Λίγες ημέρες πριν από την εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, το πλήρωμα της On Sale Rally Team, Γιώργος Κεχαγιάς και Χρήστος Κουζιώνης, μοιράζεται τις σκέψεις του για τον κορυφαίο ελληνικό αγώνα, με επίκεντρο τις αναμνήσεις από το παρελθόν και την επερχόμενη αγωνιστική διοργάνωση.
Η στιγμή της εκκίνησης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 πλησιάζει και η On Sale Rally Team ολοκληρώνει την προετοιμασία της συμμετοχής των Γιώργου Κεχαγιά και Χρήστου Κουζιώνη, με το Skoda Fabia Rally2 evo που θα φέρει το Νο.45 στις πόρτες. Ο 10ος γύρος του WRC, θα διεξαχθεί στις 7-10 Σεπτεμβρίου έχοντας ως επίκεντρο τη Λαμία. Η εκκίνηση θα δοθεί την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, λίγα λεπτά πριν από την διεξαγωγή υπερειδικής στην Αθήνα. Η τελετή τερματισμού θα πραγματοποιηθεί το μεσημέρι της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου στην Λαμία, έπειτα από 15 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 307,89 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Καθώς το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί έναν από τους πλέον εμβληματικούς αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και τον σημαντικότερο επί ελληνικού εδάφους, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αναμνήσεις, ιδιαίτερα για όσα πληρώματα συμμετέχουν σε αυτό. Με αυτό ως δεδομένο, αδράξαμε την ευκαιρία να «ανακρίνουμε» το πλήρωμα της ομάδας μας. Έτσι, οι Γιώργος Κεχαγιάς και Χρήστος Κουζιώνης μας δίνουν μια εικόνα από όλα εκείνα, που τους έκαναν να αγαπούν τον ελληνικό αγώνα και να ανυπομονούν, για την 5η τους συμμετοχή σε αυτόν.
Τι σημαίνει για εσένα το Ράλλυ Ακρόπολις;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη εμπειρία, την οποία μάλιστα είχαμε χάσει πριν από μερικά χρόνια και αποδείχθηκε πως όταν κάτι δεν το έχεις, κατανοείς καλύτερα πόσο σημαντικό είναι. Είναι πολύ σημαντικό να βρισκόμαστε σε μια διοργάνωση παγκόσμιας εμβέλειας όπως είναι το Ράλλυ Ακρόπολις, στο οποίο συμμετέχουν οι καλύτεροι του κόσμου, που έχουν γράψει πολύ σημαντική ιστορία».
Χρήστος Κουζιώνης: «Όλες οι ομάδες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ συμφωνούν ότι είναι ένας από τους καλύτερους αγώνες του θεσμού. Έτσι και εγώ, θα πω ότι λαμβάνουμε μέρος στον καλύτερο αγώνα του θεσμού».
Ποιες είναι οι πρώτες σου αναμνήσεις από το Ράλλυ Ακρόπολις;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Από μικρός περίμενα τη γιορτή του Ακρόπολις, γιατί ως γιορτή αντιμετωπίζαμε ανέκαθεν τις ημέρες του αγώνα. Ετοιμαζόμασταν να βρεθούμε στα βουνά και να δούμε περάσματα από κορυφαίους ξένους οδηγούς που δεν βλέπαμε συνέχεια. Έτσι, μόνο μια φορά το χρόνο, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά, κάτι που δε θα ξαναβλέπαμε σύντομα».
Χρήστος Κουζιώνης: «Κατά κύριο λόγο μένει αξέχαστη η ζέστη και η δυσκολία που έχει ο συγκεκριμένος αγώνας. Όμως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του θεωρώ πως είναι ο κόσμος και συγκεκριμένα, το πάθος που έχουν οι θεατές στις ειδικές διαδρομές».
