Οι βροχοπτώσεις και η λάσπη στις ε.δ. του Ράλλυ Πολωνίας έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του 1ου σκέλους στο Ράλλυ Πολωνίας, με τον Thierry Neuville να είναι επικεφαλής, αλλά να νιώθει την ανάσα των Ott Tanak και Jari Matti Latvala.
Τα τερτίπια του καιρού και οι βροχές που έπληξαν εχθές, αλλά και σήμερα, την περιοχή που διεξάγεται το Ράλλυ Πολωνίας, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της πρώτης ημέρας του 8ου γύρου του WRC. Στο πρωινό loop με την βροχή να είναι έντονη σε κάποιες περιπτώσεις, τα αυτοκίνητα που εκκινούσαν μπροστά, και συγκεκριμένα οι επικεφαλής της βαθμολογίας, είχαν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Κάπως έτσι, οι κ.κ. Ogier, Neuville, Tanak και Latvala ξέφυγαν από τους υπόλοιπους. Όμως, στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ., τα αυτοκίνητα είχαν δημιουργήσει τεράστια λούκια στο δρόμο, τα οποία είχαν γεμίσει νερό από τη βροχή, με αποτέλεσμα τα πληρώματα που εκκινούσαν μπροστά να έχουν πλέον μειονέκτημα! Κάτι που στοίχισε περισσότερο από κάθε άλλον στον Sebastien Ogier, ο οποίος ήταν και η πρώτη διέλευση στις ειδικές. Παράλληλα, ένα στοιχείο που αξίζει να σημειώσουμε είναι ότι όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, μία ειδική διαδρομή ακυρώθηκε για λόγους ασφαλείας, αφού η προσέλευση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη και ο έλεγχος των θεατών αδύνατος. Όπως αποδεικνύεται η αγωνία των οδηγών σχετικά με την ασφάλεια του αγώνα πριν την έναρξη του μόνο άδικη δεν ήταν.
Πίσω στο αγωνιστικό μέρος, με τον Ogier να χάνει πολύτιμο έδαφος στο απογευματινό loop, ο Thierry Neuville είναι αυτός που ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην κορυφή της κατάταξης, αλλά με ελάχιστη διαφορά από τον Ott Tanak. Ο Βέλγος, όπως και όλοι οι οδηγοί δυσκολεύτηκε από τις συνθήκες που συνάντησε στις ειδικές. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι στις δηλώσεις τους υποστήριξαν πόσο μειωμένη πρόσφυση είχαν τα αυτοκίνητα, αλλά και πόσο δύσκολο είναι το έργο τους να διατηρήσουν τα αυτοκίνητα στο δρόμο. Μάλιστα, δεν έλειψαν και κάποιοι που ανέφεραν ότι πλέον τίθεται και θέμα ασφαλείας!
Σε αντίστοιχο ρυθμό με τον Neuville κινήθηκε και ο Ott Tanak, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά ότι ο αγώνας έχει αρκετό δρόμο ακόμα. Μάλιστα, δεν δίστασε να δηλώσει ότι ακόμα και σε αυτόν τον ρυθμό δεν ρισκάρει! Ίσως για να μεταφέρει μεγαλύτερο άγχος στους αντιπάλους του. Πάντως, ο Εσθονός αποδεικνύει και έμπρακτα με τις επιδόσεις του ότι δικαίως του έχουν αποδώσει πριν τον αγώνα τον τίτλο του φαβορί ακολουθώντας μόλις 1,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Βέλγο. Στη μάχη, όμως, μόλις 6,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Neuville, ακολουθεί ο Jari Matti Latvala με το Toyota Yaris WRC. Ο Φινλανδός ήταν αισιόδοξος πριν τον αγώνα και σήμερα απέδειξε ότι είχε λογική αυτή του η αντίδραση. Το Yaris για ακόμα μία φορά είναι ανταγωνιστικό, την ώρα που και ο Latvala οδηγεί γρήγορα και χωρίς λάθη. Μάλιστα, βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα στην αρχή του σκέλους, χωρίς όμως να ξεφύγει από τους υπόλοιπους και στο τέλος της ημέρας να ολοκληρώσει στην 3η θέση της κατάταξης.
Αρκετά πιο πίσω, συναντάμε τον Sebastien Ogier, του οποίου ο αγώνας καταστράφηκε στο απογευματινό loop. Ο Γάλλος τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής αρχικά ήταν στη μάχη της νίκης με τους προαναφερθέντες, αλλά στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. απλά ήταν αδύνατο να τους ακολουθήσει “καθαρίζοντας” τον δρόμο από τα νερά και τις λάσπες. Μάλιστα, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αισθάνεται πλέον την ανάσα του Hayden Paddon, ο οποίος το απόγευμα εκμεταλλεύθηκε την καλή σειρά εκκίνησης που είχε στη διάθεση του και μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά. Σε σχετικά κοντινή απόσταση, της τάξεως των δέκα δευτερολέπτων, ακολουθούν πίσω από τον Paddon μία σειρά από οδηγούς, που είναι ικανοί για το καλύτερο, αλλά και περιμένουν καρτερικά να εκμεταλλευθούν ένα λάθος των προπορευόμενων συνδυασμών.
Ένας από αυτούς είναι ο Dani Sordo που ακολουθεί 6ος και δεν έκρυψε καθ όλη την διάρκεια της ημέρας την έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό του να πιέσει σε αυτές τις συνθήκες. Ένα τετ α κε του κόστισε πολύτιμο χρόνο, αλλά ακόμα και έτσι η θέση που βρίσκεται σήμερα μόνο ικανοποιητική μπορεί να κριθεί για τον ίδιο. Κάτι που ισχύει και για τον Teemu Suninen, που στην πρώτη του με το Ford Fiesta WRC '17 αποδεικνύεται ταχύτερος και καλύτερος μετά από κάθε ε.δ. Μάλιστα, κατάφερε σήμερα να κερδίσει την πρώτη του ε.δ. της καριέρας του σε επίπεδο γενικής, κάτι που πολύ λίγοι οδηγοί έχουν πετύχει στο ντεμπούτο τους στην μεγάλη κατηγορία. Ο νεαρός Φινλανδός έχει συνέπεια στις επιδόσεις του, ενώ στο δεύτερο πέρασμα οπότε και ο δρόμος ήταν καλύτερος για τον ίδιο σύμφωνα με τη σειρά εκκίνησης του, σημείωσε άκρως ανταγωνιστικούς χρόνους! Πίσω του, την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Juho Hanninen, Stephane Lefebvre και Mads Ostberg, με τον Φινλανδό οδηγό της Toyota να αντιμετωπίζει προβλήματα αυτοπεποίθησης σε αυτές τις ειδικές διαδρομές, ενώ αντιμετώπισε στο τέλος και μικρά προβλήματα με τον κινητήρα του.
Την ίδια ώρα, ο νεαρός Γάλλος είναι ο οδηγός της Citroen που βρίσκεται ψηλότερα στην κατάταξη, με τον αγώνα να αποδεικνύεται καταστροφικός για τους Mikkelsen και Breen. Ο Νορβηγός οδηγός από την πρώτη ειδική αντιμετώπισε πρόβλημα με την οδική συμπεριφορά του C3, το οποίο δεν ήταν καθόλου ισορροπημένο ανάμεσα σε υποστροφή και υπερστροφή. Οι χρόνοι ήταν πολύ κακοί, ενώ σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μετά από έξοδο έσπασε την ανάρτηση του C3 του. Παρόλα αυτά, κατάφερε να φτάσει στο σέρβις να επισκευάσει τη ζημιά και στο δεύτερο loop να σημειώσει κάποιους ανταγωνιστικούς χρόνους. Ακόμα και έτσι, όμως, σε τίποτα δεν θυμίζει τον οδηγό που πέρσι στον ίδιο αγώνα διεκδικούσε και στο τέλος κατακτούσε τη νίκη. Βέβαια, και το C3 σε τίποτα δεν θυμίζει Polo WRC, αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Αντίστοιχα καταστροφικός όμως ήταν και ο αγώνας του Craig Breen, αφού ο Ιρλανδός στο πρώτο loop έμεινε με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ στο δεύτερο δεν μπορούσε να οδηγήσει το C3 σε αυτές τις συνθήκες με το στήσιμο που είχε επιλέξει. Και οι δύο έχουν χάσει αρκετό χρόνο και βρίσκονται εκτός δεκάδας. Μακριά από την κορυφή βρίσκεται και ο Elfyn Evans, ο οποίος γνώριζε εξαρχής ότι από τη στιγμή που θα υπήρχαν βροχοπτώσεις, τα ελαστικά της Dmack μειονεκτούν σημαντικά έναντι των Michelin. Άτυχος, όμως, στάθηκε ο Esapekka Lappi στην 3η του εμφάνιση με το Yaris WRC, ο οποίος για ακόμα έναν αγώνα ήταν ανταγωνιστικός και φυσικά ταχύτερος από τον Juho Hanninen, και εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση ενώ βρισκόταν 5ος.
Η αυριανή ημέρα του αγώνα είναι και η πλέον δύσκολη του αγώνα. Με 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι η μεγαλύτερη από τις τρεις και ουσιαστικά αυτή που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τον τελικό νικητή. Με τρεις οδηγούς να χωρίζονται από ελάχιστα δευτερόλεπτα, και τις συνθήκες να μην επιτρέπουν το παραμικρό λάθος, είναι λογικό ότι η αυριανή ημέρα αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον._Π.Τ.