X
WRC

Ράλλυ Μόντε Κάρλο Preview: Gentlemen, start your… hybrid engines (+videos)

H υβριδική εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ξεκινά με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο - Ενημερωθείτε για τον αγώνα, τα νέα των ομάδων και το τηλεοπτικό πρόγραμμα.

Tο Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2021) είναι συνυφασμένο με την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς και η φετινή, πρώτη “υβριδική” σεζόν του WRC, δεν αποτελεί εξαίρεση.

Μετά από αρκετούς μήνες δοκιμών, καθώς και την επίσημη παρουσίαση της νέας χρονιάς πριν από λίγα 24ωρα στην Αυστρία, οι πρωταγωνιστές ταξίδεψαν στον Πριγκιπάτο του Μονακό, για την 90ή εκδοχή του θρυλικού αγώνα.

Όπως έχουμε γράψει κατ’ επανάληψη, το 2022 αποτελεί σημαδιακή χρονιά για το WRC, που φέτος συμπληρώνει μισό αιώνα καθώς θα διεξαχθεί για 50ή φορά.

Ο κυριότερος λόγος όμως, είναι η στροφή στην “πράσινη” τεχνολογία, μέσω της υιοθέτησης υβριδικών κινητήριων συνόλων στην κορυφαία κατηγορία Rally1, καθώς και της χρήσης βιώσιμων καυσίμων.

Ράλλυ Μόντε Κάρλο Preview: Αγώνας

Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο αποτελεί τον πλέον ιστορικό αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αφού υπήρξε εκ των ιδρυτικών ράλλυ του θεσμού το 1973..

Το εκπληκτικό θέαμα στις εντυπωσιακές ειδικές διαδρομές των γαλλικών Άλπεων, οι ενθουσιώδεις θεατές αλλά κυρίως, ο απρόβλεπτος χαρακτήρας έχουν καταστήσει το Ράλλυ Μόντε Κάρλο σε αγώνα-θρύλο που ξεφεύγει από τα όρια του WRC.

H νέα εποχή ξεκινάει

Σε αυτό έπαιξε ρόλο και η κοσμοπολίτικη αύρα του αγώνα, με την εκκίνηση εμπρός από το Καζίνο στο Μονακό, να αποτελεί σήμα-κατατεθέν για όλο το πρωτάθλημα.

Αυτό το στοιχείο ενδυναμώνεται φέτος, αφού το Μονακό θα αποτελεί την έδρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, παίρνοντας τη σκυτάλη από την ορεινή Gap.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, η αναζήτηση-αναγνώριση της κατάλληλης πρόσφυσης αποτελεί σπαζοκεφαλιά για τα πληρώματα.

Διόλου τυχαία, οδηγοί που διακρίνονται πέραν του ταλέντου, για την αίσθησή τους πίσω από το τιμόνι, δηλαδή οι Sebastien Ogier και Sebastien Loeb, έχουν σημειώσει τις περισσότερες νίκες στο Μόντε.

Οι δύο Γάλλοι έχουν ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου 8 και 7 φορές, αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν οι Walter Rorhl, Tommi Makinen και Sandro Munari -ο οποίος σε ηλικία 81 ετών νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση σε νοσοκομείο της Ιταλίας- με 4 νίκες.

Η παρουσία των gravel crews για επιβεβαίωση-διόρθωση των σημειώσεων και η σωστή ενημέρωση για τις καιρικές συνθήκες, είναι δύο σημαντικοί παράγοντες για την εξέλιξη του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Ακόμη και αν τα παραπάνω συμβούν χωρίς προβλήματα, η ιδανική επιλογή ελαστικών σε κάθε ειδική διαδρομή, μοιάζει με ουτοπία.

Στα γαλλικά βουνά, τα πληρώματα μπορεί να συναντήσουν από στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, μέχρι χιόνι-πάγο ή μαύρο πάγο -ο οποίος δεν είναι εύκολα ορατός- ακόμη και στην ίδια ειδική διαδρομή.

Σε αυτό το πλαίσιο, η λέξη “συμβιβασμός” βρίσκεται διαρκώς στο νου των πληρωμάτων, τα οποία καλούνται να διαχειριστούν όσο καλύτερα γίνεται, τις ιδιαίτερα ευμετάβλητες συνθήκες.

5 αξέχαστες στιγμές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Φέτος όμως, εκτός από τη λέξη “συμβιβασμός” για τις επιλογές ελαστικών, στο λεξιλόγιο των οδηγών θα βρεθεί, για ευνόητους λόγους, και η λέξη “αξιοπιστία“.

Ιδιαίτερα, από τη στιγμή που η Οργανωτική Επιτροπή επέλεξε να μην υπάρχει ενδιάμεσο σέρβις σε καμία ημέρα, του πρώτου αγώνα της υβριδικής εποχής.

