Ο Sebastien Ogier κατέκτησε τη νίκη στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, με τον Elfyn Evans να διαμορφώνει το τρίτο φετινό 1-2 της Toyota.
Το φινάλε του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, 5ου γύρου του φετινού WRC, δεν επιφύλαξε απρόοπτα για τους πρωταγωνιστές.
Οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) έφτασαν στην τρίτη φετινή τους νίκη, μετά από Μόντε Κάρλο και Κροατία.
Η δεύτερη θέση των Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC), σήμανε το τρίτο φετινό 1-2 της ομάδας του Jari Matti Latvala.
Η τρίτη θέση των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC), υπήρξε μικρή παρηγοριά για τη Hyundai.
Νίκη για Ogier στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Έχοντας δημιουργήσει διαφορά 38,9” από χθες , σήμερα οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia χρειάστηκε απλά να ελέγξουν το συναγωνισμό και να μείνουν μακριά από κακοτοπιές.
Αυτό πράγματι συνέβη, με τους Γάλλους να φτάνουν στην 52η νίκη της καριέρας τους, αυξάνοντας και τη διαφορά τους στο Πρωτάθλημα Οδηγών, στους 11 βαθμούς από τους Evans-Martin.
Πάντως οι Γάλλοι καρδιοχτύπησαν, όταν ο κινητήρας του αυτοκινήτου τους έσβησε για λίγο, μετά από πέρασμα σε νερά κατά την Power Stage, πρόβλημα που αντιμετώπισαν και οι Βρετανοί teammates τους.
Συνολικά, ακόμη και ο ίδιος ο Ogier, όταν ξεκινούσε τον χωμάτινο ιταλικό αγώνα ως πρώτος στο δρόμο, δεν περίμενε τέτοια εξέλιξη. Ωστόσο είχε δείξει εξαρχής ότι είναι ικανός για το καλύτερο και έφτασε τελικά στη νίκη, έπειτα από τη χθεσινή εγκατάλειψη του Ott Tanak.
“Ήταν ένα απίστευτο Σαββατοκύριακο”, δήλωσε ο Sebastien Ogier. “Ήρθαμε εδώ ως πρώτοι στο δρόμο και σκεφτόμασταν πως θα ήταν καλύτερο να είχαμε μείνει στο σπίτι. Κάναμε καλή δουλειά στις δοκιμές και το αυτοκίνητο λειτουργούσε πολύ καλύτερα από ότι στην Πορτογαλία.
“Είχαμε μια εξαιρετική ημέρα την Παρασκευή και χθες καταφέραμε να επιστρέψουμε στην κορυφή. Σίγουρα, είναι καλό για το πρωτάθλημα”.
Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας: Ο Evans συμπλήρωσε το 1-2 για την Toyota
Αν και ξεκίνησαν την ημέρα με διαφορά 22,7” από τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, οι Elfyn Evans-Scott Martin φρόντισαν να μην αφήσουν περιθώρια στους Βέλγους.
Οι Βρετανοί της Toyota πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, αυξάνοντας τη διαφορά πάνω από τα 30”, γεγονός που τους προσέφερε ασφάλεια.
Την οποία αποδείχθηκε πως χρειάζονταν στην Power Stage, όταν ο κινητήρας του Yaris WRC πήρε νερό στο ίδιο σημείο που σταμάτησαν για λίγο και οι Ogier-Ingrassia. Σε εκείνο το σημείο, οι Evans-Martin έχασαν περίπου 20”, αλλά διατήρησαν τη θέση τους στην τελική κατάταξη.
Μετά από τη νίκη στην Πορτογαλία, η δεύτερη θέση του Evans είναι ακόμη ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, που κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο και τον Jari Matti Latvala.
Άλλωστε, αυτό είναι το τρίτο φετινό 1-2 της Toyota, έπειτα από Μόντε Κάρλο και Κροατία, ενώ και στην Πορτογαλία, υπήρξαν δύο Toyota Yaris WRC στο βάθρο.
Με αυτόν τον τρόπο, η Toyota έχει αποκτήσει διαφορά 49 βαθμών από τη Hyundai, στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ο Elfyn Evans ανέφερε: “Μπήκε νερό και χρειάστηκε χρόνος για να καθαρίσει. Ευτυχώς επιστρέψαμε στους 4 κυλίνδρους και τουλάχιστον μπορέσαμε να συνεχίσουμε. Όχι το καλύτερο συναίσθημα.
“Συνολικά είναι εξαιρετικό αποτέλεσμα. Όχι η έναρξη που θέλαμε στο Σαββατοκύριακο, όταν και έγινε πραγματικά η ζημιά. Ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για την ομάδα και μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι από αυτό, είναι κρίμα που δε θα λάβουμε βαθμούς στην Power Stage”.
Βάθρο για τον Neuville στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Το Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, υπήρξε ακόμη ένας δύσκολος αγώνας για τα πληρώματα της Hyundai.
Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe δεν κατάφεραν να διεκδικήσουν τη δεύτερη θέση σήμερα, όμως ανέβηκαν για 4η φορά σε 5 αγώνες στο βάθρο από την τρίτη θέση, μετά από τα Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Arctic και Κροατίας.
Στη Σαρδηνία, ο Neuville δεν ένιωσε εμπιστοσύνη να πιέσει στο όριο, ιδιαίτερα σε σκληρά κομμάτια. Η έλλειψη αυτοπεποίθησης φάνηκε και σήμερα, όταν ο πάντοτε μαχητικός οδηγός, επί της ουσίας δεν διεκδίκησε για τη δεύτερη θέση, αποφεύγοντας τα περιττά ρίσκα.
Πάντως, πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, οπότε σε συνδυασμό με το πρόβλημα του Evans εκεί, φεύγει από την Πορτογαλία με περισσότερους βαθμούς, σε σύγκριση με τον Ουαλό.
O Thierry Neuville είπε: “Ορισμένα πράγματα δεν λειτούργησαν όπως έπρεπε. Ωστόσο, θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα γιατί είχαν μόλις 1,5 ημέρες να επισκευάσουν το αυτοκίνητο μετά την Πορτογαλία.
“Λυπάμαι που δεν κατάφερα να ανταποδώσω αυτό το Σαββατοκύριακο, όμως τουλάχιστον επιστρέφουμε σπίτι με έναν τερματισμό στο βάθρο γα την ομάδα. Θα έρθουν καλύτερες στιγμές”.
Δεύτερος συνεχόμενος τερματισμός στην τετράδα για τον Katsuta
Σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από εγκαταλείψεις και άτυχες στιγμές, οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) τερμάτισαν στην 4η θέση.
Με διαφορετικό τρόπο από ότι στην Πορτογαλία, αφού στη Σαρδηνία είχε εξαρχής ως στόχο τον τερματισμό χωρίς ρίσκα, ο Katsuta ολοκλήρωσε την προσπάθειά του στην ίδια θέση, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του.
Βέβαια, αυτή η επίδοση δεν ήρθε χωρίς δυσκολίες, αφού χθες το πλήρωμα της Toyota έχασε χρόνο από κλαταρίσματα και επειδή ο Dan Barritt δεν αφαίρεσε εγκαίρως ένα προστατευτικό κάλυμμα του κινητήρα για τις απλές διαδρομές, με αποτέλεσμα να σταματήσουν εντός ειδικής διαδρομής.
Όπως και να ‘χει, η άνοδος του Katsuta είναι διαρκής, αφού ο Ιάπωνας επιδεικνύει ταχύτητα και σταθερότητα.
Όσον αφορά στους εγκαταλείψαντες των προηγούμενων ημερών, από πλευράς Hyundai, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja και Dani Sordo-Borja Rozada επέστρεψαν σήμερα.
Στόχος, ιδιαίτερα για τους Εσθονούς, ήταν ένας καλός χρόνος στην Power Stage, τόσο για το Πρωτάθλημα Οδηγών, όσο και για εκείνο των Κατασκευαστών. Εντέλει αυτό επιτεύχθηκε, αφού ήταν δεύτεροι, κατακτώντας 4 βαθμούς.
Από εκεί και έπειτα, τις σημερινές ειδικές διαδρομές πραγματοποίησαν κανονικά οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC), που είχαν εγκαταλείψει την πρώτη ημέρα με σπασμένη ανάρτηση, ενώ σήμερα σημείωσαν τον τρίτο χρόνο στην Power Stage, καθώς και τα πληρώματα της M-Sport με τα Ford Fiesta WRC.
Θυμίζουμε, πως οι Teemu Suninen-Mikko Markkula είχαν έξοδο στην εναρκτήρια ειδική του αγώνα και επέστρεψαν, όπως οι συμπατριώτες τους στην Toyota, χθες.
Από την άλλη, οι Gus Greensmith-Stuart Loudon εγκατέλειψαν δις, από τεχνικά προβλήματα. Σήμερα, ήταν ξανά άτυχοι, αφού αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον κινητήρα, όμως ολοκλήρωσαν κανονικά την ημέρα.
Τα αυτοκίνητα Rally2 στο Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας
Οι εγκαταλείψεις 6 πληρωμάτων με αυτοκίνητα WRC, έφεραν πολλά αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Η μοναδική μάχη της ημέρας, δόθηκε για την 5η θέση Γενικής και τη νίκη στο WRC2, για ομάδες με αυτοκίνητα Rally2, μεταξύ των Jari Huttunen-Mikko Lukka (Hyundai NG i20 R5, Hyundai Motorsport) και Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Citroen C3 Rally2, TRT).
Οι Φινλανδοί ξεκίνησαν σήμερα επικεφαλής του WRC2, όμως οι Νορβηγοί που χθες δέχθηκαν ποινή 1 λεπτού ενώ προηγούνταν, για να επισκευάσουν ένα πρόβλημα με τον τροχό, αρχικά ανέκτησαν τα ηνία.
Προσωρινά όπως αποδείχθηκε, αφού ένα κλατάρισμα τους έριξε ξανά στη δεύτερη θέση, με τον Ostberg να ξεσπάει μπροστά στην κάμερα για την ατυχία του, αφού στη Σαρδηνία αντιμετώπισε πολλά προβλήματα.
Εντέλει, τα πάντα κρίθηκαν στην Power Stage. Παρόλο που είχαν μικρό πρόβλημα με τον κινητήρα, οι Huttunen-Lukka κατέκτησαν τη νίκη για την Hyundai Motorsport N, δίνοντας έναν λόγο στον Andrea Adamo να χαμογελάσει. Παράλληλα, η 5η θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του 27χρονου Φινλανδού, πρωταθλητή WRC3 πέρυσι.
Από την άλλη, τα προβλήματα των Ostberg-Torstein συνεχίστηκαν, με το Νορβηγό να τερματίζει με πρόβλημα στα φρένα και, πιο ήρεμος αυτή τη φορά, να συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση στο WRC2 και την 6η Γενικής.
Στην 7η θέση γενικής, τερμάτισαν οι Yohan Rossel-Alexandre Coria (Citroen C3 Rally2). Το γαλλικό πλήρωμα κατέκτησε τη νίκη στο WRC3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2, που ήταν η δεύτερη για τον Rossel μετά από το Μόντε Κάρλο.
Σε γενική και κατάταξη WRC3, ακολούθησαν οι Ισπανοί Pepe Lopez-Diego Vallejo (Skoda Fabia Rally2 evo) και Jan Solans-Rodrigo Sanjuan (Citroen C3 Rally2).
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian (Skoda Fabia Rally2 evo), που ανέβηκαν και στο βάθρο του WRC2, παρά ένα τουμπάρισμα μικρής έκτασης, σήμερα.
Το WRC παραμένει σε σκληρές συνθήκες και ετοιμάζεται για μια μεγάλη επιστροφή, αφού ο επόμενος αγώνας της χρονιάς θα είναι το Ράλλυ Safari στην Κένυα , στις 24-27 Ιουνίου.
Το πανόραμα του Ράλλυ Σαρδηνίας
WRC 2021, 5ος γύρος
3-6 Ιουνίου
Ε.Δ.: 20
Μήκος: 303,1 χλμ.
Τελική Κατάταξη – Top 10
Νικητές Ε.Δ.: Tanak 6, Ogier 5, Evans 4, Sordo 3, Neuville 2
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1-11 Tanak 1-11, 12-20 Ogier
Αποτελέσματα Power Stage: 1. Neuville-Wydaeghe (5 βαθμοί), 2. Tanak-Jarveoja (4 βαθμοί), 3. Rovanpera-Halttunen (3 βαθμοί), 4. Ogier-Ingrassia (2 βαθμοί), 5. Sordo-Rozada (1 βαθμός)
Βαθμολογίες (μετά από 5 αγώνες)
Οδηγοί: 1. Ogier 106, 2. Evans 95, 3. Neuville 77, 4. Tanak 49, 5. Katsuta 48, 6. Rovanpera 44
Κατασκευαστές: 1. Toyota 231, 2. Hyundai 182, 3. M-Sport Ford 82, 4. Hyundai 2C 28
Αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας και αναλυτικές βαθμολογίες , μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC
Photos: Toyota Gazoo Racing WRT, Hyundai Motorsport, M-Sport, Red Bull Content Pool