Μετά από τη 2η ημέρα του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, ο Sebastien Ogier βρίσκεται κοντά στην 3η φετινή του νίκη, ενώ η Hyundai είδε τους Ott Tanak και Dani Sordo να εγκαταλείπουν.
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, 5ου γύρου του φετινού WRC, είχε δραματική εξέλιξη, ειδικά για τη Hyundai, αφού οι Ott Tanak-Martin Jarveoja και Dani Sordo-Borja Rozada, που ξεκίνησαν την ημέρα στις δύο πρώτες θέσεις, δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν.
Αυτή η εξέλιξη, έφερε σε θέση ισχύος τα πληρώματα της Toyota, με τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia και Elfyn Evans-Scott Martin να βρίσκονται στο 1-2 και τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe να έχουν ανέβει στην τρίτη θέση.
Ενδεικτικό των πολλών εγκαταλείψεων κορυφαίων πληρωμάτων στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, είναι το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα, υπάρχουν μόνο 4 αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Εγκατάλειψη για Tanak
Κατά την έναρξη της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, η οποία αποτελούνταν από 4 επαναλαμβανόμενες (ανά δυάδες) ειδικές διαδρομές μήκους 129,62 αγωνιστικών χιλιομέτρων, δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να προβλέψει την εξέλιξή της.
Ξεκινώντας το πρωί από την Olbia, επίκεντρο του αγώνα, η Hyundai διατηρούσε το 1-2 με τους Ott Tanak και Dani Sordo.
Η αγωνιστική δράση δεν ξεκίνησε ιδανικά για την ομάδα του Andrea Adamo, αφού οι Dani Sordo-Borja Rozada (Hyundai i20 Coupe WRC) αντιμετώπισαν πρόβλημα σε διέλευση από νερό στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητό τους, που έχασε και το κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, να σταματήσει προσωρινά.
Αυτό κόστισε περίπου 10 δευτερόλεπτα αλλά και σε ψυχολογία, αφού οι Ισπανοί γνώριζαν πως οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) παραμόνευαν, ώστε να ανέβουν στη δεύτερη θέση.
Όπερ και εγένετο, με τους Γάλλους να ξεπερνούν τους Ισπανούς αμέσως μετά και μια ειδική πριν από το τέλος του πρώτου loop, να απέχουν 40,5” από τους Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC).
Οι Εσθονοί που είχαν νωρίτερα σημειώσει έναν ταχύτερο χρόνο, έδειχναν να ελέγχουν την κατάσταση, μέχρι την 12η και τελευταία ειδική διαδρομή του πρώτου loop.
Εκεί, oι Tanak-Jarveoja χτύπησαν σε πέτρα που βρισκόταν στη γραμμή, η οποία προκάλεσε ζημιά στον πίσω αριστερό τροχό και ανάρτηση, επιφέροντας την προσωρινή εγκατάλειψη.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Πλησιάζει τη νίκη ο Ogier
Η δεύτερη συνεχόμενη εγκατάλειψη των Πρωταθλητών του 2019 μετά από την Πορτογαλία, σε αμφότερες τις περιπτώσεις ενώ προηγούνταν, έφερε στην κορυφή τους Sebastien Ogier- Julien Ingrassia.
Το πρωί, ο Γάλλος έκανε μια λίγο, αλλά σημαντικά όπως αποδείχθηκε, διαφορετική επιλογή, αφού προτίμησε να χρησιμοποιήσει 4 σκληρά και 2 μαλακά ελαστικά της Pirelli, ενώ οι περισσότεροι ανταγωνιστές του προτίμησαν 3 μαλακά και 3 σκληρά.
Δεν ήταν μόνο το γεγονός ότι ο Ogier κινήθηκε ταχύτατα, πετυχαίνοντας δύο ταχύτερους χρόνους, αλλά και ότι κράτησε μαλακά ελαστικά για αύριο, ημέρα κατά την οποία υπάρχει πρόβλεψη για βροχή.
Πέραν τούτου, οι 7 φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές έδειξαν για ακόμη μια φορά την ποιότητά τους, αφού στο δεύτερο loop πέτυχαν 3 ταχύτερους χρόνους, έχοντας μείνει και μακριά από προβλήματα.
