Οι μικτές συνθήκες ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της δεύτερης ημέρας, με τον Thierry Neuville να δείχνει το δρόμο με το νέο Hyundai i20 Coupe WRC.
Η πρώτη πραγματική αγωνιστική ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο είδε τους οδηγούς να προβληματίζονται, αλλά και να αντιδρούν επιφυλακτικά στις μικτές συνθήκες του αγώνα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι και στα δύο loop ειδικών, όλοι οι συνδυασμοί χρησιμοποίησαν τα γνωστά ελαστικά χιονιού, αποφεύγοντας να ρισκάρουν με με διαφορετική επιλογή, παρά το γεγονός ότι αρκετά κομμάτια των σημερινών ε.δ. ήταν στεγνά. Σε κάθε περίπτωση, η πρώτη εικόνα που δημιουργείται σε όσους παρατηρούν τη νέα γενιά αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC είναι ότι πρόκειται για καθαρόαιμες αγωνιστικές κατασκευές, σαφώς ισχυρότερες και ταχύτερες από την προηγούμενη. Όμως, δεν αποδεικνύονται όσο θεαματικές θα περίμενε κανείς. Σε αυτό παίζει το ρόλο της σε μεγάλο βαθμό η ιδιαιτερότητα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο και οι μικτές συνθήκες που επικρατούν, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι από τους οδηγούς να αποφύγουν τα ρίσκα. Τι θα γίνει στις στεγνές ειδικές πάνω από το Μονακό την Κυριακή; Αυτό είναι ένα άλλο ερώτημα.
Σήμερα, όπου σε μεγάλο μέρος κυριάρχησε το χιόνι, ο πάγος και εν συνεχεία η μίξη λιωμένου χιονιού με λάσπη, λίγοι είχαν την αυτοπεποίθηση να ρισκάρουν. Αυτός που πίεσε περισσότερο από όλους ήταν ο Thierry Neuville που από την πρώτη ειδική του αγώνα έδειξε πως αισθάνεται πολύ άνετα στο νέο Hyundai i20 WRC. Ο Βέλγος κέρδισε τις τρεις από τις έξι σημερινές ειδικές διαδρομές, δημιουργώντας μία διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του. Το i20 δείχνει εξαιρετικά γρήγορο, και αν ο Neuville δεν είχε κάνει λάθος με τις σημειώσεις του που ήταν αρκετά επιφυλακτικές στην προτελευταία ε.δ., αλλά και δεν είχε κάνει ένα τετ α κε στην τελευταία της ημέρας, η διαφορά του από τον Sebastien Ogier θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη.
Ο Γάλλος τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, “πάγωσε” με το καλημέρα όταν και είχε μία έξοδο σε ένα χαντάκι, η οποία ευτυχώς για τον ίδιο του κόστισε λίγο περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια ο Ogier ταλαιπωρήθηκε από το στήσιμο του Ford Fiesta WRC και χρειάστηκε να πραγματοποιήσει μία σειρά από αλλαγές στην ανάρτηση και να αισθανθεί σαφώς καλύτερα στο τιμόνι του νέου του αυτοκινήτου στο δεύτερο loop ειδικών. Εκεί, ο Γάλλος εξαπέλυσε τη δική του αντεπίθεση, κερδίζοντας δύο ειδικές διαδρομές περνώντας τον Ott Tanak που ήταν δεύτερος μπροστά του, και μειώνοντας τη διαφορά του από τον Neuville στα 45 δευτερόλεπτα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι ο Γάλλος έχει όντως πραγματοποιήσει πολύ λίγες μέρες δοκιμών με το Fiesta WRC και ακόμα και σήμερα δουλεύει επάνω στο αυτοκίνητο.
Τις εντυπώσεις, όμως, κλέβει και ο Ott Tanak με το δεύτερο εργοστασιακό Ford Fiesta της Μ-Sport. Ο Εσθονός στην πρώτη του εμφάνιση μετά την προαγωγή του από την “δεύτερη” ομάδα της Dmack, εμφανίζεται εξαιρετικά γρήγορος και αξιόπιστος! Παρά τις δυσκολίες του αγώνα και τη μικρή του εμπειρία στις μικτές συνθήκες του Μόντε, απέφυγε τα λάθη οδηγώντας παράλληλα γρήγορα καταφέρνοντας να κερδίσει και μία ειδική διαδρομή. Μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισε ήταν ένα πρόβλημα με το κιβώτιο στην 7η ε.δ., και συγκεκριμένα με την επιλογή μικρότερης σχέσης.
