X
Αγώνες

Rallylegend 2012: Rally Passion!

Δέκα λεπτά στο κεντρικό σέρβις παρκ του Rallylegend είναι αρκετά για να καταλάβεις ότι η ζωή όσων βρίσκονται αυτό το τριήμερο στο Σαν Μαρίνο περιστρέφεται γύρω από τους αγώνες Ράλλυ.




Φέτος, το Rallylegend γιορτάζει τη δέκατη εκδοχή του και η μοναδική αυτή εκδήλωση που έχει γίνει θεσμός τα τελευταία χρόνια, έχει την έδρα του στο κρατίδιο του Σαν Μαρίνο. Πόλος έλξης για θεατές αλλά και για μερικά από τα σπουδαιότερα ονόματα στην ιστορία των αγώνων Ράλλυ, προσέλκυσε και το δικό μας ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να βρεθούμε στη γειτονική Ιταλία για να παρακολουθήσουμε αυτόν τον διαφορετικό αγώνα-εκδήλωση. Στο Σαν Μαρίνο και συγκεκριμένα στο αθλητικό κέντρο του κρατιδίου, βρίσκεται το κεντρικό σέρβις παρκ, στο οποίο και φιλοξενούνται άνθρωποι και μηχανές. Ολόκληρος ο χώρος έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να πραγματοποιούνται και μία σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις, με επίκεντρο φυσικά τους αγώνες Ράλλυ. Φέτος, το επίκεντρο του ενδιαφέροντος έχει συγκεντρώσει μία σύγχρονη αγωνιστική μηχανή, και συγκεκριμένα το VW Polo R WRC. Το γερμανικό αγωνιστικό όπλο το οποίο και θα κάνει το ντεμπούτο του στο WRC το 2013, αποτελεί το πλοηγό αυτοκίνητο του αγώνα, έχοντας τον Carlos Sainz στα πηδάλια. Πλοηγό, είπαμε; Σημειώσατε λάθος, αφού στη νυκτερινή ειδική της Παρασκευής διαπιστώσαμε ότι ο Ισπανός μάλλον οδηγεί το αυτοκίνητο στο όριο προσπαθώντας να δοκιμάσει το Polo σε συνθήκες αγώνα.

Όμως, δεν είναι μόνο ο Sainz στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Το ίδιο ισχύει και για την Lancia Delta, η οποία και γιορτάζει 25 χρόνια παρουσίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει ξεχωριστή τιμητική εκδήλωση με την ονομασία Delta Legend. Όπως είναι λογικό, οι Delta κάθε γενιάς και προδιαγραφών έχουν κατακλύσει τον αγώνα και δεσπόζουν, όντας περισσότερες από κάθε άλλο μοντέλο στο χώρο του σέρβις παρκ. Βέβαια, μόνο τυχαίο δεν είναι αυτό, αφού αν παρατηρήσει κανείς γύρω του, το 90% των παρευρισκόμενων, οι οποίοι και είναι Ιταλοί, φορούν διακριτικά της Lancia και της Martini. Για τον αμύητο, είναιθ κάτι σαν μηχανή του χρόνου.

Παράλληλα, την τιμητική του στον αγώνα έχει και το Ράλλυ Σαφάρι! Σε ειδικό χώρο υπάρχουν μοντέλα που έχουν γράψει στο θρυλικό αγώνα της Αφρικής, ενώ μία ιδιαίτερη στιγμή ήταν η κοινή συνέντευξη Τύπου των θρύλων που έχουν γράψει ιστορία στον αγώνα. Δεν σας κρύβουμε ότι η εικόνα των κ.κ. Markku Alen, Bjorn Waldergard, Gustavo Trelles, Juha Kankkunen, Carlos Sainz και SandroMunari (αυτή ήταν η σειρά τους στο πάνελ) ήταν αναμφίβολα ξεχωριστή.

Βέβαια, το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι άλλο από τον αγώνα που εξελίσσεται γύρω από το βουνό του Σαν Μαρίνο. Την Παρασκευή η αυλαία άνοιξε με την τέλεση νυκτερινής ειδικής διαδρομής, στην οποία μείναμε άναυδοι από την παρουσία του κόσμου. Χιλιάδες θεατές μας θύμισαν γιατί οι Ιταλοί θεωρούνται από τους πλέον παθιασμένους με τους αγώνες Ράλλυ, και εν τέλει πόσο πολύ λείπει από το WRC μία ιταλική ομάδα. Από εκεί και πέρα, οι συμμετέχοντες είναι χωρισμένοι σε κατηγορίες, με τους Rally Stars να ανοίγουν τις ειδικές προσφέροντας θέαμα και χωρίς το άγχος του χρονομέτρου. Ανάμεσα τους και ο Jacky Ikcx με την εντυπωσιακή Porsche 959 προδιαγραφών Dakar και ο Sandro Munari με την Lancia Stratos. Η δράση στη συνέχεια αρχίζει με τον Sainz να σηματοδοτεί την έναρξη του αγώνα περνώντας με το Polo R WRC, με τους Legend Historic να ανοίγουν την αυλαία με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας ιστορικών. Εδώ, δεσπόζει η παρουσία του Markku Alen μετη Lancia 037, αλλά και του Bjorn Waldergard με τη Mercedes 500 SLC. Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πέρνουν τα Legend WRC, και ουσιαστικά πρόκειται για αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC όπως τα γνωρίζαμε μέχρι το 2010 οπότε και έδωσαν τη θέση τους στα αυτοκίνητα που βλέπουμε σήμερα. Εκεί, ξεχωρίζει η συμμετοχή του Markko Martin με το «προσωπικό» του Ford Focus RS WRC ʼ03, ο οποίος και έχει να αντιμετωπίσει Ιταλούς μετρ της ασφάλτου με αυτοκίνητα όπως Peugeot 206 WRC και Subaru Impreza. Στο τέλος, την παράσταση κλείνουν οι Legends Myth, οι οποίοι και οδηγούν αυτοκίνητα από το 1987 και έπειτα, με τα αγωνιστικά της κατηγορίας Α να έχουν την τιμητική τους. Εκεί, οι Juha Kankkunen και Gustavo Trelles, με Lancia Delta HF Integrale και Toyota Celica ST205 ξεχωρίζουν με την παορυσία τους, με τον Αργεντίνο να έχει κλέψει την παράσταση με τον τρόπο και την διάθεση του, όντας φιλικός και πρόσχαρος.

Ο αγώνας των Θρύλων, το Rallylegend, είναι σε κάθε περίπτωση μία εκδήλωση στην οποία ξεχειλίζει το πάθος για τους αγώνες Ράλλυ. Τόσο από τους ανθρώπους που το διοργανώνουν, όσο και από όσους τον παρακολουθούν ή συμμετέχουν. Περισσότερα και σαφώς πιο αναλυτικά, στο επόμενο τεύχος των 4ΤΡΟΧΩΝ στις αρχές Νοεμβρίου._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!