Ο πέμπτος γύρος του WRC ολοκληρώθηκε, με τον Kalle Rovanpera να επιστρέφει στις νίκες και την Hyundai να παίρνει ένα διπλό βάθρο. Διαβάστε το debrief του Ράλλυ Πορτογαλίας.
Το Ράλλυ Πορτογαλίας αποτελούσε τον δεύτερο χωμάτινο αγώνα της σεζόν, και την έναρξη μιας σειράς από 7 συνεχόμενους χωμάτινους αγώνες, που θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό τα πρωταθλήματα τόσο των οδηγών/συνοδηγών όσο και των ομάδων.
Μετά το αρκετά φορτισμένο συναισθηματικά Ράλλυ Κροατίας τα πληρώματα αλλά και οι ομάδες έδειξαν να γυρνούν σχεδόν στην κανονικότητα, με την ομάδα της Hyundai να επιστρέφει στα κλασικά της χρώματα με μερικές λεπτομέρειες που ήταν αφιερωμένες στην μνήμη του Craig Breen.
Ο Kalle Rovanpera είχε προετοιμάσει αρκετά καλά το Toyota GR Yaris Rally1 στις δοκιμές που έκανε πριν τον αγώνα στην Σαρδηνία, και με μερικές μικρές αλλαγές στο set-up την Παρασκευή το πρωί κατάφερε να το φέρει πλήρως στα μέτρα του σημειώνοντας εκπληκτικούς χρόνους, ειδικά το Σάββατο, όπου και άνοιξε την διαφορά του από τον Dani Sordo.
Ειδικά για την επίδοση του στην πρώτη ειδική του Σαββάτου πήρε τα συγχαρητήρια από τους οδηγούς της Hyundai που συμπλήρωσαν το βάθρο, με τον Sordo να δηλώνει: «Νιώθεις σαν να οδηγείς R5 σε άλλη κατηγορία. Ξέρουμε ότι οδηγεί πολύ καλά και έχει ένα μεγάλο ταλέντο. Το έκανε ήδη από πέρσι. Ξέρουμε ότι μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω και το κάνει.»
Ο Dani Sordo επέστρεψε στο bucket του τρίτου Hyundai i20N Rally1 μετά το Ράλλυ Μεξικού και κατάφερε να πάρει το πρώτο του φετινό βάθρο. Ο Ισπανός είχε ένα ειδικό κράνος για τον αγώνα, με το μισό να είναι βαμμένο όπως εκείνο του Craig Breen. Αυτό ήταν κάτι που είχε πει στην οικογένεια του Breen ότι θα το κάνει για να τον τιμήσει.
Την Παρασκευή ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε την καλύτερη σειρά εκκίνησης που είχε, σημειώνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους, ενώ το Σάββατο έδωσε μάχη με τους άλλους δύο teammates του για τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου και τελικά τερμάτισε πάνω από αυτούς.
Το βάθρο του το αφιέρωσε τόσο στον Craig Breen όσο και στην οικογένεια του Ιρλανδού. Ο Sordo έχει ανακοινωθεί ότι θα συμμετάσχει και στο Ράλλυ Σαρδηνίας, όπου έχει πάρει αρκετά καλά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια.
Δεύτερος συνεχόμενος τερματισμός στο βάθρο για τον Esapekka Lappi που παρά τα προβλήματα με το set-up που αντιμετώπισε έμεινε μακριά από σημαντικά προβλήματα και τερμάτισε και πάλι στην τρίτη θέση.
Ο Φινλανδός στις δηλώσεις του στο τέλος του αγώνα επεσήμανε ότι πρέπει η ομάδα της Hyundai να δουλέψει πιο σκληρά και να εξελίξει καλύτερα το i20N Rally1, αφού ο Rovanperra ήταν τρομερά καλύτερος από αυτούς τόσο την Παρασκευή που εκκινούσε δεύτερος στις ειδικές όσο και το Σάββατο.
