Μετά από 2 πρωινές ειδικές διαδρομές με δραματική εξέλιξη, οι Sebastien Ogier και Thierry Neuville επέστρεψαν στην κορυφή και τη μάχη για το βάθρο αντίστοιχα, ενώ ο Ott Tanak έχασε σχεδόν 10 λεπτά από κλαταρίσματα.
Το πρόγραμμα της τρίτης ημέρας του Ράλλυ Μόντε Κάρλο ξεκίνησε με δύο ειδικές διαδρομές μήκους 38,79 χιλιομέτρων. Όπως και χθες, τα πληρώματα βρέθηκαν στις ειδικές διαδρομές πολύ νωρίς, με αποτέλεσμα η πρώτη της ημέρας να διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων, καθώς δεν είχε ακόμη ξημερώσει.
Από πλευράς συνθηκών, η ύπαρξη χιονιού και πάγου κατέστησαν την επιλογή ελαστικών με καρφιά σε μονόδρομο για όλα τα πληρώματα, με τη μοναδική διαφορά πως εκείνα της Toyota προτίμησαν 2 ρεζέρβες, ενώ τα υπόλοιπα επέλεξαν μία. Ωστόσο, το Μόντε έδειξε για ακόμη μια φορά τον χαρακτήρα του, με την εξέλιξη των δύο διαδρομών να είναι εκ διαμέτρου αντίθετη.
Στην πρώτη ειδική διαδρομή μήκους 18,31 αγωνιστικών χιλιομέτρων, οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο και επέστρεψαν στην κορυφή της κατάταξης. Πιο εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι το μοναδικό πλήρωμα που βρέθηκε εντός του “ορίου” διαφοράς 1 δλ./χλμ., ήταν οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC), με την τελική διαφορά να είναι 17,8”, δηλαδή 0,97 δλ./χλμ. Στο μεταξύ, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) είχαν κλατάρισμα, γεγονός που τους ανάγκασε να τερματίσουν με τη ζάντα χάνοντας περισσότερο από ένα λεπτό.
Στη δεύτερη ειδική διαδρομή όμως, μήκους 20,48 αγωνιστικών χιλιομέτρων, όπου πέρυσι είχαν την έξοδο οι Tanak-Jarveoja, η πρόσφυση στον πάγο εκμηδενιζόταν όσο εξελίσσονταν οι διελεύσεις. Ταχύτεροι, για πρώτη φορά ως πλήρωμα, ήταν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC), ενώ ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τους Βέλγους ακολούθησαν οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Hyundai i20 Coupe WRC), που βρέθηκαν πρώτοι στο δρόμο. Αντίθετα, οι Ogier-Ingrassia και Evans-Martin βρέθηκαν 42,2 και 46,1 δευτερόλεπτα μακριά από τον κορυφαίο χρόνο, δηλώνοντας ότι δεν είχαν πρόσφυση. Σημειωτέον, πως ο Ogier ολοκλήρωσε την ειδική διαδρομή με λυμένο κράνος, χωρίς να γνωρίζουμε το λόγο που αυτό συνέβη, γεγονός που μένει να δούμε πώς θα αντιμετωπιστεί από τους αγωνοδίκες.
Αυτή η ειδική επιφύλαξε ακόμη περισσότερες δυσκολίες για τους Tanak-Jarveoja, οι οποίοι έχασαν 8:50” από τους teammates τους και απέχουν πια 9:46,7” από την κορυφή. Ο Εσθονός σταμάτησε δύο φορές καθώς είχε ξανά κλατάρισμα, οπότε από τη στιγμή που έφυγε από το σέρβις με μία ρεζέρβα (όπως όλα τα Hyundai), αναγκάστηκε να τοποθετήσει τη ζάντα που του είχε απομείνει μετά την Ε.Δ.9. Ο λόγος, ήταν πως ήθελε να διατηρήσει λίγη γόμα στο κλαταρισμένο ελαστικό, ώστε να επιστρέψει στο σέρβις, αφού στην απλή διαδρομή δε μπορούσε να βρεθεί μόνο με ζάντα, βάσει κανονισμών.
Μετά από αυτό το μικρό αλλά δύσκολο loop, οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia έχουν επιστρέψει στην κορυφή, με διαφορά 14,3” από τους Elfyn Evans-Scott Martin. Τρίτοι, 50,3” μακριά από την κορυφή, έχουν ανέβει οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, διαμορφώνοντας αυτή τη στιγμή το 1-2-3 για την Toyota. Ωστόσο, οι Thierry Neuville-Martin Wydaeghe έχουν ανέβει στην 4η θέση, απέχοντας 1,4” από τους Φινλανδούς της Toyota και 51,7” από την κορυφή.
Ακολουθούν οι Dani Sordo-Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) και Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC). Στην 7η θέση βρίσκονται οι Andreas Mikkelsen-Ola Floene (Skoda Fabia Rally2 evo) που προηγούνται στο WRC2, ενώ τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Gus Greensmith-Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC), Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Ford Fiesta MkII Rally2) και Eric Camilli-FX Buresi (Citroen C3 Rally2).
Αυτή τη στιγμή τα πληρώματα επιστρέφουν στη Gap, ενώ για την ολοκλήρωση της τρίτης ημέρας του Ράλλυ Μόντε Κάρλο απομένει η επανάληψη της πρώτης σημερινής ειδικής διαδρομής, La Bréole – Selonnet 2, μήκους 18,31 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η εκκίνηση του πρώτου αυτοκινήτου θα δοθεί στις 13:08 ώρα Ελλάδος.
Live εξέλιξη, ωράριο και συμμετοχές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.