Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της εν όψει του Ράλλυ Τουρκίας, η Skoda Motorsport βρίσκεται στη χώρα μας, με τον ταλαντούχο Kalle Rovanpera να αναλαμβάνει σήμερα τα πηδάλια του Fabia R5.
Η Ελλάδα είναι ένας από τους… αγαπημένους προορισμούς της Skoda Motorsport, αναφορικά με την εξέλιξη, αλλά και το στήσιμο του Fabia R5. Αυτή τη φορά, το τσέχικο εργοστάσιο βρέθηκε μέχρι και σήμερα στις ε.δ. Πάνω από τη Λαμία, με στόχο να βρει τις απαραίτητες και ιδανικές ρυθμίσεις εν όψει Ράλλυ Τουρκίας. Στον 10ο γύρο του WRC, με δεδομένο ότι μεσολαβεί το Ράλλυ Γερμανίας, η Skoda θα λάβει μέρος με δύο αυτοκίνητα για τους Pontus Tidemand και Jan Kopecky. Όμως, την τελευταία σημερινή ημέρα η τσέχικη ομάδα έδωσε την ευκαιρία στον ταλαντούχο Kalle Rovanpera να πάρει μία γεύση από τις σκληρές ελληνικές ειδικές διαδρομές. Εμείς, βρεθήκαμε στο Ρεγκίνι και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε τόσο με τον 17χρονο (τον Οκτώβριο κλείνει τα 18) σούπερ σταρ, όσο και με τον team manager της ομάδας Pavel Hortek.
Παρά το γεγονός ότι το Fabia διέθετε τη νέα μάσκα που έχουμε δει και στο μοντέλο παραγωγής, μας διαβεβαίωσαν ότι το αυτοκίνητο δεν διαθέτει κάποια νέα εξέλιξη. Κάτι που μας είπε και ο ίδιος ο Kalle: “Αυτή είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Ελλάδα! Αν είχα βρεθεί σε πολύ μικρή ηλικία, δεν το θυμάμαι, αλλά σίγουρα έχω δει πολλά βίντεο από το Ράλλυ Ακρόπολις. Σήμερα, κάνουμε μία σειρά δοκιμών ξεκάθαρα με στόχο να προετοιμαστεί η ομάδα εν όψει του Ράλλυ Τουρκίας, παρά το γεγονός ότι δεν θα αγωνιστώ εγώ. Δεν δοκιμάζουμε κάτι καινούργιο.” Μπορεί στον χωμάτινο γύρο που θα διεξαχθεί στη γειτονική χώρα να μην εκκινήσει, αλλά στο μυαλό του είναι ήδη το Ράλλυ Γερμανίας, όπου και θα κάνει την επόμενη του εμφάνιση. “Λόγω της ηλικίας μου, μπορώ να λάβω μέρος σε συγκεκριμένους αγώνες. Έτσι, δεν θα συμμετάσχω στην Τουρκία. Στη Γερμανία, θεωρώ ότι θα είναι ο πιο δύσκολος αγώνας για μένα. Είναι ο πιο ιδιαίτερος και απαιτητικός, με πολλές προκλήσεις. Εμείς θα προσπαθήσουμε να αποκτήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες εμπειρίες για το μέλλον.”
