X
Αγώνες

Τα virtual chicanes έρχονται στο WRC

Στο Ράλλυ Φινλανδίας, ένατο γύρο του θεσμού στο WRC, εισάγονται για πρώτη φορά τα «εικονικά σικέιν».

Το WRC εισαγάγει από αυτό το αγωνιστικό τριήμερο στο Ράλλυ Φινλανδίας τα «εικονικά σικέιν», τα οποία και συνέβαλαν ώστε η θρυλική ειδική διαδρομή Ouninpohja να ενταχθεί ξανά στο πρόγραμμα του εν λόγω αγώνα.

Τα «εικονικά σικέιν» άρχισαν να γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα στους αγώνες ράλλυ τα τελευταία χρόνια χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας, με το σύστημα να χρησιμοποιείται ήδη σε διάφορα πρωταθλήματα, συμπεριλαμβανομένου του ERC.

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα δούμε τα virtual chicanes και στο WRC μετά από την επιτυχημένη δοκιμή τους κατά τη διάρκεια του shakedown στο Ράλλυ Λετονίας.

Το «εικονικό σικέιν» αποτελεί ουσιαστικά ένα εργαλείο για να επιβραδύνουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα σε ένα συγκεκριμένο, και συνήθως αρκετά γρήγορο, τμήμα μιας ειδικής διαδρομής χωρίς οι διοργανωτές να είναι αναγκασμένοι να βάλουν φυσικά εμπόδια στους οδηγούς. Έτσι, αντί αυτών, οι διοργανωτές μπορούν τώρα να ορίσουν προκαθορισμένα σημεία εντός των ειδικών διαδρομών όπου οι οδηγοί πρέπει να επιβραδύνουν στα 60 χλμ./ώρα.

Τα «εικονικά σικέιν» εφαρμόστηκαν σήμερα στο shakedown στο Ράλλυ Φινλανδίας και θα κάνουν την εμφάνισή τους στην ειδική διαδρομή Ouninpohja, η οποία θα διεξαχθεί δύο φορές το Σάββατο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ouninpohja επιστρέφει για πρώτη φορά από το 2016, με τη γνώριμη διαδρομή μήκους 33 χιλιομέτρων να πραγματοποιείται φέτος με την αντίθετη φορά.

Επί του πρακτέου, πλησιάζοντας τα «εικονικά σικέιν», τα πληρώματα θα βλέπουν τις σχετικές πινακίδες που θα μετρούν αντίστροφα από τα 300 έως και τα 100 μέτρα κατά τη διάρκεια της ειδικής διαδρομές πριν φτάσουν στη σχετική ζώνη των 60 χλμ./ώρα. Αυτές οι προειδοποιήσεις θα εμφανίζονται επίσης και στο cockpit του αυτοκινήτου – εκεί όπου σε άλλες περιπτώσεις αναβοσβήνουν επίσης οι προειδοποιήσεις για κόκκινη σημαία κατά τη διάρκεια των ειδικών διαδρομών.

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο θα πρέπει να επιβραδύνει έως τα 60 χλμ./ώρα εντός της ζώνης των 200 μέτρων πριν από το «εικονικό σικέιν». Στο cockpit η σχετική ένδειξη θα γίνει πράσινη όταν το αυτοκίνητο «πιάσει» την σωστή ταχύτητα. Μόλις επιτευχθεί αυτή η ταχύτητα, το όχημα μπορεί να επιταχύνει ξανά.

Η αποτυχία του πληρώματος να επιβραδύνει το όχημα στα 60 χλμ./ώρα θα επιφέρει ποινή 2 δευτερολέπτων για κάθε 1 χλμ./ώρα που το αγωνιστικό αυτοκίνητο κινηθεί πάνω από το όριο – αυτός ο χρόνος θα προστεθεί στον συνολικό χρόνο του πληρώματος στη συγκεκριμένη ειδική διαδρομή.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!