Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ξεκινά στις 23-26 Ιανουαρίου, με τους πρωταγωνιστές να ταξιδεύουν ως είθισται στο Μόντε Κάρλο, όπου θα δώσει το παρών για ακόμη μια χρονιά και ένας Έλληνας οδηγός, ο Νικόλας Παυλίδης.
Η έναρξη του φετινού WRC πλησιάζει και η αδημονία των φίλων του θεσμού, είναι μεγάλη. Οι διοργανωτές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έδωσαν στη δημοσιότητα τον πίνακα συμμετεχόντων του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς, που περιλαμβάνει 88 συμμετοχές και παραδοσιακά, αναμένεται με αγωνία από όλους. Φυσικά, τα βλέμματα στρέφονται στις εργοστασιακές συμμετοχές, οι οποίες και θα διεκδικήσουν τη νίκη.
Η Hyundai Motorsport θα συμμετάσχει με 3 Hyundai i20 Coupe WRC, τα οποία θα μοιραστούν οι νεοαφιχθέντες Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Ott Tanak-Martin Jarveoja, οι Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul και οι Sebastien Loeb-Daniel Elena. Αξίζει να σημειώσουμε, πως οι Tanak-Jarveoja δε θα συμμετάσχουν στο φετινό πρωτάθλημα με το Νο.1, όπως δικαιούνται, αλλά θα κρατήσουν το Νο.8 με το οποίο αναδείχθηκαν Παγκόσμιοι Πρωταθλητές.
Αντίπαλο δέος στη Hyundai θα είναι φυσικά η Toyota Gazoo Racing, προεξαρχόντων των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia. Τους Γάλλους θα πλαισιώσουν οι Elfyn Evans-Scott Martin και Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, ενώ ακόμη ένα Toyota Yaris WRC θα μοιραστούν οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt. Από την πλευρά της, η M-Sport Ford θα προετοιμάσει 3 Ford Fiesta WRC, για τους Esapekka Lappi-Janne Ferm, Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen και Gus Greensmith-Elliott Edmondson.
Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι συμμετοχές σε WRC 2 και WRC 3. Υπενθυμίζεται, πως πλέον WRC 2 ονομάζεται το πρωτάθλημα των ομάδων με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, ενώ WRC 3 είναι το αντίστοιχο των ιδιωτών οδηγών, που πέρυσι ονομάζονταν WRC 2 Pro και WRC 2 αντίστοιχα.
Η Hyundai Motorsport θα συμμετάσχει με 2 εργοστασιακά Hyundai i20 R5, για τους Ole Christian Veiby-Jonas Andersson και Nikolay Gryazin-Yaroslav Fedorov. Υπεύθυνη για τη συμμετοχή της κορεατικής ομάδας στην κατηγορία θα είναι η νεοσυσταθείσα RedGrey. Μια ομάδα που έχει ως βάση την Εσθονία και ουσιαστικά αποτελεί μετονομασία της MM Motorsport του Markko Martin. Σύμφωνα με φήμες που προφανώς δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ, το συγκεκριμένο εγχείρημα σχετίζεται και με την μετακίνηση του Ott Tanak από την Toyota στη Hyundai…
Η Citroen Racing μπορεί να αποχώρησε από τη “μεγάλη κατηγορία” του WRC, ωστόσο δε συμβαίνει το ίδιο με το WRC 2. Εκεί, θα υποστηρίξει ως PH Sport τους Mads Ostberg-Torstein Eriksen, ενώ στο πλαίσιο του WRC 3 θα αγωνιστούν οι Γάλλοι Yohan Rossel-Benoit Fulcrand. Στο Μόντε Κάρλο η γαλλική εταιρεία θα υποστηρίξει ακόμη 4 ακόμη πληρώματα με Citroen C3 R5 που συμμετέχουν στο WRC 3 και έχουν ελπίδες για διάκριση. Ο λόγος για τους Γάλλους Yoann Bonato-Benjamin Boulloud, Eric Camilli-FX Buresi, Nicolas Ciamin-Yannick Roche και τους Ισπανούς Jose Maria Lopez-Borja Rozada. Η M-Sport Ford ανακοίνωσε τη συμμετοχή της σε επιλεγμένους αγώνες, ετοιμάζοντας 2 Ford Fiesta R5 τελευταίας γενιάς για τους Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul και Rhys Yates-James Morgan.
Όσον αφορά στα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, τα βλέμματα θα είναι στραμμένα και στους Oliver Solberg-Aaron Johnston. Ο 18χρονος Νορβηγός, γιος του Petter Solberg, θα οδηγήσει VW Polo R5 στον πρώτο ασφάλτινο αγώνα της καριέρας του και δεύτερο, στο πλαίσιο του WRC. Μάλιστα, στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του, κατά τις δοκιμές ενόψει του αγώνα δέχθηκε τις συμβουλές από ένα κορυφαίο γαλλικό πλήρωμα του παρελθόντος, τους Didier Auriol-Denis Giraudet. Αν και στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ουαλίας δεν τερμάτισε, ο Solberg jr. εξέπληξε ευχάριστα με την ταχύτητά του, καθώς θεωρείται κορυφαίο ταλέντο, επιπέδου Kalle Rovanpera. Φέτος,πληροφορίες τον θέλουν να αγωνίζεται σε επιλεκτικούς αγώνες με Skoda Fabia R5 Evo και σε μερικούς ακόμη, με το οικογενειακό Polo R5.
Ωστόσο, το Μόντε Κάρλο θα είναι και υπόθεση ελληνική. Οι Νικόλας Παυλίδης-Αllan Harryman θα μοιραστούν ένα Peugeot 208 R2, που προετοιμάζεται από την γαλλική CHL Competition. Αυτή, θα είναι η 4η συμμετοχή του Βορειοελλαδίτη οδηγού στο Μόντε, τα τελευταία 5 χρόνια. Όπως κάθε φορά, το ζητούμενο θα είναι η διασκέδαση και η απόκτηση μιας ξεχωριστής εμπειρίας, που ειδικά στην περίπτωση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο με τα διαρκώς εναλλασσόμενα επίπεδα πρόσφυσης, είναι πολύ σημαντική.
Μια εβδομάδα έμεινε λοιπόν, για τα σπουδαία!