Όμως, είναι ικανοποιημένος από την παρουσία του μέχρι σήμερα σε όσους αγώνες έχει λάβει μέρος; “Μπορώ να πω ναι, αλλά και όχι. Η ταχύτητα μας είναι καλή, και δεν έχουμε κάνει πολλά λάθη. Στη Αργεντινή η έξοδος οφειλόταν σε λάθος των σημειώσεων. Σίγουρα, είναι δική μου ευθύνη, αλλά είναι μία εμπειρία που μας βοήθησε στη συνέχεια. Στη Φινλανδία, ήμασταν άτυχοι. Θέλαμε κάτι περισσότερο και η αλήθεια είναι πως δεν πιέζαμε στο όριο την Παρασκευή και το Σάββατο. Σπάσαμε την ανάρτηση, αλλά αυτό είναι κάτι που συμβαίνει στους αγώνες Ράλλυ. Σίγουρα δεν το περιμέναμε.” Ποια είναι η άποψη του για τo Skoda Fabia, και ποιοι είναι οι στόχοι του ως το τέλος της χρονιάς; “Αυτή τη στιγμή το Fabia είναι το καλύτερο στην κατηγορία και το διαπιστώνει κανείς από τα αποτελέσματα, όπου τα αυτοκίνητα είναι στην πρώτη τριάδα σε κάθε αγώνα. Από εκεί και πέρα, δικός μου στόχος είναι να κάνω όσο περισσότερους αγώνες μπορώ και σε αυτούς που θα συμμετάσχω να μαζέψω εμπειρίες για το μέλλον. Και εκεί που έχω γνώση από το παρελθόν, όπως το Ράλλυ Μ.Βρετανίας, να πιέσουμε λίγο παραπάνω.”
Με τον 17χρονο και σαφώς μαζεμένο Kalle Rovanpera να περνάει στο εσωτερικό του Fabia R5, δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον team manager της Skoda Motorsport, Pavel Hortek, με τη συζήτηση μας για ακόμα μία φορά να έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και να προκύπτουν ειδήσεις! Ξεκινώντας για τις δοκιμές στην Ελλάδα, μας επιβεβαίωσε ότι οι δοκιμές αφορούν την Τουρκία, ενώ μας εξήγηση τι θα περιμένουμε από τη Skoda τους επόμενους μήνες. “Αυτό το διάστημα προετοιμαζόμαστε για την Τουρκία, και το συγκεκριμένο είναι αυτοκίνητο δοκιμών. Δεν θα παρουσιάσουμε κάποια σημαντική εξέλιξη μέσα στους επόμενους μήνες. Το αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό μέχρι και σήμερα, και δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε πουλήσει περισσότερα από 270 Fabia R5. Στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε κάποιες μικρές βελτιώσεις, βήμα-βήμα.” Στο άμεσο μέλλον, όμως, ακόμα ένας Κατασκευαστές έρχεται στο WRC2 και αυτός είναι η VW, με την οποία μάλιστα συνεργάστηκαν στην αρχή του εγχειρήματος. “Ναι, η VW έρχεται και αυτή στην κατηγορία, και θα δούμε πως θα πάει. Μεταξύ μας έχουμε πολύ καλή συνεργασία και ιδιαίτερα στις αρχές. Απλά, επειδή το Polo βασίζεται σε διαφορετική πλατφόρμα και έχει διαφορετική ανάρτηση, από ένα σημείο και έπειτα οι δρόμοι μας χώρισαν! Αναμφίβολα, πιστεύω ότι θα είναι ανταγωνιστικοί από την αρχή. Θα έχουμε πλέον στην κατηγορία ακόμα ένα κορυφαίο προδιαγραφών R5.”
Με δεδομένη την παρουσία της VW στο WRC2, οι φήμες θέλουν τη Skoda να κάνει το άλμα στην μεγάλη κατηγορία του WRC. Μάλιστα, αρκετοί δεν θεωρούν τυχαίο το γεγονός ότι το τσέχικο εργοστάσιο έχει πλέον παρουσία στις συναντήσεις των Κατασκευαστών. Ο Hortek φροντίζει να μας προσγειώσει. “Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η Ford, η Hyundai και η Citroen, έχουν αυτοκίνητα και στις δύο κατηγορίες, ενώ το ίδιο είναι πολύ πιθανό να γίνει και με την Toyota. Εμείς, ως Κατασκευαστής, διαθέτουμε μόνο R5, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ακούγεται η άποψη μας για όσα αφορούν την κατηγορία του WRC2. Και για αυτόν τον λόγο έπρεπε να έχουμε θέση στο τραπέζι με τους υπόλοιπους.” Χωρίς υπεκφυγές, λοιπόν. Υπάρχει περίπτωση να δούμε τη Skoda στο άμεσο μέλλον στην μεγάλη κατηγορία του WRC; Ίσως με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που αναμένονται από το 2022; “Αυτή τη στιγμή, όχι. Τι θα γίνει στο μέλλον δεν ξέρω. Πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς θα αναφέρουν οι νέοι κανονισμοί. Υπάρχουν φήμες και ακούγονται διάφορα για την είσοδο νέων τεχνολογιών. Πιστεύω ότι πλέον αυτό είναι κάτι που επιθυμούν όλοι. Αν δεν εξελιχθούμε, δύσκολα θα προσελκύσουμε νέους Κατασκευαστές. Όλοι επενδύουν στις νέες τεχνολογίες, και αυτό είναι σίγουρα κάτι που ενδιαφέρει και την Skoda. Και είναι απολύτως λογικό, αφού αυτό προτάσσει και σημερινή εποχή.”
