Στο νησί της Σαρδηνίας μεταφέρεται αυτό το Σαββατοκύριακο ο θίασος του WRC για τον 7ο γύρο του θεσμού, και φυσιολογικά όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στον Andreas Mikkelsen στην πρώτη του με το Citroen C3 WRC.
Μετά τις χωμάτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πορτογαλίας, οι πρωταγωνιστές του WRC ετοιμάζονται για την έβδομη συνάντηση της φετινής χρονιάς, ίσως στον πιο σκληρό αγώνα του Πρωταθλήματος σήμερα και με το Ακρόπολις εκτός Π.Π.Ρ. Στο νησί της Σαρδηνίας, λοιπόν, έχει δοθεί το ραντεβού για τον αγώνα που ουσιαστικά θα περάσουμε στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Μίας σεζόν που εξελίσσεται ιδανικά, με μεγάλο ενδιαφέρον και έντονο συναγωνισμό σε κάθε επίπεδο. Μέχρι τα μέσα Αυγούστου, όταν και θα πραγματοποιηθεί το Ράλλυ της Γερμανίας, μεσολαβούν τρεις χωμάτινες αγώνες, αφού μετά τον ιταλικό αγώνα ακολουθούν τα Ράλλυ Πολωνίας και Φινλανδίας.
Αυτή είναι η 13η εκδοχή του Ράλλυ Σαρδηνίας, το οποίο και αντικατέστησε το 2004 το Ράλλυ Σαν Ρέμο. Η αλλαγή για τους Ιταλούς ήταν τεράστια, αφού από τις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Βόρειας Ιταλίας, βρέθηκαν στις χωμάτινες του ιταλικού νησιού. Για τους οδηγούς και τις ομάδες μπορεί η αλλαγή να ήταν ευχάριστη, αφού η Σαρδηνία είναι ένα υπέροχο μέρος για διακοπές, αλλά σίγουρα όχι τους θεατές. Οι τιμές στο κοσμοπολίτικο νησί δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλές, με αποτέλεσμα ο μεγαλύτερος αριθμός των θεατών να αδυνατεί να παρακολουθήσει τον αγώνα. Για αυτό και οι εικόνες από τις ειδικές διαδρομές δεν θυμίζουν σε τίποτα αυτές που θυμόμαστε από το Σαν Ρέμο, όταν οι Ιταλοί πλημμύριζαν τις ε.δ. Πίσω στο σήμερα, λοιπόν, με δεδομένη την απουσία του Ράλλυ Ακρόπολις από το καλαντάρι του θεσμού το Ράλλυ Σαρδηνίας θεωρείται ο πλέον σκληρός αγώνα του WRC. Το τοπίο είναι τυπικά μεσογειακό, με τις ειδικές να είναι σκληρές, απαιτητικές και ως επί το πλείστον αρκετά στενές. Κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο λάθους. Σε κάποιες από αυτές οι επιφάνειες είναι αμμώδεις, με αρκετά μεγάλες πέτρες, με αποτέλεσμα να υπάρχει πάντα ο κίνδυνος των κλαταρισμένων ελαστικών.
Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ο αγώνας δεν έχει σημαντικές αλλαγές. Το σέρβις παρκ βρίσκεται στην παραλιακή πόλη του Alghero, ενώ οι ειδικές είναι στα βόρεια του νησιού. Την Παρασκευή το ωράριο περιλαμβάνει 8 ε.δ. (τέσσερις επαναλαμβανόμενες) συνολικού μήκους 125.46 χιλιομέτρων, με τις πλέον γνωστές να είναι οι Monte Olia και Terranova. Το Σάββατο μπορεί να περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, αλλά το συνολικό τους μήκος ξεπερνάει τα 143 χιλιόμετρα. Την Κυριακή, θα διεξαχθούν μόλις τέσσερις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 42 χλμ., με την Power Stage να έχει μήκος μόλις επτά χιλιόμετρα.
