοντας Yaris Rally2 και Rally3 για χρήση από ιδιώτες, αρχής γενομένης από την επόμενη χρονιά.
Η αλλαγή ηγεσίας στην αγωνιστική ομάδα που συμμετέχει στο WRC, επιφέρει περαιτέρω μεταβολές στην καθημερινότητα της Toyota σχετικά με τις δραστηριότητες ράλλυ, αφού πέραν του Toyota Yaris WRC (και Rally1), σύντομα αναμένεται να παρουσιαστούν Toyota Yaris Rally2 και Rally3.
Καταρχάς, οι εγκαταστάσεις της Puupola θα αποτελέσουν παρελθόν και η ομάδα θα μεταφερθεί σε νέο, μεγαλύτερο χώρο, στη Juvaskyla. Από εκεί και έπειτα, η απόφαση για δημιουργία αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally2 (ή R5 όπως είναι γνωστά μέχρι σήμερα) έχει ληφθεί εδώ και αρκετό καιρό στα κεντρικά της Toyota στην Ιαπωνία, ωστόσο δεν είχε προχωρήσει μέχρι στιγμής. Καθώς η υποστήριξη πελατών υπήρξε ανέκαθεν σημαντικός πυλώνας της εμπλοκής της Toyota στο WRC, η είδηση της εξέλιξης αυτοκινήτων Rally2, καθώς επίσης και Rally3, δεν αποτελεί έκπληξη.
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, η απόφαση της FIA να επιτρέψει τη χρήση κινητηρίων συνόλων χωρητικότητας έως 1600 κ.εκ. για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, αποτέλεσε το κλειδί για την εμπλοκή της Toyota. Με βάση ρεπορτάζ του DirtFish, το Yaris Rally3 θα εφοδιάζεται με κινητήρα 1,6 λίτρων.
Η εξέλιξη του Toyota Yaris Rally2, αναμένεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο μια ήδη αναπτυγμένη κατηγορία, όπου αυτή τη στιγμή υπάρχουν τα Ford Fiesta, Skoda Fabia, Hyundai i20, Citroen C3 και Volkswagen Polo, που μαζί με τα παλαιότερα Peugeot 208 και Citroen DS3, έχουν φτάσει περίπου τις 1000 πωλήσεις αγωνιστικών στον κόσμο.
Από την άλλη, η πρόθεση δημιουργίας του Toyota Yaris Rally3, αναδεικνύει τη δυναμική αυτής της νέας κατηγορίας, στο πλαίσιο της οποίας ήδη εξελίσσεται το Ford Fiesta Rally3, που θα λάβει Δελτίο Αναγνώρισης την 1η Ιανουαρίου 2021.