Μετά από τέσσερις ημέρες σκληρής μάχης, ο Ott Tanak ήταν ο νικητής του Ράλλυ Σουηδίας δείχνοντας ότι με έξυπνη και γρήγορη οδήγηση με το Ford Puma Rally1 μπορεί να πετύχει κορυφαία αποτελέσματα. Διαβάστε το debrief του δεύτερου αγώνα της χρονιάς.
Το Ράλλυ Σουηδίας αποτελεί έναν μοναδικό αγώνα στο καλεντάρι του WRC. Μοναδικό τόσο από πλευράς συνθηκών, αφού είναι ο μόνος χειμερινός αγώνας στο πρόγραμμα, όσο και από πλευράς θεάματος με τα αυτοκίνητα να κινούνται με σχεδόν 200 χλμ./ώρα στο χιόνι και τον πάγο.
Πριν την πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλλυ Σουηδίας όλοι περιμέναν να δουν την απόδοση του Ott Tanak με το Ford Puma Rally1, με την σειρά εκκίνησης να λειτουργεί υπέρ του σε σύγκριση με τους άμεσους διεκδικητές του πρωταθλήματος, Kalle Rovanpera και Thierry Neuville. Μετά τον πρώτο αγώνα της σεζόν, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο ήταν φανερό ότι ο Εσθονός χρειαζόταν χιλιόμετρα με το νέο του αυτοκίνητο έτσι ώστε να μπορέσει τόσο να «ταιριάξει» σε αυτό αλλά ταυτόχρονα να το προσαρμόσει στο στυλ οδήγησής του. Έτσι συμμετείχε και στο Ράλλυ Otepaa στην Εσθονία που διεξήχθη σε παρόμοιες συνθήκες με αυτές του Ράλλυ Σουηδίας.
Στις δηλώσεις μετά το τέλος του αγώνα ο Tanak είπε ότι δεν ήξερε τι πραγματικά να περιμένει από το Ράλλυ Σουηδίας και δεν ήξερε αν θα μπορούσε να παλέψει για την νίκη. Ο Εσθονός δεν ήταν ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα, αφού κέρδισε μόλις 1 ειδική διαδρομή στην πορεία του για την νίκη αλλά ήταν αυτός που είχε τον πιο σταθερά γρήγορο ρυθμό. Μετά τον δεύτερο αγώνα της σεζόν οι Ott Tanak – Martin Jarveoja είναι επικεφαλής της βαθμολογίας και θα έχουν τον άχαρο ρόλο να «σκουπίζουν» τις ειδικές διαδρομές στο ερχόμενο Ράλλυ Μεξικού.
Η πρώτη επίσημη του Craig Breen, ξανά, με τα χρώματα της Hyundai πήγε, ίσως, ανέλπιστα καλά για τον ίδιον. Μετά από μία δύσκολη χρονιά με την M-Sport Ford ο Ιρλανδός επέστρεψε στην κορεατική ομάδα με part time πρόγραμμα, όπως και τα προηγούμενα χρόνια. Από την πρώτη στιγμή ένιωσε άνετα με το Hyundai i20N Rally1, κερδίζοντας την πρώτη ειδική της Παρασκευής. Ο Breen χρειαζόταν αυτή την καλή επίδοση αφού την περασμένη χρονιά ανά διαστήματα έχανε την αυτοπεποίθηση του. Ο ρυθμός του τόσο την Παρασκευή όσο και το Σάββατο, παρά το πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα στις απογευματινές ειδικές, ήταν αρκετά δυνατός, όντας πρωτοπόρος του αγώνα για αρκετές ειδικές. Την Κυριακή έπαιξε ομαδικά, παίρνοντας ποινή 10 δευτερολέπτων έτσι ώστε να περάσει στην δεύτερη θέση ο teammate του, Thierry Neuville. Μετά από ένα λάθος του Βέλγου στην Power Stage το Ιρλανδικό πλήρωμα ήταν αυτό που κατέκτησε τελικά την δεύτερη θέση. Έτσι το Ράλλυ Σουηδίας αποτέλεσε μία δυνατή τονωτική ένεση για τον ίδιο όσο και για τον συνοδηγό του James Fulton που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο των νικητών.