Όταν ήσουν νεότερος, είχες φανταστεί πως θα μπορέσεις κάποια στιγμή στο μέλλον να αγωνιστείς στο Ράλλυ Ακρόπολις;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Για να είμαι ειλικρινής, όχι. Καθώς εμείς από μικρή ηλικία συμμετείχαμε σε ασφάλτινους αγώνες, ή σε αναβάσεις, δεν είχα φανταστεί πως θα βρεθώ σε μια τόσο δυνατή και καλά οργανωμένη ομάδα, ώστε να συμμετέχω στο Ράλλυ Ακρόπολις».
Χρήστος Κουζιώνης: «Νομίζω ότι το όνειρο κάθε αγωνιζόμενου που ασχολείται με τους αγώνες Ράλλυ στην Ελλάδα, είναι κάποια στιγμή να συμμετάσχει σε αυτόν τον αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος».
Ποιος είναι ο αγαπημένος σου συνδυασμός (αυτοκίνητο-πλήρωμα), από τη δεκαετία που ξεκίνησες να παρακολουθείς το Ράλλυ Ακρόπολις;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Όταν ήμουν πιο μικρός, υποστηρίζαμε ως κατασκευαστή την Ford και ως οδηγό τον Colin McRae, λόγω και του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Όταν άρχισα να παρακολουθώ εκτενέστερα και να αποκτώ γνώσεις γύρω από το αντικείμενο, πέρασα στην πλευρά των Γάλλων, δηλαδή των Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, ανεξάρτητα από το αυτοκίνητο που οδηγούσαν».
Χρήστος Κουζιώνης: «Σαν παλιότερος πλέον, θα πω ότι το Ford Focus μαζί με τους Colin McRae – Nicky Grist ήταν το αγαπημένο μου».
Ποια είναι η αγαπημένη σου ειδική διαδρομή από το Ράλλυ Ακρόπολις;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Θα αναφέρω τις Καρούτες. Πρόκειται για μια ειδική διαδρομή που διαθέτει τα πάντα. Έχει μεγάλο μήκος, πατημένα και ανοιχτά κομμάτια, σημεία με πιο «κακό» οδόστρωμα, διαφορές υψομέτρου και γενικά είναι μια πολύ απαιτητική, αλλά συνάμα ωραία ειδική διαδρομή».
Χρήστος Κουζιώνης: «Δεν μπορώ να ξεχωρίσω μια συγκεκριμένη ειδική διαδρομή, γιατί όλες έχουν τον χαρακτήρα και την ομορφιά τους. Πάντως, αν πρέπει να αναφέρω μία, θα έλεγα το Ελευθεροχώρι λόγω της αγωνιστικής του φυσιογνωμίας και βέβαια, του περίφημου σημείου στη λίμνη που συγκεντρώνει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, θεατές».
Πώς αισθάνεσαι που θα είσαι παρών στην φετινή διοργάνωση, η οποία συμπίπτει με τη συμπλήρωση 70 ετών ιστορίας του αγώνα;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Αισθάνομαι πολύ τυχερός που συμμετέχω σε αυτόν τον αγώνα, ανεξάρτητα από τη συμπλήρωση 70 ετών ιστορίας, η οποία πάντως δείχνει πολλά για τη δυναμική του. Για εμένα, είναι σημαντικό πως συμμετέχω στο Ράλλυ Ακρόπολις».
Χρήστος Κουζιώνης: «Όπως είπα προηγουμένως και μόνο που συμμετέχεις στον συγκεκριμένο αγώνα είναι πολύ μεγάλη τιμή, πολλώ δε μάλλον κατά τη συμπλήρωση 70 ετών, που σημαίνει ότι γίνεσαι και εσύ κομμάτι της ιστορίας του».
Πώς αξιολογείς τον φετινό αγώνα; Θα είναι πιο δύσκολος από τον περσινό; Ποια είναι η κρισιμότερη ημέρα του;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Κάθε ημέρα έχει τη δική της ιδιαιτερότητα. Η Παρασκευή δεν περιλαμβάνει πολλά σέρβις, ενώ θα είμαστε σε κίνηση όλη την ημέρα, οπότε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην προκύψουν προβλήματα. Θεωρώ πως το Σάββατο είναι σημαντική ημέρα του αγώνα, αφού διαθέτει μεγάλες ειδικές και απλές διαδρομές και είναι η μεγαλύτερη του τριημέρου. Θεωρητικά, η Κυριακή θα είναι πιο χαλαρή, αφού λογικά θα έχουν δημιουργηθεί και κάποιες διαφορές. Οπότε, καταλήγω πως το Σάββατο θα είναι η ημέρα-κλειδί».
