Η μεγάλη χιονόπτωση που έπληξε το προηγούμενο βράδυ τη Valence και τις γύρω περιοχές, είχε σαν αποτέλεσμα το shakedown της αυλαίας της χρονιάς, του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, να διεξαχθεί σε χιονισμένες επιφάνειες! Όπως αρμόζει στον αγώνα…
Αγωνία τέλος. Το πράσινο φως για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2013 άναψε στο στη Valence, με την πραγματοποίηση του shakedown του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς. Όλες οι ομάδες που θα ακολουθήσουν το θεσμό είναι στο σέρβις παρκ της Valence, στα καινούργια τους χρώματα και με τους νέους τους οδηγούς. Όπως είναι λογικό, όλα βλέμματα έχουν στραφεί στη VW, η οποία και κάνει την παρθενική της εμφάνιση στο θεσμό, με οδηγούς τους Sebastien Ogier και Jari Matti Latvala. Βέβαια, το σημερινό shakedown γέμισε από χιλιάδες θεατές, οι οποίοι ήρθαν για να δουν τον Sebastien Loeb πιθανότατα στην τελευταία του εμφάνιση στο θρυλικό αγώνα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι άνθρωποι της οργανωτικής επιτροπής, προειδοποίησαν δημοσιογράφους και φωτογράφους, ότι αναμένεται τεράστια προσέλευση του κόσμου στα βουνά για αυτόν το λόγο, εφιστώντας την προσοχή μας.
Βέβαια, το στοιχείο που έκλεψε την παράσταση σήμερα και ουσιαστικά βρίσκεται αυτή τη στιγμή στοι επίκεντρο του ενδιαφέροντος, είναι οι καιρικές συνθήκες! Βλέπετε, μπορεί οι χιονοπτώσεις στα βουνά να ήταν γενικότερα αναμενόμενο, αλλά κανείς δεν περίμενε αυτό που έγινε εχθές το βράδυ. Έντονες χιονοπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της νύχτας, είχαν σαν αποτέλεσμα να καλυφθούν οι δρόμοι με χιόνι ακόμα και στο κέντρο της Valence, σε σημείο που προκλήθηκαν σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Οι οδηγοί του WRC ξεκίνησαν νωρίς το πρωί σε χιονισμένες –τύπου Μόντε-συνθήκες, ενώ στη συνέχεια μετά από τα πρώτα τους περάσματα οι δρόμοι καθάρισαν, και οι χρόνοι βελτιώθηκαν. Βέβαια, λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η χιονόπτωση έγινε και πάλι έντονη, με αποτέλεσμα η οργανωτική επιτροπή να ανησυχεί πλέον για τη μετάβαση των θεατών και τι πιθανά προβλήματα μπορεί να προκληθούν.
Πίσω στον αγώνα, μετά από αρκετά περάσματα και μάλιστα σε διαφορετικές κάθε φορά συνθήκες (χιόνι, λάσπη, βρεγμένο και ξανά χιόνι), ταχύτερος όλων αποδείχθηκε ο Thierry Neuville στην πρώτη του με το Ford Fiesta WRC. Ο νεαρός Βέλγος ήταν ταχύτατος, αν και δεν μας έκρυψε ότι τον αγχώνει η ιδέα του αγώνα με χιόνι. Βλέπετε, οι μνήμες από την περσινή του έξοδο μόλις την πρώτη ημέρα είναι ακόμα νωπές. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσετε ότι το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έχει επιλέξει να μην κάνει χρήση Rally 2, κάτι που σημαίνει ότι όποιος εγκαταλείψει δεν έχει το δικαίωμα να επανεκκινήσει.
Επιστρέφοντας στο shakedown, ο Sebastien Loeb, ο οποίος γνώρισε την αποθέωση από τους συμπατριώτες του, έκανε το δεύτερο χρόνο και έδειξε για ακόμα μία φορά αποφασισμένος για τη νίκη, όντας και το μεγάλο φαβορί. Τρίτος, ακολούθησε ο Evgeny Novikov με το Fiesta WRC, ακολουθούμενος από τον Mikko Hirvonen. Στις δύο επόμενες θέσεις ακολούθησαν τα Polo R WRC των Latvala και Ogier, με ένα εκατοστό του δευτερολέπτου πίσω τους, τον Dani Sordo. Δύο δευτερόλεπτα πιο πίσω βρέθηκε ο Mads Ostberg, ο οποίος δεν έχει μεγάλες φιλοδοξίες από αυτόν τον αγώνα, όντας στην πρώτη του παρουσία στον ιδιαίτερο και απαιτητικό αγώνα του Μόντε. Σε κάθε περίπτωση, τα αποτέλεσμα δεν προσφέρονται για σαφή εικόνα. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν διαφορετικά ελαστικά, είτε με καρφιά είτε χειμερινά, με αποτέλεσμα οι πραγματικές επιδόσεις ανθρώπων και μηχανών να μην είναι ενδεικτικές. Κάτι που ίσως και να μη γίνει στο συγκεκριμένο αγώνα, αφού με αυτές τις καιρικές συνθήκες, ίσως ο πιο έμπειρος, έξυπνος ή ακόμα και τυχερός, να είναι αυτός που θα κάνει στο τέλος τη διαφορά.
Όμως, το 81ο Ράλλυ Μόντε Κάρλο έχει και ελληνικό χρώμα-ενδιαφέρον! Στη λίστα συμμετοχών, φιγουράρει το όνομα και του Δημήτρη Δριβάκου, ο οποίος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμμετέχει στον αγώνα, οδηγώντας το Honda Civic Type-R προδιαγραφών R3. Mαζί με την Κατερίνα Μπαντέ βρίσκονται στη Valence και είναι πανέτοιμοι για την περιπέτεια του θρυλικού αγώνα. Πέρσι, το πλήρωμα στάθηκε άτυχο και βρέθηκε εκτός πολύ νωρίς, με αποτέλεσμα να μην απολαύσει τον αγώνα. Φέτος, ο στόχος είναι ξεκάθαρος και δεν είναι άλλος πέρα από τη ράμπα στο Μονακό. Ο Δημήτρης Δριβάκος έχει πραγματοποιήσει μία σειρά από δοκιμές με το αυτοκίνητο πριν τον αγώνα, ενώ το αυτοκίνητο έχει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με πέρσι, όπως μας αποκάλυψε, ειδικά στη ρύθμιση της ανάρτησης και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Όπως είναι λογικό, οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες και για τον ίδιο, αλλά κάτι τέτοιο δεν δείχνει να τον επηρεάζει όντας σε εξαιρετική διάθεση πριν τον αγώνα. Βεβαια, οι ευμετάβλητες συνθήκες, ειδικά από τη στιγμή που οι ειδικές θα είναι τελείως διαφορετικές σε σχέση με ότι είχε συναντήσει στις αναγνωρίσεις, είναι ένα γεγονός που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο του.