Ο Thierry Neuville με Hyundai i20 N Rally1 έκανε ιδανική διαχείριση των ελαστικών του και βρίσκεται επικεφαλής, όμως η διαφορά 8,8” από τον τέταρτο Esapekka Lappi, ενώ ανάμεσά τους βρίσκονται οι Kalle Rovanpera και Elfyn Evans, προμηνύει μεγάλη μάχη αύριο.
Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας είχε εκπληκτική εξέλιξη, με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) να αποκτούν το προβάδισμα στην τελευταία και νυχτερινή, ειδική διαδρομή, διαμορφώνοντας πάντως μικρή διαφορά από τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, Elfyn Evans-Scott Martin και Esapekka Lappi-Janne Ferm με τα εργοστασιακά Toyota GR Yaris Rally1.
Συνολικά, η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Σουηδίας, που είναι η μεγαλύτερη του δεύτερου γύρου του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, περιλάμβανε 7 ειδικές διαδρομές μήκους 125,67 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Σε αμιγώς χειμερινές συνθήκες, αφού το πολύ χιόνι και τα μεγάλα snowbanks θύμισαν σουηδικά ράλλυ προηγούμενων δεκαετιών, τα πληρώματα των Toyota και Hyundai έδωσαν μάχη μέχρις εσχάτων, με τη διαχείριση των ελαστικών να αναδεικνύεται σε κλειδί.
Ενδεικτικό του έντονου συναγωνισμού είναι το γεγονός ότι η πρώτη θέση άλλαξε χέρια 5 φορές, ενώ ισάριθμα διαφορετικά πληρώματα πέτυχαν ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή.
Θετικό για την εξέλιξη του αγώνα, είναι το γεγονός ότι τα Hyundai i20 N Rally1 παρουσιάζονται ανταγωνιστικά απέναντι στα Toyota GR Yaris Rally1.
Δυστυχώς, δε μπορούμε να πούμε το ίδιο για τα Ford Puma Rally1, χωρίς να παραγωνρίζουμε πως οι οδηγοί της M-Sport, πλην του Breen, υπολείπονται σε εμπειρία στις ειδικές διαδρομές της Σουηδίας.
Η εξέλιξη της πρώτης ημέρας στο Ράλλυ Σουηδίας
Κατά το πρωινό loop, που αποτελούνταν από 3 ειδικές διαδρομές, φάνηκε πως η σειρά εκκίνησης δεν έπαιζε καθοριστικό ρόλο. Το “καθάρισμα” της αγωνιστικής γραμμής υφίστατο, όμως όχι σε τέτοιο βαθμό που να αποτελεί ανασχετικό παράγοντα.
Αυτό, έφερε τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) προσωρινά στην κορυφή μετά από 3 ειδικές διαδρομές, ενώ ακριβώς πίσω τους βρίσκονταν οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1), στο πιο νεανικό 1-2 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Όπως σωστά επισήμανε στο μεσημεριανό σέρβις ο ίδιος ο Rovanpera, η συνέχεια δεν ήταν εύκολη, καθώς τα περάσματα όλων των αγωνιστικών αυτοκινήτων συν των Ιστορικών που συμμετέχουν σε πλαίσιο εθνικού πρωταθλήματος, δημιούργησε αυλάκια και άλλαξε άρδην την εικόνα του οδοστρώματος.
Το δεύτερο πέρασμα από τις 3 ειδικές διαδρομές, καθώς και η μικρού μήκους διαδρομή στην Umea, απαιτούσαν εμπειρία τόσο στο “άνοιγμα” της αγωνιστικής γραμμής όσο και στη διαχείριση των ελαστικών.
Ο βασικός λόγος ήταν πως σε αρκετά σημεία υπήρχε χώμα μαζί με πάγο, προκαλώντας υπέρμετρη φθορά στα ελαστικά, καθένα εκ των οποίων διαθέτει 384 καρφιά από βολφράμιο, τα οποία εξέχουν κατά 7 χιλιοστά από τη γόμα.
Σε αυτό το “παιχνίδι”, καλύτεροι αποδείχθηκαν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, με το υβριδικό Hyundai i20 N Rally1.
Οι Βέλγοι βρίσκονταν εξαρχής στη μάχη της νίκης, παρά τη δυσκολία στο πρωινό loop. Στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας, είχαν μικρή έξοδο σε snowbank και ταυτόχρονα, αντιμετώπισαν πρόβλημα στην μπαταρία του αυτοκινήτου.
Η συγκεκριμένη ειδική διαδρομή διακόπηκε λόγω εξόδου των Craig Breen-Paul Nagle, για την οποία θα διαβάσετε παρακάτω, γεγονός που ευνόησε, πως ο ίδιος παραδέχθηκε, τον Neuville.