Χρήστος Κουζιώνης: «Θα είναι δύσκολος όπως και πέρυσι. Χρειάζεται προσοχή και καλή στρατηγική σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου, όμως θεωρώ πως η πιο σημαντική μέρα, που θα κρίνει και τον αγώνα, είναι το Σάββατο που περιλαμβάνει 141 αγωνιστικά χιλιόμετρα».
Θα ήθελες να κάνεις ένα σχόλιο για το επίπεδο των συμμετεχόντων στο WRC2;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Το WRC2 θεωρώ πως πλέον είναι σχεδόν ισάξιο με την κορυφαία κατηγορία του θεσμού. Δεν είναι τυχαίο ότι συμμετέχουν με κορυφαία αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, οδηγοί που έχουν κατακτήσει νίκες όπως ο Andreas Mikkelsen, έχουν βρεθεί σε εργοστασιακές ομάδες όπως οι Gus Greensmith, Adrien Fourmaux, Oliver Solberg και άλλοι που θεωρούνται ανερχόμενα ταλέντα όπως ο Sami Pajari. Τα ράλλυ έχουν διαφοροποιηθεί πολύ σε σύγκριση με το παρελθόν και η συγκεκριμένη κατηγορία διαθέτει πάρα πολύ υψηλό επίπεδο με πολύ απαιτητικά αυτοκίνητα. Κατά συνέπεια, η συμμετοχή στην κατάταξη του WRC2 αποτελεί μια εκπληκτική εμπειρία για εμάς».
Χρήστος Κουζιώνης: «Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον στο WRC2 έχει εκτοξευθεί, γεγονός που πιστοποιείται και από την παρουσία αρκετών κατασκευαστών. Τα αυτοκίνητα είναι πολύ ισχυρά και ο συγκεκριμένος θεσμός έχει προσελκύσει κορυφαία ονόματα όπως οι Andreas Mikkelsen, Adrien Fourmaux, Oliver Solberg, Gus Greensmith και στο πρόσφατο παρελθόν, Mads Ostberg ή Teemu Suninen. Με βάση αυτό, αλλά και την παρουσία πολλών ακόμη εξαιρετικών πληρωμάτων από το εξωτερικό και τη χώρα μας, ανυπομονούμε να βιώσουμε το πολύ υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού, εστιάζοντας πάντως στον δικό μας αγώνα».
Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να στείλεις στους Έλληνες θεατές;
Γιώργος Κεχαγιάς: «Καταρχάς, είναι πολύ ευχάριστο να βλέπουμε πως τα βουνά γεμίζουν για το Ράλλυ Ακρόπολις. Μακάρι αυτό να γίνεται και στους ελληνικούς αγώνες, καθώς λόγω του Ακρόπολις, ο συναγωνισμός έχει αυξηθεί και οι συμμετοχές είναι υψηλού επιπέδου. Ως προς τον αγώνα, επειδή οι ταχύτητες που αναπτύσσονται πλέον είναι πολύ υψηλές, καλώ τους θεατές, για την ασφάλεια τη δική τους και όλων μας, να στέκονται σε ασφαλή σημεία, ώστε εκτός των άλλων να μην έχουμε ακυρώσεις ειδικών διαδρομών. Τέλος, θα ήθελα να κάνω έκκληση στους πιο έμπειρους θεατές, να βοηθήσουν τους νεότερους προσφέροντας τις συμβουλές τους, αναφορικά με τα σημεία που ενδείκνυται να σταθούν ώστε να παρακολουθήσουν με ασφάλεια τον αγώνα».
Χρήστος Κουζιώνης: «Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι μια γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα μας και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, ώστε να τη διατηρήσουμε και για τα επόμενα χρόνια. Για να μπορέσουμε όλοι να ευχαριστηθούμε αυτή τη γιορτή, θα πρέπει να είμαστε ασφαλείς, να καθόμαστε σε σωστά σημεία και να ακολουθούμε τις οδηγίες της οργάνωσης».
On Sale Rally Team
Το πλήρωμα
Γιώργος Κεχαγιάς
Από τους κορυφαίους οδηγούς ράλλυ των τελευταίων ετών, ο Γιώργος έχει επιδείξει σημαντικά κατορθώματα στην πορεία του. Έκανε ντεμπούτο το 2004, ενώ για περισσότερα από 10 χρόνια διακρίθηκε σε αγώνες Ταχύτητας και Αναβάσεων, θεσμούς όπου αναδείχθηκε Πρωταθλητής με Ford Sierra RS 500. Η πρώτη του εμφάνιση στα ράλλυ έγινε το 2014, ενώ πήρε το βάπτισμα πυρός σε χωμάτινη επιφάνεια το 2017. Με την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Ράλλυ το 2019, εντάχθηκε σε μια πολύ κλειστή ομάδα οδηγών, οι οποίοι έχουν κατακτήσει τίτλους σε Ράλλυ, Αναβάσεις και Αγώνες Ταχύτητας, επίτευγμα με ιδιαίτερη αγωνιστική αξία. Το 2021, τερμάτισε στην πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, με το Skoda Fabia Rally2 evo της On Sale Rally Team.
Ημερομηνία γέννησης: 3 Οκτωβρίου 1985
Ντεμπούτο στους αγώνες: 2004 (Αγώνες Ταχύτητας με Ford Sierra RS 500)
Ντεμπούτο στα ράλλυ: 2014 (Παλάδιο με Ford Escort WRC)
Τίτλοι: Πρωταθλητής Ελλάδος Ράλλυ 2019, Πολυπρωταθλητής Αναβάσεων και Ταχύτητας
Συμμετοχές στο Ακρόπολις: 4 (2017, 2018, 2021, 2022)
Χρήστος Κουζιώνης
Ιδιαίτερα έμπειρος συνοδηγός, που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο δεξί κάθισμα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου το 2003. Έχοντας συμπληρώσει 20 χρόνια στην αγωνιστική δράση, ο Χρήστος έχει συμμετάσχει τόσο σε ασφάλτινα όσο και σε χωμάτινα ράλλυ, εντός και εκτός Ελλάδος. Φέτος, συνεργάζεται για πρώτη χρονιά με τον Γιώργο Κεχαγιά, ενώ κατά το παρελθόν έχει βρεθεί παραπλεύρως οδηγών όπως οι Λάμπρος Αθανασούλας, Μάκης Θεργιάκης, Νάσος Δασκαλόπουλος, Νίκος Ζακχαίος, Σωτήρης Οικονόμου κ.α.
Ημερομηνία γέννησης: 15 Ιανουαρίου 1978
Ντεμπούτο στα ράλλυ: 2003 (Σπριντ Κορίνθου)
Συμμετοχές στο Ακρόπολις: 4 (2009, 2013, 2014, 2021)
Το αυτοκίνητο
Skoda Fabia Rally2 evo
Μήκος: 3.999 χλστ. Πλάτος: 1.820 χλστ. Κινητήρας: 1.620 κ.εκ., 4κύλινδρος τούρμπο (βενζίνη) άμεσος ψεκασμός Ισχύς: 290 ίπποι Ροπή: 425 Nm Μετάδοση: 5τάχυτο σειριακό κιβώτιο, τετρακίνηση
Ανάρτηση: McPherson εμπρός και πίσω Διαφορικά: Μηχανικά εμπρός και πίσω Φρένα: Δισκόφρενα 300 χλστ., πλάτος 32 χλστ. Τροχοί: 7’’ x 15’’, ελάχιστο βάρος 8,6 κιλά Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 82,5 λίτρα
Ελάχιστο βάρος αυτοκινήτου: 1.230 κιλά
Το αγωνιστικό βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής Skoda Fabia 3ης γενιάς