O Kalle Rovanpera αναδείχθηκε νικητής στο Ράλλυ Πορτογαλίας, με τον Elfyn Evans να διαμορφώνει το 1-2 της Toyota, ενώ ο Dani Sordo ανέβηκε στο βάθρο για την Hyundai.
Το Ράλλυ Πορτογαλίας εξελίχθηκε σε μονόλογο της Toyota, η οποία πανηγύρισε το 1-2 με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen και Elfyn Evans-Scott Martin, οι οποίοι μετέτρεψαν τη νίκη σε προσωπική τους υπόθεση, από την πρώτη ημέρα με τα GR Yaris Rally1.
Στη μάχη της τρίτης θέσης τελικά επικράτησαν οι Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1), οι οποίοι ξεπέρασαν κατά 2,1” τους Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), που πάντως συμπλήρωσαν το 1-2-4 της ιαπωνικής ομάδας.
Από εκεί και έπειτα, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe και Ott Tanak-Martin Jarveoja διαμόρφωσαν το 3-5-6 για την Hyundai, ενώ απογοητευτική ήταν η εξέλιξη του αγώνα για την M-Sport Ford.
Ράλλυ Πορτογαλίας: Τρίτη φετινή νίκη για Toyota και Rovanpera
H τρίτη και καταληκτική ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας περιλάμβανε 5 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 48,87 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Η βροχή που έκανε την εμφάνισή της κατά τη διάρκεια της νύχτας και συνεχίστηκε το πρωί, χωρίς πάντως να είναι πολλή, δυσχέρανε τις προσπάθειες των πληρωμάτων.
Οι καιρικές συνθήκες δεν άλλαξαν κάτι όσον αφορά στην επιλογή ελαστικών, αφού το αμμώδες οδόστρωμα και η πούδρα στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής, καθιστούσαν τη μαλακή γόμα σε μονόδρομο.
Στην κορυφή της κατάταξης, η Toyota δεν είχε αντίπαλο και από χθες, ήταν δεδομένο πως η νίκη θα κριθεί ανάμεσα σε δικά της πληρώματα.
Οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), που ξεκινούσαν πρώτοι στις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής, απέκτησαν το προβάδισμα στην προτελευταία χθεσινή διαδρομή, ολοκληρώνοντας τη δεύτερη ημέρα στην κορυφή.
Ωστόσο, η διαφορά 5,7” από τους teammates τους, Elfyn Evans-Scott Martin, άφηνε ανοιχτούς λογαριασμούς ενόψει του επιλόγου, την ώρα που ο Jari-Matti Latvala δεν έδωσε οδηγίες στα πληρώματά του, επιτρέποντας τη μεταξύ τους μονομαχία.
Από την αρχή της ημέρας, ο Rovanpera ένιωθε αυτοπεποίθηση για την απόδοσή του, έστω και αν μείωσε ρυθμό στο πρώτο πέρασμα από την Fafe, όπου όπως και ο Evans, συνάντησε βροχή και ομίχλη.
Ισορροπώντας ανάμεσα στην εύρεση γρήγορου ρυθμού, αλλά σε επίπεδο που να μη ρισκάρει κάποια έξοδο, στα μισά της ημέρας ο νεαρός Φινλανδός αύξησε τη διαφορά από τον ομόσταβλό του, στα 6,6”.
Εν συνεχεία, οι Rovanpera-Halttunen πέτυχαν το δεύτερο σημερινό ταχύτερο χρόνο τους, αυξάνοντας τη διαφορά στα 9”, μία ειδική διαδρομή πριν το τέλος.
Στην Power Stage, ο 21χρονος οδηγός έδειξε την ανωτερότητά του κατακτώντας ακόμη 5 βαθμούς με τον ταχύτερο χρόνο, οπότε μαζί με τον συνοδηγό του κατέκτησαν πανηγυρικά την 5η νίκη της καριέρας τους και 3η συνεχόμενη για φέτος, δημιουργώντας σημαντική βαθμολογική διαφορά (46 βαθμών), έπειτα από 4 αγώνες.
Το τρόπαιο του νικητή στον Rovanpera, απένειμε ο 2 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής (1980, 1982) και θρύλος του σπορ, Walter Rohrl, ο οποίος ηγήθηκε μιας ομάδας αυτοκινήτων του Group B, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 50 χρόνια ιστορίας του WRC.
“Αυτή τη στιγμή φαίνεται πως κάναμε πολύ καλή οδήγηση”, δήλωσε στον τερματισμό της Power Stage ο Kalle Rovanpera. “Να ξεκινάμε πρώτοι στο δρόμο και να παλεύουμε για τη νίκη ήταν πραγματικά ωραίο.
“Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στον Jonne και την ομάδα – είδαμε πολλές σκληρές συνθήκες και το αυτοκίνητό μας ήταν τέλειο. Όλοι μπορούν να είναι πραγματικά χαρούμενοι”.
Από την πλευρά τους, οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) έχασαν πρακτικά τη νίκη χθες, όταν υποχώρησαν στη δεύτερη θέση παρόλο που προηγούνταν σχεδόν ανελλιπώς, από την αρχή του αγώνα.
Σήμερα, ο Ουαλός προσπάθησε να διατηρήσει την πίεση στον Rovanpera, όμως πρακτικά δεν κατάφερε να τον απειλήσει.
Αν και η νίκη ήταν απαραίτητη για τον ίδιο, ώστε να μειώσει τη βαθμολογική απόσταση από την κορυφή, εντούτοις η δεύτερη θέση μπορεί να είναι χρήσιμη σε ψυχολογικό επίπεδο.
Ο λόγος είναι πως αποτελεί τον πρώτο φετινό τερματισμό στο βάθρο για το βρετανικό πλήρωμα της Toyota, που χάρη και στην 5η θέση της Power Stage, συγκέντρωσε 19 βαθμούς.
Παράλληλα, το 1-2 επιτρέπει στην ομάδα του Jari-Matti Latvala να απομακρυνθεί και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, γεγονός που αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία αν σκεφτούμε πως οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas, εγκατέλειψαν δύο φορές σε ένα δύσκολο για εκείνους, τετραήμερο.
Ο Elfyn Evans ανέφερε: “Σίγουρα χρειαζόμασταν ένα (καλό) αποτέλεσμα. Ασφαλώς, είμαστε απογοητευμένοι με το αποτέλεσμα σήμερα, αλλά βγάζω το καπέλο στον Kalle.
“Για εμένα, η επιστροφή στο βάθρο είναι ωραία και πρέπει να καταφέρουμε να πατήσουμε σε αυτό για τη συνέχεια”.
Η μάχη για την τρίτη θέση του βάθρου στο Ράλλυ Πορτογαλίας
Μπορεί η μονομαχία της νίκης είχε πρακτικά κριθεί πριν από την Power Stage, όμως δε συνέβη το ίδιο για εκείνη που αφορούσε στην κατάκτηση της τρίτης θέσης.
Οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) ξεκίνησαν την ημέρα με διαφορά 5,7” από τους Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1).
Το ισπανικό δίδυμο ήταν ταχύτερο το πρωί, μειώνοντας τη διαφορά στα 0,8”, όμως το πλήρωμα της Toyota Gazoo Racing Next Generation απάντησε, για να την αυξήσει στα 2,2” πριν από την Power Stage.
Εκεί, οι Sordo-Carrera τράβηξαν “άσο από το μανίκι”, αφού ήταν κατά 4,3” ταχύτεροι των αντιπάλων τους, για να ανέβουν στο βάθρο μέσω της τρίτης θέσης, έχοντας διαφορά 2,1” από τους Katsuta-Johnston.
Στην πρώτη του φετινή εμφάνιση με την Hyundai και προερχόμενος από απραξία 6 μηνών, αφού είχε αγωνιστεί για τελευταία φορά στο Ράλλυ Monza 2021, ο 39χρονος Ισπανός δήλωνε διαρκώς ότι προσπαθεί να βρει τον βέλτιστο τρόπο οδήγησης του υβριδικού i20 N Rally1.
Σε αυτό το πλαίσιο, η τρίτη θέση είναι ένα καλό αποτέλεσμα, ενώ θεωρούμε δεδομένο ότι στη Σαρδηνία, αγώνα όπου έχει αναδειχθεί δύο φορές νικητής, θα παρουσιάσει ακόμη καλύτερη και πιο ανταγωνιστική εικόνα.
“Έκανα το καλύτερο δυνατό. Ο Taka το άξιζε όπως και εμείς. Δεν ήμασταν τόσο γρήγοροι στις ειδικές διαδρομές αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε η τρίτη θέση είναι καλή, αλλά θέλω να είμαστε διαρκώς γρήγοροι”, ήταν το σχόλιο του Sordo.
Παρά την απογοήτευση που δεν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, ο Takamoto Katsuta πραγματοποίησε μια από τις καλύτερες, αν όχι την καλύτερη, εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και φιγουράρει στην τρίτη θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών!
Παράλληλα, οι επιδόσεις των Katsuta-Johnston κατέδειξαν πως το Toyota GR Yaris Rally1, υπερτερεί σαφώς στο χώμα έναντι των Hyundai i20 N Rally1 και Ford Puma Rally1, αυτή τη στιγμή.
