Πέμπτος συνεχόμενος τίτλος για τον Sebastien Ogier, και δεν είναι μόνο τα αστέρια στη φόρμα του Γάλλου που ζαλίζουν, αλλά ο τρόπος κατέκτησε το φετινό Πρωτάθλημα.
Αυτό που σε κάποιους έμοιαζε με παραμύθι στις αρχές της χρονιάς, ολοκληρώθηκε στα δάση της Μ. Βρετανίας με ονειρικό τρόπο. Ο Sebastien Ogier ενάντια σε όποιες δυσκολίες και αντιξοότητες, κατάφερε να κατακτήσει τον πέμπτο συνεχόμενο τίτλο του, και ίσως μετά τον πρώτο, αυτόν που χάρηκε περισσότερο. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι πλέον ξεπέρασε οδηγούς-μύθους όπως οι Tommi Makkinen και Juha Kankkunen στον αριθμό τίτλων, αλλά και το ότι ανήκει σε ένα κλειστό κλαμπ οδηγών που έχουν κατακτήσει Πρωτάθλημα με δύο διαφορετικές ομάδες. Το έκανε πρώτος ο Walter Rohrl, που πανηγύρισε τους δύο τίτλους του με την Opel και την Fiat, και εν συνεχεία ο Juha Kankkunen που στέφθηκε Πρωταθλητής δύο φορές με τη Lancia και από μία με τις Peugeot, Toyota. Ακόμα σημαντικότερες, όμως, ήταν οι συνθήκες που το κατάφερε…
Όταν πέρσι το Νοέμβριο η VW τον άφηνε στα κρύα του λουτρού, είχε περιορισμένες επιλογές στα χέρια του. Αυτές ήταν η Toyota και η M-Sport. Η ιαπωνική ομάδα εμφανιζόταν για πρώτη φορά στο θεσμό, με ιλιγγιώδη προϋπολογισμό να τη συνοδεύει και ήθελε τον Γάλλο στις τάξεις της για να κάνει αίσθηση “με το καλημέρα” στο θεσμό. Με δεδομένη την ανταγωνιστικότητα που τον χαρακτηρίζει, ο Ogier επέλεξε τον δύσκολο δρόμο. Αυτόν της M-Sport. Η τεράστια επιθυμία του Malcolm Wilson, που τον ήθελε από το 2011 στην ομάδα του έπαιξε το ρόλο της και ο Γάλλος πήρε το ρίσκο. Γνωρίζοντας ότι είναι η πρώτη χρονιά των νέων WRCars, αλλά και την καλή παράδοση που έχει η M-Sport στη σχεδίαση των αυτοκινήτων “out of the box”, οδήγησε το Fiesta,, ικανοποιήθηκε και έριξε τη ζαριά του.
Μία ζαριά που στο τέλος του Ράλλυ Μ. Βρετανίας τίναξε την μπάνκα στον αέρα και του χάρισε το 5ο συνεχόμενο του Πρωτάθλημα. Σίγουρα, η παρουσία του δεν ήταν αντίστοιχα επιβλητική με τα προηγούμενα χρόνια, αφού δεν θύμιζε τον σίφουνα που με συνοπτικές διαδικασίες “καθάριζε” από νωρίς σχεδόν κάθε αγώνα. Ο ομόσταυλος του, Ott Tanak, φρόντισε από την αρχή να του προσθέσει ακόμα έναν πονοκέφαλο, αλλά ο Ogier δεν πτοήθηκε. Ήξερε ότι διαθέτει ένα πολύ σημαντικό όπλο στη φαρέτρα του, το οποίο ήταν μεγαλύτερο από όλων των άλλων μαζί. Την εμπειρία. Και σε αυτήν στηρίχθηκε σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μόλις μία εγκατάλειψη στη Φινλανδία, η οποία μάλιστα προήλθε από μηχανική βλάβη, και εννέα τερματισμοί στο βάθρο σε δώδεκα αγώνες! Τι και αν κέρδισε μόλις δύο αγώνες ή αν βρίσκεται μόλις 6ος στη λίστα με τους νικητές των ειδικών διαδρομών; Όταν σε κάθε αγώνα και επιφάνεια διαθέτεις την ταχύτητα να τερματίζεις στο βάθρο, δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο για να πανηγυρίσεις τον τίτλο. Με αυτόν τον τρόπο, ο Ogier όχι μόνο μάζευε βαθμούς σε κάθε γύρο του θεσμού, αλλά και πρόσθετε επιπλέον άγχος στους αντιπάλους του, οι οποίοι ήξεραν ότι δεν υπήρχε το παραμικρό περιθώριο λάθους. Κάτι που ο Neuville βίωσε και με το παραπάνω.
Βέβαια, δεν πρέπει να λησμονούμε και την M-Sport, η οποία μπορεί να είναι ιδιωτική ομάδα, αλλά σχεδίασε και κατασκεύασε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Το Ford Fiesta WRC αποδείχθηκε γρήγορο σε όλες τις επιφάνειες, κερδίζοντας πέντε αγώνες με τους Ogier, Tanak και Evans, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι σε κάθε φετινό γύρο του WRC ένα τουλάχιστον Ford θα τερμάτιζε στο βάθρο. Εξάλλου, ο Ogier ποτέ δεν παραπονέθηκε για το αυτοκίνητο, και οι όποιες σκέψεις έχει στο μυαλό του αναφορικά με το μέλλον του, δεν εντοπίζονται στο κατά πόσο ανταγωνιστικό είναι το Fiesta σήμερα, αλλά αύριο. Το 2018, όταν οι Hyundai, Toyota και Citroen θα ανοίξουν τα χρηματοκιβώτια και θα εξελίξουν τα αυτοκίνητα τους για τη νέα χρονιά, αλλά και κατά τη διάρκεια αυτής.
Το Fiesta WRC έδωσε τη δυνατότητα στον Ogier να ξεχωρίσει και να συνδυάσει ιδανικά την αξιοπιστία με τις επιδόσεις, με το αποτέλεσμα στο τέλος να δικαιώνει τον ίδιο για την επιλογή του. Με πέντε τίτλους πλέον στην κατοχή του, ο Sebastien έχει μπροστά του μία μάλλον δύσκολη απόφαση, η οποία θα τον απασχολήσει τις επόμενες μέρες ή εβδομάδες. Αυτό, όμως, δεν είναι της στιγμής, αφού μέχρι τότε ο Γάλλος δικαιούται να πανηγυρίσει τον πλέον απολαυστικό και “μάγκικο” τίτλο της καριέρας του._Π.Τ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: REPORTER IMAGES