X
WRC

Rally Spain Debrief: Εξαντλώντας τις πιθανότητες (+videos)

Με το 1-3 στο Ράλλυ Ισπανίας, η Hyundai δεν επέτρεψε στην Toyota να πανηγυρίσει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και με τον τερματισμό στη δεύτερη θέση, ο Elfyn Evans διατήρησε τις ελπίδες για τον τίτλο Οδηγών απέναντι στον Sebastien Ogier.

Αν και πριν από τον αγώνα φάνταζε πιθανό, εντέλει μετά από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Ισπανίας δεν προέκυψε στέψη στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών.

Η νίκη του Thierry Neuville και η τρίτη θέση του Dani Sordo, επιτρέπουν στη Hyundai Motorsport να εξαντλήσει τις πιθανότητές της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, έστω και αν αυτές είναι από μηδαμινές έως ελάχιστες.

Παράλληλα, από τη στιγμή που ο Elfyn Evans τερμάτισε εμπρός από τον Sebastien Ogier, το Πρωτάθλημα Οδηγών θα κριθεί για δεύτερη συνεχόμενη φορά στην Monza.

Ράλλυ Ισπανίας Debrief: Πως διαμορφώνεται η διεκδίκηση των τίτλων

Από το Ράλλυ Φινλανδίας είναι δεδομένο πως μόνο οι Sebastien Ogier και Elfyn Evans διατηρούν πιθανότητες για την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών, με τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να καταφτάνει στην Ισπανία έχοντας “match ball”.

Μετά από το Ράλλυ Ισπανίας, όπου οι Evans-Martin τερμάτισαν στη δεύτερη θέση και οι Ogier-Ingrassia ήταν τέταρτοι, το προβάδισμα των Γάλλων μειώθηκε στους 17 βαθμούς (204-187).

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι ο Sebastien Ogier παραμένει ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο, αφού στο Ράλλυ Monza θα χρειαστεί συνολικά 13 βαθμούς, ώστε να μην τον ενδιαφέρει καν το αποτέλεσμα του ομόσταβλού του, αφού υπερτερεί και σε περίπτωση ισοβαθμίας (4 νίκες έναντι 2 του Evans).

Onboard με τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia

Πρακτικά, ο Γάλλος θα στεφθεί Πρωταθλητής εφόσον τερματίσει στο βάθρο, ανεξάρτητα από την έκβαση της Power Stage και τη θέση του Evans.

Εφόσον ο Evans κερδίσει και ο Ogier βρεθεί μεταξύ 4ης και 6ης θέσης, θα πρέπει να σημειώσει 1,3 ή 5 βαθμούς στην Power Stage, ώστε και πάλι να κατακτήσει τον τίτλο.

Από την πλευρά του, ο Ουαλός θα πρέπει να βρεθεί οπωσδήποτε στο βάθρο, αφού οποιαδήποτε θέση εκτός τριάδας, θα στέψει αυτόματα τον Γάλλο πρωταθλητή, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα στην Power Stage.

Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η διαφορά 47 βαθμών (474-427), επιτρέπει στην  Toyota να αναζητήσει μόλις 5 βαθμούς στην Monza, ώστε να κατακτήσει και τυπικά τον τίτλο, αφού το μέγιστο που μπορεί να λάβει μία ομάδα είναι 52.

Βάσει κανονισμών, οι 4 Κατασκευαστές που συμμετέχουν στο φετινό WRC (Toyota, Hyundai, M-Sport Ford, Hyundai 2C) λαμβάνουν βαθμούς σε επίπεδο δεκάδας για τα δύο καλύτερα πληρώματά τους.

Highlights από το shakedown

Κατά συνέπεια, οι βαθμοί απονέμονται για τις θέσεις 1-8, όπως και στο Πρωτάθλημα Οδηγών (25-18-15-12-10-8-6-4).

Καθώς οι τελευταίες θέσεις για τους Κατασκευαστές (7-8) προσφέρουν 10 βαθμούς (6+4), ο μόνος τρόπος να χάσει το Πρωτάθλημα η Toyota, είναι τα πληρώματά της να μην τερματίσουν, ούτε καν με χρήση SupeRally.