Στην απλή διαδρομή, ο 33χρονος, επισκεύασε το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με την μπαταρία και τα ηλεκτρικά, οδηγός επιδεικνύοντας ξανά το γνωστό μαχητικό του πνεύμα και τις μηχανικές του ικανότητες.
Το απόγευμα, οι Neuville-Wydaeghe “σημάδεψαν” τις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές, που διεξήχθηκαν υπό το φως των νυχτερινών προβολέων. Πράγματι, η τακτική τους απέδωσε, με τον Βέλγο να επιδεικνύει την κλάση του, σημειώνοντας έναν ταχύτερο χρόνο και στην τελευταία ειδική διαδρομή να τίθεται επικεφαλής, ολοκληρώνοντας ιδανικά την πρώτη ημέρα.
Πάντως, η υπόθεση-νίκη όχι απλά δεν έχει κριθεί, αλλά παραμένει ιδιαίτερα αμφίρροπη, αφού τα 4 πρώτα πληρώματα χωρίζονται από 8,8”.
Στη δεύτερη θέση, με διαφορά μόλις 4,3” από το πλήρωμα της Hyundai, βρίσκονται οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, που πέτυχαν δύο ταχύτερους χρόνους σήμερα.
Αν και το προβάδισμά του ως τα μισά της ημέρας ξεπερνούσε τα 10”, ο νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχασε χρόνο στο δεύτερο πέρασμα, αφού χρειάστηκε να “χαράξει” την αγωνιστική γραμμή, γεγονός που ευνοούσε τα πληρώματα που ακολουθούσαν.
Το έργο του Rovanpera ήταν ακόμη πιο δύσκολο, αν σκεφτούμε πως έφθειρε περισσότερο τα ελαστικά του, ωστόσο και αυτό είναι μέρος της εκμάθησης, καθώς ο Φινλανδός βρέθηκε για πρώτη φορά, να ξεκινά πρώτος στις ειδικές διαδρομές.
Πάντως, δεν πανικοβλήθηκε και χωρίς να διαπράξει ιδιαίτερα λάθη, παραμένει στη διεκδίκηση της νίκης, η οποία θα συνεχιστεί με αμείωτη ένταση αύριο.
Τρίτοι, αν και μπορούν να θεωρηθούν ως οι “χαμένοι” της τελευταίας ειδικής διαδρομής, ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1).
Ο Ουαλός δεν είχε αυτοπεποίθηση το πρωί, δηλώνοντας πως δυσκολεύεται με το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου του. Έπειτα, όταν η πρόσφυση είχε βελτιωθεί καθώς ξεκινούσε 5ος στο δρόμο, αύξησε το ρυθμό του.
Με εξαιρετική οδήγηση και έναν ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του δεύτερου loop τέθηκε επικεφαλής. Στη συνέχεια προσπάθησε να διαχειριστεί τα ελαστικά του όμως δεν τα κατάφερε, με αποκορύφωμα την τελευταία ειδική διαδρομή, όπου έχασε 9,1” σε 5,53 χιλιόμετρα και δύο θέσεις στη Γενική κατάταξη.
Ακόμη και έτσι, ο Evans βρίσκεται εντός διεκδίκησης της νίκης, αφού απέχει 7,4” από τον πρωτοπόρο Neuville και 3,1” από τον Rovanpera.
Εντός μάχης, μόλις 1,4” πιο πίσω, βρίσκονται και οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1). Στον πρώτο τους φετινό αγώνα και την “δεύτερη πρεμιέρα” με την Toyota, οι Φινλανδοί πιστοποίησαν την ποιότητά τους, ιδιαίτερα με τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη ειδική διαδρομή, που τους χάρισε προσωρινά το προβάδισμα.
Στη συνέχεια υποχώρησαν, ιδιαίτερα όταν έσβησε ο κινητήρας στο αυτοκίνητο του Lappi που στοίχισε περίπου 10 δευτερόλεπτα.
Στο φινάλε της ημέρας, όπως και οι Evans-Martin, δεν κατάφεραν να διαχειριστούν με τον βέλτιστο τρόπο τα ελαστικά τους, που ουσιαστικά είχαν “λιώσει”, χάνοντας επίσης 9”.
Έτσι, οι Φινλανδοί βρίσκονται στην 4η θέση, με διαφορά 8,8” από την κορυφή, οπότε κανείς δεν πρέπει να τους διαγράψει ενόψει της αυριανής ημέρας.
