Ο Sebastien Ogier σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown του Ράλλυ Μόντε Κάρλο με μικρή διαφορά από τον Sebastien Loeb, ενώ από τα αυτοκίνητα Rally1 δεν έλειψαν και ορισμένα προβλήματα αξιοπιστίας.
Η πρώτη κοινή αγωνιστική διαδικασία του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, καθώς και της υβριδικής εποχής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ήταν το πρωινό shakedown σε ασφάλτινη ειδική διαδρομή μήκους 2,29 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Το μικρό μήκος της στενής και σχετικά αργής διαδρομής, αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα ώστε οι διαφορές των χρόνων να μην είναι μεγάλες, ενώ σε αυτήν βρέθηκαν μόνο τα 11 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1.
Οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas (Toyota GR Yaris Rally1) πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο, με διαφορά 0,5” από τους Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1) και 1” από τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1).
Διαβάστε ακόμη – Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Πρόγραμμα τηλεοπτικών μεταδόσεων
Αν και προφανώς είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός πως τα τρία αυτοκίνητα φάνηκαν να είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους, ωστόσο περισσότερα επ’ αυτού θα διαπιστώσουμε, όταν αρχίσει ο πραγματικός αγώνας.
Αξίζει να σημειώσουμε, ότι βάσει των μετεωρολογικών προβλέψεων, το φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο αναμένεται να διεξαχθεί ως επί το πλείστον, σε στεγνό οδόστρωμα.
Από εκεί και έπειτα, στο shakedown εμφανίστηκαν και οι πρώτες δυσκολίες για τα νέα αυτοκίνητα, με τουλάχιστον 4 πληρώματα να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερης ή μικρότερης έκτασης, προβλήματα.
Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Η εξέλιξη του shakedown
Αν και το shakedown παραδοσιακά δεν έχει μεγάλη βαρύτητα, αφού τα αποτελέσματά του δεν προσμετρούν στην κατάταξη του αγώνα και χρησιμεύει κυρίως, ώστε οι οδηγοί να αποκτήσουν μια τελική αίσθηση του αυτοκινήτου τους, στο φετινό Μόντε Κάρλο η κατάσταση ήταν διαφορετική.
Ο λόγος, ήταν πως στη διαδρομή Sainte-Agnès / Peille μήκους 2,29 αγωνιστικών χιλιομέτρων, παρακολουθήσαμε την πρώτη κοινή “μάχη” μεταξύ των νέων, υβριδικών αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1.
Από το πρώτο πέρασμα, φάνηκε πως οι δύο Sebastien, Loeb και Ogier, είχαν την ταχύτητα να βρεθούν στην κορυφή των χρόνων, οι οποίοι βελτιώνονταν μετά από κάθε πέρασμα.
Μάλιστα, παρά ένα πρόβλημα στην ενδοσυνεννόηση ο Loeb ξεκίνησε δυναμικά όντας ταχύτερος όλων στα δύο πρώτα περάσματα, κατά την πρώτη του εμφάνιση με το Ford Puma Rally1 και συνοδηγό την Isabelle Galmiche.
Στο τρίτο και καταληκτικό πέρασμα όμως, ο Ogier σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ολοκληρώνοντας το shakedown με το Toyota GR Yaris Rally1 και συνοδηγό τον Benjamin Veillas, στην κορυφή.
Τον τρίτο ταχύτερο χρόνο πέτυχαν, επίσης στο καταληκτικό τους πέρασμα, οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), οι οποίοι απείχαν 1” από τους teammates τους.
Τέταρτοι ήταν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), που ήταν το ταχύτερο πλήρωμα για την κορεατική ομάδα.
Στις επόμενες θέσεις βρίσκονται τρία Ford Puma Rally1, με τους Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, Gus Greensmith-Jonas Andersson και Craig Breen-Paul Nagle.
