top icon
WRC

Ράλλυ Πορτογαλίας (2η ημέρα): Στην κορυφή ο Evans μετά την εγκατάλειψη Tanak

Ανατροπή δεδομένων είχαμε στη μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του Ράλλυ Πορτογαλίας, με τον Elfyn Evans να τίθεται επικεφαλής έπειτα από την εγκατάλειψη του Ott Tanak.

Για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, η Hyundai γνώρισε το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Πορτογαλίας στην προτελευταία ειδική διαδρομή που όπως και χθες, ήταν η τελευταία “κανονική”, καθώς απέμενε μόνο μια μικρή υπερειδική.

Σε εκείνο το σημείο, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja που προηγούνταν με αρκετή διαφορά , εγκατέλειψαν με πληγωμένη πίσω δεξιά ανάρτηση στο Hyundai i20 Coupe WRC, παραδίδοντας την πρωτιά στους Elfyn Evans-Scott Martin, με Toyota Yaris WRC.

Ράλλυ Πορτογαλίας: Κυριαρχία ως το… game over για Tanak

Άπαντες γνώριζαν πως η σημερινή, δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας, θα ήταν και η κρισιμότερη. Μεταξύ των 7 σημερινών ειδικών διαδρομών μήκους 165,16 αγωνιστικών χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανόταν και η μεγαλύτερη του αγώνα (Amarante μήκους 37,92 χιλιομέτρων).

Ott Tanak-Martin Jarveoja (Portugal Day 2)

Η διαχείριση των ελαστικών φάνηκε ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο, κυρίως επειδή οι οδηγοί θα έπρεπε να διατηρήσουν τα ελαστικά με μαλακή γόμα της Pirelli για αύριο, όμως δεν υπήρξαν μεγάλες διαφοροποιήσεις στις επιλογές των κορυφαίων συνδυασμών.

Από την εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) έδειξαν την ανωτερότητά τους, σημειώνοντας πειστικά τον ταχύτερο χρόνο και αυξάνοντας τη διαφορά.

Ott Tanak

Αυτό συνεχίστηκε, με τους Εσθονούς να είναι ταχύτεροι σε 4 από τις 5 ειδικές διαδρομές που είχαν διεξαχθεί, φτάνοντας στο δεύτερο πέρασμα από την ειδική Amarante (Ε.Δ. 14), με διαφορά 22,4” από τους κύριους διώκτες τους, Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC).

Λίγα χιλιόμετρα πριν από τον τερματισμό, οι Εσθονοί αντιμετώπισαν πρόβλημα στην πίσω δεξιά ανάρτηση. Προσπάθησαν να τερματίσουν, όμως δεν τα κατάφεραν καθώς αναγκάστηκαν να σταματήσουν στο 34ο από τα σχεδόν 38 χλμ. της διαδρομής. Η εξέλιξη δεν άρεσε καθόλου στον Andrea Adamo, ο οποίος ανέφερε πως η εγκατάλειψη του Tanak είναι μια κακή εξέλιξη, ιδιαίτερα για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Elfyn Evans

Στην κορυφή του Ράλλυ Πορτογαλίας ο Evans

Μετά από αυτό, οι Elfyn Evans-Scott Martin, που σημείωσαν δύο ταχύτερους χρόνους, βρέθηκαν στην κορυφή της κατάταξης. Οι Βρετανοί της Toyota κινήθηκαν γρήγορα, όμως όταν διαπίστωσαν πως οι Tanak-Jarveoja ήταν ταχύτεροι, δεν παρασύρθηκαν και εστίασαν  στη μάχη της δεύτερης θέσης, απέναντι στους Dani Sordo-Borja Rozada (Hyundai i20 Coupe WRC).

Πράγματι, οι Evans-Martin ήταν ταχύτεροι των Sordo-Rozada, διαμορφώνοντας μια διαφορά που ξεπερνούσε τα 10”. Αφού πέρασαν στην κορυφή, ολοκλήρωσαν τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας, με διαφορά 10,7” από το τρίτο και μοναδικό πλήρωμα της Hyundai, που έμεινε στη μάχη.

Dani Sordo

Γνωρίζοντας τον ρόλο του ως τρίτος οδηγός, ο Sordo δε ρίσκαρε όταν ένιωσε πως δε μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του Evans. Αυτή η επιλογή αποδείχθηκε σοφή, αφού μετά από τη δεύτερη ημέρα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, έχοντας και τη δυνατότητα να πιέσει για τη νίκη. Άλλωστε, αυτή είναι η εντολή που έλαβε από τον Andrea Adamo, ο οποίος ανέφερε πως το i20 Coupe WRC είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο στον αγώνα και πρέπει να κερδίσει, ώστε να δώσει χαρά και στους ανθρώπους της ομάδας.

Dani Sordo-Borja Rozada (Rally Portugal Day 2)

Σημειωτέον, πως ο Ισπανός ανέφερε πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου του στην υπερειδική, όμως δεν έδειξε να ανησυχεί ιδιαίτερα, γεγονός που πιστοποιεί ο ταχύτερος χρόνος που σημείωσε.

Sebastien Ogier (Rally Portugal Day 2)
Απροσδόκητη μάχη “βάθρου” για Ogier και Katsuta στο Ράλλυ Πορτογαλίας

Στην τρίτη θέση του Ράλλυ Πορτογαλίας, σκαρφάλωσαν οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), με τη διαφορά τους από την κορυφή να ξεπερνά πάντως, το 1 λεπτό. Οι Γάλλοι, που το πρωί δυσκολεύτηκαν με ένα μικρό τετ-α-κε και τον Ogier να δηλώνει πως δεν έκανε σωστές επιλογές, προτίμησαν να διαφυλάξουν τη μαλακή γόμα ελαστικών για αύριο.

Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Portugal Day 2)

Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, επιδόθηκαν σε μάχη για την 4η θέση -που αποδείχθηκε πως ήταν μάχη βάθρου- με τους Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC). Εντέλει, ο Ogier βρίσκεται στην 3η θέση, παρά ένα στιγμιαίο “σβήσιμο” στην υπερειδική. Ο Γάλλος, δήλωσε ότι δεν προβληματίζεται ενόψει της αυριανής ημέρας, αφού ο teammate του χρησιμοποίησε περισσότερο τα μαλακά ελαστικά του. Και προφανώς, ακόμη και αν μπορούσε, δε θα έκανε κάτι τέτοιο για λόγους τακτικής εντός της Toyota, θα συμπληρώσουμε.

Όμως, το γεγονός ότι ο Katsuta έδωσε τη μάχη στα ίσια απέναντι στον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και ολοκλήρωσε την ημέρα μόλις 1,5” πίσω του, χωρίς να κάνει κάποιο σημαντικό λάθος (είχε μόνο μια… μικρή επαφή με δέντρο), αποτελεί το καλύτερο παράσημο πιστοποίησης της σαφούς βελτίωσής του,  στους τελευταίους αγώνες.

Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Rally Portugal Day2)

Ράλλυ Πορτογαλίας: Εντός εξάδας τα πληρώματα της M-Sport

H δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας δεν εξελίχθηκε ιδανικά για τους δύο νεαρούς οδηγούς της M-Sport Ford, που όμως παραμένουν στη μάχη και αυτό, είναι το πιο σημαντικό.

Αρχικά, οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) αντιμετώπισαν πρόβλημα με την απόκριση του πεντάλ γκαζιού στο αυτοκίνητό τους, κάτι που στη συνέχεια αντιμετώπισαν, σε περισσότερες μάλιστα ειδικές διαδρομές, οι Gus Greensmith-Chris Patterson. Όπως εξήγησε ο νεαρός Βρετανός, το πρόβλημα προερχόταν από τον κινητήρα, οπότε κάθε φορά που προέκυπτε το προειδοποιητικό σήμα υπό μορφή αλάρμ, άφηνε το πόδι από το γκάζι για να μην προκαλέσει περαιτέρω ζημιά.

Gus Greensmith-Chris Patterson (Rally Portugal Day2)

Πάντως, τα δύο πληρώματα της ομάδας του Malcolm Wilson έφτασαν στον τέλος της ημέρας, καταλαμβάνοντας την 5η και 6η θέση της κατάταξης, αντίστοιχα, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι 6,4”.

Thierry Neuville-Martin Wydaeghe (Rally Portugal)

Ξανά εκτός ο Neuville, εγκατέλειψε και ο Rovanpera

Εκτός από τους Tanak-Jarveoja, σήμερα είχαμε ακόμη δύο σημαντικές εγκαταλείψεις. Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, που ξεκινούσαν πρώτοι στο δρόμο, αντιμετώπισαν πρόβλημα με το πλαίσιο του τραυματισμένου από χθες i20 Coupe WRC και η ομάδα αποφάσισε την εγκατάλειψή τους, ώστε να προετοιμάσει το αυτοκίνητο για αύριο, εφόσον αυτό σταθεί εφικτό.

Ακόμη, μετά από τη δεύτερη ειδική διαδρομή του απογευματινού loop, εγκατέλειψαν και οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC), από μηχανικό πρόβλημα που μέχρι στη στιγμή που γραφόταν το κείμενο, δεν είχε γνωστοποιηθεί.. Μέχρι εκείνο το σημείο, οι Φινλανδοί βρίσκονταν στην 6η θέση.

Esapekka Lappi-Janne Ferm (WRC2)

Οι πρωταγωνιστές του WRC2 στο Ράλλυ Πορτογαλίας

Οι εγκαταλείψεις πληρωμάτων της κορυφαίας κατηγορίας, επέτρεψαν στα κορυφαία πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 να αναρριχηθούν στην κατάταξη.

Στην 7η θέση γενικής και την πρώτη στο WRC2 για ομάδες με αυτοκίνητα Rally2, βρίσκονται οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Volkswagen Polo R5, Movisport), εμπρός από τους Teemu Suninen-Mikko Markkula (Ford Fiesta Rally2 MkII, M-Sport), οι οποίοι βρίσκονταν στη μάχη της νίκης, προτού χάσουν χρόνο από κλατάρισμα.

Teemu Suninen-Mikko Markkula (WRC2)

Την τριάδα του WRC2, όντες και στην 9η θέση γενικής, διαμορφώνουν οι Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Citroen C3 Rally2, TRT). Τη βαθμολογούμενη δεκάδα, ενώ βρίσκονται και στην 4η θέση του WRC2, συμπληρώνουν οι Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov (Volkswagen Polo R5, Movisport), που το πρωί έχασαν περίπου 2 λεπτά από πρόβλημα στο τούρμπο. Οι Ρώσοι, απέχουν μόλις 3,1” από τους Oliver Solberg-Aaron Johnston (Hyundai i20 R5, Hyundai Motorsport N), που είχαν τη στιγμή τους στην προτελευταία ειδική της ημέρας, χάνοντας χρόνο.

Yohan Rossel-Alexandre Coria (WRC3)

WRC3

Στο WRC3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2, η μάχη για τη νίκη μεταξύ των Yohan Rossel-Alexandre Coria (Citroen C3 Rally2) και Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2 evo) συνεχίζεται, με εναλλαγές στην κορυφή. Μετά από την ολοκλήρωση της ημέρας, ο Rossel έχει προβάδισμα μόλις 3” έναντι του γνωστού μας Kajto. Τρίτοι στη συγκεκριμένη κατηγορία, βρίσκονται οι Βρετανοί Chris Ingram-Ross Whittock (Skoda Fabia Rally2 evo).

Το δραματικό Ράλλυ Πορτογαλίας θα ολοκληρωθεί αύριο, Κυριακή 23 Μαΐου, με 5 ειδικές διαδρομές μήκους 49,47 αγωνιστικών χιλιομέτρων, μεταξύ των οποίων η διάσημη Fafe, που στο δεύτερο πέρασμα θα αποτελέσει την Power Stage.

Η πρώτη ειδική διαδρομή (Felgueiras 1) της αυριανής ημέρας, ξεκινά στις 09:08 ώρα Ελλάδος.

Λέτε να έχουμε και άλλη ανατροπή σκηνικού από τους Dani Sordo-Borja Rozada, ή οι Elfyn Evans-Scott Martin θα παραμείνουν στην κορυφή, κατακτώντας την πρώτη τους φετινή νίκη και τρίτη για την Toyota;

Ράλλυ Πορτογαλίας – Το πανόραμα της πρώτης ημέρας

Ε.Δ.: 7

Μήκος: 122,88 χλμ.

Αποτελέσματα – Top10

Rally Portugal Day 2 Top10

Ταχύτεροι Ε.Δ.: Tanak 4, Evans 2, Sordo 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 9-13 Tanak, 14-15 Evans

Πρόγραμμα αυριανών μεταδόσεων από την Cosmote Sport 7HD (ώρα Ελλάδος)

SS18 Fafe 1, 10:38

SS19 Felgueiras 2, 11:56

SS20 Fafe 2 [Power Stage], 14:00

Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα  του WRC.

Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool

Δείτε highlights από το πρωινό Loop ειδικών διαδρομών της δεύτερης ημέρας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Rally Portugal Day 2 Top10
  • Elfyn Evans-Scott Martin (Ράλλυ Πορτογαλίας Day2)
  • Elfyn Evans
  • Ott Tanak
  • Ott Tanak-Martin Jarveoja (Portugal Day 2)
  • Dani Sordo
  • Dani Sordo-Borja Rozada (Rally Portugal Day 2)
  • Sebastien Ogier (Rally Portugal Day 2)
  • Elfyn Evans-Scott Martin ( Portugal Day2)
  • Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Portugal Day 2)
  • Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Rally Portugal Day2)
  • Gus Greensmith-Chris Patterson (Rally Portugal Day2)
  • Esapekka Lappi-Janne Ferm (WRC2)
  • Teemu Suninen-Mikko Markkula (WRC2)
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