top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σουηδίας: Παιχνίδια τακτικής

Με την έλλειψη χιονιού να είναι αισθητή στο shakedown, τα πληρώματα προτίμησαν να μην πιέσουν προφυλάσσοντας τα ελαστικά τους για τον αγώνα, με τον Mads Ostberg να σημειώνει εν τέλει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας.

Το σημαντικότερο πρόβλημα στην ομαλή διεξαγωγή του Ράλλυ Σουηδίας είναι η ύπαρξη χιονιού στις ειδικές διαδρομές. Όταν δεν υπάρχει αρκετό στην επιφάνεια του δρόμου, το χώμα κυριαρχεί με αποτέλεσμα τα καρφιά στα ελαστικά να καταστρέφονται. Με δεδομένο λοιπόν ότι τα πληρώματα έχουν συγκεκριμένο αριθμό ελαστικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, και συγκεκριμένα 28, οι κορυφαίοι συνδυασμοί του αγώνα προτίμησαν να προφυλάξουν τα ελαστικά τους για τη συνέχεια. Αυτό σημαίνει ότι αρκετοί δεν πίεσαν όσο θα ήθελαν ή μπορούσαν, κάτι που μεταφράζεται σε μη ενδεικτικούς χρόνους στην ειδική. Ειδικά από τη στιγμή που μετά τα πρώτα περάσματα βγήκε αρκετό χώμα στην επιφάνεια, οι περισσότεροι έκαναν τα υποχρεωτικά περάσματα, απογοητεύοντας όσους θεατές βρέθηκαν στο shakedown. Μάλιστα, χαρακτηριστική ήταν και η συγγνώμη του Mikko Hirvonen προς τους θεατές για το θέαμα που πρόσφεραν. Πάντως, αρκετοί οδηγοί εκφράζουν ανησυχία για το κατά πόσο θα υπάρχει αρκετό χιόνι στις ειδικές διαδρομές, αν και οι συνθήκες μπορούν να αλλάξουν πολύ εύκολα.

Κάπως έτσι, ο Mads Ostberg με το Citroen DS3 WRC κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην ειδική των περίπου 4 χιλιομέτρων. Μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω του ακολούθησε ο Jari Matti Latvala με το VW Polo R WRC με τον Kris Meeke να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα. Ο Βρετανός οδηγός, βέβαια, είχε τη στιγμή του νωρίς το πρωί στο πρώτο πέρασμα του, όταν και βγήκε με το DS3 WRC από το δρόμο, προκαλώντας ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης του Citroen. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει καθυστέρηση στην εξέλιξη του shakedown μέχρι να βγει το DS3 από αυτή. Αμέσως το αυτοκίνητο βρέθηκε στο σέρβις παρκ και μετά από μεγάλη προσπάθεια οι μηχανικοί της γαλλικής ομάδας κατάφεραν να το επισκευάσουν, δίνοντας τη δυνατότητα στον Meeke να συνεχίσει την προσπάθεια του και να σημειώσει τον τρίτο χρόνο της ημέρας. Αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τον Βρετανό, ο οποίος συμμετέχει για πρώτη φορά στην καριέρα του σε αγώνα σε χιονισμένες επιφάνειες. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Henning Solberg και Thierry Neuville, με Fiesta WRC και i20 WRC, αντίστοιχα, με τον Νορβηγό να χρησιμοποιεί ελαστικά της Pirelli. Σημειώστε ότι ο Sebastien Ogier σημείωσε μόλις τον δέκατο χρόνο, ενώ ο Hirvonen μόλις τον 16ο, περίπου 30 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρώτο. Επιδόσεις που αποδεικνύουν την τακτική κάποιων οδηγών.

Η δράση ξεκινάει σήμερα με την σούπερ ειδική στο Karlstadt, ενώ αύριο το πρωί τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν τις ειδικές που περνάνε και από την Νορβηγία. Ακολουθούν οι αναλυτικοί χρόνοι του shakedown._Π.Τ.

Χρόνοι Shakedown

1 Östberg-Andersson Citroen DS3 WRC 1:55,8
2 Latvala-Antilla Polo R WRC 1:56.2
3 Meeke-Nagle Citroen DS3 WRC 1:56.6
4 H. Solberg-Minor Ford Fiesta WRC 1:57.2
5 Neuville-Gilsoul Hyundai i20 WRC 1:58.0
6 Breen-Martin Ford Fiesta WRC 1:58.4
7 Hänninen-Tuominen Hyundai i20 WRC 1:59.9
8 Kubica-Szezcepaniak Ford Fiesta WRC 2:01.4
9 Tidemand-Floene Ford Fiesta WRC 2:02.8
10 Ogier-Ingrassia VW Polo R WRC 2:03.1
11 Tanak-Molder Ford Fiesta WRC 2:03.7
12 Prokop-Ernst Ford Fiesta WRC 2:06.4
13 Solowow-Baran Ford Fiesta WRC 2:10.7
14 Al-Qassimi-Patterson Citroen DS3 WRC 2:11.2
15 Evans-Barritt Ford Fiesta WRC 2:13.8
16 Hirvonen-Lehtinen Ford Fiesta WRC 2:23.9
17 Mikkelsen-Markkula VW Polo R WRC 2:24.9

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