top icon
Αγώνες

RallycrossRX: Στην Τουρκία!

Βρισκόμαστε στο Instabul Park, παρακολουθούμε τον προτελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την πρώτη μέρα.

Δεν είναι μυστικό, ότι τους τελευταίους μήνες έχει δημιουργηθεί και αναπτυχθεί μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από το νεοσύστατο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross. Ο θεσμός που θέλει τους οδηγούς να αναμετρούνται σε μικτές συνθήκες σε πίστα, αντίπαλοι μεταξύ τους αλλά και με το χρονόμετρο, έχει γνωρίσει φέτος τεράστια άνθηση, ενώ όπως μας μετέφεραν οι άνθρωποι της ΙMG (εταιρία που έχει αναλάβει το promotion του θεσμού) έχει σημειώσει εντυπωσιακά νούμερα τηλεθέασης! Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι σε αυτή τη μορφή αγώνων βλέπουμε το τελευταίο διάστημα όλο και σημαντικότερα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και μεγάλες εταιρίες να έχουν εργοστασιακή εμπλοκή! Αυτό το Σαββατοκύριακο, στην Τουρκία, πραγματοποιείται ο προτελευταίος γύρος του θεσμού και βρισκόμαστε στην πίστα της Κωνσταντινούπολης για να παρακολουθήσουμε τον αγώνα.

Βέβαια, το εγχείρημα μόνο εύκολο δεν αποδεικνύεται, αφού η ένταση με τη Συρία στα τουρκικά σύνορα είχε σαν αποτέλεσμα δύο οδηγοί να μην ταξιδέψουν στην Τουρκία για λόγους ασφαλείας. Συγκεκριμένα η αμερικανική κυβέρνηση συνέστησε στους Ken Block και Tanner Foust να μην ταξιδέψουν στη Κωνσταντινούπολη, και οι τελευταίοι υπάκουσαν στη συγκεκριμένη οδηγία. Η αλήθεια είναι ότι στο κέντρο της πόλης η κατάσταση είναι έκρυθμη, αλλά η πίστα βρίσκεται περίπου 40 χλμ. μακριά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σχετικό κλίμα. Πάντως, τα μέτρα ασφαλείας είναι πολύ υψηλά, με ανθρώπους εταιρίας security να πραγματοποιούν ελέγχους και στα οχήματα που μπαίνουν στην πίστα!

 

Πίσω στους αγώνες Rallycross, να κάνουμε μία σύντομη εισαγωγή για όσους δεν γνωρίζουν. Τα αυτοκίνητα καταρχήν, είναι χωρισμένα σε δύο κατηγορίες (τουλάχιστον σύμφωνα με τις συμμετοχές στην Τουρκία). Στην κορυφαία, στα supercars, συμμετέχουν αυτοκίνητα που είναι πολύ κοντά στα γνωστά μας WRCars, αλλά με δίλιτρο τούρμπο κινητήρα και φυσικά αρκετές ελευθερίες τόσο σε ανάρτηση και σύστημα μετάδοσης, όσο και αεροδυναμική. Το αποτέλεσμα είναι περίπου 600 ίπποι και σας αναφέρουμε ότι για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση, αυτά τα «τέρατα» απαιτούν 1,9 δλ.! Ο αγώνας περιλαμβάνει τέσσερα συνολικά heat, με τους οδηγούς που ξεκινούν αναμετρούνται ανά τετράδες ή πεντάδες. Όλες οι αναμετρήσεις περιλαμβάνουν τέσσερις γύρους, με εξαίρεση τους ημιτελικούς και τον τελικό, που έχουν διάρκεια έξι γύρων. Κατά τη διάρκεια των heat ή αναμετρήσεων, οι οδηγοί αποκομίζουν βαθμούς, από τον πρώτο μέχρι και τον 16ο, χωρίς να μετράει η σειρά που τερμάτισαν, αλλά ο συνολικός χρόνος της προσπάθειας τους. Οι δώδεκα πρώτοι στο τέλος των τεσσάρων αναμετρήσεων, περνούν στα ημιτελικά. Εκεί, πραγματοποιούνται δύο αγώνες με έξι αυτοκίνητα ο καθένας, από όπου οι τρεις πρώτοι κάθε αγώνα περνάνε στον μεγάλο τελικό, από τον οποίο και αναδεικνύεται ο μεγάλος νικητής του αγώνα.

 

Σήμερα, το πρόγραμμα περιελάμβανε τις δύο πρώτες αναμετρήσεις, με τις άλλες δύο να είναι προγραμματισμένες για αύριο το πρωί. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε, ότι στην πρώτη αναμέτρηση οι οδηγοί αναμετρούνται όπως προκύψει η σειρά μετά από κλήρωση. Στη συνέχεια, οι αναμετρήσεις διαμορφώνονται ανάλογα με τους χρόνους, με αποτέλεσμα οι μάχες να είναι και πιο εντυπωσιακές, αφού αντιμέτωποι από εκεί και έπειτα, βρίσονται οι ταχύτεροι συνδυασμοί στην πίστα. Στην πρώτη αναμετρήσεων , ταχύτερος ήταν ο Topi Heikkinen με το VW Polo της Marklund Motorsport, ακολουθούμενος με πολύ μικρή διαφορά  από τον Σουηδό Richard Goransson με το Ford Fiesta. Τους δύο Σκανδιναβούς, ακολούθησαν ο Tim Hansen με το Peugeot 208 στα χρώματα της Red Bull και ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην ιστορία του θεσμού, Petter Solberg. Ο Νορβηγός οδηγεί το Citroen DS3 της δικής του ομάδας, και αναμφίβολα είναι από τα κεντρικά πρόσωπα εδώ στην πίστα της Τουρκίας.

 

Στη δεύτερη σειρά αναμετρήσεων, μεγάλος άτυχος στάθηκε ο πρώην Πρωταθλητής Rallycross, Timur Timerzyanov, αφού είδε τον τροχό του δικού του Peugeot 208 να φεύγει από το αμάξωμα, μετά από σύγκρουση με το 208 του Σκωτσέζου Andy Scott. Παράλληλα, εκτός μάχης τέθηκε νωρίς ο ταχύτερος στην πρώτη σειρά αναμετρήσεων, ο Heikkinen, αφού ο Φινλανδός τιμωρήθηκε με δεύτερο joker lap, λόγω λανθασμένης και πρόωρης εκκίνησης. Έτσι, ο 22χρονος Hansen έκανε τον ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο heat, έχοντας δεύτερο τον Per Gunnar Andersson με το Audi S1 της ομάδας του Mattias Ekstrom. Ο Σουηδός στάθηκε άτυχος στο πρώτο heat, αφού δεν κατάφερε να εκκινήσει λόγω μηχανικού προβλήματος, αλλά αποκόμισε πολύτιμους βαθμούς στο δεύτερο και ελπίζει μετά τα δύο αυριανά να καταφέρει να πλασαριστεί στους ημιτελικούς.

 

Η συνέχεια, λοιπόν, είναι προγραμματισμένη για αύριο, και όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, το Rallycross παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, με αρκετή δόση στρατηγικής και απαιτώντας από τους οδηγούς να κινούνται σε κάθε αναμέτρηση στο όριο. Αύριο, θα πραγματοποιηθούν δύο ακόμα αναμετρήσεις, πριν περάσουμε στους δύο ημιτελικούς και στον μεγάλο τελικό._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