Πέραν των προαναφερθέντων, ακόμη ένα πλήρωμα βρισκόταν στη διεκδίκηση της νίκης, όμως για ακόμη μια φορά στάθηκε άτυχο. Ο λόγος… φυσικά, για τους Ott Tanak-Martin Jarveoja, οι οποίοι ξεκίνησαν εξαιρετικά, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή και παίρνοντας προβάδισμα.
Εν συνεχεία παρέμειναν κοντά στην κορυφή, με αποκορύφωμα το δεύτερο ταχύτερο χρόνο τους, δύο ειδικές διαδρομές πριν από το τέλος της ημέρας, που τους έφερε μόλις 1,1” πίσω από τους πρωτοπόρους σε εκείνο το σημείο, Evans-Martin.
Εντυπωσιακό onboard των Ott Tanak και Martin Jarveoja
Όμως, στον τερματισμό της ειδικής διαδρομής και παρά τον ταχύτερο χρόνο, ο Tanak ανέφερε πρόβλημα στο υβριδικό κιτ, το οποίο δημιουργήθηκε έπειτα από αναπήδηση περίπου 10 χιλιόμετρα πριν από την ολοκλήρωση του δεύτερου περάσματος από τη μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα (Kamsjön – 27,81 χλμ.).
Λίγο αργότερα, οι Εσθονοί εγκατέλειψαν πριν εισέλθουν στην επόμενη διαδρομή, με την Hyundai να ανακοινώνει πως η ένδειξη του υβριδικού κιτ έγινε κόκκινη, οπότε για λόγους ασφαλείας, βάσει των κανονισμών, αναγκάστηκε να ζητήσει από το πλήρωμά της να σταματήσει για σήμερα.
Δείτε το tweet της Hyundai
#WRC ⚠️ Unfortunately, an issue with the hybrid kit triggered the red light on car #8 and by FIA regulations, and as a safety precaution, we will have to retire @otttanak‘s car for today. We will investigate the issue once the car is back in service.#HMSGOfficial #RallySweden pic.twitter.com/gpQeuNFDA9
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) February 25, 2022
Στην πέμπτη θέση, βρίσκεται το έτερο wonderkid του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο Oliver Solberg, έχοντας παραπλεύρως στο Hyundai i20 N Rally1 τον Elliott Edmondson, ξεκίνησε εξαιρετικά και βρέθηκε έως τη δεύτερη θέση.
Στο δεύτερο loop επίσης οπισθοχώρησε, αφού δεν κατάφερε να διαχειριστεί τα ελαστικά του αντίστοιχα καλά με τους πιο έμπειρους teammates του.
Μετά από την προτελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας, η διαφορά του από την κορυφή ήταν 14”, όμως στον επίλογο διπλασιάστηκε, οπότε οι Solberg-Edmondson βρίσκονται πια 28,1” πίσω από τους Βέλγους teammates τους.
Ακόμη και έτσι όμως, o 20χρονος Σουηδός έδειξε την ταχύτητά του σε συνθήκες που, όπως και ο Rovanpera, γνωρίζει καλά, ενώ παραμένει στη μάχη για ένα καλό αποτέλεσμα.
Την πρώτη εξάδα, διαμορφώνουν ακολουθώντας με διαφορά που ξεπερνά το 1 λεπτό από την κορυφή, οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1).
Το πλήρωμα της ομάδας “Next Generation” της Toyota Gazoo Racing είχε τη στιγμή του, μετά από έξοδο σε snowbank στην 4η ειδική διαδρομή.
Όμως, στάθηκε τυχερό καθώς αυτό συνέβη σε σημείο που υπήρχαν αρκετοί θεατές και επανέφεραν το αυτοκίνητο, χωρίς να χαθούν περισσότερα από 30” και εντέλει, να μην υπάρξουν σημαντικότερες επιπτώσεις.
Δυστυχώς για το συναγωνισμό, το Ράλλυ Σουηδίας θύμισε ημέρες 2021 για την M-Sport Ford. Η κακή ημέρα φάνηκε από το πρωί, αφού στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας εγκατέλειψαν οι Craig Breen-Paul Nagle, με το πρώτο Ford Puma Rally1.
Οι Ιρλανδοί που είναι το πιο έμπειρο πλήρωμα της βρετανικής ομάδας σε χιόνι, αρχικά είχαν έξοδο σε snowbank, επιστρέφοντας έχοντας χάσει απλά κάποια δευτερόλεπτα.
Όμως, το υγρό καθαρισμού στο παρμπρίζ δε λειτουργούσε καλά, ψεκάζοντας χωρίς σταματημό το παρμπρίζ με αποτέλεσμα το νερό να παγώσει και ο Breen να χάσει την αυτοσυγκέντρωσή του, έχοντας δεύτερη έξοδο στην ίδια διαδρομή, που επέφερε την εγκατάλειψη και την προσωρινή διακοπή που προαναφέραμε.