Ακόμα ένας αγώνας που η προσπάθεια του Ott Tanak έπεσε στο κενό εξαιτίας τόσο της αξιοπιστίας του Ford Puma Rally1 όσο και ενός κλαταρίσματος την Παρασκευή. Ο Εσθονός βρέθηκε να είναι επικεφαλής του αγώνα στα μισά της πρώτης ημέρας αλλά ένα κλατάρισμα το απόγευμα τον έθεσε εκτός μάχης για τις θέσεις του βάθρου, με το Puma στην συνέχεια του αγώνα να παρουσιάζει διάφορα προβλήματα αξιοπιστίας όπως με την τρόμπα νερού, τον εναλλάκτη και το υβριδικό σύστημα.
Παρά το προβλήματα ο Tanak κατάφερε να φύγει από το Ράλλυ Πορτογαλίας με 16 βαθμούς και βρίσκεται στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος των οδηγών, 17 βαθμούς πίσω από τον Rovanpera.
Ο Thierry Neuville ταλαιπωρήθηκε καθ’ όλη την διάρκεια του Ράλλυ Πορτογαλίας από την έλλειψη πρόσφυσης του πίσω άξονα του Hyundai. Ωστόσο, είχε καταφέρει να αποφεύγει τα λάθη και βρισκόταν στην τρίτη θέση στο τέλος του Σαββάτου. Αλλά την Κυριακή αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου του με αποτέλεσμα να υποχωρήσει στην πέμπτη θέση και χωρίς επιπλέον βαθμούς από την PowerStage.
Όσον αφορά την βαθμολογία ο Βέλγος παρέμεινε στην 5η θέση αλλά πλέον είναι μόλις έναν βαθμό πίσω από τους Ogier και Evans.
Μετά το τέλος του αγώνα στον Βέλγο και στον συνοδηγό του επιβλήθηκε πρόστιμο 10.000 ευρώ. Ο λόγος ήταν ότι το Βελγικό πλήρωμα στην πίεση που είχε εξαιτίας του προβλήματος με τον κινητήρα ξέχασε να δώσει το καρνέ στον τερματισμό της 17ης ειδικής διαδρομής.
Με τις καλύτερες προϋποθέσεις ξεκίνησε το Ράλλυ Πορτογαλίας για τον Pierre-Louis Loubet κερδίζοντας την πρώτη ειδική του αγώνα. Στην συνέχεια τα πράγματα χειροτέρεψαν, με το Ford Puma Rally1 να πιάνει φωτιά, που ευτυχώς κατάφεραν να την θέσουν γρήγορα υπό έλεγχο, με τον Γάλλο να συνεχίζει τον αγώνα. Αλλά το Σάββατο ήρθε η κορύφωση του δράματος με τον Loubet να κάνει ένα λάθος και να καταστρέφει την ανάρτηση του αυτοκινήτου του, εγκαταλείποντας από τον αγώνα.
Το Ράλλυ Πορτογαλίας ξεκίνησε στραβά από την αρχή για τον Takamoto Katsuta αφού το Toyota GR Yaris Rally1 αντιμετώπισε προβλήματα με τον εναλλάκτη από την πρώτη ειδική, με τον Ιάπωνα να εγκαταλείπει πριν την τρίτη ειδική του αγώνα. Η ταχύτητα του μέχρι εκείνο το σημείο ήταν αρκετά καλή αλλά δεν κατάφερε να μεταφραστεί σε ένα καλό αποτέλεσμα.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας μετά και την νίκη του στο Ράλλυ Κροατίας, Elfyn Evans περίμενε να έχει έναν δύσκολο αγώνα αλλά τελικά έφυγε με μηδέν βαθμούς από το Ράλλυ Πορτογαλίας.
Ο Ουαλός εκκινούσε πρώτος στις ειδικές της Παρασκευής, καθαρίζοντας την αγωνιστική γραμμή, χάνοντας αρκετό χρόνο. Ωστόσο, ένα λάθος στην 7η ειδική διαδρομή των έθεσε εκτός αγώνα, αφού η ζημιά στο GR Yaris Rally1 ήταν αρκετά μεγάλη.
Η δράση για το WRC συνεχίζεται με το επετειακό, 20ο Ράλλυ Σαρδηνίας στις 1 – 4 Ιουνίου όπου θα συμμετάσχει και ο Sebastien Ogier.
Η βαθμολογία των οδηγών:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών: