Ο Jari Matti Latvala χάρισε στην Toyota την πρώτη της νίκη στο WRC μετά από 17 χρόνια, με την ιαπωνική ομάδα να θυμίζει σήμερα μεθυσμένη πολιτεία!
Μόλις δύο αγώνες χρειάστηκαν για να σημειώσει η Toyota την πρώτη της νίκη στο WRC, μετά την επιστροφή στο θεσμό από το 1999. Τότε ήταν ο Didier Auriol στο τιμόνι της Corolla WRC στο Ράλλυ Κίνας εκείνης της χρονιάς, και σήμερα ο Jarri Mzati Latvala στο σουηδικό Ράλλυ με το Yaris WRC. Αν κάποιος πριν από ένα μήνα έλεγε ότι κάτι τέτοιο θα συνέβαινε, το πιο πιθανό είναι να τον χαρακτήριζαν υπεραισιόδοξο. Όσα έχουν γραφτεί για την επιλογή της Toyota να παραδώσει το εγχείρημα εν λευκώ στον Tommi Makkinen και την ομάδα του είναι νωπά στις μνήμες μας ακόμα, και πλέον ο 4άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής μπορεί “ευγενικά” να τους κλείσει το μάτι. Μετά τη 2η θέση του Jari Matti Latvala στο Μόντε Κάρλο, ο Φινλανδός χάρισε στην Toyota την πρώτη της νίκη μετά την επιστροφή της στο WRC, κάνοντας τους περισσότερους να αναθεωρήσουν για όσα έχουν γραφτεί. Ο Latvala μοιάζει αναζωογονημένος στις τάξεις της ιαπωνικής ομάδας και οι επιδόσεις του στη σημερινή τελευταία ημέρα του αγώνα πιστοποιούν του λόγου το αληθές. Με τον Ott Tanak μόλις 3,8 δευτερόλεπτα πίσω του, ο Φινλανδός όχι απλά έμεινε μπροστά, αλλά έκανε επίδειξη του πληθωρικού ταλέντου του κερδίζοντας και τις τρεις σημερινές ειδικές και κατακτώντας την 17η νίκη της καριέρας του. Και μάλιστα την πρώτη του μετά από σχεδόν έναν χρόνο, αφού η τελευταία του χρονολογείται πέρσι στο Ράλλυ του Μεξικό. Την ίδια ώρα, το Yaris δείχνει άκρως ανταγωνιστικό, επαληθεύοντας όσα μας ανέφεραν τεχνικοί στο Μόντε Κάρλο αναφορικά με τη δυναμική του κινητήρα, και όχι μόνο.
Όσο ευτυχισμένοι είναι στην Toyota, άλλο τόσο ικανοποιημένοι είναι στην M-Sport. Ο Malcolm Wilson, είδε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα τα Fiesta να είναι άκρως ανταγωνιστικά και τους οδηγούς του να τερματίζουν στο βάθρο. Ο Ott Tanak ήταν εντυπωσιακός, ειδικά με τις επιδόσεις του τη 2η ημέρα, αλλά σήμερα δεν μπόρεσε να αντιδράσει στην επίθεση του Latvala. Όταν στην πρώτη ε.δ. έχασε σχεδόν δέκα δευτερόλεπτα, προτίμησε να εξασφαλίσει το δεύτερο συνεχόμενο βάθρο του και να αφήσει υποσχέσεις για το μέλλον. Ο Εσθονός υποστήριξε ότι το Fiesta υπέρστρεφε αρκετά σήμερα, και για αυτό δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Latvala, συμπληρώνοντας όμως ότι γνωρίζει τι είναι αυτό που χρειάζεται να γίνει στο μέλλον.
Μαζί με τους Latvala και Tanak, στο βάθρο ανέβηκε ο Sebastien Ogier σε έναν αγώνα που δεν εξελίχθηκε όπως θα περίμενε. Σήμερα, προσπάθησε να πιέσει “με το καλημέρα”, αλλά ένα τετ α κε έβαλε ταφόπλακα στις όποιες του ελπίδες διεκδίκησης της νίκης. Εν τέλει, μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από την 3η θέση, αφού ο Γάλλος σε αυτό τον αγώνα δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικός όσο περιμέναμε. Είναι χαρακτηριστικό, ότι είναι η πρώτη φορά που ο Ogier δεν κερδίζει ειδική σε αγώνα του WRC από το 2012, όταν τότε είχε συμφωνήσει με την VW και συμμετείχε στο θεσμό με το Skoda Fabia S2000, εν όψει της επιστροφής του με το Polo το 2013. Όμως, όπως αναφέραμε και χθες, όσοι βιάζονται να ξεγράψουν τον τετράκις Πρωταθλητή καλά θα κάνουν να διατηρούν χαμηλούς τόνους, αφού είναι σίγουρο ότι θα αντιδράσει άμεσα.
Ο Dani Sordo, για ακόμα έναν αγώνα, ήταν ο υψηλότερα βαθμολογούμενος οδηγός της Hyundai. Ο Ισπανός γνωρίζει πολύ καλά τους λόγους που η κορεάτικη εταιρία τον διατηρεί στις τάξεις της, και φροντίζει σε κάθε αγώνα να τους δικαιώνει με τα αποτελέσματα του που μεταφράζονται σε πολύτιμους βαθμούς. Όπως στο Μόντε, έτσι και στην Σουηδία πίσω από τον Sordo βρέθηκε ο Craig Breen στην πρώτη του με το Citroen C3 WRC. Ο Ιρλανδός δεν έβαλε “φωτιά στο χιόνι”, αλλά με συνέπεια έφερε το C3 στον τερματισμό, όντας και πάλι ο υψηλότερα βαθμολογούμενος οδηγός της Citroen. Αντίθετα, ο Kris Meeke και πάλι απογοήτευσε, αφού και σήμερα που επέστρεψε υπό καθεστώς Rally2 δεν κατάφερε σε καμία περίπτωση να σημειώσει ανταγωνιστικούς χρόνους. Στη γαλλική ομάδα υπάρχει πρόβλημα και αν στους χωμάτινους αγώνες εξακολουθεί να υπάρχει η ίδια εικόνα είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές για να αντιστραφεί το κλίμα.
Την πρώτη εξάδα, όπως στο Μόντε Κάρλο, συμπλήρωσε ο Elfyn Evans με το Ford Fiesta της Dmack, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση οι επιδόσεις του να είναι το ίδιο εντυπωσιακές με αυτές του αγώνα στο Πριγκιπάτο. Oι Hayden Paddon και Stephane Lefebvre ακολούθησαν πιο πίσω, με τον Νεοζηλανδό να ταλαιπωρείται εχθές από την απώλεια της υποβοήθησης στο σύστημα διεύθυνσης, αν και γενικότερα οι επιδόσεις του δεν ήταν αυτές που περιμέναμε. Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι πέρσι είχε τερματίσει 2ος στον συγκεκριμένο αγώνα. Τέλος, ο νεαρός Γάλλος στην πρώτη του με WRCar στη Σουηδία, έστω και αν πρόκειται για το DS3, προσπάθησε να μείνει στο δρόμο να αποφύγει τα ρίσκα και να αποκομίσει εμπειρίες. Κάτι που κατάφερε. Στο WRC2, ο Pontus Tidemand σημείωσε ακόμα μία νίκη στην κατηγορία για λογαριασμό της Skoda Motorsport με το Fabia R5, ακολουθούμενος από τον Teemu Suninen με το Ford Fiesta R5 της M-Sport.
Μετά από ένα εξουθενωτικό μήνα, με δύο ιδιαίτερους αγώνες, το WRC θα κάνει διάλειμμα ενός μηνός μέχρι την επόμενη συνάντηση που είναι προγραμματισμένη να λάβει χώρα στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές του Μεξικό. Με τους περισσότερους αγώνες του προγράμματος να πραγματοποιούνται σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, θα είναι και ο πρώτος που θα μας δείξει ακόμα καλύτερα το επίπεδο του συναγωνισμού, βγάζοντας και πιο ασφαλή συμπεράσματα για τη συνέχεια της χρονιάς. Σε κάθε περίπτωση, το φετινό Πρωτάθλημα δείχνει πως θα έχει συναρπαστική εξέλιξη και όσο περνάει ο καιρός η αγωνία για τον επόμενο αγώνα γίνεται και μεγαλύτερη!_Π.Τ.