Ο Ott Tanak σημείωσε στην αγαπημένη του Σαρδηνία την πρώτη του νίκη στο WRC, την οποία και άξιζε τόσο με τη φετινή, όσο και με την περσινή του απόδοση γενικότερα.
Ο Ott Tanak κατάφερε αυτό το Σαββατοκύριακο στη Σαρδηνία να εκπληρώσει ένα από τα όνειρα του που κυνηγούσε εδώ και μία πενταετία, και του γλίστρησε μέσα από τα χέρια στην Πολωνία πέρσι. Την πρώτη του νίκη στο WRC! Ο οδηγός της M-Sport έγινε ο πρώτος Εσθονός που κερδίζει αγώνα μετά από 13 χρόνια, αφού η τελευταία φορά χρονολογείται το 2004 δια χειρός Markko Martin. Ο τελευταίος είναι μέχρι και σήμερα ο άνθρωπος που πίστεψε στο ταλέντο του, και πάντα βρισκόταν δίπλα του στις δύσκολες στιγμές της καριέρας του. Και αυτές δεν ήταν λίγες. Δύο φορές του δόθηκε η ευκαιρία από τον Malcolm Wilson να οδηγήσει για λογαριασμό της Msport, αλλά καμία από τις δύο δεν δικαίωσε τον Βρετανό. Η τρίτη, όμως, είναι και η φαρμακερή. Ο Wilson για ακόμα μία φορά του έδωσε την ευκαιρία να βρεθεί σε κορυφαία ομάδα και ο Tanak τον έβγαλε ασπροπρόσωπο. Από την αρχή της χρονιάς ήταν άκρως ανταγωνιστικός και ένας από τους διεκδικητές του βάθρου σε όλους τους αγώνες, σημειώνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα και χρόνους. Όλοι περιμέναμε ότι το πλήρωμα του χρόνου για τον ίδιο θα φτάσει στην Πολωνία, αλλά εν τέλει κατάφερε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά στην καριέρα του στην αγαπημένη του Σαρδηνία. Βλέπετε, εδώ είχε κερδίσει στο SWRC για πρώτη φορά, ενώ σε αυτόν τον αγώνα είχε ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο του WRC.
Σε αυτόν τον αγώνα, πίεσε τον Hayden Paddon όταν έπρεπε και όντας επικεφαλής σήμερα δεν θα άφηνε τη νίκη να φύγει από τα χέρια του. Από τη στιγμή που οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι δεν θα δώσουν διαφορετικό χρόνο στον Latvala, κάτι που ζήτησε ο Φινλανδός όταν έπεσε στη σκόνη του Ostberg, είχε μία σημαντική διαφορά να διαχειριστεί. Και το έκανε ιδανικά καταφέρνοντας να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό. Την οποία και άξιζε. O Latvala από την πλευρά του γνώριζε ότι από τη στιγμή που οι αγωνοδίκες δεν του έκαναν τη χάρη, έπρεπε να ελπίζει μόνο σε θαύμα ή πιο απλά ένα λάθος του Tanak, με δεδομένο ότι το σημερινό τελευταίο σκέλος περιελάμβανε μόλις 40 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Κάτι που δεν έγινε, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη δεύτερη θέση του βάθρου. Ο Φινλανδός προσπάθησε να πιέσει στην Power Stage για μερικούς επιπλέον βαθμούς, αλλά ένα λάθος σε μία φουρκέτα που τον έφερε για λίγο εκτός δρόμου, δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει τον μέγιστο αριθμό βαθμών. Πάντως, ο ίδιος αλλά και η Toyota θα πρέπει να είναι άκρως ικανοποιημένοι από την απόδοση του Yaris WRC στη Σαρδηνία, αφού οι χρόνοι και των τριών οδηγών της ομάδας ήταν ανταγωνιστικοί, όντας και η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα. Παράλληλα με αυτούς τους βαθμούς, ο Φινλανδός παραμένει στη διεκδίκηση του τίτλου, με δεδομένο μάλιστα το γεγονός ότι στο δεύτερο μισό της χρονιάς υπάρχουν μία σειρά από αγώνες στους οποίους έχει παραδοσιακά καλές επιδόσεις.
Στο ίδιο παιχνίδι όμως, παραμένει και ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος μπορεί να κατέκτησε το τρίτο σκαλί του βάθρου με το Hyundai i20 WRC, αλλά δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος στο τέλος του αγώνα. Το πρόβλημα με τα φρένα τον έθεσε εκτός διεκδίκησης της νίκης, ενώ όπως υποστήριξε στο τέλος αντιμετώπισε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα πρόβλημα με το στήσιμο του i20, του οποίου η απόσταση από το έδαφος δεν μπορούσε να μεγαλώσει περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, η διαφορά του από το Ogier έπεσε στους 18 βαθμούς και η μεταξύ τους μάχη αναμένεται συναρπαστική.
Ακόμα μία ευχάριστη έκπληξη στη Σαρδηνία ήταν η παρουσία του Esappekka Lappi! Ο νεαρός Φινλανδός μόλις στη δεύτερη του εμφάνιση με το Yaris WRC κατάφερε να τερματίσει 4ος όχι εκμεταλλευόμενος ατυχίες προπορευόμενων συνδυασμών, αλλά σημειώνοντας εξαιρετικούς χρόνους και κερδίζοντας ειδικές! Μάλιστα, σήμερα ο Lappi ήταν αυτός που επικράτησε στην Power Stage κάνοντας μία επίδειξη του πλούσιου ταλέντου του. Τελικά, κάτι γνώριζε η φινλανδική μαφία που πίστευε και βλέπει στο πρόσωπο του τον επόμενο Φινλανδό Παγκόσμιο Πρωταθλητή.
Από την άλλη ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier δυσκολεύτηκε στη Σαρδηνία και δεν κατάφερε σε κανένα σημείο του αγώνα να διεκδικήσει τη νίκη. Το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης τον έθεσε πολύ νωρίς εκτός μάχης, αλλά και τον έριξε αρκετές θέσεις πίσω. Κάτι που σημαίνει ότι τις επόμενες ημέρες δεν είχε αντίστοιχα καλές συνθήκες με τους κορυφαίους συνδυασμούς. Παρόλα αυτά σήμερα κατάφερε να κερδίσει μία θέση από τον Juho Hanninen, που σε συνδυασμό με τους βαθμούς της 3ης θέσης στην Power Stage τον διατήρησαν με καλή διαφορά στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών. Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota μπορεί να τερμάτισε πίσω από τον Γάλλο Πρωταθλητή στην έκτη θέση, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι στη Σαρδηνία πραγματοποίησε την καλύτερη του εμφάνιση με το Toyota Yaris WRC. Κέρδισε ε.δ., βρέθηκε για πολύ λίγο επικεφαλής της κατάταξης και γενικά ήταν ανταγωνιστικός χωρίς να θυμίζει σε τίποτα τον οδηγό που είδαμε στους προηγούμενους αγώνες. Μάλιστα, αν δεν είχε αντιμετωπίσει προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης τις δύο πρώτες ημέρες, αλλά και σήμερα, ίσως να είχε κρατηθεί μπροστά από τον Ogier. Όμως, το μεγάλο πρόβλημα του Hanninen πλέον ακούει στο όνομα Lappi, ο οποίος είναι εμφανώς ταχύτερος και πλέον κλέβει όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Ο Mads Ostberg, εκτός από κάποιους χρόνους – πυροτεχνήματα, μία σειρά από ατυχίες, όπως το κλατάρισμα τη 2η μέρα, αλλά και μία σπασμένη ανάρτηση σήμερα, δεν του επέτρεψαν να διακριθεί, τερματίζοντας στην 7η θέση της γενικής.
Την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσε ο Andreas Mikkelsen στην πρώτη του με το Citroen C3 WRC, ο οποίος αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα, ενώ ταλαιπωρήθηκε να φέρει το αυτοκίνητο στα μέτρα του. Κάτι που πιθανότατα να μην κατάφερε μετά από τρεις μέρες αγώνα. Είναι φανερό, πλέον, ότι στη Citroen έχουν πρόβλημα και τα βέλη πλέον στρέφονται στον Yves Matton. Το C3 δείχνει να δουλεύει μόνο στα χέρια του Kris Meeke, ο οποίος και έχει εξελίξει το αυτοκίνητο στο μεγαλύτερο μέρος του, με τον Βρετανό όμως να συνεχίζει να απογοητεύει. Η έξοδος του στη Σαρδηνία ήταν αδικαιολόγητη και πλέον όλοι αναρωτιούνται ποια θα είναι η αντίδραση των Γάλλων. Σίγουρα, η παρουσία του Mikkelsen μοιάζει επιβεβλημένη και δεν πρέπει να περιοριστεί σε μία και μόνο εμφάνιση στην Σαρδηνία. Όλοι αναμένουν να τον δουν σύντομα στο C3 και όλες οι πληροφορίες αυτό αναφέρουν. Και είναι αναγκαία η παρουσία του από τη στιγμή που τόσο οι Craig Breen και Stephane Lefebvre δεν δείχνουν ικανοί να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να σηκώσουν το ειδικό βάρος μίας ομάδας όπως η Citroen. Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι εκτός από τον Kris Meeke που εγκατέλειψε την πρώτη ημέρα, το ίδιο συνέβη με τον Hayden Paddon για δεύτερη φορά σήμερα, ο οποίος και τέθηκε εκτός μετά από έξοδο. Ακόμα ένα λάθος από τον Νεοζηλανδό…
Κάπως έτσι το Ράλλυ Σαρδηνίας πέρασε στην ιστορία, αλλά ο θίασος του WRC δεν έχει χρόνο για διάλειμμα, αφού στο τέλος του μήνα είναι προγραμματισμένο το ραντεβού για το Ράλλυ της Πολωνίας. Σε έναν αγώνα που αναμένεται για ακόμα μία φορά να έχουμε πολλούς και διαφορετικούς διεκδικητές της νίκης._Π.Τ.