Έτσι, ολοκλήρωσαν τη δεύτερη ημέρα με 5 ταχύτερους χρόνους σε 8 ειδικές διαδρομές και διαφορά 38,9” από τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC) που ακολουθούν.
H σταθερά ανοδική πορεία του Evans
Οι Βρετανοί της Toyota, παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα βελτιωμένοι σήμερα. Έχοντας αλλάξει τη γεωμετρία του Toyota Yaris WRC από χθες, ο Evans ένιωσε σαφώς πιο άνετα και αυτό φάνηκε. Ο Ουαλός σημείωσε τρεις ταχύτερους χρόνους, κράτησε άνετα πίσω τον Neuville, ενώ μείωνε διαρκώς τη διαφορά από τον Dani Sordo.
Έπειτα από την έξοδο των Ισπανών, οι Evans-Martin ανέβηκαν στη δεύτερη θέση. Η διαφορά από τους Γάλλους teammates τους, δύσκολα θα επιτρέψει να έχουμε μάχη στα ίσια για τη νίκη. Ακόμη και έτσι όμως, οι Βρετανοί δε θα εφησυχάσουν, αφού έχουν μια αξιοσέβαστη, αλλά όχι τεράστια, διαφορά από τους Thierry Neuville-Martin Wydaeghe, που ακολουθούν.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Η εγκατάλειψη του Sordo και ο Neuville
Οι Βέλγοι, αποτελούν το μοναδικό πλήρωμα της Hyundai που παρέμεινε στον αγώνα. Αν και βελτίωσε τις επιδόσεις του, ο Neuville παραπονιόταν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας πως δεν αισθάνεται αυτοπεποίθηση, ιδιαίτερα στα σκληρά κομμάτια, πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20 Coupe WRC.
Παρόλα αυτά, διατηρούσε την επαφή με τον Evans μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας, όταν ένα σβήσιμο του κινητήρα μετά από κλειστή στροφή, επέφερε αύξηση της διαφοράς.
Μετά από τη δεύτερη ημέρα, η διαφορά των Neuville-Wydaeghe από τους Evans-Martin, είναι 22,7”, με τον Βέλγο να μην φαίνεται έτοιμος να πιέσει στο όριο για να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση.
Όσον αφορά στους Dani Sordo-Borja Rozada, η σημερινή ημέρα πήγε από το κακό στο χειρότερο. Αφού δεν κατάφεραν να αντισταθούν από τους Ogier-Ingrassia, στο δεύτερο loop επιδίωξαν να διατηρηθούν στη δεύτερη θέση.
Εγχείρημα που έδειχναν να πετυχαίνουν μέχρι την 15η και προτελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας.
Εκεί, ο Sordo βρέθηκε στην άκρη του δρόμου πριν από μια αριστερή στροφή, όταν το Hyundai i20 Coupe WRC χτύπησε σε κάποιο εξόγκωμα που δε φαινόταν.
Το αυτοκίνητο βρέθηκε στο πλάι κάνοντας μισό τουμπάρισμα, όμως οι θεατές που υπήρχαν στο σημείο το επανέφεραν.
Ωστόσο, ο τροχός και η ανάρτηση είχαν καταστραφεί, καταρρακώνοντας τον Andrea Adamo.
Μια δύσκολη ημέρα για πολλούς στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Στην 4η θέση, βρίσκονται μετά από τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC). Αν και ο Ιάπωνας βρίσκεται σε εξαιρετική θέση, αυτό μόνο εύκολα δεν ήρθε.
Στο πρώτο loop χτύπησε σε μεγάλη πέτρα, που σύμφωνα με τον ίδιο είχε μέγεθος κράνους, όμως ευτυχώς για τον ίδιο και την ομάδα του, μοναδικό “παράσημο” ήταν μια τρύπα στη προστατευτική ποδιά του Yaris.
Εν συνεχεία, είχε δύο κλαταρίσματα στην ειδική που εγκατέλειψε ο Tanak. Τα απρόοπτα κορυφώθηκαν στην ειδική διαδρομή που εγκατέλειψε ο Sordo, όταν ο Dan Barritt ξέχασε να αφαιρέσει ένα προστατευτικό κάλυμμα του κινητήρα, που χρησιμοποιείται στις απλές διαδρομές.
