Το Ράλλυ Πορτογαλίας ξεκίνησε, με τον Dani Sordo να παίρνει προβάδισμα, έπειτα από ένα loop που ανήκει στα πληρώματα της Hyundai.
Το Ράλλυ Πορτογαλίας, 4ος γύρος του φετινού WRC και πρεμιέρα σε χωμάτινη επιφάνεια, ξεκίνησε το πρωί της Παρασκευής 21 Μαΐου. Το πρώτο loop, περιλάμβανε 3 ειδικές διαδρομές (Lousa, Gois, Arganil), συνολικού μήκους 50,68 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Παρά την ύπαρξη μικρής έκτασης βροχής χθες, το οδόστρωμα ήταν κατά κύριο λόγο στεγνό. Οι εργοστασιακοί οδηγοί επέλεξαν 4 μαλακά ελαστικά και από μία ρεζέρβα με σκληρή γόμα ελαστικών της Pirelli.
Η εξέλιξη του πρώτου πρωινού στο Ράλλυ Πορτογαλίας
Το πρώτο loop των ειδικών διαδρομών, κύλησε υπέρ των πληρωμάτων της Hyundai Motorsport με τα i20 Coupe WRC. Οι Dani Sordo-Borja Rozada εκμεταλλεύθηκαν την καλή σειρά εκκίνησης και σημείωσαν δύο φορές τον ταχύτερο χρόνο.
Έτσι, έχουν τεθεί επικεφαλής με διαφορά 6,7” από τους Ott Tanak-Martin Jarveoja, οι οποίοι ήταν ταχύτεροι όλων στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή και ακολουθούν, στη δεύτερη θέση.
Την τριάδα, διαμορφώνοντας το 1-2-3 για τη Hyundai, συμπληρώνουν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe. Η επίδοσή τους παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, από τη στιγμή που ξεκινούσαν δεύτεροι στο δρόμο.
Στην 4η θέση, όντας και κορυφαίο πλήρωμα της Toyota μέχρι στιγμής, βρίσκονται οι Elfyn Evans-Scott Martin, που ήταν ταχύτεροι στο χθεσινό shakedown . Οι Βρετανοί απέχουν ήδη 17,6” από την κορυφή, με τον Evans να μην αισθάνεται 100% άνετα στο Yaris WRC. Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC), ενώ την εξάδα διαμορφώνουν οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC).
Οι Γάλλοι της M-Sport, βρίσκονται μπροστά από τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen και Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, που αντιμετωπίζουν τις δικές τους δυσκολίες. Ο νεαρός Φινλανδός δεν βολεύτηκε με το στήσιμο και τη διαχείριση των ελαστικών του, ενώ ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχασε χρόνο ως πρώτος στο δρόμο, αν και όπως δήλωσε δε μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα.
Επιστρέφοντας στην Μ-Sport, οι Gus Greensmith-Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) ξεκίνησαν εξαιρετικά, σημειώνοντας τον 4ο χρόνο γενικής, όμως στη συνέχεια οπισθοχώρησαν, ενώ έχασαν και χρόνο από κλατάρισμα. Ακόμη, οι Pierre Louis Loubet-Florian Haut-Labourdette (Hyundai i20 Coupe WRC) εγκατέλειψαν από έξοδο.
Στο WRC2 προηγούνται οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Volkswagen Polo R5, Movisport), με διαφορά 2,7”από τους teammates τους Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov και 5,5” από τους Teemu Suninen-Mikko Markkula (Ford Fiesta Rally2 MkII). Οι Φινλανδοί έχασαν χρόνο στη σκόνη των Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Citroen C3 Rally2), οι οποίοι σταμάτησαν να αλλάξουν κλαταρισμένο ελαστικό στην τελευταία ειδική του loop.
Η συνέχεια της ημέρας στο Ράλλυ Πορτογαλίας
Μετά από την ολοκλήρωση του πρώτου loop, τα πληρώματα κατευθύνονται στη ζώνη αλλαγής ελαστικών, αφού η εναρκτήρια ημέρα του αγώνα δεν περιλαμβάνει ενδιάμεσο σέρβις παρκ.
Η συνέχεια για την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας, που έχει συνολικό μήκος 122,88 αγωνιστικών χιλιομέτρων, περιλαμβάνει ακόμη 5 ειδικές διαδρομές.
Αρχικά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει δεύτερο πέρασμα από τις πρωινές ειδικές διαδρομές, ενώ στη συνέχεια τα πληρώματα θα αγωνιστούν για μια φορά στη διαδρομή Mortagua (18,16 χλμ.), προτού ολοκληρώσουν την ημέρα τους με την υπερειδική Lousada.
Όπως γίνεται αντιληπτό, ο δρόμος για την ολοκλήρωση όχι μόνο του αγώνα, αλλά ακόμη και της ημέρας, είναι μακρύς.
Η SS4, Lousa 2 θα μεταδοθεί ζωντανά από την Cosmote Sport 7 HD, στις 14:30
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Ράλλυ Πορτογαλίας: Ωράριο και συμμετοχές
Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford
Video Highlights από το shakedown