Πόσο (ελάχιστα) πιθανό είναι αυτό; Τόσες είναι και οι (ελάχιστες) πιθανότητες να μην στεφθεί Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών η ομάδα του Jari Matti Latvala…

Ράλλυ Ισπανίας Debrief: Λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά

Σε αντίθεση με το Ράλλυ Φινλανδίας, αυτή τη φορά η Hyundai είχε το πάνω χέρι έναντι της Toyota, με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe και Dani Sordo-Candido Carrera, να επικρατούν των Elfyn Evans-Scott Martin και Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, στις μονομαχίες για τη νίκη και την τρίτη θέση, αντίστοιχα.

Στο σύγχρονο WRC , οι διαφορές μεταξύ των αυτοκινήτων είναι μικρές και η έκβαση των αποτελεσμάτων κρίνεται πολλές φορές, από λεπτομέρειες.

Στην περίπτωση του Ράλλυ Ισπανίας, η Hyundai ήταν εκείνη που χαμογέλασε, φτάνοντας στην τρίτη φετινή νίκη έπειτα από 11 αγώνες.

Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe φρόντισαν δείξουν ποιο είναι το αφεντικό μόλις από το δεύτερο loop, παρά τη δυναμική εκκίνηση των Evans-Martin.

Οι Βέλγοι της Hyundai, που είχαν επικρατήσει και στον προηγούμενο ασφάλτινο αγώνα της χρονιάς, ο οποίος διεξήχθη τον Αύγουστο στην πατρίδα τους, πέρασαν στην κορυφή μία ειδική διαδρομή πριν από την ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας και παρέμειναν εκεί ως το τέλος, χωρίς να απειληθούν ουσιαστικά.

Πλάνα από την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας

Αν και οι ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Καταλονίας παραδοσιακά φημίζονται για την καλή πρόσφυση και το οδόστρωμά τους θυμίζει πίστα, φέτος τα χώματα από τις “μπούκες” στο εσωτερικό των στροφών, ήταν πολλά.

Αυτή η κατάσταση ευνοούσε το μεγαλύτερου μεταξονίου και σαφώς πιο υποστροφικό Hyundai i20 Coupe WRC, όπως τόνισε και ο Thierry Neuville.

Όσο πιο καθαρή ήταν η άσφαλτος, προσφέροντας αυξημένη πρόσφυση, τόσο πιο απόλυτες ήταν οι αγωνιστικές γραμμές που καλούνταν να ακολουθήσουν τα πληρώματα, με το Toyota Yaris WRC να υπερτερεί, ιδιαίτερα σε ειδικές διαδρομές με πολλές στροφές και χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα.

Για να ακολουθήσει το ρυθμό των πληρωμάτων της Toyota, ο Neuville οδηγούσε στο όριο, ενώ η έντονη υποστροφή του αυτοκινήτου, επέφερε και αυξημένη φθορά στη σκληρή γόμα ελαστικών της Pirelli.

Με τα χώματα από τις “μπούκες” να επηρεάζουν τις προσπάθειες των οδηγών, τα Hyundai i20 Coupe WRC απέκτησαν μικρό πλεονέκτημα από τα Toyota Yaris WRC, που είναι πιο ευαίσθητα σε -έστω και μικρής έκτασης- αλλαγές στησίματος.

Ταυτόχρονα, η ελάχιστα μεν, σημαντικά δε, μικρότερη απόσταση από το έδαφος, τα καθιστούσε πιο ασταθή στις “μπούκες”, γεγονός που μείωνε την πρόσφυσή τους και επηρέαζε την αυτοπεποίθηση των οδηγών, πάντοτε βέβαια μιλώντας για το απόλυτο όριο.

Hyundai Debrief: Ένα κλικ ταχύτερη

Τα παραπάνω στοιχεία, που κατέστησαν το Hyundai i20 Coupe WRC στο ταχύτερο αυτοκίνητο του ισπανικού ράλλυ, σε συνδυασμό με την εκπληκτική οδήγηση των Neuville-Wydaeghe, ανέδειξαν τους Βέλγους σε φαβορί για την τελική επικράτηση.

Η 15η νίκη στην καριέρα του Neuville δεν ήρθε χωρίς καρδιοχτύπι, αφού πριν από την Power Stage, ο κινητήρας του i20 Coupe WRC αρνήθηκε να πάρει εμπρός.

Μετά από προσπάθεια, σπρώξιμο του αυτοκινήτου και μεγάλη αγωνία, το πλήρωμα βρέθηκε στη διαδρομή και εντέλει στον τερματισμό, με τον 33χρονο οδηγό να μην κρύβει πάντως τη δυσαρέσκειά του για τα διαρκή προβλήματα αξιοπιστίας.