Οι ομάδες αντέδρασαν αρχικά σε αυτό, όμως η απάντηση των διοργανωτών ήταν πως δεν υπήρξε δυνατότητα από πλευράς χρόνου, για ενδιάμεσο σέρβις στο Μονακό και επιστροφή στα βουνά…

Ένα στοιχείο που είναι θετικό για το συναγωνισμό, είναι πως το 95% των αγωνιστικών χιλιομέτρων δεν έχει χρησιμοποιηθεί ξανά με τη συγκεκριμένη δομή.

Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη του αγώνα αναμένεται με ενδιαφέρον, αφού οι αλλαγές στους κανονισμούς καθιστούν απαγορευτική κάθε πρόβλεψη, καθώς δεν υπάρχουν καθόλου δεδομένα για τη δυναμική του κάθε αυτοκινήτου.

Τα ελαστικά στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Όπως προαναφέραμε, τα ελαστικά αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην εξέλιξη του κάθε Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Για τον φετινό αγώνα, η Pirelli θα διαθέσει περίπου 4.000 ελαστικά, εκ των οποίων τα 1.200 προορίζονται για τα αυτοκίνητα Rally1.

Κάθε οδηγός έχει δυνατότητα χρήσης έως 38 από 80 διαθέσιμα ελαστικά. Συνολικά οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 24 Pirelli P Zero πολύ μαλακής γόμας, 20 Pirelli P Zero μαλακής γόμας, 24 Pirelli Sottozero STZ-B με καρφιά και 12 Pirelli Sottozero STZ-B χωρίς καρφιά.

Το πρόγραμμα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Οι πρώτοι ήχοι (σ.σ. τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 ακούγονται κανονικότατα στις ειδικές διαδρομές) των αγωνιστικών θα ακουστούν στο shakedown μήκους 2,29 αγωνιστικών χιλιομέτρων, που θα διεξαχθεί το πρωί της Πέμπτης 20 Ιανουαρίου στις 10:31 ώρα Ελλάδος.

Αν και συνήθως η συγκεκριμένη διαδικασία δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον, αυτό δεν ισχύει για φέτος, καθώς θα αποτελέσει την πρώτη κοινή “συνάντηση” των Toyota GR Yaris, Hyundai i20 N και Ford Puma Rally1 με το χρονόμετρο.

Το “κρυφτό” δε μπορεί να αποκλειστεί ως πιθανότητα, αφού σε κάθε περίπτωση το shakedown δεν προσμετρά στην κατάταξη του αγώνα, όμως το ενδιαφέρον θα παραμείνει μεγάλο.

5 λόγοι για να παρακολουθήσετε το Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, θα ξεκινήσει το απόγευμα της ίδιας ημέρας, με την εκκίνηση στο Μονακό, στις 19:45 ώρα Ελλάδος.

Αμέσως μετά, θα ακολουθήσουν -ως είθισται- δύο νυχτερινές ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 38,45 αγωνιστικών χιλιομέτρων, όπου περιλαμβάνει και η επιστροφή για το θρυλικό Col De Turini, για πρώτη φορά σε νύχτα, από το 2013.

Η συνέχεια θα δοθεί την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, με 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές να συνθέτουν τη μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, μήκους 97,86 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Το Σάββατο 22 Ιανουαρίου, περιλαμβάνει 5 ειδικές διαδρομές, 2 εκ των οποίων επαναλαμβανόμενες, μήκους 92,46 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Ο επίλογος του πρώτου αγώνα της υβριδικής εποχής του WRC, θα γραφτεί την Κυριακή 23 Ιανουαρίου με ακόμη δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, μήκους 67,26 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Έτσι, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο αποτελείται συνολικά από 17 ειδικές διαδρομές, μήκους 296,03 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Ράλλυ Μόντε Κάρλο Preview: Πρωταγωνιστές

Λόγω περιορισμού στον αριθμό συμμετεχόντων από τη διοργάνωση, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα συμμετάσχουν 75 πληρώματα, με την προσοχή να στρέφεται στα 11 νέα, υβριδικά αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1.

Αμφότεροι οι Sebastien (Ogier και Loeb) θα είναι παρόντες, στο πλαίσιο της επιλεκτικής συμμετοχής τους φέτος, με τη συμμετοχή τους να κλέβει την παράσταση από πλευράς ενδιαφέροντος.

Ας δούμε αναλυτικά πώς θα παραταχθούν οι ομάδες στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Toyota Gazoo Racing

Η ομάδα του Jari-Matti Latvala θα ξεκινήσει από το Πριγκιπάτο την προσπάθεια υπεράσπισης των δύο τίτλων που κατέκτησε πέρυσι.

Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου είναι πολυνίκης με 8 νίκες, θα αποτελέσει έναν από τους λίγους αγώνες που θα συμμετάσχει φέτος ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier, που λογικά εντάσσεται στα φαβορί.

Βέβαια, τα νέα δεδομένα δεν περιορίζονται στο υβριδικό Toyota GR Yaris Rally1, αφού για πρώτη φορά στην καριέρα του στο WRC, ο Γάλλος δε θα έχει παραπλεύρως τον Julien Ingrassia, αλλά τον 43χρονο Benjamin Veillas.

Ακόμη δύο εργοστασιακά Toyota GR Yaris Rally1 θα μοιραστούν οι Elfyn Evans-Scott Martin και Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, οι οποίοι θα ακολουθήσουν πλήρες πρόγραμμα.

Στο τέταρτο αυτοκίνητο, αλλά ως ξεχωριστή συμμετοχή της Toyota Gazoo Racing “Next Generation”, θα βρίσκονται οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston.

Hyundai Shell Mobis

Με τον Andrea Adamo να αποτελεί παρελθόν και τον Julien Moncet να εκτελεί χρέη διευθυντή στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, η Hyundai θέλει να κάνει το  καλύτερο δυνατό ξεκίνημα στη νέα εποχή.

Η προετοιμασία έγινε μετ’ εμποδίων, αφού ιδιαίτερα λόγω της εξόδου των Neuville-Wydaeghe, το πρόγραμμα δοκιμών πήγε πιο πίσω όμως εντέλει, ολοκληρώθηκε χωρίς φανερά προβλήματα.

Το νέο i20 N Rally1 μπορεί να θεωρηθεί ως το πρώτο “παιδί” του ιδιοφυούς Christian Loriaux στην Hyundai, οπότε οι επιδόσεις του αναμένονται με ενδιαφέρον.

Όσον αφορά στη σύνθεση, οι Κορεάτες θα συμμετάσχουν με τρία αυτοκίνητα. Τους “μόνιμους” Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe και Ott Tanak-Martin Jarveoja, θα πλαισιώσουν οι “νέοι” Oliver Solberg-Elliott Edmondson.

Ο 20χρονος Σουηδός προτιμήθηκε από τον Dani Sordo, ο οποίος θα λειτουργήσει και ως μέντορας του μικρού Solberg, ώστε να διευρύνει τις εμπειρίες του για το μέλλον.

M-Sport Ford

Το 2022 σηματοδοτεί μια νέα αρχή, από πολλές απόψεις, για την M-Sport Ford. Έχοντας σημαντική βοήθεια -όπως τόνισαν κατ’ επανάληψη οι άνθρωποι της M-Sport- από την Ford Performance, η ομάδα του Malcolm Wilson προετοίμασε ένα SUV, το Puma, για την κορυφαία κατηγορία του WRC.

Έχοντας πραγματοποιήσει τις περισσότερες δοκιμές και σε συνδυασμό με την αποδεδειγμένη ικανότητα προσαρμογής σε νέους κανονισμούς, όπως μαρτυρά και το “νταμπλ” του 2017, η M-Sport Ford θέλει να επιστρέψει στις επιτυχίες.

Ρόλο πρώτου οδηγού ανέλαβε ο Craig Breen, που μαζί με τον Paul Nagle αποτέλεσαν την μοναδική μεταγραφή του χειμώνα.

Ακόμη δύο υβριδικά Ford Puma Rally1 θα μοιράζονται οι Gus Greensmith-Jonas Andersson και Adrien Fourmaux-Alexandre Coria.

Η σημαντικότερη είδηση όμως, ήταν η επαν-ενεργοποίηση του Sebastien Loeb, ο οποίος μετά από διάλειμμα ενός έτους θα αγωνιστεί ξανά στο Μόντε Κάρλο, για πρώτη όμως φορά με την M-Sport Ford.

Στο δεξί κάθισμα του Ford Puma Rally1 με το Νο.19 θα βρεθεί η 50χρονη Isabelle Galmiche, επί σειρά ετών συνοδηγός στο gravel car του Loeb, αφού ο Daniel Elena αποχώρισε από την ενεργό δράση.

WRC 2 στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Η αναδιοργάνωση των κατηγοριών του WRC, που ολοκληρώνεται φέτος με τα αυτοκίνητα Rally1, επέφερε και αναδόμηση στα πρωταθλήματα.

Για να συμβαδίζουν με την κατηγορία των αυτοκινήτων που συμμετέχουν, το WRC 2 αφορά σε όλα τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.

Αυτή η εξέλιξη κρίνεται ως θετική, αφού το πρωτάθλημα που συγκεντρώνει εξαιρετικές συμμετοχές, θα γίνει πιο απλό στην παρακολούθηση, καθώς όλοι οι οδηγοί θα εντάσσονται στην γενική κατάταξη (Open).

Επιπλέον, θα υπάρχουν κατατάξεις Ομάδων, Junior (έως 30 ετών) και Masters (άνω των 50 ετών), όμως όλοι θα εντάσσονται στην ίδια γενική κατάταξη.

Από πλευράς πληρωμάτων, στο Μόντε Κάρλο ξεχωρίζει η παρουσία των Πρωταθλητών Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι φαντάζουν ως φαβορί για τη νίκη.

Με την Toksport θα συμμετάσχουν ακόμη, οι Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian, Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov και Chris Ingram-Ross Whittock, άπαντες με Skoda Fabia Rally2, που όμως δε διαθέτουν την εμπειρία των Νορβηγών σε έναν αγώνα που αυτή, περνά σε πρώτο πλάνο.

Μεταξύ των διεκδικητών όμως, αναμένεται να βρεθούν τρία γαλλικά πληρώματα. Ο λόγος για τους Eric Camilli-Yannick Roche και Johan Rossel-Benjamin Boulloud, οι οποίοι θα μοιραστούν Citroen C3 Rally2 των ομάδων Sainteloc και PH Sport, αντίστοιχα και τους Stephane Lefebvre-Andy Malfoy, με αντίστοιχο αυτοκίνητο της DG Sport.

Ακόμη, με ενδιαφέρον αναμένονται οι συμμετοχές των Erik Cais-Petr Tesinsky (Ford Fiesta Rally2 MkII) και Gregoire Munster-Louis Louka (Hyundai i20 N Rally2), που όπως και οι οδηγοί της Toksport πλην του Mikkelsen, εντάσσονται στους Juniors.

Από τους “Masters” του WRC 2, ξεχωρίζει η συμμετοχή των Freddy Loix-Pieter Tsjoen, με Skoda Fabia Rally2 evo. Ο 51χρονος πια Fast Freddy, πρώην εργοστασιακός οδηγός των Mitsubishi, Hyundai, Peugeot και Skoda, επιστρέφει σε αγώνα του WRC μετά από το 2004.

Όπως και ο ίδιος παραδέχθηκε, η ταχύτητα δεν έχει παραμείνει ίδια, όμως η εμπειρία του σε συνδυασμό με το γεγονός ότι παραμένει “ζεστός”, συμμετέχοντας σε αγώνες στο Βέλγιο, τον καθιστούν σε φαβορί για τη νίκη στους Masters και σε αναμενόμενο πρωταγωνιστή του WRC 2.

Μια και η αναφορά σε γερόλυκους, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα συμμετάσχει και ο Francois Delecour, νικητής του αγώνα το 1994, ο οποίος θα οδηγήσει Renault-Alpine A110 Rally στο πλαίσιο της κατηγορίας RGT, με συνοδηγό τον Jean Rodolphe Guigonnet.

Ράλλυ Μόντε Κάρλο Preview

WRC 2022, 1ος γύρος, 20-23 Ιανουαρίου

Επιφάνεια: Άσφαλτος, πάγος

Ημέρες: 4

Ειδικές Διαδρομές: 17

Συνολικό μήκος: 296,03 χλμ.

Συμμετοχές: 75

Πολυνίκης: Sebastien Ogier – 8

Αποτελέσματα 2021

1.Ogier-Ingrassia (Toyota Yaris WRC)

2.Evans-Martin (Toyota Yaris WRC)

3 Neuville-Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC)

Θυμηθείτε τι έγινε στον περσινό αγώνα

Επιμέρους ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote Sport 5HD

Ωράριο μεταδόσεων (ώρα Ελλάδος)

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου

SS1 Luceram/Lantosque, 21:18

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου

SS3 Roure / Beuil 1, 10:14

SS4 Guillaumes / Péone / Valberg 1, 11:17

SS5 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 1, 12:35

Σάββατο 22 Ιανουαρίου

SS9 Le Fugeret / Thorame-Haute, 09:17

SS10 Saint-Jeannet / Malijai 1, 11:08

SS11 Saint-Geniez / Thoard 1, 12:16

SS12 Saint-Jeannet / Malijai 2, 15:08

SS13 Saint-Geniez / Thoard 2, 16:16

Κυριακή 23 Ιανουαρίου

SS17 (Power Stage), 13:18

Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.

Ωράριο, Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Συνημμένα μπορείτε να βρείτε τo ωράριο και τις συμμετοχές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool, Pirelli

Preview του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με πρωταγωνιστές τους Sebastien Ogier, Elfyn Evans και Thierry Neuville

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!