X
Συνεντεύξεις

Συνέντευξη: O Oliver Solberg μιλάει στους 4Τ

Ο Oliver Solberg, από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς του WRC, μας μίλησε για το νέο Hyundai i20 N Rally2, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς και για το μέλλον του.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης του Hyundai i20 N Rally2, ενόψει της πρεμιέρας του σε χωμάτινο αγώνα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, “ξεκλέψαμε” λίγο από το χρόνο του Oliver Solberg για να τον “ανακρίνουμε”.

Ο 19χρονος Σουηδός -γεννήθηκε στη χώρα καταγωγής της μητέρας του Pernilla- και εργοστασιακός οδηγός της Hyundai, που φέτος συμμετέχει κυρίως στο WRC2, μας μίλησε για το νέο του αυτοκίνητο, για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ έδωσε και “hint” για τα επόμενα βήματα της καριέρας του.

Oliver Solberg: Ζέσταμα ενόψει της “μεγάλης” κατηγορίας

Παρά το ιδιαίτερα νεαρό της ηλικίας του, ο Oliver Solberg έχει εντυπωσιάσει άπαντες με την ταχύτητά του.
Γιος του Petter Solberg (διαβάστε τη συνέντευξη που μας παραχώρησε), ενός από τους πιο σημαντικούς και δημοφιλείς οδηγούς των τελευταίων δεκαετιών, έχει κυριολεκτικά… μεγαλώσει στα service parks αγώνων του WRC.

Ταυτόχρονα, πέραν του ταλέντου διαθέτει και το επικοινωνιακό χάρισμα του πατέρα του, οπότε κάθε συζήτηση μαζί του, είναι απολαυστική.

Βρίσκεσαι εδώ για δοκιμές εξέλιξης του Hyundai i20 N Rally2. Ποιες είναι οι πρώτες σου εντυπώσεις από το αυτοκίνητο στο ελληνικό χώμα; > Όπως είπες, είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε σε τέτοιες σκληρές συνθήκες.

Δουλέψαμε πολύ για 3 ημέρες, προσπαθώντας να βελτιωθούμε και σίγουρα έχουν γίνει καλά βήματα.

Είμαι ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο ως τώρα και προσπαθούμε να το ρυθμίσουμε όσο καλύτερα μπορούμε. Σίγουρα δε θα είναι ένας εύκολος αγώνας, ειδικά με ένα καινούργιο αγωνιστικό.

Τόσο εσύ όσο και η ομάδα, αναφέρετε πως πρόκειται για σημαντικό βήμα εμπρός, σε σύγκριση με το προηγούμενο Hyundai R5. Μπορείς να ορίσεις ένα ποσοστό της βελτίωσης; > Αυτό είναι δύσκολο. Σίγουρα όμως, πρόκειται για ένα 100% νέο αυτοκίνητο, οπότε είναι πολύ διαφορετικό. Είναι πολύ πιο γρήγορο από το προηγούμενο.

Βασικά, είναι πολύ πιο ευκολοδήγητο και το παράθυρο να κινηθείς γρήγορα παντού, είναι μεγαλύτερο. Ακόμη, βασίζεται σε νέα πλατφόρμα και έχει διαφορετικό σασί. Είναι καλό αυτοκίνητο.

Νομίζω ότι στην ομάδα έκαναν εξαιρετική δουλειά σε σύγκριση με το παλιό αυτοκίνητο, οπότε αν πρέπει να πω, το Hyundai i20 N Rally2 είναι βελτιωμένο 100%!

 

Σε αυτές τις δοκιμές, έχετε εστιάσει κάπου συγκεκριμένα; > Βλέπουμε διαφορετικές διαδρομές και προσπαθούμε να εστιάσουμε σε διαφορετικές συνθήκες, ώστε να κάνουμε το αυτοκίνητο ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση.

Σίγουρα, προσπαθούμε να βελτιώσουμε περαιτέρω την αξιοπιστία. Είναι η πρώτη φορά που κάνουμε δοκιμές σε πολύ σκληρό χώμα, όμως έχουμε κάνει καλά βήματα.

Πόσο σημαντική είναι η βοήθεια του Λάμπρου Αθανασούλα εδώ, καθώς γνωρίζει τις διαδρομές; > Είναι εξαιρετικό που τον έχουμε δίπλα μας, γιατί θα οδηγήσει επίσης το αυτοκίνητο. Μας βοηθάει ως προς τους δρόμους που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε και μας προτείνει πού πρέπει να κάνουμε δοκιμές. Έχει μεγάλη εμπειρία από τις διαφορετικές συνθήκες της Ελλάδας οπότε, νομίζω πως είναι μεγάλη βοήθεια να τον έχουμε μαζί μας.

Πώς αισθάνεσαι για την πρώτη σου συμμετοχή στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις; > Είναι ένας ωραίος αγώνας, με μεγάλη ιστορία και όμορφες διαδρομές, ενώ και η ατμόσφαιρα με τους Έλληνες θεατές ήταν πάντοτε πολύ ωραία.

Ακόμη και σε δοκιμές, υπάρχουν 20-30 άνθρωποι και αυτό είναι εξαιρετικό. Υπάρχει πολύ πάθος εδώ και αυτό μας αρέσει.

Είναι ένας εξαιρετικός αγώνας να συμμετάσχουμε και είναι εξαιρετικό που τον έχουμε πίσω στο πρωτάθλημα μετά από πολύ καιρό.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι ο πρώτος αγώνας με το Hyundai i20 N Rally2 στο χώμα, όμως είσαι ανταγωνιστικός και το γνωρίζουμε αυτό. Ποιος είναι ο στόχος σου; > Σίγουρα είμαι ανταγωνιστικός, θέλω να πάω καλά. Όμως είναι η πρώτη φορά σε χώμα και πρέπει να είμαστε ρεαλιστές.

Όπως κάναμε και στο Βέλγιο, κύριος στόχος θα είναι να έχουμε έναν καθαρό αγώνα, χωρίς λάθη ή προβλήματα και να τερματίσουμε.

Θεωρώ ότι τελικά, αν τερματίσεις στην Ελλάδα με αξιοπρεπή ρυθμό, θα έχεις πολύ καλή θέση στη γενική κατάταξη. Νομίζω ότι θα συμβούν πολλά σε πολλά αυτοκίνητα, που ελπίζω να μην είμαστε μεταξύ αυτών.

Ο πατέρας σου είναι από τους πιο δημοφιλείς οδηγούς στην Ελλάδα. Έχεις αισθανθεί την αγάπη του κόσμου προς το πρόσωπό του ήδη, ή πιστεύεις πως αυτό θα αυξηθεί τις ημέρες του αγώνα; > Θεωρώ πως θα το προσέξουμε περισσότερο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όμως μου έχει ήδη πει πολλές ιστορίες.

Με ακολουθούν πολλοί Έλληνες στα social media, οπότε το πάθος τους είναι ήδη φανερό.

Κατά συνέπεια, ήδη το έχω διαπιστώσει, όμως νομίζω ότι θα φανεί περισσότερο στον αγώνα. Όπως και να ‘χει, είναι εξαιρετικό.

Πόσο σημαντική είναι η εμπειρία του πατέρα σου, αλλά και της μητέρας σου, Pernilla, που επίσης υπήρξε αγωνιζόμενη; Μήπως το επώνυμο Solberg αυξάνει την πίεση; > Με έχουν βοηθήσει πολύ από μικρή ηλικία, αφού ανέκαθεν μου έδιναν συμβουλές. Τώρα μου προσφέρουν την εμπειρία τους ώστε αν γίνεται, να αποφύγω λάθη που εκείνοι πιθανώς να έκαναν.