“Δυστυχώς υπήρξε πολύ άγχος πριν την τελευταία ειδική διαδρομή – ξανά”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Neuville. “Είμαι πραγματικά απογοητευμένος για αυτό, καθώς κατά τα άλλα το Σαββατοκύριακο θα ήταν τέλειο, όμως τώρα δεν είναι. Δεν ξέρω τι να πω, για να είμαι ειλικρινής”.

Highlights από το πρωί της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Ισπανίας

Πέραν του Neuville, που για ακόμη έναν αγώνα απέδειξε την ταχύτητά του, μένοντας μακριά από λάθη παρά τα οριακά περάσματά του, εξαιρετική ήταν και η επίδοση Dani Sordo.

Λίγες ημέρες μετά από την ανακοίνωση παραμονής στην Hyundai και το 2022, μοιραζόμενος το τρίτο αυτοκίνητο με τον Oliver Solberg, ο “Mr. Consistency”, όπως τον χαρακτήρισε ο Andrea Adamo, πιστοποίησε την ποιότητά του.

Η τρίτη θέση αποτέλεσε τον 50ό (!) τερματισμό του Sordo στο βάθρο, ενώ αυτή ήταν η 9η φορά που πετυχαίνει κάτι τέτοιο στην πατρίδα του, όντας πίσω μόνο από τον Sebastien Loeb. Ταυτόχρονα, αυτό ήταν το 15ο βάθρο του με την Hyundai.

Αν και ο τερματισμός στην τρίτη θέση δε φαντάζει ως εξωπραγματικό αποτέλεσμα, οι επιδόσεις των Sordo-Carrera κυμάνθηκαν σε υψηλό επίπεδο.

Την πρώτη ημέρα, ο Sordo έχασε λίγο χρόνο επειδή ξεκινούσε πιο πίσω και τα χώματα από τις “μπούκες” ήταν περισσότερα από αυτά που συναντούσαν οι ανταγωνιστές του, καθιστώντας το οδόστρωμα πιο γλιστερό.

Όταν βρέθηκε σε αντίστοιχα επίπεδα πρόσφυσης, ο Ισπανός έφτασε να μάχεται με τον Sebastien Ogier.

Αν  και συνήθως αυτές οι μάχες ήταν χαμένες περίπου εκ των προτέρων, αυτή τη φορά ο 38χρονος οδηγός, διέψευσε τους πάντες, επιδεικνύοντας μαχητικότητα και αυτοπεποίθηση.

Οδηγώντας γρήγορα και αποφασιστικά την τελευταία ημέρα, δεν άφησε τον Ogier να βρεθεί μπροστά του, δίνοντας έτσι παράταση ζωής στην Hyundai, για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ιδιαίτερα ο ταχύτερος χρόνος του Sordo στη βρεγμένη Power Stage ήταν εντυπωσιακός, αναγκάζοντας τον Andrea Adamo να “υποκλιθεί” και να ευχαριστήσει τον οδηγό του, ο οποίος κέρδισε τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

Το θετικό πρόσημο στην εμφάνιση της Hyundai, δεν χαλάει από την εγκατάλειψη των Ott Tanak-Martin Jarveoja, λόγω εξόδου.

Ο Εσθονός δεν βολεύτηκε ποτέ με το Hyundai i20 Coupe WRC στην άσφαλτο και η συνολική του αντιμετώπιση, φανερώνει πως το μυαλό του βρίσκεται ήδη στο 2022 και την εξέλιξη του νέου, υβριδικού i20 N Rally1.

Για να είμαστε δίκαιοι με τον Tanak, πέραν του Neuville και υπό προϋποθέσεις του Sordo, κανένας άλλος οδηγός δεν βρήκε τα όρια του τωρινού αυτοκινήτου της Hyundai σε ασφάλτινη επιφάνεια.

Μάλιστα, μεταξύ αυτών δεν υπήρξαν τυχαία ονόματα, προεξάρχοντος φυσικά του Sebastien Loeb, με τους Andreas Mikkelsen, Craig Breen και Hayden Paddon να προστίθενται στη λίστα.

Toyota Debrief: Σχεδόν Πρωταθλητές

Μπορεί το Ράλλυ Ισπανίας να μην είχε νικηφόρα έκβαση για την Toyota Gazoo Racing, όμως ο Jari Matti Latvala δεν έχει λόγο να είναι δυσαρεστημένος.

Άλλωστε, ο τίτλος Οδηγών θα καταλήξει στην ομάδα του, ενώ το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών θα χαθεί μόνο αν συμβεί η μεγαλύτερη ανατροπή στην ιστορία του WRC.

Από πλευράς πληρωμάτων, οι Elfyn Evans-Scott Martin ήταν ξανά οι ταχύτεροι με το Toyota Yaris WRC.

Το βρετανικό δίδυμο ξεκίνησε εντυπωσιακά παίρνοντας προβάδισμα, όμως σύντομα βρέθηκε να “κυνηγάει” τους Neuville-Wydaeghe. Τελικά, η δεύτερη θέση αποδείχθηκε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, έστω και αν άφησε στον Evans γλυκόπικρη γεύση.

Γλυκιά, επειδή διεκδίκησε τη νίκη και ήταν για δεύτερο σερί αγώνα, ταχύτερος του Sebastien Ogier. Πικρή, επειδή παρά αυτό το σημαντικό επίτευγμα δεν μείωσε τη διαφορά σε τέτοιο βαθμό, ώστε να αυξήσει πολύ τις πιθανότητές του για τον τίτλο.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Evans, θα κάνει στην Monza το καλύτερο δυνατό και από εκεί και πέρα, η κατάσταση είναι στα χέρια του Seb…

Στιγμιότυπα από το απόγευμα του Σαββάτου στο Ράλλυ Ισπανίας

Μια και η αναφορά στον Ogier, ο Γάλλος για ακόμη έναν αγώνα δεν μπόρεσε να “πείσει τον εαυτό του”, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, να πάρει το επιπλέον ρίσκο που απαιτείται, ώστε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω με τους εξωφρενικούς ρυθμούς που κινούνται τα τωρινά αυτοκίνητα WRC.

Φυσικά, αυτό δεν του στερεί τον τίτλο του φαβορί ενόψει Monza, αφού οι Ogier-Ingrassia έχουν αποδείξει πολλάκις πως είναι οι ικανότεροι όλων, στη διαχείριση πίεσης και απαιτητικών καταστάσεων.

Οπότε, παρόλο που ο Elfyn Evans διανύει πιθανώς την καλύτερη περίοδο της καριέρας του από πλευράς ταχύτητας, δε θα τολμούσαμε να ποντάρουμε υπέρ του, από τη στιγμή που ο Sebastien Ogier συνεχίζει να κρατάει την τύχη στα χέρια του.

Από την πλευρά τους, με τον τερματισμό στην 5η θέση οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen έκαναν, στην πρώτη τους παρουσία με αυτοκίνητο WRC στο Ράλλυ Ισπανίας, αυτό που αναμενόταν.

Δεν ρίσκαραν, αποτελώντας την οπισθοφυλακή των teammates τους σε όλον τον αγώνα και συγκέντρωσαν εμπειρίες, ώστε να επανέλθουν δριμύτεροι τα επόμενα χρόνια.

Αντίθετα, σε αναζήτηση καλής ψυχολογίας βρίσκεται ο Takamoto Katsuta. Ο 28χρονος οδηγός εγκατέλειψε μόλις στην πρώτη ειδική διαδρομή από έξοδο, έπειτα από καθαρά δικό του, όπως παραδέχθηκε, λάθος.

Από το Ράλλυ Εσθονίας και έπειτα, όταν ο Dan Barritt τραυματίστηκε, ο “Taka” δεν έχει καταφέρει να κερδίσει ούτε έναν βαθμό, ενώ οι αλλαγές δύο συνοδηγών (Keaton Williams, Aaron Johnston) δεν έχουν φέρει αποτελέσματα.

Μακάρι το Ράλλυ Monza να αποδειχθεί η αρχή της επανόδου για τον συμπαθή Ιάπωνα, ο οποίος αναζητά τον συνοδηγό με τον οποίο θα συμμετάσχει  στο WRC το 2022, πιθανότατα με το τέταρτο Toyota Yaris Rally1.

M-Sport Ford Debrief: Γιατί αργεί το 2022;

Η αντιμετώπιση των αγώνων της φετινής χρονιάς από την M-Sport Ford, δείχνει πως άπαντες στη βρετανική ομάδα περιμένουν με ανυπομονησία το 2022.

Ουσιαστικά, οι τελευταίοι αγώνες της σεζόν χρησιμεύουν ως συλλογή εμπειριών για τους Gus Greensmith και Adrien Fourmaux, οι οποίοι αναμένεται να πλαισιώσουν τον Craig Breen στην ομάδα το 2022.

Ο μεν Greensmith, τερμάτισε στην 6η θέση, στον τελευταίο του αγώνα με τον Chris Patterson,  ο οποίος αποχαιρετά την ενεργό δράση.

Η αποχώρηση του 53χρονου Βορειοϊρλανδού πριν από το Ράλλυ Monza, ουσιαστικά προδίδει την παραμονή του 24χρονου Άγγλου στην M-Sport το 2022.

Όπως δήλωσε ο Patterson, ο ιταλικός αγώνας θα πρέπει να είναι πρόβα τζενεράλε για τον Greensmith με τον νέο του συνοδηγό, αφού το Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα περιλαμβάνει πολλά καινούργια δεδομένα με την έλευση του νέου Puma και είναι πολύ σημαντικός αγώνας για την ομάδα.

Πλάνα από την τρίτη ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας

Ως φαβορί για αυτή τη θέση φαντάζει ο Aaron Johnston, νυν συνοδηγός του Katsuta, ενώ ισχυρό αουτσάιντερ είναι ο Stuart Loudon, με τον οποίο ο Greensmith συμμετείχε στο Ράλλυ Σαρδηνίας.

Στον τερματισμό του αγώνα, ο συνήθως αποστασιοποιημένος Gus ήταν φανερά συγκινημένος, ευχαριστώντας τον Patterson για όσα του δίδαξε σε αυτούς τους μήνες συνεργασίας, καθιστώντας τον φανερά καλύτερο οδηγό.

Ο δε Fourmaux επέδειξε ταχύτητα, σημειώνοντας και δεύτερο χρόνο γενικής, καθώς και τις μηχανικές του ικανότητες, όταν χρειάστηκε να αλλάξει βραχίονα τιμονιού και να αφαιρέσει το εμπρός αριστερά ημιαξόνιο του Ford Fiesta WRC, έπειτα από μικρή επαφή με μπαριέρα, που πάντως τον έριξε εκτός δεκάδας.

2C Competition Debrief: Αξιοπρεπής παρουσία

Για δεύτερη φορά μετά από το Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, η δορυφορική ομάδα της Hyundai συμμετείχε με δύο Hyundai i20 Coupe WRC.

Οι Oliver Solberg-Craig Drew μοιράστηκαν το πρώτο, με τον νεαρό Σουηδό να ισοφαρίζει το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC, τερματίζοντας στην 7η θέση.

Ο Solberg ακολούθησε ρυθμό τερματισμού, ώστε να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερες εμπειρίες, στο ντεμπούτο του με αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών σε ασφάλτινο αγώνα του WRC.

Video με τα τελικά αποτελέσματα του Ράλλυ Ισπανίας

Από την άλλη, οι Ισπανοί Nil Solans-Marc Marti συμμετείχαν εκτάκτως στον αγώνα, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Νέων 2017 να αντικαθιστά τον τραυματία Pierre Louis Loubet.

Ο 29χρονος Solans το διασκέδασε μέχρι τέλους, με την 8η θέση να είναι το επιστέγασμα ενός ονειρικού για τον ίδιο, τριημέρου.

Η παρουσία της γαλλικής ομάδας στην Monza αναμένεται επίσης δυναμική, αφού είναι απαραίτητη ώστε η “πρώτη ομάδα” της Hyundai να διατηρήσει τις ελπίδες για τον τίτλο Οδηγών.

Αν και δεν έχει ανακοινωθεί η σύνθεση οδηγών, η παρουσία του Solberg θεωρείται περισσότερο από πιθανή, ενώ η καλή παρθενική εμφάνιση στην Ισπανία με το Hyundai i20 N Rally2 από τον Teemu Suninen, που τερμάτισε στην 11η θέση γενικής και τη 2η του WRC 2, έφερε τον Φινλανδό δυνατά στη συζήτηση, για ακόμη ένα i20 Coupe WRC.

Εν κατακλείδι, η έκβαση του Ράλλυ Ισπανίας ήταν θετική για τους ουδέτερους παρατηρητές του WRC, αφού παρατείνει την αγωνία μέχρι τον τελευταίο αγώνα του θεσμού, στις 19-21 Νοεμβρίου.

Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford

Σύνοψη του αγώνα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!