Ο Greensmith, που δεν θα προσφέρει βαθμούς στην ομάδα του για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπου στο Μόντε θα βαθμολογηθούν οι Loeb, Breen και Fourmaux, αντιμετώπισε πρόβλημα κατά το πρώτο του πέρασμα, με το σύστημα διεύθυνσης, ενώ αντίστοιχο πρόβλημα υπήρξε και στο αυτοκίνητο του Breen.
Τον 8ο ταχύτερο χρόνο πέτυχαν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), οι οποίοι έκαναν δύο περάσματα, όταν αναγκάστηκαν να σταματήσουν πριν από την πρώτη τους προσπάθεια, με τεχνικό πρόβλημα που δεν έχει αποσαφηνιστεί.
Από την πλευρά τους, οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) σταμάτησαν στο τρίτο τους πέρασμα, επίσης λόγω τεχνικού προβλήματος που, όπως και στην περίπτωση του Katsuta, θα έχει λυθεί ενόψει της εκκίνησης του αγώνα.
Την δεκάδα των χρόνων διαμορφώνουν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) που αν και έκαναν ίδιο ταχύτερο χρόνο με τους Φινλανδούς της Toyota, αντιμετώπισαν πρόβλημα πριν από το πρώτο πέρασμα, οπότε αναγκάστηκαν να γυρίσουν προσωρινά στον χώρο remote service.
Αν και ούτε σε αυτή την περίπτωση υπήρχε επίσημη ενημέρωση μέχρι τη στιγμή που γραφόταν το κείμενο, οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι Εσθονοί αντιμετώπισαν πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα του Hyundai i20 N Rally1, το οποίο δε χρησιμοποίησαν, τουλάχιστον στο πρώτο πέρασμα.
Τους χρόνους, διαμόρφωσαν οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson, στην πρώτη τους προσπάθεια με το νέο Hyundai i20 N Rally1, ως εργοστασιακό πλήρωμα της πρώτης ομάδας.
Σε αυτό το σημείο τα… ψέματα τελειώνουν, καθώς το Ράλλυ Μόντε Κάρλο ξεκινά επίσημα σήμερα, Πέμπτη 20 Ιανουαρίου, το βράδυ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκκίνηση από το Μονακό και δύο νυχτερινές ειδικές διαδρομές (Luceram/Lantosque – 15,2 χλμ. και La Bollène-Vésubie / Moulinet – 23,25 χλμ.), με τη δεύτερη να περνάει και από το περίφημο Col De Turini.
Η πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα ξεκινά στις 21:18 και η επόμενη, στις 22:31 ώρα Ελλάδος.
Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Χρόνοι shakedown
1 Ogier-Veillas (Toyota GR Yaris Rally1) 1:50,4”
2 Loeb-Galmiche (Ford Puma Rally1) +0,5”
3 Evans-Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +1,0”
4 Neuville-Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +1,8”
5 Fourmaux-Coria (Ford Puma Rally1) +2,6”
6 Greensmith-Andersson (Ford Puma Rally1) +2,7”
7 Breen-Nagle (Ford Puma Rally1) +3,0”
8 Katsuta-Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +3,8”
9 Rovanpera-Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +3,9”
10 Tanak-Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) +3,9”
11 Solberg-Edmondson (Hyundai i20 N Rally1) +4,1”
Η πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (Luceram/Lantosque – 15,2 χλμ), θα μεταδοθεί ζωντανά από την Cosmote Sport 5HD, στις 21:18.
Video όπου το παρελθόν συνδυάζεται με το μέλλον
Πρόγραμμα μεταδόσεων Παρασκευής 21 Ιανουαρίου (ώρα Ελλάδος):
SS3 Roure / Beuil 1 18.33 χλμ., 10:14
SS4 Guillaumes / Péone / Valberg 1 13.49 χλμ., 11:17
SS5 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 1 17.11 χλμ., 12:35
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Ωράριο, Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Συνημμένα μπορείτε να βρείτε ωράριο και συμμετοχές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Photos: Red Bull Content Pool, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford, Hyundai Motorsport
Δείτε το πρώτο πέρασμα από το shakedown