Σε αγωνιστικό επίπεδο, όπως είναι λογικό όλα τα φώτα είναι στραμμένα επάνω στον Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός οδηγός θα οδηγήσει το C3 WRC για λογαριασμό της Citroen, με τις φήμες να κάνουν λόγο για περισσότερες από μία εμφανίσεις. Όμως, ας δούμε όμως τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε ομάδα ξεχωριστά και ποιες είναι προβλέψεις για τον ιταλικό γύρο του WRC.
M-SPORT WORLD RALLY TEAM
Με την ψυχολογία στα ύψη ταξίδεψε η M-Sport στη Σαρδηνία. Ο Sebastien Ogier επέστρεψε στις νίκες μετά από αυτή που σημείωσε στο Μόντε Κάρλο, σημειώνοντας κορυφαίες επιδόσεις και χρόνους. Την ίδια ώρα, ο Ott Tanak πιστοποίησε για ακόμα μία φορά την εξαιρετική περίοδο φόρμας στην οποία βρίσκεται. Σε αυτή την ατμόσφαιρα, και με αμφότερους τους οδηγούς της ομάδας να δηλώνουν ότι στην Πορτογαλία βρήκαν το ιδανικό set up για το Fiesta, ο Malcolm Wilson τους πρόσφερε την ευκαιρία να δοκιμάσουν πέντε μέρες το αυτοκίνητο και να προετοιμαστούν κατάλληλα για τον 7ο γύρο του θεσμού. Οι Ogier και Tanak οδήγησαν από δύο μέρες το Fiesta WRC, ενώ μία μέρα ήταν στη διάθεση του Elfyn Evans. Μάλιστα, οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στη Σαρδηνία, γεγονός που σημαίνει ότι θα έχουν πλήρη άποψη για τις ειδικές διαδρομές και τις συνθήκες που θα συναντήσουν. Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Ogier, αναμένεται για ακόμα μία φορά να βρεθεί ανάμεσα στους διεκδικητές της νίκης. Την πρώτη ημέρα θα έχει σημαντικό μειονέκτημα λόγω της σειράς εκκίνησης, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά. Αν συνυπολογίσουμε και την εξαιρετική παράδοση που έχει στον συγκεκριμένο αγώνα, μετρώντας τρεις νίκες, ο Ogier λογικά θα είναι στους διεκδικητές της νίκης. Κάτι που ίσως να ισχύσει και για τον Ott Tanak. Στη Σαρδηνία ο Εσθονός είχε ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο στην καριέρα του, και παραδοσιακά είχε καλούς χρόνους. Και με τις επιδόσεις του στο χώμα και το πρόσωπο που έχει δείξει φέτος, λογικά θα ξεχωρίσει και θα παλέψει για το βάθρο. Κάτι που περιμένουμε να δούμε αν μπορεί να καταφέρει και ο Elfyn Evans. Αν τα ελαστικά της Dmack δουλέψουν, όπως στην Αργεντινή, ο Βρετανός είναι ικανός για την έκπληξη. Αν πάλι η ψαλίδα με τη Michelin παραμείνει μεγάλη, τότε θα περιοριστεί στις πιο πίσω από το βάθρο θέσεις.