Στο τελευταίο σκαλί του βάθρου των νικητών για το Ράλλυ Σουηδίας τερμάτισε ο Thierry Neuville σε έναν αγώνα που πάλεψε αρκετά για να πάρει αυτό το αποτέλεσμα. Η προετοιμασία για τον αγώνα δεν πήγε όπως θα ήθελε ο Βέλγος, αφού αρρώστησε και έχασε την μία από τις δύο ημέρες δοκιμών που είχε στην διάθεση του. Αυτό του κόστισε αρκετά την Παρασκευή αφού το i20 N Rally1 δεν είχε την συμπεριφορά που ήθελε ο Βέλγος για να κινηθεί ταχύτερα στις ειδικές. Παρά την δύσκολη Παρασκευή, ο Neuville κατάφερε να έχει καλύτερη θέση εκκίνησης και έκανε την επίθεση του το Σάββατο αλλά και την Κυριακή. Από δικό του λάθος έχασε την δεύτερη θέση και τους 3 επιπλέον βαθμούς, αλλά κατάφερε να τερματίσει για ακόμα έναν αγώνα στο βάθρο.
Η τέταρτη θέση του Kalle Rovanpera δεν αντικατοπτρίζει πλήρως την ταχύτητα του Φινλανδού καθ’ όλη την διάρκεια του Ράλλυ Σουηδίας. Ο Φινλανδός, όπου δεν είχε το μειονέκτημα να καθαρίζει το φρέσκο/μαλακό χιόνι κέρδιζε την ειδική. Συνολικά κέρδισε 6 ειδικές διαδρομές, τις περισσότερες από κάθε άλλο οδηγό στον αγώνα. Στις δηλώσεις επισήμανε ότι για το μέλλον θα πρέπει να βελτιώσει το set-up του Toyota GR Yaris Rally1 για τα δεύτερα περάσματα των ειδικών, δηλαδή στις συνθήκες στις οποίες υστερούσε.
Για ακόμα έναν αγώνα τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα ήθελε ο Elfyn Evans. Στα πρωινά loop είχε θέματα με το set-up του Yaris ενώ ένα τετ α κε στην 12η ειδική διαδρομή τον έκανε να χάσει χρόνο και σχεδόν να παραιτηθεί από την μάχη που είχε με τους Rovanpera και Neuville. Στην Power Stage κατάφερε να σημειώσει τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο και να φύγει με 14 βαθμούς από το Ράλλυ Σουηδίας και βρίσκεται στην 4η θέση της βαθμολογίας 12 βαθμούς μακριά από τον Tanak.
Για τον Pierre-Louis Loubet δεν μπορεί κάποιος να πει και πολλά πράγματα. Σε όλη την διάρκεια του αγώνα είχε έναν δικό του ρυθμό, εκτός της 5ης ειδικής διαδρομής όπου και σημείωσε τον 2ο ταχύτερο χρόνο. Αυτό ήταν το πρώτο Ράλλυ Σουηδίας για τον Γάλλο της M-Sport Ford έτσι ήθελε να μαζέψει εμπειρίες και χιλιόμετρα για το μέλλον. Κατάφερε να μην πέσει σε παγίδες και σοβαρά λάθη αλλά δεν είχε έναν ξέγνοιαστο τερματισμό αφού στην PowerStage το Ford Puma Rally1 αντιμετώπισε κάποιο μηχανικό πρόβλημα με αποτέλεσμα να τερματίσει χρησιμοποιώντας την μπαταρία και όχι τον κινητήρα.