Από την άλλη, οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) μπορεί να βρίσκονται στην 7η θέση, όμως ήταν δεδομένο πως μετά από την έξοδο στο Μόντε Κάρλο, το μόνο που θέλουν είναι να τερματίσουν για να επανακτήσουν την αυτοπεποίθησή τους, οπότε θα αποφύγουν κάθε ρίσκο.
Η δύσκολη ημέρα για την M-Sport Ford, ολοκληρώθηκε με τα προβλήματα των Gus Greensmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1). Ο Βρετανός είχε έξοδο μικρής έκτασης όταν έχασε τα φρένα στην πρώτη ειδική διαδρομή, ενώ στη συνέχεια του πρώτου loop αντιμετώπισε προβλήματα με το υβριδικό σύστημα και το κιβώτιο.
Στο δεύτερο loop είχε έξοδο που επέφερε χαμένο χρόνο και ένα σπασμένο τζάμι, οπότε ολοκλήρωση την ημέρα με απογοήτευση στην 8η θέση, 1:48,1” μακριά από την κορυφή.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα, συμπληρώνουν τα δύο κορυφαία πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.
Στην 9η θέση Γενικής και την κορυφή του WRC 2 βρίσκονται οι Πρωταθλητές Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν την εμπειρία τους μένοντας μακριά από προβλήματα και στην τελευταία ειδική διαδρομή, τέθηκαν επικεφαλής.
Για να συμβεί αυτό, επωφελήθηκαν από το λάθος των Ole Christian Veiby-Stig Rune Skjaermoen (Volkswagen Polo GTI R5), που προηγούνταν όμως έχασαν χρόνο, όταν από λάθος του 25χρονου οδηγού έσβησε ο κινητήρας του αυτοκινήτου.
Η διαφορά μεταξύ των δύο νορβηγικών πληρωμάτων είναι 4,1”, ενώ ο συναγωνισμός και στο WRC 2 είναι έντονος, καθώς οι πρωτοπόροι έχουν διαφορά 14,3” από τους πέμπτους, Jari Huttunen-Mikko Lukka (Ford Fiesta Rally2 MkII).
Ενδιάμεσα στην κατάταξη, βρίσκονται ακόμη οι διεκδικητές της νίκης στο επιμέρους WRC 2 Junior, Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 evo) και Georg Linnamae-James Morgan (Volkswagen Polo GTI R5).
Οι κυριότερες εγκαταλείψεις στο WRC 2, ήταν αυτές των Emil Lindholm-Reeta Hamalainen και Marquito Bulacia-Marcelo Der Ohanessian, αμφότεροι από έξοδο με τα Skoda Fabia Rally2 evo.
Στο Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 30 ετών που πραγματοποιείται για πρώτη φορά με τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3 ενιαίων προδιαγραφών, υπάρχει μεγάλη μάχη για τη νίκη.
Στην κορυφή βρίσκονται οι Φινλανδοί Lauri Joona-Mikael Korhonen, έχοντας διαφορά 7,7”’ από τους Βρετανούς Jon Armstrong-Brian Hoy. Την τριάδα διαμορφώνουν οι Ιρλανδοί William Creighton-Liam Regan.
Οι Φινλανδοί Sami Pajari-Enny Malkonen και οι Εσθονοί Robert Virves-Sander Pruul, εγκατέλειψαν από πρόβλημα στην αντλία βενζίνης και έξοδο, αντίστοιχα.
Το Ράλλυ Σουηδίας συνεχίζεται αύριο, Σάββατο 26 Φεβρουαρίου, με 6 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 82,3 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Η πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Brattby 1 – 10,49 χλμ.) ξεκινά στις 09:57.
Ράλλυ Σουηδίας – Το πανόραμα της πρώτης ημέρας
Ε.Δ.: 7
Μήκος: 125, 67 χλμ.
Κατάταξη Top10 (7/17 ειδικές διαδρομές)
Ταχύτεροι Ε.Δ.: Tanak-Rovanpera 2, Lappi- Evans-Neuville 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1 Tanak, 2 Lappi, 3 Rovanpera, 4-6 Evans, 7 Neuville
Επιμέρους ειδικές διαδρομές της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Σουηδίας θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote Sport 5HD
Ωράριο μεταδόσεων (ώρα Ελλάδος)
Ε.Δ. 8 Brattby 1 (10,49 χλμ.), 09:57
Ε.Δ. 10 Långed 1 (19,49 χλμ.), 11:54
Ε.Δ. 11 Umeå (11,17 χλμ.), 13:08
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Video από τις πρωινές ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας