Με τις καιρικές συνθήκες να βελτιώνονται στην Πορτογαλία, ο Jari Matti Latvala σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown του αγώνα.
Τα ακραία καιρικά φαινόμενα που επικράτησαν τις τελευταίες ημέρες στην Πορτογαλία και στην ευρύτερη περιοχή του αγώνα, προκάλεσαν σημαντικά προβλήματα στην οργανωτική επιτροπή του αγώνα, ενώ προκάλεσαν και έντονη ανησυχία σε οδηγούς και ομάδες εν όψει του Ράλλυ που ξεκινάει σήμερα το απόγευμα με την τέλεση σούπερ ειδικής στην Λισαβόνα. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι οι δρόμοι είχαν τόσο νερό, με αποτέλεσμα να είναι απροσπέλαστοι, κάτι που οδήγησε στην ακύρωση των αναγνωρίσεων την Τρίτη. Έτσι, μετά το shakedown που πραγματοποιήθηκε μία μέρα αργότερα, οι οδηγοί έκαναν τα περάσματα από τις ειδικές που δεν είχαν προλάβει. Το shakedown πραγματοποιήθηκε με πολύ καλές συνθήκες, αν και στη διαδρομή υπήρχε αρκετή λάσπη λόγω των βροχοπτώσεων των προηγούμενων ημερών. Βέβαια, οι συνθήκες που θα επικρατούν στις ειδικές προβληματίζουν τις ομάδες, αφού θα μετατρέψει σε ρουλέτα την επιλογή των ελαστικών. Η πλέον ενδεδειγμένη είναι αυτών με τη μαλακή γόμα, αλλά εκφράζονται ανησυχίες αναφορικά με τον αριθμό που θα έχει κάθε πλήρωμα στη διάθεση του. Συγκεκριμένα, κάθε οδηγός θα έχει 16 ελαστικά με τη μαλακή γόμα και 29 με τη μεσαία. Αυτό που ελπίζουν οι περισσότεροι είναι να διατηρηθεί η ηλιοφάνεια, να στεγνώσουν οι δρόμοι και να μπορούν να χρησιμοποιήσουν και τη σκληρή γόμα ελαστικών. Το μοναδικό πρόβλημα είναι ότι κάθε χιλιόμετρο οι συνθήκες θα αλλάζουν, αφού θα υπάρχουν σκληρά στεγνά κομμάτια με επιφάνεια που φθείρει τα ελαστικά, ενώ στα σημεία που δεν περνάει ο ήλιος μέσα από το δέντρα, θα είναι βρεγμένα και θα γλιστράει σε επικίνδυνο βαθμό.
Στο shakedown, το οποίο πραγματοποιήθηκε Τετάρτη αντί για Πέμπτη ως συνήθως, επειδή σήμερα τα πληρώματα θα ταξιδέψουν περίπου 350 χιλιόμετρα βορειότερα στη Λισαβόνα για την πανηγυρική εκκίνηση και το πρόγραμμα είναι σαφώς πιεσμένο, τον ταχύτερο χρόνο έκανε ο Jari Matti Latvala με το VW Polo R WRC. Ο Φινλανδός ήταν κατά 0.8 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Henning Solberg, που στην Πορτογαλία πραγματοποιεί τη δεύτερη του εμφάνιση με το Ford Fiesta WRC. Η επίδοση του Νορβηγού είναι εξαιρετική αν αναλογιστούμε ότι έχει να αγωνιστεί σε χωμάτινες επιφάνειες από το Ράλλυ Ουαλίας του 2011! Ο Henning, που πριν το shakedown γνωστοποίησε ότι θα αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross με την ομάδα του Per Eklund, είναι και ο μοναδικός συνδυασμός με WRCar στον αγώνα που θα λάβει μέρος με ελαστικά της Pirelli, και μάλιστα με την καινούργια γόμα.
Ο Sebastien Ogier κατάφερε να σημειώσει τον τρίτο χρόνο της ημέρας, μπροστά από τον Dani Sordo με το Hyundai i20 WRC. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα, έτσι ώστε να έχουν καλύτερη πρόσφυση στις βρεγμένες επιφάνειες, αν και οι περισσότεροι προτίμησαν να μην τα φθείρουν γνωρίζοντας ότι έχουν περιορισμένο αριθμό από τη συγκεκριμένη γόμα για όλο τον αγώνα. O Mikko Hirvonen έκανε χρήση της σκληρής γόμας των ελαστικών της Michelin, και προτίμησε να μαλακώσει την ανάρτηση έτσι ώστε να έχει περισσότερη πρόσφυση. Ο Φινλανδός ήταν πέμπτος, με τους Juho Hanninen και Thiery Neuville να τον ακολουθούν, όλοι μάλιστα στο ίδιο δευτερόλεπτο. Ο Robert Kubica ακολούθησε με τον 8ο χρόνο, την ώρα που την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Mads Ostberg και Andreas Mikkelsen. Οι Kris Meeke και Elfyn Evans, έκαναν μόλις τον 120 και 14 χρόνο αντίστοιχα._Π.Τ.