Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Monza έχει ολοκληρωθεί και αναλύουμε τα σενάρια κατάκτησης των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί.
Το 1-2 της Toyota, με επικεφαλής τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia -έστω και κατά μόλις 0,5” έναντι των Elfyn Evans-Scott Martin- μετά από τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Monza, έχει ξεκαθαρίσει περαιτέρω την εικόνα, αναφορικά με τα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών.
Στο Πρωτάθλημα Οδηγών/Συνοδηγών, οι Γάλλοι κρατούν στα χέρια τους τον 8ο τίτλο, όμως για να συμβεί αυτό θα πρέπει να τερματίσουν αύριο.
Από την άλλη, το 1-2 της Toyota μέχρι αυτή τη στιγμή όχι απλά πιστοποιεί, αλλά χαρίζει πανηγυρικά στην ομάδα του Jari Matti Latvala το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, εφόσον διατηρηθεί αύριο.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη σε επίπεδο Οδηγών/Συνοδηγών και Κατασκευαστών δεν αποτελεί έκπληξη, ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, όπου ήταν γνωστό πως μόνο με “χαρακίρι” θα έχανε τον τίτλο η Toyota.
Ας επεξεργαστούμε τα σενάρια για τους δύο τίτλους.
Πώς αναδεικνύεται Πρωταθλητής στο Ράλλυ Monza ο Ogier;
Οι δύο διεκδικητές του τίτλου, Sebastien Ogier και Elfyn Evans, ταξίδεψαν στην Monza με τον Γάλλο να έχει προβάδισμα 17 βαθμών.
Επειδή οι Ogier-Ingrassia έχουν κατακτήσει 4 νίκες (Μόντε Κάρλο, Κροατία, Σαρδηνία, Σαφάρι) και οι Evans-Martin ανέβηκαν δύο φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου (Πορτογαλία, Φινλανδία), το γαλλικό δίδυμο πλεονεκτεί σε περίπτωση ισοβαθμίας.
Άρα, ο Ogier αρκείται χρειάζεται 13 βαθμούς (ή 17 λιγότερους από τον Evans) ώστε να κατακτήσει τον τίτλο.
Συγκεκριμένα:
Με οποιαδήποτε θέση εντός τριάδας, ο Sebastien Ogier αναδεικνύεται Πρωταθλητής για 8η φορά, χωρίς να αγωνιά για τους επιπλέον βαθμούς της Power Stage.
Εφόσον τερματίσει στην 4η θέση (12 βαθμοί), θα χρειαστεί έναν βαθμό (δηλαδή 5η θέση) στην Power Stage.
Με τερματισμό στην 5η θέση (10 βαθμοί), θα πρέπει να βρεθεί στην τριάδα της Power Stage, για να μην τον απασχολεί το αποτέλεσμα του teammate του.
Αν οι Ogier-Ingrassia τερματίσουν στην 6η θέση (8 βαθμοί), θα πρέπει να κερδίσουν την Power Stage για να κατακτήσουν τον τίτλο, χωρίς να επηρεάζονται από την επίδοση των Evans-Martin.
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα πρέπει να ελπίζουν πως οι teammates τους δε θα κερδίσουν τον αγώνα, ή τα πάντα θα κριθούν στην Power Stage.
Προς το παρόν, τέτοιο ενδεχόμενο δε φαντάζει ιδιαίτερα πιθανό. Ακόμη και αν δεν κερδίσει τον αγώνα, ο Ogier θα αναδειχθεί Πρωταθλητής και με την δεύτερη θέση.
Παράλληλα, ο 4ος Thierry Neuville -που θα μπορούσε να τον φέρει σε θέση να διεκδικεί τον τίτλο στην Power Stage- απέχει 46,6” από τον Γάλλο, οπότε μόνο με απρόοπτο, ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα χάσει σχεδόν 47 δλ. σε 39,53 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της διαφοράς, αύριο θα πρέπει ο Γάλλος να είναι περισσότερο από 1 δλ./χλμ. πιο αργός από τον Neuville αύριο.
Τέτοια διαφορά κατά τη διάρκεια του αγώνα, έχει από τον Ogier μόνο ο teammate του Kalle Rovanpera, που έχει σαφή οδηγία να μην πιέσει και βρίσκεται στην 9η θέση, απέχοντας 3:39,1” από την κορυφή.
Τα αποτελέσματα που χρειάζεται στο Ράλλυ Monza ο Evans
Όπως γίνεται αντιληπτό, η αποστολή των Elfyn Evans-Scott Martin είναι ιδιαίτερα δύσκολη.
Ο βασικός λόγος είναι πως δεν αρκεί δική τους νίκη, για να κατακτήσουν τον τίτλο.
Οι Βρετανοί της Toyota χρειάζονται τη νίκη και 5 βαθμούς στην Power Stage ώστε να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητές τους.
Ακόμη και έτσι όμως, θα πρέπει οι Ogier-Ingrassia να βρεθούν εκτός βάθρου στην κατάταξη και μάλιστα όσο πιο χαμηλά γίνεται, αφού θα μπορούν να κατακτήσουν τον τίτλο με τη βοήθεια βαθμών στην Power Stage, έχοντας τερματίσει έως και στην 6η θέση.
Κατά συνέπεια, η μάχη του Πρωταθλήματος Οδηγών/Συνοδηγών είχε εξαρχής σαφές φαβορί, το οποίο έχει πλέον ενδυναμώσει τη θέση του.
Προφανώς, αμφότερα τα πληρώματα δε θέλουν να εγκαταλείψουν, αφού ιδιαίτερα οι Evans-Martin, σε τέτοια περίπτωση θα αποχαιρετήσουν τις όποιες ελπίδες τους.
Σχεδόν Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών η Toyota
Αν στο Πρωτάθλημα Οδηγών/Συνοδηγών υπάρχουν μερικά σενάρια να εστιάσουμε, στο αντίστοιχο για τους Κατασκευαστές η κατάσταση είναι ιδιαίτερα απλή.
Για να στεφθεί Πρωταθλήτρια η Toyota, χρειάζεται ένα από τα Toyota Yaris WRC των Ogier-Ingrassia, Evans-Martin και Rovanpera-Halttunen στον τερματισμό.
Με το 1-2 να υφίσταται αυτή τη στιγμή και τους Φινλανδούς σε ρόλο “οπισθοφυλακής”, οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη φαντάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Τα πάντα όμως, θα οριστικοποιηθούν αύριο, Κυριακή 21 Νοεμβρίου, στον τερματισμό του Ράλλυ Monza, που θα σημάνει και τον αποχαιρετισμό στα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Μείνετε συντονισμένοι…
Photos: Toyota Gazoo Racing