Ο θίασος του WRC βρίσκεται ήδη στην Πολωνία και ετοιμάζεται για την έβδομη συνάντηση της φετινής χρονιάς.
Μπορεί η ιστορία του Ράλλυ Πολωνίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ να είναι μικρή, αφού έχει συμπεριληφθεί στο καλαντάρι του θεσμού μόλις τρεις φορές, αλλά δεν ισχύει το ίδιο σε γενικότερο πλαίσιο. Αυτή είναι η 72η εκδοχή του πολωνικού αγώνα, η οποία και θα είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή. Συγκεκριμένα, το Ράλλυ θα διεξαχθεί αποκλειστικά σε πολωνικό έδαφος και δεν θα περάσει στη Λιθουανία, όπως πέρσι, με αποτέλεσμα οι περισσότερες ειδικές να είναι νέες για τους οδηγούς του WRC. Ο συγκεκριμένος αγώνας είναι αυτός που ουσιαστικά πήρε τη δική μας θέση στο πρόγραμμα του Πρωταθλήματος. Ο λόγος; Φυσικά τα εξασφαλισμένα χρήματα των χορηγών του αγώνα, τα οποία αγγίζουν αντίστοιχα ποσά με αυτά παραδοσιακών αγώνων όπως η Φινλανδία, αλλά και το γεγονός η πολωνική αγορά είναι ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα η παρουσία της στο θεσμό να αποτελεί σφοδρή επιθυμία και των Κατασκευαστών.
Το επίκεντρο του αγώνα είναι βόρεια της Βαρσοβίας, στην πόλη Mikoljaki. Οι χωμάτινες επιφάνειες και οι ειδικές διαδρομές, μοιάζουν σε μεγάλο βαθμό με αυτές τις Φινλανδίας, με ιδιαίτερα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Όμως, οι δρόμοι σε μεγάλο μέρος τους είναι πιο στενοί από τους αντίστοιχους της φινλανδικής χώρας, ενώ τα ψηλά χόρτα που πολλές φορές οριοθετούν τη διαδρομή, κρύβουν κινδύνους για τους οδηγούς. Όπως προαναφέραμε, η φετινή εκδοχή του αγώνα έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με πέρσι, αφού μετά από τα περσινά προβλήματα δεν θα περάσει σε λιθουανικό έδαφος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η σχεδίαση του να είναι κατά 90% διαφορετική. Γεγονός που θα παίξει το ρόλο του αναφορικά με τις αναγνωρίσεις και τη γνώση του δρόμου από τους οδηγούς.
Συνολικά 74 αυτοκίνητα έχουν δηλώσει συμμετοχή στον αγώνα, με 14 από αυτά ανήκουν στην κατηγορία των WRCars, με τους οδηγούς που ακολουθούν το θεσμό να δίνουν το παρών. Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει για ακόμα μία φορά η κατηγορία του WRC2, αφού συνολικά 30 αυτοκίνητα θα εκκινήσουν τον αγώνα! Όπως είναι λογικό και σε αυτόν τον αγώνα η σειρά εκκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο. Βέβαια, όπως έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα, παρά την γκρίνια του Sebiastien Ogier έχει αποδειχθεί πως ο Γάλλος δύο φορές Πρωταθλητής δεν επηρεάζεται και τόσο από το σημαντικό μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, έχοντας τον τρόπο και την φυσικά την ταχύτητα να αντεπεξέλθει στις καταστάσεις. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ακόμα μία φορά είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη. Ας δούμε, όμως, τι περιμένουμε από τις εργοστασιακές ομάδες στον αγώνα._Π.Τ.
VOLKSWAGEN MOTORSPORT
Η γερμανική ομάδα βρίσκεται στην Πολωνία με τρία Polo WRC προδιαγραφών 2015 για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen. Και οι τρεις πραγματοποίησαν μία μέρα δοκιμών έκαστος σε ειδικές διαδρομές της πολωνικής χώρας, έτσι ώστε να είναι προετοιμασμένοι ιδανικά για τον 7ο γύρο του θεσμού. Φυσικά, ο Ogier παραμένει και πάλι το φαβορί, παρά το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Κάπου εδώ να σημειώσουμε ότι η γκρίνια του εδώ και μήνες, απέδωσε καρπούς αφού όπως δήλωσαν άνθρωποι της FIA το θέμα της σειράς εκκίνησης θα συζητηθεί στο συμβούλιο, έτσι ώστε να εξεταστεί μέχρι και η αναθεώρηση του. Ο Latvala στο δεύτερο Polo ετοιμάζεται για την 150η συμμετοχή του στο θεσμό μέσα από 14 χρόνια συνολικής παρουσίας. Ο Φινλανδός δεν έχει ιδιαίτερα καλή παράδοση στην Πολωνία, αν και οι δρόμοι ταιριάζουν στο οδηγικό του στυλ και σίγουρα θα θέλει μετά τη Σαρδηνία να επανέλθει στα κορυφαία αποτελέσματα. Ο τρίτος της παρέας, ο Andreas Mikkelsen, είναι σαφώς χαρούμενος μετά την ανανέωση της συμφωνίας του με την VW και θέλει να γιορτάσει το νέο του συμβόλαιο με ένα καλό αποτέλεσμα στην Πολωνιά.
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Στη Citroen οι ζυμώσεις το τελευταίο διάστημα είναι σημαντικές και αναμφίβολα είναι πολύ πιθανό να επηρεάσουν το μέλλον της γαλλικής εταιρίας στο θεσμό. Ήδη είναι σχεδόν σίγουρο ότι Citroen Sport και το αντίστοιχο τμήμα της Peugeot θα στεγαστούν στον ίδιο χώρο, αλλά όλα όπως δείχνουν η δομή της κάθε ομάδας θα διατηρηθεί στην σημερινή της μορφή. Την ίδια ώρα, άνθρωποι της γαλλικής εταιρίας αφήνουν να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξει απόφαση αναφορικά με την εμπλοκή της Citroen στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και σε ποια μορφή θα συνεχίσει να υπάρχει εργοστασιακή εμπλοκή. Οι φήμες αναφέρουν ότι ένα από τα βασικά “θέλω” των Γάλλων για να παραμείνουν στο WRC είναι η ύπαρξη του Ράλλυ Κίνας στο πρόγραμμα του θεσμού. Με όλα αυτά να συμβαίνουν, είναι λογικό ότι η Citroen δεν πραγματοποίησε δοκιμές εξέλιξης πριν τον αγώνα της Πολωνίας. Οι Kris Meeke και Mads Ostberg θα οδηγήσουν την τελευταία γενιά του DS3 WRC, το οποίο στην Φινλανδία αναμένεται να έχει και νέα αναβάθμιση, συγκεκριμένα στον τομέα της ανάρτησης. Αμφότεροι διαθέτουν ταχύτητα σε επιφάνειες όπως αυτές τις Πολωνίας, αλλά χωρίς ούτε ένα χιλιόμετρο δοκιμών πριν τον αγώνα, μοιάζει δεδομένο ότι θα χρειαστούν χρόνο μέχρι να βρουν ρυθμό.
HYUNDAI MOTORSPORT WRT
Οι επιδόσεις της ομάδας στη Σαρδηνία είχαν σαν αποτέλεσμα η Hyundai να αγωνιστεί στην Πολωνία με τέσσερα i20 WRC! Τα δύο από αυτά θα οδηγούν φυσικά οι Thierry Neuville και Dani Sordo, με τον Ισπανό να έχει στη διάθεση του ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, και συγκεκριμένα το 11ο που έχει βγει από το εργοστάσιο της Hyundai Motorsport στη Γερμανία. Τα δύο άλλα i20 WRC θα οδηγήσουν η μεγάλη έκπληξη του Ράλλυ Σαρδηνίας, ο Hayden Paddon και ο νεαρός ταλαντούχος Ολλανδός Kevin Abbring. Ο Neuville μετά το βάθρο στη Σαρδηνία θέλει να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό και ουσιαστικά να αποφύγει τα λάθη που στους προηγούμενους χωμάτινους αγώνες τον έθεσαν εκτός μάχης. Ο Sordo διαθέτει ταχύτητα, αλλά αυτό που του λείπει είναι η τύχη, αφού σε αρκετές περιπτώσεις μηχανικά προβλήματα του έχουν στερήσει ένα καλό αποτέλεσμα. Από την άλλη πλευρά, όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία τις επιδόσεις του Paddon. Ο νεαρός Νεοζηλανδός που έκλεψε τις εντυπώσεις με την παρουσία του στη Σαρδηνία, όντας επικεφαλής και παίζοντας τον αγώνα “στα ίσια” με τον Ogier, αλλά και με την δεύτερη θέση που κατέκτησε, πρέπει να αποδείξει ότι η συγκεκριμένη εμφάνιση δεν ήταν απλά ένα πυροτέχνημα, αλλά κάτι παραπάνω. Ο Abbring, μετά τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Ypres που είχε σαν αποτέλεσμα να “καταστρέψει” ένα DS3 R5, θέλει να πραγματοποιήσει όλα τα αγωνιστικά χιλιόμετρα του αγώνα, κερδίζοντας εμπειρίες, και αν είναι δυνατόν να συνδυαστούν με καλούς χρόνους στις ειδικές.
M-SPORT WRT
Δύο αυτοκίνητα για τους Ott Tanak και Elfyn Evans έχει προετοιμάσει η M-Sport, φυσικά προδιαγραφών 2015. Η ομάδα, μετά το τέλος του Ράλλυ Σαρδηνίας παρέμεινε στην περιοχή και πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών, ενώ στη συνέχεια κάλυψε αρκετά χιλιόμετρα και σε ασφάλτινες επιφάνειες, πάντα στην περιοχή της Ιταλίας. Οι μηχανικοί της ομάδας προβληματίστηκαν από το πρόβλημα που παρουσίασε το κιβώτιο ταχυτήτων, τόσο του Tanak όσο και του Kubica, αλλά εξετάζοντας της πληροφορίες και τα μηχανικά μέρη, κατέληξαν ότι η ζημιά προκλήθηκε από πέτρα και από τεχνικό πρόβλημα. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν ταχύτητα και θα διεκδικήσουν μία θέση στην πρώτη πεντάδα. Ειδικά ο Tanak που έχει μάθει να οδηγεί σε ειδικές του είδους, θα προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω, αρκεί βέβαια να μην το παρακάνει. Βέβαια, η M-Sport θα έχει την τεχνική φροντίδα ακόμα ενός Fiesta WRC προδιαγραφών 2015, για λογαριασμό της ομάδας του Robert Kubica. Ο Πολωνός πρώην πιλότος της F1 αναμένεται να είναι στο επίκεντρο το τριήμερο του αγώνα, αφού οι συμπατριώτες του αναμένεται να τον αποθεώνουν σε κάθε πέρασμα και παρουσία του. Αγωνιστικά, ο Πολωνός έχει πραγματοποιήσει μία σειρά δοκιμών στην πατρίδα του και σίγουρα θέλει ένα αποτέλεσμα που θα αποζημιώσει και θα ικανοποιήσει τους Πολωνούς που θα κατακλύσουν τις ειδικές διαδρομές. Το αν μπορεί να το καταφέρει είναι άλλο ερώτημα.
Ράλλυ Πολωνίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 2 – 5 Ιουλίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 3
Συν. Μήκος: 1.192,50 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 19
Συν. Χλμ. Ειδικών: 313,53 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 5η – 7η Stanczyki 1&2 (39,12 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η – 9η – 17η SSS Mikoljaki (2,50 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2014: 118,50 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2014 – 118,50 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Νίκες Οδηγών: Οζιέ 1, Χίρβονεν 1, Βάρμπολντ 1
Νίκες Κατασκευαστών: Volkswagen 1, Ford, Fiat 1
Βάθρο 2014
1 Οζιέ – Ινγκρασία (VW Polo WRC)
2 Mίκελσεν – Φλοένε (VW Polo WRC)
3 Νεβίλ – Γκιλσούλ (Hyundai i20 WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 74
Εργοστασιακές: 12
WRC2: 30
WRC3: 13
JWRC: 9
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Σέικνταουν: 08:00 πμ – 11:30 μμ
Εκκίνηση: Mikoljaki (18:40)
SSS Mikoljaki Arena: 19:00 (2,50 χλμ.)
Παρασκευή
Ωράριο σκέλους: 07:15 πμ – 19:25 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 155,04
Σάββατο
Ωράριο σκέλους: 06:40 πμ – 20:38 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 129,29
Κυριακή
Ωράριο σκέλους: 08:15 πμ – 14:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 2 + 29,20
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: http://www.rajdpolski.pl
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/