Στο στρατόπεδο της Toyota όλα θα μπορούσαν να κυλήσουν ιδανικά αν ο Juho Hanninen δεν αναγκαζόταν να εγκαταλείψει από έξοδο. Το νέο Yaris WRC έδειξε να βρίσκεται ανάμεσα στον ανταγωνισμό διαψεύδοντας όσους θεωρούσαν ότι η ομάδα του Tommi Makkinen θα κατάφερνε να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Ο Hanninen ήταν ψηλά στη μάχη της κατάταξης μέχρι να τεθεί εκτός, ενώ ο Jari Matti Latvala έφερε το δικό του Yaris πίσω στην Gap την Παρασκευή το απόγευμα στην 4η θέση της γενικής. Ο Φινλανδός οδηγός μπορεί να αντιμετώπισε μικρά προβλήματα νεότητας, όπως το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν έπαιρνε μπροστά το πρωί με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ρυθμίσει την ανάρτηση του, αλλά και αργότερα με την πίεση καυσίμου, αλλά παρόλα αυτά κατάφερε να μείνει κοντά στο βάθρο. Ένα δικό του λάθος στην τελευταία ε.δ. της ημέρας μεγάλωσε τη διαφορά από τον τρίτο, αλλά σε κάθε περίπτωση ο συνδυασμός έδειξε αρκετές φορές τη δυναμική του.
Πιο πίσω, ο Dani Sordo δεν έκρυψε τη δυσκολία του να οδηγήσει όπως θα ήθελε σε αυτού του είδους τις συνθήκες. Ο Ισπανός δείχνει έξω από τα νερά του, και δεν είναι τυχαίο ότι στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ήταν πίσω από τον Craig Breen με το Citroen DS3 WRC του 2016! Στο τέλος απογοητευμένος, απλά δήλωσε ότι δεν μπορεί να οδηγήσει το αυτοκίνητο σε αυτές τις συνθήκες, με τις εναλλαγές πρόσφυσης στο μεγαλύτερο μέρος των ειδικών. Ο Ιρλανδός από την πλευρά του είναι η μοναδική “αχτίδα φωτός” στο στρατόπεδο της Citroen. O Breen οδηγεί εντυπωσιακά γρήγορα το αυτοκίνητο της προηγούμενης γενιάς και όσο οι γλιστερές συνθήκες το επέτρεπαν, οι χρόνοι του συγκαταλέγονταν ανάμεσα στους κορυφαίους. Όταν στο δεύτερο πέρασμα οι δρόμοι στέγνωσαν, φυσιολογικά βρέθηκε πίσω από τον Sordo και τις ταχύτερες κατασκευές του 2017. Ο Ιρλανδός μπορεί να έχει χαρίσει χαμόγελα στους ανθρώπους της Citroen, αλλά οι Meeke και Lefebvre μάλλον απογοήτευσαν στην πρώτη του Citroen C3 WRC. Ο Βρετανός πρόλαβε να σημειώσει τον 3ο χρόνο στην πρώτη ειδική της ημέρας και ανέβει να δεύτερος, και στη συνέχεια να εγκαταλείψει μετά από έξοδο, καταστρέφοντας την εμπρός αριστερή ανάρτηση του C3. Παράλληλα, ο αγώνας του Stephan Lefebvre καταστράφηκε εχθές όταν και εγκατέλειψε, ενώ σήμερα που επέστρεψε υπό καθεστώς Superally, κατάφερε να σημειώσει χρόνους εξάδας, έχοντας βέβαια ως ελαφρυντικό τη μειωμένη του εμπειρία σε αυτού του είδους τις συνθήκες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι μετά τη χθεσινή του έξοδο που κόστισε τη ζωή σε έναν θεατή, ο Hayden Paddon δεν επανεκκίνησε το σημερινό σκέλος. Στην κατηγορία του WRC2, ο Andreas Mikkelsen αρχικά αιφνιδιάστηκε από τις επιδόσεις του Jan Kopecky, αλλά στη συνέχεια φρόντισε να απογειώσει το Skoda Fabia R5 και να χτίσει μία διαφορά ασφαλείας από τους υπολοίπους, τερματίζοντας 7ος γενικής στο σκέλος. Ο Τσέχος ομοσταυλός του είχε ένα κλατάρισμα που του κόστισε πολύτιμο χρόνο, με αποτέλεσμα δεύτερος να βρίσκεται ο Pontus Tidenmand με ακόμα ένα Fabia R5. Ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Skoda βρίσκεται ο Elfyn Evans, που έχασε αρκετό χρόνο μετά από μία έξοδο στην πρώτη ειδική, ενώ στη συνέχεια δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό με το Ford Fiesta WRC '17 στα χρώματα και με τα ελαστικά της Dmack.
Η αυριανή ημέρα, περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές, πριν τα πληρώματα ξεκινήσουν το ταξίδι τους για το Μονακό και τη διανυκτέρευση τους εκεί._Π.Τ.