top icon
Αγώνες

Ράλλυ Πολωνίας: On fire!

Ο Thierry Neuville κατάφερε να σημειώσει την 3η του φετινή νίκη και να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τον Sebastien Ogier στη βαθμολογία των Οδηγών, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά την εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

Από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Πριγκιπάτο του Μονακό, ο Thierry Neuville και η Hyundai απέδειξαν ότι διαθέτουν το ιδανικό πακέτο για να διεκδικήσουν τίτλους. Μπορεί τα αποτελέσματα να μην ήρθαν στους πρώτους αγώνες, αλλά στην πορεία της χρονιάς ο συνδυασμός ήταν άκρως ανταγωνιστικός σε κάθε γύρο του θεσμού και διεκδικητής της νίκης. Το ίδιο συνέβη και στην Πολωνία, έναν αγώνα που ο Βέλγος οδηγός δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σπεσιαλίστες και τους οδηγούς που διακρίνονται στις συγκεκριμένες ειδικές διαδρομές, με το καλύτερο του αποτέλεσμα να είναι μία 3η θέση το 2014. Φέτος, από την αρχή συγκαταλεγόταν στους κορυφαίους του αγώνα γεγονός που αποδεικνύει όχι μόνο την προσωπική του βελτίωση αλλά και τη δυναμική του νέου Hyundai i20 Coupe WRC. Και αν κάποιοι θεωρούν ότι ο Βελγος είναι αυτός που κάνει τη διαφορά, αρκεί να ρίξετε μια ματιά στην τελική κατάταξη του αγώνα, όπου τα κορεάτικα μοντέλα από το Alzenau της Γερμανίας έχουν σημειώσει το 1-2-4! Το οποίο είναι και το πρώτο 1-2 της Hyundai από το Ράλλυ Γερμανίας του 2014. Μάλλον, όσοι κατέκριναν την Hyundai πριν από μία τετραετία όταν παρέδιδε τα κλειδιά της ομάδας στον Michele Nandan (ακόμα κουβαλούσε την “ρετσινιά” της αποτυχίας με το εγχείρημα της Suzuki) θα πρέπει σήμερα να καταπιούν τη γλώσσα τους.

Με την 3η του φετινή νίκη ο Thierry Neuville μείωσε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του από τον Ogier, ο οποίος πλέον έχει προβάδισμα 11 βαθμών.

Πίσω στην Πολωνία, ο Neuville μπορεί να σημείωσε με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο την 3η του φετινή νίκη, αλλά αυτή μόνο εύκολα δεν ήρθε. Από την Παρασκευή μέχρι και σήμερα το πρωί, ο Βέλγος έδωσε σπουδαία μάχη με τον Ott Tanak για τη νίκη. Στο τέλος της 2ης ημέρας, ο Neuville ήταν μόλις 3,1 δλ. μπροστά από τον Εσθονό οδηγό της M-Sport. Με τη σημερινή ημέρα να περιλαμβάνει μόλις τέσσερις ειδικές, κάθε χιλιόμετρο είχε τεράστια σημασία για την τελική έκβαση του αγώνα. Όπερ και εγένετο. Με το καλημέρα ο Tanak σπάει τα χρονόμετρα και “παίρνει” 5 δλ. από τον Neuville, και μαζί την πρωτοπορία στον αγώνα μόλις για 2 δευτερόλεπτα. Όμως, στην αμέσως επόμενη και ενώ ο Βέλγος έχει εξαπολύσει τη δική του επίθεση, ο Εσθονός χάνει τον έλεγχο του Fiesta, βγαίνει από το δρόμο, χτυπάει σε ένα δέντρο και παρόλο που τερμάτισε την ε.δ. έχοντας πέσει 3ος, η κατάσταση του αυτοκινήτου ήταν τέτοια που δεν του επέτρεψε να συνεχίσει. Κρίμα για τον Εσθονό που έχασε μία μεγάλη ευκαιρία να σημειώσει ακόμα μία νίκη μετά την “παρθενική” του πριν από μερικές εβδομάδες στη Σαρδηνία. Σε έναν αγώνα που παραδοσιακά η τύχη του γυρνάει την πλάτη. Στη μνήμη όλων ακόμα παραμένει νωπή η περσινή του εμπειρία, όταν ένα κλαταρισμένο ελαστικό του στέρησε τη νίκη στην τελευταία ε.δ. Σίγουρα, στο μέλλον θα έχει την ευκαιρία να σπάσει την κακοδαιμονία του στην Πολωνία. Πάντως, όλοι έσπευσαν να τον συγχαρούν για τις επιδόσεις του στον αγώνα, με τον Tanak να κερδίζει τα εύσημα των συναγωνιζόμενων του. Την ίδια στιγμή, βέβαια, ο πλέον ευτυχισμένος άνθρωπος στην Πολωνία ήταν ο Neuville, αφού με αυτή του την επιτυχία μείωσε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του, και συγκεκριμένα στους 11 βαθμούς από τον Sebastien Ogier στη βαθμολογία των οδηγών, με τον Γάλλο τετράκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή να αισθάνεται πλέον όλο και πιο έντονη την πίεση του Βέλγου οδηγού της Hyundai.

Για ακόμα μία φορά η Πολωνία έδειξε το σκληρό της πρόσωπο στον Ott Tanak που δικαιούταν πολλά περισσότερα από μία εγκατάλειψη.

Το ονειρικό 1-2 για τη Hyundai συμπλήρωσε ο Hayden Paddon, με τον Νεοζηλανδό αυτή τη φορά να συνδυάζει τις επιδόσεις με το αποτέλεσμα. Ο 30χρονος πλέον οδηγός ήταν ταχύς και στη Σαρδηνία, αλλά δικά του λάθη δεν του επέτρεψαν να την συνδυάσει με το αποτέλεσμα. Στην Πολωνία, μετά το αρχικό μουδιασμένο ξεκίνημα την Παρασκευή, οδήγησε πολύ γρήγορα το Σάββατο και αναρριχήθηκε στην 3η θέση. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι αν απομονώσουμε μόνο τα αποτελέσματα της δεύτερης ημέρας του αγώνα, ο Paddon ήταν ταχύτερος όλων! Σήμερα, με τον Tanak να εγκαταλείπει η δεύτερη θέση ήρθε απρόσμενα στα χέρια του και δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη τερματίζοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Το πρώτο του φετινό και μάλιστα στον πρώτο του τερματισμό μετά από δύο συνεχόμενες εγκαταλείψεις σε Πορτογαλία και Σαρδηνία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο τέλος του αγώνα εμφανίστηκε σαφώς ανακουφισμένος, αφού δεν είναι μυστικό πως η πίεση στο πρόσωπο του είναι πολύ μεγάλη, ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει την ομάδα της Hyundai για την στήριξη της προς το πρόσωπο του.

Και στη Σαρδηνία οι επιδόσεις του Ηayden Paddon ήταν ανταγωνιστικές, αλλά αυτή τη φορά τις συνδύασε και με το αποτέλεσμα, προσφέροντας στην Hyundai το πρώτο της 1-2 από το Ράλλυ Γερμανίας το 2014.

Ακόμα ένας οδηγός που εκμεταλλεύθηκε την εγκατάλειψη του Ott Tanak ήταν ο ομόσταυλος του στην M-Sport, Sebastien Ogier. Ο Γάλλος τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, όπως και στη Σαρδηνία, ήταν μακριά από τη μάχη της κορυφής. Μικρά λάθη, ατυχίες, προβλήματα, πείτε το όπως θέλετε, αλλά ο Seb δεν κατάφερε να ακολουθήσει τους πρώτους. Δεν είναι τυχαίο, ότι από την Πορτογαλία και έπειτα, δηλαδή σε Σαρδηνία και Πολωνία, ο Ogier δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε μία ειδική διαδρομή! Κάτι που ακούγεται αδιανόητο για τον οδηγό που κυριαρχούσε μέχρι πέρσι στο θεσμό. Και το πρόβλημα είναι ότι οι δικαιολογίες για τον Γάλλο λιγοστεύουν, αφού ούτε αυτό της σειράς εκκίνησης ισχύει (ο Neuville ξεκινούσε πίσω του), ούτε φυσικά του βαθμού ανταγωνιστικότητας του αυτοκινήτου. Ο Tanak διεκδικούσε τη νίκη μέχρι το τέλος. Σχετικά θα αναφερθούμε στη σχετική ανάλυση μετά τον αγώνα μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι στις δηλώσεις του στον τερματισμό, ο ίδιος δήλωσε ότι δεν άξιζε μία θέση στο βάθρο.

"Δεν μου άξιζε μία θέση στο βάθρο" δήλωσε στο τέλος του αγώνα ο Sebastien Ogier, που μπορεί να τερμάτισε 3ος αλλά για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα δεν κέρδισε ούτε μία ε.δ.!

