X
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Όσο είναι εδώ…

Είναι το αφεντικό και το αποδεικνύει για ακόμα μία φορά. Το 81ο Ράλλυ Μόντε Κάρλο ξεκίνησε και ο Sebastien Loeb έδειξε από το πρώτο σκέλος ποιος είναι το μεγάλο αφεντικό.




Το 81ο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και ουσιαστικά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για το 2013 βρίσκονται πλέον και επίσημα σε πλήρη εξέλιξη. Η πρώτη ημέρα του θρυλικού αγώναν είχε έναν και μοναδικό πρωταγωνιστή, που φυσικά δεν ήταν κανείς άλλος πέρα από το συνήθη ύποπτο, τον Sebastien Loeb. Σε ένα σκέλος που χαρακτηρίστηκε από τις μικτές συνθήκες, ο Γάλλος εννιά φορές Πρωταθλητής βρήκε και πάλι τον τρόπο να κινηθεί ταχύτερα από οποιονδήποτε συνδυασμό. Σήμερα, τα πλήρώματα διαγωνίστηκαν σε δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, στις οποίες και συνάντησαν μικτές συνθήκες. Αρχικά, στο πρώτο πέρασμα, συνάντησαν χιόνι και πάγο, όπως και στεγνά κομμάτια, ενώ στο δεύτερο το χιόνι ήταν λιγότερο, δίνοντας τη θέση του σε κάποια σημεία στον πάγο. Σε κάθε περίπτωση, οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, με αποτέλεσμα τα πληρώματα να σκαρφιστούν μία σειρά από συνυδασμούς στα ελαστικά τους. Βλέπετε, για όλο τον αγώνα έχουν στη διάθεση τους 20 ελαστικά με καρφιά και 10 χειμερινά, γεγονός που καθιστά τη διαχείριση τους ιδιαίτερα λεπτή υπόθεση. Δεν είναι τυχαίο, ότι αρκετοί έχουν ήδη καταστρέψει αρκετά από αυτά με τα καρφιά, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη αποκτήσει έναν πονοκέφαλο για τη συνέχεια.

Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, όταν στην πρώτη ειδική διαδρομή ο Sebastien Ogier κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο χρόνο, πολλοί άρχισαν να μιλούν για «νέα εποχή», ή ανέφεραν ότι ο Loeb βρήκε έναν άξιο αντίπαλο, και γιατί όχι κάποιον ταχύτερο από τον ίδιο. Δεν χρειάστηκε να περάσει μόλις μία ειδική διαδρομή, και ο μικρόσωμος Γάλλος έβαλε τα κατάλληλα ελαστικά, το πόδι στο πάτωμα και πέρασε στη φυσική του θέση. Την κορυφή. Και σαν να μην έφτανε αυτό, διέλυσε το συναγωνισμό στη συνέχεια κερδίζοντας και τις δύο απογευματινές ειδικές, τελειώνοντας το σκέλος με μία διαφορά που αγγίζει το ενάμιση λεπτό από τον δεύτερο. Όσα και αν ακούει ή άκουσε ο Seb τα προσπέρασε για ακόμα μία φορά και απάντησε στις ειδικές διαδρομές.

Όπως είναι φυσιολογικό, όλοι περίμεναν να δουν τι θα μπορούσε να καταφέρει ο Sebastien Ogier απέναντι στο Γάλλο οδηγό της Citroen. Ο συμπατριώτης του κέρδισε την πρώτη ειδική, ενώ στη συνέχεια έχασε το ρυθμό του αντιμετωπίζοντας και πρόβλημα με τη σειρά εκκίνησης. Ιδιαίτερα στο δεύτερο πέρασμα, όταν πολλά σημεία με το λιωμένο χιόνι είχαν μετατραπεί σε λασπή, έκαναν το έργο του ιδιαίτερα δύσκολο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο και την επαφή του με τον Loeb. Το θετικό, όμως, είναι ότι το Polo R WRC δείχνει ανταγωνιστικό από τον πρώτο του αγώνα, γεγονός που κορυφώνει το ενδιαφέρον για τη συνέχεια του θεσμού. Στην 3η θέση, βρίσκεται ο Mikko Hirvonen, ο οποίος μπορεί να μην γοητεύει για ακόμα μία φορά με τις επιδόσεις του, αλλά έχει τον τρόπο του και ξεχωρίζει στην κατάταξη. Ο Φινλανδός βελτίωσε πολύ τους χρόνους του στο δεύτερο loop και εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης έχει καταφέρει να μείνει σε απόσταση βολής από τον Ogier, στοχεύοντας όπως είπε να τον ξεπεράσει!

Στη μάχη όμως για το βάθρο βρίσκεται και ο Dani Sordo, ο οποίος μπορεί στα κομμάτια με πάγο και χιόνι να έχασε πολύτιμο χρόνο, αλλά σε όσα ήταν στεγνά κατάφερνε να είναι ανταγωνιστικός. Πάντως, δεν έκρυψε ότι είχε προβλήματα με τη συμπεριφορά του DS3 το οποίο χαρακτήρισε σε κάποια κομμάτια νευρικό, αίσθηση που βελτιώθηκε στο δεύτερο loop μετά από μία σειρά αλλαγών στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Όμως, με δεδομένο ότι αύριο τα πληρώματα αναμένεται να συναντήσουν και πάλι χιόνι στις ειδικές, ο Ισπανός δεν δείχνει να έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση. Κάτι που δεν έχει ούτε ο Jari Matti Latvala, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε στην πρώτη του μέρα στο τιμόνι του Polo WRC. Αρχικά, αντιμετώπισε πρόβλημα με την ανάρτηση του Polo, την οποία και προσπάθησε να αλλάξει στη συνέχεια. Μάλιστα, η συγκεκριμένη ρύθμιση σε συνδυασμό με μία αλλαγή ελαστικών πριν τη δεύτερη ειδική, είχε σαν αποτέλεσμα να φτάσει με καθυστέρηση στην αφετηρία και να δεχθεί ποινή 30 δλ. Στο δεύτερο loop βελτίωσε τις επιδόσεις του και αν δεν είχε ένα κλατάρισμα στην τελευταία ειδική της ημέρας θα μπορούσε να είναι πιο ψηλά στην κατάταξη. Πάντως ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι στόχος του είναι ο τερματισμός στον συγκεκριμένο αγώνα και τίποτα παραπάνω.

Πιο πίσω, ακολουθεί το πρώτο Ford Fiesta, με τον Evgeny Novikov στα πηδάλια. Ο νεαρός Ρώσος δυσκολεύεται ιδιαίτερα αναφορικά με την επιλογή των ελαστικών, ενώ αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα με τη συμπεριφορά του Fiesta κατά το φρενάρισμα και την επιτάχυνση, που του κόστισαν γενικότερα χρόνο. Βέβαια, ταχύτερος ανάμεσα στους οδηγούς της Qatar WRT ήταν ο Thierry Neuville, ο οποίος ήταν έκτος μέχρι την τελευταία ειδική. Εκεί, έκανε όπως και πέρσι ένα λάθος, με αποτέλεσμα να πληγώσει την ανάρτηση του Fiesta και να εγκαταλείψει. Ακριβώς όπως πέρσι. Και με δεδομένο ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης Rally 2, ο νεαρός Βέλγος είναι αναγκασμένος και πάλι να επιστρέψει νωρίς στην πατρίδα του. Έτσι, στην 7η θέση της γενικής και μόλις 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Novikov βρίσκεται ο Γάλλος Bryan Bouffier στην πρώτη του –και πιθανότατα μοναδική- εμφάνιση με το DS3 WRC. Ο περσινός νικητής του αγώνα στο πλαίσο του IRC φυσικά, ήταν ταχύς στο πρώτο loop, αλλά η σειρά εκκίνησης και προβλήματα στις σημειώσεις του δεν του επέτρεψαν να κάνει το κάτι παραπάνω στο δεύτερο loop ειδικών.

Ο Juho Hanninen στην πρώτη του με το Fiesta WRC ξεκίνησε εντυπωσιακά, σημειώνοντας πολύ καλούς χρόνους, φτάνοντας ψηλά στην κατάταξη. Όμως, λάθος επιλογή ελαστικών και ένα τετ α κε στην τελευταία ε.δ. σε σημείο όπου δεν μπορούσε να γυρίσει στη φορά του αγώνα, είχαν σαν αποτέλεσμα να πέσει όγδοος. Πίσω του, στην ένατη θέση, ακολουθεί ο Mads Ostberg, ο οποίος και είναι ιδιαίτερα απογοητευμένος στην πρώτη του ως εργοστασιακός οδηγός. Ο Νορβηγός δυσκολεύεται σε τεράστιο βαθμό από τις συνθήκες στο Μόντε Κάρλο, όντας και η πρώτη του συμμετοχή στον αγώνα, ενώ σαν να μην έφτανε αυτό στην τελευταία ειδική είχε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρικά με αποτέλεσμα να φτάσει με καθυστέρηση στην αφετηρία και να δεχθεί ενάμιση λεπτό ποινή. Στον αγώνα, όμως, συνεχίζει κανονικά τηνπροσπάθεια του και το ελληνικό πλήρωμα των Δημήτρη Δριβάκου και της Κατερίνας Μπαντέ με το Honda Civic Type-R. Παρόλες τις δύσκολες και αντίξοες συνθήκες κατάφεραν να επιστρέψουν στη Valence και ετοιμάζονται για την αυριανή δύσκολη ημέρα.

Το δεύτερο σκέλος του 81ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο, περιλαμβάνει αύριο έξι ειδικές διαδρομές, ουσιαστικά τρεις επαναλαμβανόμενες. Σε μία από αυτές, την St Bonnet είναι δεδομένο όπως αναφέρουν οι οδηγοί, ότι θα συναντήσουν χιόνι και πάγο σε όλο της το μήκος. Στις άλλες δύο, οι πληροφορίες ακόμα δεν είναι επιβεβαιωμένες, αλλά σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα υπάρχουν σημεία με πάγο και χιόνι, θυμίζοντας περισσότερο τις σημερινές συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση, ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα, με τρία σκέλη να απομένουν για την ολοκλήρωση του, και με δεδομένο πάντα ότι στο Μόντε δεν μπορούν οι οδηγοί να κάνουν χρήση Rally 2. Όποιος εγκαταλείψει, πάει σπίτι του. Καλώς ή κακώς έτσι είναι τα Ράλλυ._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!