Οι Sebastien Ogier και Takamoto Katsuta διαμόρφωσαν το 1-2 της Toyota στο Ράλλυ Safari, μετά από τη σημερινή εγκατάλειψη του Thierry Neuville.
Το Ράλλυ Safari μας παρείχε δραματική εξέλιξη μέχρι την τελευταία αγωνιστική του ημέρα, με αλλαγή δεδομένων σχεδόν ως το τέλος.
Το σημαντικότερο γεγονός της ημέρας και εντέλει, του αγώνα, ήταν η εγκατάλειψη των πρωτοπόρων ως εκείνο το σημείο Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, μετά από την πρώτη ειδική διαδρομή της τρίτης ημέρας, από σπασμένο πίσω δεξί αμορτισέρ στο Hyundai i20 Coupe WRC.
Αυτή η εξέλιξη έφερε σε θέση ισχύος τα δύο πληρώματα της Toyota, με τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia να φτάνουν στην 53η νίκη της καριέρας τους και τους Takamoto Katsuta-Dan Barritt να ανεβαίνουν για πρώτη φορά, ως πλήρωμα, στο βάθρο, διαμορφώνοντας το 1-2 για την ομάδα του Jari Matti Latvala.
Ράλλυ Safari: Απρόβλεπτο μέχρι τέλους
Η επιστροφή του WRC στην Κένυα μετά από 19 χρόνια, μας πρόσφερε όμορφα πλάνα και έναν απρόβλεπτο αγώνα.
Το πρόγραμμα της τρίτης και τελευταίας ημέρας του Ράλλυ Safari περιλάμβανε 5 ειδικές διαδρομές μήκους 53,49 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Αν και η απόσταση δεν έδειχνε μεγάλη, εντέλει τα απρόοπτα δεν έλειψαν. Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) που βρίσκονταν με άνεση στην κορυφή χθες, αφού η διαφορά από τους κοντινότερους διώκτες τους ήταν περίπου ένα λεπτό, έδειχναν πως πλησιάζουν στην πρώτη τους φετινή νίκη.
Οι ελπίδες τους για κάτι τέτοιο διαψεύστηκαν άμεσα, αφού στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της τρίτης ημέρας, το αυτοκίνητό τους αντιμετώπισε πρόβλημα στο πίσω δεξί αμορτισέρ. Οι Βέλγοι ολοκλήρωσαν την ειδική διαδρομή με απώλεια περίπου ενός λεπτού, όμως διατηρούσαν ισχνό προβάδισμα.
Δείτε video από την άτυχη στιγμή των Neuville-Wydaeghe
Στην απλή διαδρομή αμέσως μετά όμως, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν καθώς το αμορτισέρ είχε σπάσει, όπως παρατήρησε ο Neuville, σε πολλά σημεία, οπότε η επισκευή ήταν αδύνατη.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν ιδιαίτερα στενόχωρη για τους ανθρώπους της Hyundai, που είδαν για τρίτο συνεχόμενο αγώνα ένα πλήρωμά τους να εγκαταλείπει ενώ βρισκόταν στην κορυφή, από πρόβλημα στην ανάρτηση ενός i20 Coupe WRC.
Ώρα Ogier και Toyota στο Ράλλυ Safari
Παρά το γεγονός ότι ξεκίνησαν την ημέρα από την τρίτη θέση, με διαφορά 18,1” από τους Takamoto Katsuta-Dan Barritt, οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia ήταν αναμενόμενο πως θα ξεπεράσουν τους teammates τους.
Έτσι και έγινε, με τον Γάλλο να έχει διατηρήσει 4 ελαστικά μαλακής γόμας, κάτι που ο Ιάπωνας δεν είχε κατορθώσει να κάνει, ξεκινώντας την ημέρα με 4 ελαστικά σκληρής γόμας (συνολικά κάθε οδηγός μπορούσε να χρησιμοποιήσει 28 ελαστικά με σκληρή και 8 ελαστικά με μαλακή γόμα).
Η κατάσταση των σημερινών ειδικών διαδρομών, όπου υπήρχε υγρασία και χαμηλότερες θερμοκρασίες, ευνοούσε τα μαλακά ελαστικά, οπότε ο Ogier είχε και σε αυτό το κομμάτι, πλεονέκτημα.
Σημειώνοντας δύο ταχύτερους χρόνους σε 4 ειδικές διαδρομές, οι Ogier-Ingrassia τέθηκαν καθαρά επικεφαλής στην προτελευταία ειδική διαδρομή, αφού προηγουμένως είχαν φτάσει να έχουν ακριβώς ίδιο χρόνο με τους Katsuta-Barritt .
Ο τέταρτος χρόνος στην Power Stage, επικύρωσε την 4η φετινή και δεύτερη συνεχόμενη νίκη του Ogier, ο οποίος έκανε άλμα τίτλου, αφού οι Elfyn Evans και Thierry Neuville που ακολουθούν στη βαθμολογία, αποκόμισαν λίγους ή καθόλου βαθμούς.
Πολλοί μπορεί να χαρακτηρίσουν τη νίκη του Ogier τυχερή, αφού σε μεγάλο βαθμό ήρθε λόγω της εγκατάλειψης του Neuville, όμως η πραγματικότητα είναι πως ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής διαχειρίστηκε ιδανικά τη δική του ατυχία την πρώτη ημέρα, όταν έχασε 2 λεπτά από σπασμένο αμορτισέρ, χωρίς να πανικοβληθεί.
Εν συνεχεία, μείωνε συνεχώς τη διαφορά από τα προπορευόμενα πληρώματα, μέχρι που έφτασε να μάχεται για την κορυφή και τελικά, να κατακτήσει τη νίκη.
Με την 5η νίκη σε 6 αγώνες φέτος, η Toyota Gazoo Racing αύξησε περαιτέρω τη διαφορά από τη Hyundai Motorsport, ενώ βρισκόμαστε στα μισά του πρωταθλήματος.
“Ήταν μια συναρπαστικά εμπειρία να είμαστε εδώ”, δήλωσε ο Sebastien Ogier. “Η στήριξη από τους ανθρώπους ήταν απίστευτη. Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που ζητωκραύγαζαν στις απλές διαδρομές.
“Είναι μια μεγάλη νίκη για εμάς. Μετά από τα προβλήματα της Παρασκευής, είχαμε ένα πραγματικά καλό Σαββατοκύριακο. Είχαμε καλό ρυθμό και το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό. Θέλω επίσης να συγχαρώ τον Taka. Έκανε εξαιρετική δουλειά, οπότε μπράβο του. Δεν ήταν εύκολο να τον πιάσουμε τώρα στο τέλος. Ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για την ομάδα.
“Μπορεί ο αγώνας να είναι μικρότερος από παλαιότερα, όμως η πρόκληση παραμένει πολύ σκληρή. Το διασκεδάσαμε”.
Ράλλυ Safari: Το πρώτο βάθρο του Katsuta
Η δεύτερη θέση των Takamoto Katsuta-Dan Barritt, αποτελεί το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του 28χρονου Ιάπωνα, ενώ ταυτόχρονα πιστοποιεί την διαρκώς ανοδική του πορεία στο WRC, αφού φέτος έχει τερματίσει σε όλους τους αγώνες εντός εξάδας.
Παρά ορισμένα μικρά -για τα δεδομένα ενός Safari- προβλήματα, αρχικά με τον κινητήρα και έπειτα με την ανάρτηση, οι Katsuta-Barritt βρίσκονταν από την πρώτη ημέρα σε θέση βάθρου, φτάνοντας σήμερα έως και στην πρωτοπορία.
Σε κάθε περίπτωση, η δεύτερη θέση είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, που μάλιστα ήρθε στον ιδανικό αγώνα για την Toyota, που ανέκαθεν έδινε μεγάλη βαρύτητα στο Ράλλυ Safari και θα ήθελε όσο τίποτα, να δει Ιάπωνα οδηγό στο βάθρο με το αυτοκίνητό της.
“Αισθάνομαι πολύ καλά. Ήταν ένα μακρύ Σαββατοκύριακο. Όλοι είχαν προβλήματα, όμως επιβιώσαμε και για αυτό είμαστε εδώ. Είμαι πολύ χαρούμενος για την ομάδα και το αυτοκίνητο οπότε, τους ευχαριστώ”, ήταν η δήλωση του Takamoto Katsuta.
Παρηγοριά το βάθρο για Tanak-Hyundai στο Ράλλυ Safari
Μετά από την χθεσινή ατυχία, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) γνώριζαν πως μόνο ένα απρόοπτο για τους προπορευόμενους, θα τους επέτρεπε να ανέβουν στο βάθρο.
Δυστυχώς για τη Hyundai, το απρόοπτο συνέβη στους teammates τους, οπότε ήταν λογικό ο Tanak να δηλώσει πως δεν αισθάνεται ευχαριστημένος για την “άνοδο” στο βάθρο.
Σήμερα, οι Εσθονοί κράτησαν με άνεση πίσω τους τα πληρώματα της M-Sport Ford, ολοκληρώνοντας την προσπάθειά τους στην τρίτη θέση και αποκομίζοντας επιπλέον 5 βαθμούς από τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage.
Ο τερματισμός στο βάθρο ενός Safari είναι πάντοτε θετικό αποτέλεσμα, ωστόσο ο τρόπος που εντέλει αυτό ήρθε, είναι λογικό να μην ικανοποιεί ούτε τον Tanak, αλλά ούτε και τον Andrea Adamo.
O Ott Tanak ανέφερε στον τερματισμό: “Η προσέγγισή μου σε αυτόν τον αγώνα ήταν να κινηθώ στο 50-60% το πολύ, να μην κάνω λάθος και να είμαι όσο πιο απαλός γίνεται. Κρίμα που ο Thierry δεν τα κατάφερε. Θα δούμε – τώρα επιστρέφουμε στην Εσθονία που πρέπει να είναι καλά”.
Ράλλυ Safari: “Εμφύλιος” στην M-Sport με νικητή τον Fourmaux
Το Ράλλυ Safari αποτέλεσε τον καλύτερο φετινό αγώνα για την M-Sport Ford. Η πολύπειρη ομάδα του Malcolm Wilson φρόντισε ώστε τα Ford Fiesta WRC να αποδειχθούν αξιόπιστα, επιτρέποντας στους νεαρούς οδηγούς της να στοχεύσουν στον τερματισμό χωρίς προβλήματα.
Όπερ και εγένετο, με τους Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul και Gus Greensmith-Chris Patterson να βρίσκονται από την πρώτη ημέρα σε θέσεις εξάδας, εστιάζοντας κυρίως στη μεταξύ τους μονομαχία.
Η οποία, έληξε τελικά υπέρ του γαλλόφωνου πληρώματος της ομάδας, παρά ένα κλατάρισμα στην Power Stage.
Μάλιστα, οι Fourmaux-Jamoul σημείωσαν σήμερα τον παρθενικό τους ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή του WRC, που ήταν και ο πρώτος φετινός ταχύτερος χρόνος για την M-Sport.
Φυσικά, αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του 26χρονου Fourmaux, μόλις στον τρίτο του αγώνα με αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών.
Από την πλευρά τους, οι Gus Greensmith-Chris Patterson που στην αρχή της ημέρας βρίσκονταν εμπρός από τους teammates τους, ολοκλήρωσαν στην 5η θέση.
Σήμερα, ο Fourmaux είχε το κάτι παραπάνω ώστε να κερδίσει την εσωτερική μονομαχία, με τον 24χρονο Βρετανό να προσπαθεί, αλλά εντέλει να μένει πιο πίσω για μόλις 9,9”.
Ακόμη και έτσι, ο Greensmith επίσης πιστοποίησε την άνοδό του, αφού ισοφάρισε για δεύτερη φορά φέτος, μετά από την Πορτογαλία, το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, που είχε έρθει για πρώτη φορά πέρυσι, στο Ράλλυ Τουρκίας.
Αξίζει να σημειώσουμε, πως το αποτέλεσμα του Ράλλυ Safari χάρισε στην M-Sport Ford τη μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών ως τώρα στο πρωτάθλημα, αφού ο Katsuta δεν προσφέρει πόντους στην Toyota, σε επίπεδο Κατασκευαστών.
UPDATE: Έπειτα από απόφαση των Αγωνοδικών μετά από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Safari, οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul έλαβαν ποινή 10 δλ. για παρέκκλιση από την προκαθορισμένη διαδρομή εντός της εναρκτήρια Ε.Δ. της Κυριακής 27 Ιουνίου, οπότε υποχώρησαν στην 5η θέση.
Μετά από αυτό, οι Gus Greensmith-Chris Patterson αναρριχήθηκαν στην 4η θέση, μόλις 0,1” εμπρός από τους teammates τους.
Τα WRC που επέστρεψαν με SupeRally στο Ράλλυ Safari
Τα προαναφερθέντα 5 πληρώματα, ήταν τα μόνα με αυτοκίνητα WRC που ολοκλήρωσαν το Ράλλυ Safari χωρίς χρήση SupeRally.
Οι πολλές εγκαταλείψεις, έφεραν τελικά τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC), που είχαν τεθεί εκτός την πρώτη ημέρα όταν κόλλησαν σε άμμο fesh fesh, στην 6η θέση Γενικής.
Χθες και σήμερα, οι Φινλανδοί δε ρίσκαραν και έμειναν μακριά από προβλήματα, προσφέροντας και χρήσιμους βαθμούς στην Toyota, στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Επιπλέον, οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC) που είχαν εγκαταλείψει νωρίς την Παρασκευή με σπασμένη ανάρτηση, επέστρεψαν χθες στη μάχη.
Εντέλει, αναρριχήθηκαν στη 10η θέση Γενικής, ενώ χάρη και στον τρίτο χρόνο στην Power Stage, φεύγουν από την Κένυα έχοντας αποκομίσει 4 βαθμούς, που θα τους φανούν χρήσιμοι στη συνέχεια.
Στην 11η θέση Γενικής ολοκλήρωσαν οι Lorenzo Bertelli-Simone Scattolin (Ford Fiesta WRC), οι οποίοι είχαν εγκαταλείψει από διαρροή νερού την πρώτη ημέρα.
Οι Dani Sordo-Borja Rozada (Hyundai i20 Coupe WRC) τερμάτισαν 12οι, αφού σήμερα έλαβαν ποινή φεύγοντας με καθυστέρηση από το πρωινό σέρβις, μετά από πρόβλημα που σχετιζόταν με το καύσιμο του αυτοκινήτου.
Τα πληρώματα του WRC3 στο Ράλλυ Safari
Οι πολλές εγκαταλείψεις κορυφαίων συνδυασμών, έφεραν για τρίτο συνεχόμενο αγώνα, πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Η έλλειψη πολλών διεθνών συμμετοχών, κατέστησε την μάχη για τη νίκη στο WRC3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2, σε υπόθεση μεταξύ τοπικών οδηγών.
Στην 7η θέση Γενικής και την πρώτη στο WRC3 λοιπόν, τερμάτισαν οι Onkar Rai-Drew Sturrock (Volkswagen Polo R5). Σε γενική κατάταξη και WRC3, τους ακολούθησαν οι Karan Patel-Tauseef Khan (Ford Fiesta R5) και Carl Tundo-Tim Jessop, (Volkswagen Polo R5).
Σημειώστε, πως ο Tundo έχει αναδειχθεί 5 φορές νικητής στο Ράλλυ Safari, όταν ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο WRC. Φέτος, έχασε χρόνο την πρώτη ημέρα από έξοδο, όμως στη συνέχεια ανέκαμψε για να μπει τερματίσει 9ος γενικής και 3ος στο WRC3.
Ακόμη, μοναδικό πλήρωμα του WRC2, για ομάδες με αυτοκίνητα Rally2, ήταν οι Τσέχοι Martin Prokop-Zdenek Jurka (M-Sport, Ford Fiesta Rally2) που όμως δεν ολοκλήρωσαν, έπειτα από σφοδρή έξοδο κατά την πρώτη ημέρα.
Μετά από μια σειρά ζεστών και σκληρών χωμάτινων αγώνων που κορυφώθηκε με το Ράλλυ Safari, το WRC ετοιμάζεται να ταξιδέψει σε πιο μαλακό χώμα, που προσφέρει μεγαλύτερες μέσες ωριαίες ταχύτητες.
Ο επόμενος αγώνας της χρονιάς, θα είναι το Ράλλυ Εσθονίας στις 15-18 Ιουλίου.
Το πανόραμα του Ράλλυ Safari
WRC 2021, 6ος γύρος
24-27 Ιουνίου
Ε.Δ.: 18
Μήκος: 320,19 χλμ.
Τελική Κατάταξη – Top 10
Νικητές Ε.Δ.: Ogier 6, Neuville 4, Rovanpera-Tanak 2, Katsuta-Sordo-Evans-Fourmaux 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1 Ogier, 2-14 Neuville, 15 Katsuta, 16-18 Ogier
Αποτελέσματα Power Stage: 1. Tanak-Jarveoja (5 βαθμοί), 2. Rovanpera-Halttunen (4 βαθμοί), 3. Evans-Martin 3 (3 βαθμοί), 4. Ogier-Ingrassia (2 βαθμοί), 5. Sordo-Rozada (1 βαθμός)
Βαθμολογίες (μετά από 6 αγώνες)
Οδηγοί: 1. Ogier 133, 2. Evans 99, 3. Neuville 77, 4. Tanak 69, 5. Katsuta 66, 6. Rovanpera 56
Κατασκευαστές: 1. Toyota 273, 2. Hyundai 214 , 3. M-Sport Ford 109, 4. Hyundai 2C 28
Αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλλυ Σαφάρι και βαθμολογίες, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC
Photos: Toyota Gazoo Racing WRT, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Highlights από την δεύτερη ειδική διαδρομή της Κυριακής