HYUNDAI MOTORSPORT
Στη Hyundai προετοιμάστηκαν με μία σειρά δοκιμών για όλους τους οδηγούς στη Σαρδηνία. Μάλιστα, στην κορεάτικη-γερμανική ομάδα προετοιμάζονται πυρετωδώς και για τη συνέχεια του θεσμού, αφού πρόλαβαν να δοκιμάσουν και στη Φινλανδία εν όψει του ομώνυμου αγώνα. Με τον Neuville δεύτερο στη βαθμολογία και τη διαφορά από την M-Sport στη βαθμολογία των Κατασκευαστών να έχει μειωθεί στους 26 βαθμούς, στην Hyundai κυνηγούν το αποτέλεσμα που θα τους φέρει σε τροχιά τίτλου, και αυτό δεν είναι άλλο από τη νίκη. Ο Thierry Neuville θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος, όντας ένας από τους κορυφαίους συνδυασμούς της χρονιάς. Ο Βέλγος έχει φέρει το i20 Coupe WRC στα μέτρα του και οι χρόνοι του είναι άκρως ανταγωνιστικοί σε όλους τους αγώνες μέχρι σήμερα. Στη Σαρδηνία, έχει και αυτός με τη σειρά του καλή παράδοση, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρσι είχε επικρατήσει στον αγώνα. Βέβαια, τώρα που σκαρφάλωσε δεύτερος στη βαθμολογία των Οδηγών θα ξεκινάει μπροστά και θα έχει μειονέκτημα αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης, όπως ο Ogier, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση του. Την ίδια ώρα, ο Dani Sordo ταξιδεύει στην Σαρδηνία μετά από την κατάκτηση της 3ης θέσης στην Πορτογαλία. Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai συνεχίζει να δικαιώνει τον Michelle Nandan για την επιλογή προς το πρόσωπο του, αφού συλλέγει βαθμούς σε κάθε αγώνα για την ομάδα του. Κάτι τέτοιο θα καταφέρει λογικά και στη Σαρδηνία, και αν οι συνθήκες του το επιτρέψουν θα προσπαθήσει να πλασαριστεί και στο βάθρο. Κάτι που λογικά μπορεί να καταφέρει και ο Hayden Paddon. Ο Νεοζηλανδός μπορεί να έχει ξεκινήσει πολύ άσχημα τη χρονιά, αλλά μετά την Πορτογαλία εμφανίζεται ενθουσιασμένος με το αυτοκίνητο του, αφού οι αλλαγές σε ανάρτηση και διαφορικά του έχουν προσφέρει μεγάλη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι του. Αρκεί αυτό να το δούμε και στις ειδικές διαδρομές.
ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT
Στην Toyota διατηρούν τους τόνους χαμηλά εν όψει Σαρδηνίας. Ένα από τα στοιχεία που “φοβίζει” την ομάδα του Tommi Makinen είναι οι υψηλές θερμοκρασίες που αναμένεται να αναπτυχθούν στον αγώνα. Τα Yaris WRC είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα σε αντίστοιχες συνθήκες και στην Toyota έχουν στρέψει στην προσοχή τους για την επίλυση του προβλήματος. Αυτός θα είναι ο δεύτερος αγώνας που η ιαπωνική ομάδα θα συμμετάσχει με τρία αυτοκίνητα, αφού δίπλα στους Jaru Matti Latvala και Juho Hanninen, θα βρεθεί και πάλι ο Esapekka Lappi. Ο Latvala έχει κερδίσει στο παρελθόν τον αγώνα, και συγκεκριμένα το 2009, αλλά κάτι τέτοιο μοιάζει πολύ δύσκολο φέτος. Τα Yaris WRC έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους για να αποτελέσουν αυτοκίνητο-νικητή και πλέον όλοι (εντός και εκτός ομάδας) έχουν συνειδητοποιήσει ότι το αποτέλεσμα της Σουηδίας προέκυψε μετά από ειδικές καταστάσεις. Στόχος του επικεφαλής της Toyota Gazoo, Tommi Makinen, είναι ο τερματισμός και των τριών αυτοκινήτων και η συλλογή πληροφορίων. Στην ιαπωνική ομάδα έχουν στοχεύσει να κάνουν την έκπληξη σε άλλο αγώνα, μετά από αυτή που σημείωσαν στη Σουηδία. Και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι όταν όλες οι άλλες ομάδες προετοιμάζονταν σε Σαρδηνία ή Πορτογαλία για τον 7ο γύρο του θεσμού, στην Toyota δοκίμαζαν το Yaris WRC σε φινλανδικές διαδρομές… Αυτό το Σαββατοκύριακο, ο Latvala μπορεί να σημειώσει κάποιες καλές επιδόσεις, και κάτω από ειδικές συνθήκες μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Την ίδια ώρα, ο Juho Hanninen αισθάνεται ακόμα μεγαλύτερη την πίεση στις τάξεις της ομάδας, αφού στην Πορτογαλία μόνο λίγες δεν ήταν οι φορές που ο Lappi του “άναψε” τα φώτα. Η εσωτερική τους μονομαχία θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον!
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Η γαλλική ομάδα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για δύο λόγους! Ο πρώτος έχει να κάνει με την παρουσία και απόδοση των οδηγών της μέχρι σήμερα, με τον Kris Meeke και τον Stephane Lefebvre να δέχονται τα πυρά για διαφορετικούς λόγους. Ο δεύτερος, έχει να κάνει με το γεγονός του μήνα, όπως το αποκάλεσαν κάποιοι στο WRC, και το οποίο ίσως να αλλάξει σημαντικά το χάρτη του θεσμού στη συνέχεια της χρονιάς. Φυσικά, αναφερόμαστε στην παρουσία του Andreas Mikkelsen, που θα οδηγήσει το C3 WRC για λογαριασμό της Citroen στο Ράλλυ Σαρδηνίας. Η επίσημη ανακοίνωση μπορεί να αναφέρει ότι ο Νορβηγός θα οδηγήσει το αυτοκίνητο μόνο στο συγκεκριμένο αγώνα, αλλά ο Yves Matton δεν έκρυψε ότι θα τον δούμε και σε άλλους αγώνες στη διάρκεια της χρονιάς. Ο λόγος που ο επικεφαλής της Citroen Racing αποφάσισε να προχωρήσει στην πλέον λογική και ενδεδειγμένη λύση στα μέσα της χρονιάς, ήταν τα φτωχά αποτελέσματα των οδηγών του. Ο Kris Meeke μπορεί να κέρδισε στο Μεξικό, αλλά τα λάθη είναι συνεχή. Την ίδια ώρα ο Lefebvre δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του χρυσού ταλέντου (όπως τον είχαν χαρακτηρίσει οι Γάλλοι) με αποτέλεσμα ο Matton να κάνει αυτό που φώναζαν όλοι γύρω του. Να δώσει θέση στον Mikkelsen, που αδίκως έμεινε χωρίς μπάκετ τη φετινή χρονιά. Θα καταφέρει να αποδώσει από τον πρώτο αγώνα; Δύσκολο. Μπορεί να έχει οδηγήσει το Polo WRC '17 κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του πριν ακυρωθεί το πρόγραμμα, αλλά και γιια μέρα το Hyundai i20 WRC, αλλά σίγουρα δεν έχει τα χιλιόμετρα με τη νέα γενιά αυτοκινήτων έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικός με το καλημέρα. Πριν τον αγώνα οδήγησε μόλις μία μέρα το C3 WRC στη Γαλλία, και μάλιστα σε επιφάνειες που δεν έχουν καμία σχέση με αυτές της Σαρδηνίας. Πάντως, εκμεταλλευόμενος την ιδανική σειρά εκκίνησης που θα έχει στη διάθεση του, μην σας προκαλέσει εντύπωση αν την πρώτη ημέρα δούμε “πυροτεχνήματα”. Εξάλλου, δεν ήταν ανενεργός όλο αυτό το διάστημα, αφού οδηγούσε για λογαριασμό της Skoda Motorsport. Επίσης, ενδιαφέρον θα έχει και η αντίδραση του Kris Meeke που μπορεί να καλοσώρισε τον Mikkelsen στην ομάδα, αλλά είναι φανερό ότι πλέον δεν αισθάνεται και τόσο άνετα. Με τον Lefebvre να έχει δώσει τη θέση του στον Νορβηγό, αυτός που αισθάνεται πιο άνετα από όλους είναι ο Craig Breen, που είναι ο οδηγός της Citroen που φιγουράρει ψηλότερα στη βαθμολογία και νιώθει να έχει το μπάκετ του εξασφαλισμένο και στη Σαρδηνία θα προσπαθήσει να φέρει το C3 του στην πρώτη πεντάδα.