Πιο πίσω από τον Ogier, συναντάμε τον Dani Sordo, που συμπλήρωσε το ονειρικό πολωνικό Ράλλυ για λογαριασμό της Hyundai. Ο Ισπανός μετρ των βαθμών, για ακόμα έναν αγώνα κινήθηκε αθόρυβα και έφερε το αυτοκίνητο του ψηλά στην τελική κατάταξη, πιέζοντας μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις και τον Ogier. Με τη φετινή του πορεία, θεωρούμε δεδομένο ότι στην Hyundai θα του έχουν ανάψει ήδη το πράσινο φως να πιέσει στο όριο και να διεκδικήσει τη νίκη στο Ράλλυ Γερμανίας, αγώνα που έχει εξαιρετική παράδοση και έχει σημειώσει τη μοναδική του μέχρι σήμερα νίκη στο θεσμό. Η μάχη για την 5η θέση της γενικής, ήταν υπόθεση δύο νεαρών οδηγών, και συγκεκριμένα των Stephane Lefebvre και Teemu Suninen. Ο Φινλανδός οδηγός που οδηγούσε για πρώτη φορά το Ford Fiesta WRC '17 της M-Sport, έδειξε σπουδαία δείγματα γραφής σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και αν δεν είχε πραγματοποιήσει ένα τετ α κε στην τελευταία ε.δ. του αγώνα, θα ήταν αυτός που πανηγύριζε για την 5η θέση στον αγώνα. Παρόλα αυτά, το ντεμπούτο του μόνο εξαιρετικό μπορεί να χαρακτηριστεί (κέρδισε και μία ειδική) και πλέον στην Φινλανδία που θα λάβει μέρος και πάλι με το ίδιο αυτοκίνητο, τα βλέμματα θα είναι στραμμένα επάνω του.

Ο Stephane Lefebvre ήταν ο ταχύτερος ανάμεσα στους οδηγούς της Citroen τερματίζοντας 5ος.

Βέβαια, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ο Stephane Lefebvre που κέρδισε την μεταξύ τους μάχη, πραγματοποίησε μία εξαιρετική εμφάνιση. Ο νεαρός οδηγός, στον οποίο οι Γάλλοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες του για τον επόμενο Παγκόσμιο Πρωταθλητή από τη χώρα τους, κατάφερε να κινηθεί γρήγορα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Και το σημαντικότερο; Να είναι ταχύτερος από τους Mikkelsen και Breen, επίσης με το C3 WRC. Βέβαια, μία 5η θέση με το να διεκδικήσει βάθρο απέχουν πολύ μεταξύ τους και ο Γάλλος έχει πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα για να βρεθεί σε αυτό το επίπεδο. Πιο πίσω, οι Mads Ostberg και Elfyn Evans αμφότεροι με Fiesta WRC συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα, ενώ ο Andreas Mikkelsen με το C3 WRC κατάφερε στην τελευταία ε.δ. να περάσει τον Juho Hanninen με το Toyota Yaris WRC και να τερματίσει ένατος.

Teemu Suninen! Κρατήστε αυτό το όνομα…

Σίγουρα, ο προβληματισμός υφίσταται στο στρατόπεδο της Citroen, αφού τα αποτελέσματα για ακόμα έναν αγώνα δεν ήταν τα αναμενόμενα. Ο Mikkelsen παρά την ποιότητα του εξακολουθεί να δυσκολεύεται στο τιμόνι του C3, γεγονός που αποδεικνύει ότι το γαλλικό αυτοκίνητο έχει αρκετό δρόμο για να φτάσει στα επίπεδα του ανταγωνισμού. Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς πως ο Meeke καταφέρνει να σημειώνει κορυφαίους χρόνους στο τιμόνι του, αλλά μόνο αυτός! Η πραγματικότητα είναι ότι ο Βρετανός έχει κουβαλήσει αποκλειστικά το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης του C3 και όπως όλα δείχνουν το έχει φέρει ακριβώς στα μέτρα του. Κάτι που χρειάζεται σημαντικές, για να μην αναφέρουμε ριζικές, αλλαγές για να διαφοροποιηθεί. Αντίθετα, στην Toyota που όλοι κατέκριναν στην αρχή της χρονιάς, ο Tommi Makinen και η ομάδα του εξακολουθούν να δίνουν απαντήσεις. Ο Latvala κάνει μία από τις καλύτερες χρονιές της καριέρας του και στην Πολωνία μία μηχανική βλάβη δεν του επέτρεψε να παλέψει για τη νίκη, ενώ το Yaris WRC δείχνει και είναι ανταγωνιστικό, τη στιγμή που ο Lappi είναι δεδομένο ότι θα λάμψει στο μέλλον. Τι λείπει; Ένας τρίτος οδηγός να στηρίξει τους δύο προαναφερθέντες, αφού ο Juho Hanninen δείχνει να μην μπορεί να σταθεί σε τόσο υψηλό επίπεδο.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν αντίστοιχο με τις επιδόσεις των Toyota Yaris WRC, με τον Jari Matti Latvala να μην καταφέρνει να διεκδικήσει τη νίκη λόγω μηχανικού προβλήματος.

Πολλά περισσότερα θα πούμε μέσα τις επόμενες ημέρες εστιάζοντας φυσικά στα πρόσωπα των ημερών, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις ομάδες, αφού στη Citroen η κατάσταση δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Μέχρι τότε, υπομονή για το Ράλλυ Φινλανδίας όπου ο θίασος του WRC θα δώσει ακόμα μία παράσταση στο πλέον συναρπαστικό Πρωτάθλημα της τελευταίας δεκαετίας!_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