top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Στο άγνωστο με… οδηγό τον Ogier!

Πρώτη επίσημη στο shakedown για τη νέα γενιά αυτοκινήτων, και το WRC για το 2017 με τον Sebastien Ogier να αναδεικνύεται ταχύτερος, αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να βγάλουμε ακόμα ασφαλή συμπεράσματα.

Είναι γνωστό, και το έχουμε επαναλάβει στο παρελθόν, ότι από το Ράλλυ του Μεξικό και έπειτα θα μπορούμε να βγάλουμε τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με τη νέα γενιά αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC, αλλά και για του οδηγούς. Τόσο το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όσο και η Σουηδία που ακολουθεί είναι αγώνες που διακρίνονται συνήθως οι σπεσιαλίστες του είδους. Στον αγώνα του Πριγκιπάτου που ξεκινάει σε λίγες ώρες, το shakedown που ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ και συγκεκριμένα στις 21:00 ώρα Ελλάδος, τα νέα WRCars έκαναν το επίσημο ντεμπούτο τους μπροστά στα μάτια χιλιάδων θεατών. Δεν είναι υπερβολή ότι η προσέλευση του κόσμου ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη κατακλύζοντας τη διαδρομή των 3,5 περίπου χλμ. Και το θέαμα μπορούμε να πούμε ότι εν μέρει τους αποζημίωσε. Και γιατί όχι απόλυτα; Καταρχήν, υπήρξαν συνδυασμοί όπως η ομάδα της Citroen, που προτίμησε να μην “ξοδέψει” ελαστικά με καρφιά για το σέικνταουν, των οποίων η χρήση ήταν η πλέον ενδεδειγμένη, προτιμώντας να τα κρατήσει για τον αγώνα. Τι εννοούμε; Σύμφωνα με τους κανονισμούς, κάθε πλήρωμα έχει συγκεκριμένο αριθμό και τύπο ελαστικών στη διάθεση του για όλο τον αγώνα, συμπεριλαμβανομένου και του shakedown. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι ειδικές, ιδιαίτερα της Παρασκευής, αναμένεται να έχουν πολύ χιόνι και πάγο, κάποιοι όπως η Citroen, προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν σήμερα σλικ ελαστικά.

Κάπως έτσι, λοιπόν, δεν μπορούμε να πούμε με ασφάλεια τι ακριβώς θα δούμε από αύριο το βράδυ στις ειδικές διαδρομές. Δεδομένο είναι ότι ο Sebastien Ogier θα είναι και πάλι το πρώτο φαβορί. Ο Γάλλος οδηγός που φέτος θα οδηγήσει το Ford Fiesta WRC, σημείωσε έναν εντυπωσιακό χρόνο, αποδεικνύοντας ουσιαστικά ποιος είναι το αφεντικό στο θεσμό. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι ακόμα και με γυμνό μάτι μπορούσες να διακρίνεις την ανωτερότητα του 4ακις Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Δεν είναι μυστικό ότι οι περισσότεροι από τους οδηγούς ακόμα προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα αυτοκίνητα. Σίγουρα, οι μικτές συνθήκες δεν βοηθούν, αλλά μπορούσε να διακρίνει κανείς ότι οι περισσότεροι ήταν αρκετά επιφυλακτικοί. Τέρμα γκάζι στην ευθεία, φρένα σχετικά νωρίς και υπομονή μέχρι την έξοδο όπου σε πλήρη επιτάχυνση ακολουθούσε εκτόξευση μέχρι την επόμενη στροφή. Δεν τίθεται θέμα, η νέα γενιά αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακή τόσο σε όψη, όσο και σε απόλυτη ταχύτητα. Η δύναμη πλέον δεν λείπει από τις κατασκευές του είδους και πλέον απομένει να δούμε τους οδηγούς να ξεδιπλώνουν τις δυνατότητες τους. Σίγουρα, αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να δοκιμάσει κανείς στο shakedown, αλλά στις ειδικές διαδρομές, και το αναμένουμε από αύριο.

Επί μέρους, στις ομάδες του WRC, η M-Sport είδε τον Ott Tanak να κάνει τον τρίτο χρόνο, πίσω από τον ιπτάμενο Andreas Mikkelsen με το Skoda Fabia R5! Ο Νορβηγός πρώην οδηγός της VW, θέλει να αποδείξει ότι αδίκως βρίσκεται χωρίς εργοστασιακό μπάκετ και στο shakedown το έκανε και με το παραπάνω. Βέβαια, σκεπτόμενος πολύ σωστά, μπήκε πρώτος στην ε.δ. και ουσιαστικά έγραψε τον ταχύτερο χρόνο του πολύ νωρίς, πριν ο δρόμος γεμίσει με χιόνι και λάσπη από τα περάσματα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η επίδοση του με ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών R5 είναι αξιοσημείωτη. Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι προσπαθεί να βρει τρόπο για την φημολογούμενη εμφάνιση του VW Polo '17 με ιδιωτικό μανδύα, αν και κάτι τέτοιο ακόμα είναι δύσκολο.

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η εμφάνιση της Toyota, με το Yaris WRC να μην δείχνει να υπολείπεται έναντι του ανταγωνισμού. Ο ιαπωνικός κολοσσός, του οποίου η επιστροφή στο θεσμό είναι για αρκετούς η είδηση της χρονιάς, έδειξε ότι δεν βρίσκεται μακριά από τους ανταγωνιστές του. Ο Latvala έκανε τον 4ο χρόνο, ενώ το βράδυ ήταν σχεδόν το ίδιο γρήγορος με τον Ogier. Κάπου εδώ, να προσθέσουμε ότι όλοι οι οδηγοί έκαναν περάσματα τη νύκτα δοκιμάζοντας προβολείς, και όχι μόνο, για τις δύο αυριανές νυκτερινές ειδικές διαδρομές. Στην Hyundai, τα i20 δείχνουν γρήγορα, με τους Paddon και Sordo να είναι ταχύτεροι από τον Thierry Neuville. Μάλιστα, ο νεαρός Νεοζηλανδός ήταν και από τους πλέον εντυπωσιακούς οδηγούς του shakedown οδηγώντας στο μεγαλύτερο μέρος πλαγιολισθαίνοντας! Κάτι που, βεβαίως, δεν είναι και το πλέον ορθολογικό για το χρονόμετρο, αλλά σίγουρα ήταν ο αγαπημένος των θεατών.

Πάντως, ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος σε όλους. Ο κόσμος είναι σαφώς περισσότερος από τα προηγούμενα χρόνια, με το σέρβις παρκ να έχει μέχρι αργά εκατοντάδες φίλους των αγώνων να ξεροσταλιάζουν έξω από τα motorhome των ομάδων. Και ακόμα είναι Τετάρτη, με τον περισσότερο κόσμο να αναμένεται από αύριο και την Παρασκευή. Βέβαια, κάτι που επίσης μας έκανε εντύπωση είναι η ισχυρή παρουσία της αστυνομίας, ειδικά στο χώρο του σέρβις παρκ. Στις εισόδους υπάρχουν αστυνομικοί που κάνουν ελέγχους σε όσους θεωρούν ύποπτους, ενώ δεκάδες κυκλοφορούν στο χώρο εφοδιασμένοι με όπλα. Οι μνήμες των τρομοκρατικών επιθέσεων στη Γαλλία, και όχι μόνο φυσικά, είναι αρκετά νωπές και οι Γάλλοι δεν θέλουν να ρισκάρουν μία τυχόν επίθεση στον αγώνα τους.

Αύριο η πραγματική δράση ξεκινάει με την τέλεση δύο νυκτερινών ειδικών διαδρομών. Τα πληρώματα θα ξεκινήσουν από το Μονακό όπου και θα πραγματοποιηθεί η πανηγυρική εκκίνηση, για να επιστρέψουν για διανυκτέρευση στη Gap. Οι αυριανές νυκτερινές ειδικές, είναι σύμφωνα με τους περισσότερους κατά βάση στεγνές, αλλά με αρκετά σημεία που υπάρχει πάγος και χιόνι απαιτώντας ιδιαίτερη προσοχή. Το ενδιαφέρον, λοιπόν, στρέφεται στους οδηγούς και στις επιλογές τους, αφού είναι δεδομένο ότι για ακόμα μία χρονιά το Μόντε θα αποτελέσει ρώσικη ρουλέτα και θα κριθεί σε στοιχεία που δεν είναι συνυφασμένα με την απόλυτη ταχύτητα._Π.Τ.

Oι δέκα ταχύτεροι

1 Οgier-Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 2:18.01

2 Mikkelsen-Jaeger Skoda Fabia R5 2:22.3

3 Tanak-Jarveoja Ford Fiesta WRC '17 2:24.2

4 Latvala-Anttila Toyota Yaris WRC '17 2:25.2

5 Paddon-Kennard Hyundai i20 Coupe WRC 2:25.8

6 Sordo-Marti Hyundai i20 Coupe WRC 2:26.0

7 Hanninen-Lindstrom Toyota Yaris WRC '17 2:26.6

8 Neuville-Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 2:26.9

9 Camilli-Veillas Ford Fiesta R5 2:29.4

10 Kopecky-Dresler Skoda Fabia R5 2:29.9

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