Ανεξάρτητα από την τελική έκβαση της μάχης με τον σαφώς πιο έμπειρο Sordo, ο Katsuta σε όλη τη διάρκεια του αγώνα επιδείκνυε ταχύτητα και ωριμότητα, στοιχεία που μεταφράζονται σε 8 χρόνους εντός τριάδας, οπότε σε κάθε περίπτωση μπορεί να αισθάνεται ευχαριστημένος από τον εαυτό του.
“Πολλά συγχαρητήρια στον Dani. Λυπάμαι πάρα πολύ για την ομάδα. Προσπάθησα, αλλά προφανώς δεν ήταν αρκετό και δεν είμαι αρκετά καλός.
“Θα προσπαθήσω να βελτιωθώ, αλλά αυτή τη στιγμή δεν έχω λόγια”, πρόσθεσε εμφανώς απογοητευμένος ο Katsuta.
Λίγο πιο πίσω από τους άμεσους διεκδικητές της τρίτης θέσης, βρέθηκαν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).
Οι Βέλγοι ανέκαμψε μετά από το σπασμένο ημιαξόνιο που τους έθεσε εκτός διεκδίκησης νίκης κατά την πρώτη ημέρα, φτάνοντας στην 5η θέση και πλησιάζοντας στο βάθρο.
Σήμερα, το μήκος των ειδικών διαδρομών δεν ήταν αρκετό ώστε να διεκδικήσουν στα ίσια την τρίτη θέση, ωστόσο μείωσαν περαιτέρω τη διαφορά από τους προπορευόμενους.
Στον τερματισμό, η 5η θέση αφήνει γλυκόπικρη γεύση στον Neuville, ο οποίος πριν από τον αγώνα είχε δηλώσει πως δεδομένης της σειράς εκκίνησης (2ος την Παρασκευή) στοχεύει να βρεθεί στην πεντάδα, κάτι που τελικά πέτυχε, όμως είχε την ταχύτητα για κάτι καλύτερα και ταυτόχρονα, δεν είχε υπολογίσει πως ο Rovanpera θα κατακτούσε τη νίκη.
Στον τερματισμό, ο Βέλγος απέδωσε τα εύσημα στην Toyota για το αυτοκίνητό της, καθώς και στους Πορτογάλους για τη διοργάνωση του αγώνα.
Ράλλυ Πορτογαλίας: Τα υπόλοιπα Rally1 της δεκάδας
Ακόμη ένα πλήρωμα της Hyundai που ανέκτησε αρκετές θέσεις μετά από δύο κλαταρίσματα και πρόβλημα στη μετάδοση κατά την πρώτη ημέρα, είναι οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1).
Οι Εσθονοί που ξεκίνησαν την ημέρα από την 8η θέση, τερμάτισαν εντέλει έκτοι, παρά ένα μικρό πρόβλημα κατά τις αλλαγές σχέσεων.
Αρχικά, οι Tanak-Jarveoja δε δυσκολεύτηκαν να ξεπεράσουν τους Pierre Louis Loubet-Vincent Landais, ενώ στη συνέχεια επωφελήθηκαν από ένα πρόβλημα των Craig Breen-Paul Nagle με τα φρένα του Ford Puma Rally1.
Η πρωινή βροχή τους βοήθησε να έχουν καλό ρυθμό χωρίς να μειονεκτούν λόγω σειράς εκκίνησης, οπότε οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές 2019 σημείωσαν δύο ταχύτερους χρόνους και στο τέλος αποκόμισαν επιπλέον 3 βαθμούς από την Power Stage, όπου πέτυχαν τον τρίτο χρόνο.
Πιο πίσω, βρέθηκε μια τριάδα πληρωμάτων της M-Sport, η οποία σίγουρα θα επιθυμούσε διαφορετική εξέλιξη στον αγώνα.
Οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1) ολοκλήρωσαν στην 7η θέση, με τον νεαρό Κορσικανό να έχει ξεκαθαρίσει από το πρωί πως δε σκοπεύει να δώσει μάχη με τον Tanak, αφού δε διέθετε φρέσκα ελαστικά, ενώ στην Power Stage αντιμετώπισαν και πρόβλημα στα φρένα.
Μετά από το ενθαρρυντικό ντεμπούτο στην Κροατία, ο Loubet επέδειξε καλά δείγματα και στην Πορτογαλία, όπου ιδιαίτερα την πρώτη ημέρα ήταν ταχύς, σημειώνοντας δύο φορές τον δεύτερο χρόνο γενικής.
Μια θέση πιο πίσω, βρέθηκαν τελικά οι Craig Breen-Paul Nagle, που αντιμετώπισαν πρόβλημα με μια δαγκάνα στα φρένα του Puma Rally1 -το οποίο είχε παρουσιαστεί και χθες- πριν από την προτελευταία ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να εισέλθουν σε αυτή με καθυστέρηση και να δεχθούν ποινή χρόνου.
Έτσι, υποχώρησαν από την 6η θέση την οποία διατηρούσαν με άνεση, στην 8η, οπότε δε μπορούν να είναι ευχαριστημένοι, με τον Breen να μην κρύβει την απογοήτευσή του, ιδιαίτερα από τη στιγμή που πρακτικά δεν υπήρξαν ανταγωνιστικοί σε κανένα σημείο, απέναντι στους πρωταγωνιστές του αγώνα.
Στην 9η θέση τερμάτισαν οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), οι οποίοι επιθυμούσαν διακαώς έναν αγώνα χωρίς μεγάλα προβλήματα, μετά από μια σειρά εγκαταλείψεων η οποία κρατάει από το 2021.
Για αυτόν τον λόγο, ο Fourmaux που πριν από τον αγώνα είδε ακόμη και τη θέση του να αμφισβητείται, κυρίως λόγω των εξόδων σε Μόντε Κάρλο και Κροατία, δε ρίσκαρε σε κανένα σημείο, ολοκληρώνοντας για πρώτη φορά φέτος, στους βαθμούς.
WRC 2 και Junior WRC στο Ράλλυ Πορτογαλίας
Στο τέλος της πρώτης δεκάδας και αναφορικά με τους νικητές του WRC 2, για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, είχαμε διαφοροποίηση της τελευταίας στιγμής στην Power Stage.
Οι πρωτοπόροι μέχρι εκείνο το σημείο, Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2), βρέθηκαν εκτός δρόμου και εγκατέλειψαν ενώ είχαν διαφορά περίπου ενός λεπτού, προκαλώντας και προσωρινή διακοπή στη διαδικασία.
Έτσι, η νίκη πέρασε στους Γάλλους Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2), οι οποίοι έμειναν μακριά από κακοτοπιές και ανέβηκαν για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για το WRC 2, μετά από την Κροατία.
Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Πολωνοί Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2 evo), ενώ στο βάθρο ανέβηκαν ακόμη οι Βρετανοί Chris Ingram-Craig Drew (Skoda Fabia Rally2 evo).
Το Ράλλυ Πορτογαλίας αποτέλεσε και τον τρίτο γύρο του φετινού Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 30 ετών, που διεξάγεται με πανομοιότυπα Ford Fiesta Rally3 προετοιμάζει η M-Sport Πολωνία.
O Φινλανδός Πρωταθλητής 2021 Sami Pajari, με συνοδηγό την Enni Malkonen, έγινε ο τρίτος διαφορετικός νικητής αγώνα φέτος, μετά από τους Jon Armstrong (Σουηδία) και Lauri Joona (Κροατία), τερματίζοντας και στην 17η θέση γενικής.
Στη δεύτερη θέση, σχεδόν 6 λεπτά πιο πίσω, τερμάτισαν οι Φινλανδοί Lauri Joona-Mikael Korhonen, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι Εσθονοί Robert Virves-Aleks Lesk.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίζεται σε φουλ ρυθμούς, αφού μετά από την Πορτογαλία οι πρωταγωνιστές θα ταξιδέψουν στη Σαρδηνία, για τον ομώνυμο χωμάτινο αγώνα στις 2-5 Ιουνίου.
Το πανόραμα του Ράλλυ Πορτογαλίας
WRC 2022, 4ος γύρος
19-22 Μαΐου
Ειδικές Διαδρομές: 21
Μήκος: 338,34 χλμ.
Τελική Κατάταξη – Top 10
Νικητές Ε.Δ.: Rovanpera 8, Evans 6, Neuville-Tanak 2, Loeb-Ogier-McErlean 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1 Neuville, 2-3 Evans, 4 Loeb, 5-14 Evans, 15-21 Rovanpera
Power Stage: 1. Rovanpera-Halttunen (5 βαθμοί), 2. Sordo-Carrera (4 βαθμοί), 3. Tanak-Jarveoja (3 βαθμοί), 4. Neuville-Wydaeghe (2 βαθμοί), 5. Evans-Martin (1 βαθμός)
Βαθμολογία (μετά από 4 αγώνες):
Οδηγοί: 1. Rovanpera 106, 2. Neuville 60, 3. Katsuta 38, 4. Tanak 37, 5. Evans 36, 6. Breen 34
Κατασκευαστές: 1. Toyota 175, 2. Hyundai 116, 3. M-Sport Ford 94, 4. Toyota Next Generation 42
Αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλλυ Πορτογαλίας και βαθμολογίες, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Δείτε πλάνα από τις πρωινές ειδικές διαδρομές