Είμαι τυχερός σε αυτό, οπότε αυτό που έχω να κάνω, είναι να μάθω όσο πιο γρήγορα μπορώ. Ίσως αυτή η θέληση να μου προσθέτει επιπλέον πίεση, όμως προσπαθώ να μην το σκέφτομαι πολύ.

 

Ας περάσουμε σε κάτι διαφορετικό. Έχεις οδηγήσει το αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally1 της Hyundai ενόψει 2022; > Ναι, το έχω οδηγήσει. Κάθε ομάδα κάνει ήδη δοκιμές. Είναι μια νέα εποχή για όλους και έχουμε πολλά να μάθουμε.

Θα έλεγα πως πρόκειται για μια ωραία νέα εποχή και είναι μεγάλη ευκαιρία για εμένα να είμαι μέρος της. Δε έχει κάθε 19χρονος τέτοια ευκαιρία.

Επίσης, τα νέα αυτοκίνητα θα έχουν και στοιχεία από τα αυτοκίνητα Rally2. Αυτό σε διευκολύνει; > Οι νέοι κανονισμοί δεν είναι τόσο “high tech” όσο για τα σημερινά WRC. Θα πάρουμε καλά στοιχεία και από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, όμως θα πάρουμε στοιχεία από παντού ώστε να δημιουργηθεί ένα καλό πακέτο.

Είναι τόσο νωρίς στην εξέλιξη, που νομίζω ότι κάθε ομάδα έχει πολλή δουλειά, ειδικά στο ηλεκτρικό κομμάτι, αυτό είναι το σημαντικότερο κομμάτι που πρέπει να μάθουμε.

Εφόσον ξέρεις να φτιάχνεις ένα αυτοκίνητο ράλλυ, θα είναι πάντα ένα αυτοκίνητο ράλλυ. Όμως, το κύριο θέμα είναι να αποκτήσουμε εμπειρία από το ηλεκτρικό κομμάτι.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα βρεθείς στην “πρώτη ομάδα” της Hyundai το 2022. Τι έχεις να πεις για αυτό; > Δεν είναι σαφές ούτε για εμένα ακόμη. Προσωπικά, κάνω το καλύτερο δυνατό.

Υπάρχει ένα καλό σχέδιο με τη Hyundai για το μέλλον, θέλουν πραγματικά να δεσμευτούν και αυτό είναι θετικό για εμένα.

Δε γνωρίζω ακριβώς το πλάνο για τη νέα χρονιά. Τουλάχιστον σε αρχικό επίπεδο υπάρχει ένα καλό σχέδιο, όμως τίποτα δεν υπάρχει στο χαρτί.

Πρέπει να οριστικοποιηθούν όλα, και ποτέ δεν ξέρεις. Ελπίζω να βρίσκομαι στην ομάδα.

Αισθάνεσαι έτοιμος για το επόμενο βήμα; > Νομίζω ότι φέτος είναι εξαιρετικό που είχα ευκαιρίες με το WRC. Το Ράλλυ Arctic ήταν εξαιρετική ευκαιρία και αγώνας. Στην Αφρική ήταν λιγότερο καλά, όμως είναι μέρος της εμπειρίας.

Επίσης, είναι πολύ καλό που φέτος έκανα πολλούς αγώνες με το Hyundai R5 για εκμάθηση. Κάθε αγώνας είναι νέος για εμένα, οπότε είναι καλό να πάρω την εμπειρία από όλους τους αγώνες με το R5 πρώτα και μετά, ελπίζω να είμαι  έτοιμος

.

Ποιο είναι το μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις στους Έλληνες φιλάθλους; > Είναι υπέροχο που βρίσκομαι εδώ. Ανυπομονώ να συναντήσω τους Έλληνες φιλάθλους. Ο πατέρας μου, μου έχει πει πολλές ιστορίες, που δείχνουν πως υπάρχει μεγάλο πάθος. Πραγματικά ανυπομονώ.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος, Νίκος Κατίκης-Rallypixels

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!