Αυτό ανάγκασε τους Katsuta-Barritt να σταματήσουν μέσα στην ειδική, αμέσως μετά την εκκίνηση, ώστε ο Βρετανός συνοδηγός να το αφαιρέσει, ενέργεια που στοίχισε σχεδόν ένα λεπτό. Πάντως, αυτό δεν τους προβλημάτισε σε επίπεδο γενικής κατάταξης.
Επιπλέον, οι Gus Greensmith-Stuart Loudon (Ford Fiesta WRC) εγκατέλειψαν από πρόβλημα με την τρόμπα νερού, ενώ οι Pierre Louis Loubet-Florian Haut Labourdette, τέθηκαν εκτός από μηχανικό πρόβλημα, η ακριβής αιτία του οποίου δεν έχει αποσαφηνιστεί.
Η ώρα των αυτοκινήτων Rally 2 στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Οι εγκαταλείψεις αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, έφεραν στον… αφρό τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.
Στην 5η θέση, σημειώνοντας την καλύτερή τους επίδοση στο WRC, βρίσκονται οι Jari Huttunen-Mikko Lukka (Hyundai NG i20 R5, Hyundai Motorsport).
Οι Φινλανδοί πρωταθλητές WRC3 διατήρησαν σταθερό ρυθμό, έμειναν μακριά από προβλήματα και επωφελήθηκαν από την ατυχία των Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Citroen C3 Rally2, TRT).
Ωστόσο, η διαφορά είναι πολύ μικρή, οπότε αύριο θα υπάρξει μάχη για τη νίκη. Οι Ostberg-Eriksen που προηγούνταν με διαφορά της τάξης των 35 δευτερολέπτων, είχαν διπλή ατυχία. Αρχικά έχασαν χρόνο με πρόβλημα στα φρένα και έπειτα, καρδιοχτύπησαν στην απλή διαδρομή προς το μεσημεριανό σέρβις.
Τότε, αντιμετώπισαν πρόβλημα με έναν τροχό, ο οποίος έφυγε από τη θέση του και αναγκάστηκαν να επισκευάσουν τη ζημιά στο δρόμο.
Για να συμβεί αυτό, μπήκαν στον Σ.Ε.Χ. με καθυστέρηση 6 λεπτών, που επέφερε ποινή 1 λεπτού. Παρόλα αυτά, κινήθηκαν ταχύτατα και μείωσαν τη διαφορά από τους Huttunen-Lukka στα 2,7” .
Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι Γάλλοι Yohan Rossel-Alexandre Coria (Citroen C3 Rally2), οι οποίοι προηγούνται στο WRC3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.
Σε γενική κατάταξη και WRC3, τους Γάλλους ακολουθούν οι Ισπανοί Pepe Lopez-Diego Vallejo (Skoda Fabia Rally2 evo) και Jan Solans-Rodrigo Sanjuan (Citroen C3 Rally2).
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπληρώνουν οι Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian (Skoda Fabia Rally2 evo, Toksport), που είναι τρίτοι στο WRC3.
Το περιπετειώδες Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας ολοκληρώνεται αύριο, με 2 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 46,08 χιλιομέτρων, αλλά την πιθανότητα βροχής να μην επιτρέπει εφησυχασμό.
Η πρώτη ειδική διαδρομή της αυριανής ημέρας (Arzachena – Briantoggi 1) ξεκινά στις 08:33 ώρα Ελλάδος.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας – Το πανόραμα της δεύτερης ημέρας
Ε.Δ.: 8
Μήκος: 129,62 χλμ.
Αποτελέσματα – Top10
Ταχύτεροι Ε.Δ.: Ogier 5, Evans 2, Tanak 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 9-11 Tanak, 12-16 Ogier
Πρόγραμμα μεταδόσεων (Cosmote Sport 8HD)
Κυριακή 6 Ιουνίου
SS18 Aglientu-Santa Teresa 1, 09:30
SS19 Arzachena – Briantoggi 2, 11:05
SS20 Aglientu-Santa Teresa 2 (Power Stage), 13:00
Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, Red Bull Content Pool
Highlights από το πρωινό Loop ειδικών διαδρομών