Και ποια είναι αυτή η τεχνολογία που θα ταίριαζε στο WRC; Διότι αρκετοί φανατικοί του σπορ διαφωνούν. “Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να σας πω, αφού δεν είναι τεχνικός. Σαν άνθρωπος των Ράλλυ, όμως, με βεβαιότητα σας λέω ότι δεν θα ήθελα να βλέπω ένα αγωνιστικό να περνάει και να είναι σιωπηλό. Για παράδειγμα, όμως, γιατί να μην γίνεται χρήση ηλεκτροκινητήρα στην απλή διαδρομή; Ιδέες και σκέψεις υπάρχουν, απλά χρειάζεται και πρέπει να πάρουμε μία νέα κατεύθυνση.” Ποια είναι τα σχέδια της Skoda για την επόμενη χρονιά; “Σίγουρα, θα συνεχίσουμε όπως φέτος, με το μυαλό μας και την προσοχή μας συγκεντρωμένη στους νέους οδηγούς. Απλά, φέτος είχαμε κάποιους περιορισμούς λόγω της ηλικίας του Kalle, κάτι που δεν θα ισχύει από την επόμενη χρονιά.” Δεν αντισταθήκαμε στον πειρασμό, και τον ρωτήσαμε σχετικά με το μέλλον του 17χρονου Φινλανδού, αναφορικά με τις φήμες που θέλουν τον Tommi Makinen να θέλει να του προσφέρει ένα Yaris WRC από τη νέα χρονιά. “Θα τον κρατήσετε στην ομάδα, και αν ο Tommi έχει διαφορετική άποψη;”, ρωτήσαμε! Και αφού χαμογέλασε, μας είπε χαρακτηριστικά: “Ίσως! Πάντως, η δική μου άποψη είναι ότι πρέπει να μείνει στο WRC2 για δύο ακόμα χρόνια. Οι αγώνες Ράλλυ δεν είναι πίστα, ούτε σπριντ. Πρέπει να αποκτήσει εμπειρία και και γνώσεις από τις ειδικές και τους αγώνες. Αν μείνει δύο χρόνια στην κατηγορία, τότε θα είναι απόλυτα έτοιμος και ώριμος για το άλμα στο WRC, ακόμα και αν θα είναι μόλις 21 ετών.”
Όλοι μιλάνε για τον 17χρονο Kalle, γιο του γνωστού μας Harry Rovanpera, με τα καλύτερα λόγια. Αλλά εν τέλει πόσο καλός είναι; Και η άποψη του Hortek, που στην ομάδα της Skoda έχει δει μερικούς από τους κορυφαίους οδηγούς του WRC είναι απλά αφοπλιστική: “Θα έλεγα ότι είναι το καλύτερο ταλέντο που έχουμε δει. Είναι 17 ετών και είναι απίστευτος. Είναι ταχύτατος, συγκροτημένος και εξαιρετικά ταλαντούχος. Πλέον, πρέπει να βρει τα όρια του, αλλά και τον τρόπο να κινείται το ίδιο γρήγορα, όσο και έξυπνα.”_Π.Τ.