Τουλάχιστον άδικη μπορεί να χαρακτηριστεί η 7η θέση για τον Esapekka Lappi. Ο Φινλανδός πέρα από τις δύο ημέρες δοκιμών συμμετείχε και σε έναν τοπικό αγώνα στην Φινλανδία στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το Ράλλυ Σουηδίας. Ο ρυθμός του ήταν σταθερά γρήγορος αλλά στην 13η ειδική διαδρομή η αστοχία του ελαστικού της Pirelli τον ανάγκασε να βγει εκτός δρόμου και να κολλήσει σε ένα snowbank για αρκετά λεπτά, χάνοντας κάθε ελπίδα για κάποιο καλό αποτέλεσμα. Την Κυριακή ήταν ο ταχύτερος στην PowerStage και καρπώθηκε τους 5 επιπλέον βαθμούς.
Στον πρώτο του αγώνα ως οδηγός της πρώτης ομάδας της Toyota (που μπορούσε να συλλέξει βαθμούς) ο Takamoto Katsuta δεν τα πήγε όπως θα ήθελε. Ο Ιάπωνας ξεκίνησε αρκετά καλά, για τα δεδομένα του, το Ράλλυ Σουηδίας. Οι χρόνοι του ήταν αξιοπρεπείς και τον ρυθμό του να είναι όλο και ταχύτερος. Στην 4η ειδική διαδρομή ήταν ο ταχύτερος αλλά στην επόμενη ειδική ήρθε η καταστροφή. Ο Ιάπωνας έχασε το πίσω μέρος του Toyota GR Yaris Rally1 το οποίο χτύπησε με αρκετή δύναμη σε ένα snowbank με αποτέλεσμα να τουμπάρει και να προκαλέσει αρκετές υλικές ζημιές. Στην επόμενη ειδική εγκατέλειψε αφού το ψυγείο του κινητήρα είχε χάσει τα υγρά του. Το Σάββατο επέστρεψε καθαρίζοντας της ειδικές διαδρομές, ενώ την Κυριακή πριν την PowerStage η ομάδα προχώρησε σε μία κίνηση τακτικής εγκαταλείποντας τον από τον αγώνα.
«Φιλική συμμετοχή» για το Ράλλυ Σουηδίας ήταν αυτή του Lorenzo Bertelli με τον Simone Scattolin για πρώτη φορά με ένα Toyota GR Yaris Rally1. Το Ιταλικό πλήρωμα απήλαυσε τον αγώνα παρά τα μικρολαθάκια.
Μετά τους δύο ιδιαίτερους πρώτους αγώνες είναι δύσκολο να βγουν κάποια συμπεράσματα αλλά αυτά μπορεί εύκολα να συμπεράνει κάποιος είναι ότι: 1) Η Pirelli πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με τις αστοχίες των ελαστικών της σε Breen, Lappi και Tanak και να βελτιώσει την ποιότητα τους. 2) Τόσο η Hyundai όσο και η M-Sport Ford πρέπει να δουλέψουν πάνω στο κομμάτι της αξιοπιστίας των αυτοκινήτων τους. Η Hyundai όσον αφορά το υβριδικό σύστημα που όλη την περσινή χρονιά αντιμετώπιζε προβλήματα και, δυστυχώς, συνεχίζουν και φέτος, κυρίως στο τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας. Στην M-Sport Ford δείχνουν να συνεχίζονται τα διάφορα θέματα αξιοπιστίας αφού για έναν ακόμα αγώνα δεν κατάφερε να μείνει μακριά από αυτά και τους P. L. Loubet και Nicolas Gilsoul να καρδιοχτυπούν στην τελευταία ειδική διαδρομή.
Μετά και το Ράλλυ Σουηδίας η βαθμολογία των οδηγών έχει ως εξής:
Μετά και το Ράλλυ Σουηδίας η βαθμολογία των ομάδων έχει ως εξής:
Επόμενος σταθμός στο πρόγραμμα του WRC είναι το Ράλλυ Μεξικού στις 16-19 Μαρτίου.