Ο Thierry Neuville επέστρεψε στις νίκες σε έναν από τους πιο απαιτητικούς φετινούς αγώνες, το Ράλλυ Σαρδηνίας, με την Hyundai να κάνει το 1-2, μειώνοντας την βαθμολογική ψαλίδα από την Toyota. Διαβάστε το Debrief του Ράλλυ Σαρδηνίας.
Το Ράλλυ Σαρδηνίας εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο απαιτητικούς και δύσκολους αγώνες της φετινής σεζόν του WRC, αφού η κακοκαιρία έπληξε το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου.
Τόσο πριν την έναρξη του αγώνα όσο και κατά την διάρκεια αυτού η βροχή έκανε την εμφάνιση της, με τα περάσματα από τα νερά να προκαλούν προβλήματα σε αρκετά πληρώματα, και τις ειδικές να έχουν αρκετή λάσπη αλλά και νερό στην αγωνιστική γραμμή.
Στις συνθήκες αυτές έλαμψε ο Thierry Neuville που το Σάββατο το απόγευμα οδήγησε ταχύτατα και εξαιρετικά ανεβαίνοντας από την τρίτη στην πρώτη θέση όπου και παρέμεινε μέχρι και τέλος του αγώνα. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai ήταν ικανοποιημένος από την στρατηγική στα ελαστικά που έκανε με την ομάδα του αλλά και την αίσθηση του είχε από το i20N Rally1.
H πρώτη του φετινή νίκη που ήρθε έπειτα από 6 μήνες, ανέβασε τον Neuville στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας, πίσω από τον Kalle Rovanpera. Στόχος του Βέλγου για το Ράλλυ Σαφάρι που ακολουθεί είναι να πάρει ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα σε έναν αγώνα που ξέρει ότι το αυτοκίνητό του μπορεί να κινηθεί γρήγορα αλλά και αξιόπιστα, πριν πάει σε Εσθονία και Φινλανδία όπου περιμένει έναν αρκετά δυνατό Kalle Rovanpera.
Για τρίτο συνεχή αγώνα στο βάθρο τερμάτισε ο Esapekka Lappi που πάλεψε για την νίκη ενάντια στο 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier. Ο Φινλανδός της Hyundai ήταν αρκετά γρήγορος σε όλη την διάρκεια του αγώνα αλλά μόλις είδε τον Ogier εκτός δρόμου στην 14η ειδική έριξε αμέσως τον ρυθμό του. Αυτό που δυσκόλεψε περισσότερο τον Lappi ήταν ότι έπρεπε να τερματίσει το Ράλλυ Σαρδηνίας με μόλις 12 μαλακά ελαστικά, όπως και όλα τα πληρώματα.
Ο Φινλανδός εξελίσσεται στον πιο σταθερό οδηγό της Κορεάτικης ομάδας, έχοντας σταθερά γρήγορο ρυθμό στους τελευταίους αγώνες συλλέγοντας αρκετούς βαθμούς τόσο για τον ίδιο όσο και για την ομάδα του.
Ο Lappi θα συμμετάσχει για πρώτη φορά φέτος στο Ράλλυ Σαφάρι έτσι θα έχει μία επιφυλακτική προσέγγιση η οποία ελπίζει να μεταφραστεί σε ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα.
Ως έκπληξη χαρακτήρισε τον τερματισμό του στην τρίτη θέση του Ράλλυ Σαρδηνίας ο Kalle Rovanpera. Ο Φινλανδός πρωταθλητής μετά την νίκη του στο Ράλλυ Πορτογαλίας είχε περάσει επικεφαλής στην βαθμολογία των οδηγών, έτσι εκκινούσε πρώτος στις ειδικές της Παρασκευής.
Το Ράλλυ Σαρδηνίας είναι ένας αγώνας που δεν αρέσει καθό0λου στον Rovanpera, όπως δήλωσε, με τις καιρικές συνθήκες αλλά και την έξυπνη οδήγηση να του χαρίζουν έναν τερματισμό στο βάθρο, διατηρώντας και την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Για το Ράλλυ Σαφάρι που ακολουθεί ο Rovanpera δήλωσε αισιόδοξος καθώς είναι ένας αγώνας που του αρέσει και ελπίζει σε ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα ανάλογα και τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν.
Μετά από έναν αρκετά δύσκολο αγώνα ο Elfyn Evans πρέπει να είναι ικανοποιημένος με την τέταρτη θέση. Ο Ουαλός προσπάθησε να βρει και πάλι τα πατήματα του μετά το ατύχημα που είχε στο Ράλλυ Πορτογαλίας, σε έναν αρκετά δύσκολο αγώνα.
Ο αγώνας δεν ξεκίνησε και τόσο καλά για τον Evans καθώς το Σάββατο στο πέρασμα από νερά προκάλεσε ζημιά στο ψυγείο του Toyota GR Yaris Rally1, καταφέρνοντας με διάφορες μικροεπισκευές να φτάσει μέχρι το μεσημεριανό service. Στην PowerStage είχε και εκεί την στιγμή που όταν γλίστρησε εκτός δρόμου με αποτέλεσμα να σπάσει την πίσω αεροτομή χάνοντας μερικά δευτερόλεπτα.
O Sebastien Ogier είχε την ευκαιρία να γίνει ο πολυνίκης του αγώνα κατακτώντας την 5η του νίκη, νίκη για την οποία πάλευε μέχρι την 14η ειδική διαδρομή. Ο Γάλλος έδωσε μεγάλη μάχη με τον Esapekka Lappi, με τους δύο να ανταλλάσσουν συνεχώς την πρώτη θέση.
Στο ξεκίνημα της 14ης ειδική το πόδι του Γάλλου γλίστρησε από το πεντάλ του φρένου με το GR Yaris να βγαίνει εκτός δρόμου με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Επόμενος αγώνας για τον Γάλλο θα είναι το Ράλλυ Σαφάρι, όπου ελπίζει σε ένα καλό αποτέλεσμα.
Για ακόμα έναν αγώνα τα πράγματα πήγαν στραβά για τον Ott Tanak. Ο Εσθονός πρωταθλητής του 2019 δυσκολεύτηκε για ακόμα έναν αγώνα με την συμπεριφορά του Ford Puma Rally1, το οποίο χαρακτήρισε ως φορτηγό ενώ στην συνέχεια εγκατέλειψε μετά από πέρασμα από νερά στην 10η ειδική του Ράλλυ Σαρδηνίας.
Μετά την εγκατάλειψη του έκανε δοκιμές στο set-up του Ford Puma για τον επόμενο αγώνα το Ράλλυ Σαφάρι.
Όλα έδειχναν ότι ο Takamoto Katsuta πήγαινε για ένα καλό αποτέλεσμα αλλά στην πρώτη ειδική του Σάββατου προκάλεσε σημαντική ζημιά στο εμπρός μέρος του Toyota GR Yaris σε πέρασμα από νερά με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Μάλιστα ο Ιάπωνας είχε καταφέρει να βρεθεί μέχρι και την 3η θέση, ενώ πριν το συμβάν βρισκόταν στην 5η.
Απογοητευτικό ήταν το Ράλλυ Σαρδηνίας και για τον Pierre-Louis Loubet. Ο Γάλλος οδηγός της M-Sport Ford ξεκίνησε αρκετά δυναμική τον αγώνα του τερματίζοντας το πρωινό της Παρασκευής στην τρίτη θέση. Ωστόσο, μετά ξεκίνησαν τα προβλήματα με τον Γάλλο να μην μπορεί να επιλέξει ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων στην εκκίνηση της πρώτης ειδικής του απογεύματος ενώ στην συνέχεια εγκατέλειψε με πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης που τον έβγαλε εκτός δρόμου.
Το πρωί του Σάββατου η ομάδα της M-Sport Ford βρήκε παραπάνω ζημιά στο Ford Puma Rally1, με τον Γάλλο να μην παίρνει τελικά εκκίνηση.
Ο Dani Sordo πήγε με ανεβασμένη ψυχολογία το Ράλλυ Σαρδηνίας, μετά και την δεύτερη θέση στο Ράλλυ Πορτογαλίας. Αλλά τα πράγμα δεν κύλισαν όπως θα ήθελε ο Ισπανός οδηγός της Hyundai. Στην τέταρτη ειδική του αγώνα, περίπου ένα χιλιόμετρο πριν τον τερματισμό είχε έξοδο χάνοντας αρκετά λεπτά, ενώ την Κυριακή αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα στην πολλαπλή εξαγωγής λόγω κινδύνου φωτιάς.
Ο Sordo θα αγωνιστεί και το Ράλλυ Σαφάρι με το τρίτο Hyundai i20N Rally1 και ελπίζει να ανακάμψει και να πάρει καλού βαθμούς για την ομάδα του.
Λόγω των κακών καιρικών συνθηκών ακυρώθηκε η πανηγυρική απονομή στο τέλος του αγώνα ενώ απαγορεύτηκε σε πληρώματα και ομάδες να βουτήξουν στο λιμάνι για να γιορτάσουν την νίκη τους.
Τώρα το WRC ταξιδεύει εκτός Ευρώπης για το Ράλλυ Σαφάρι στην Κένυα που αναμένεται να είναι ένας δύσκολος και απαιτητικός αγώνας τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα πληρώματα. Το Ράλλυ Σαφάρι είναι προγραμματισμένο για τις 22 με 25 Ιουνίου στο οποίο θα συμμετέχουν 34 πληρώματα, ανάμεσα τους και οι Ιορδάνης Σερδερίδης όσο και ο Γιώργος Βασσιλάκης, με Ford Puma Rally1 και Ford Fiesta Rally2 αντίστοιχα.
Αναλυτικά η βαθμολογία των οδηγών μετά και τον 6ο φετινό αγώνα το Ράλλυ Σαρδηνίας:
Αναλυτικά η βαθμολογία των ομάδων μετά και τον 6ο φετινό αγώνα το Ράλλυ Σαρδηνίας: