X
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Let the game begin!

Αγωνία τέλος για τους φίλους του WRC, αφού σε μερικές ημέρες οι πρωταγωνιστές του θεσμού θα θέσουν και πάλι σε λειτουργία τους κινητήρες των WRCars, με την αυλαία να ανοίγει στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Η αντίστροφη μέτρηση σχεδόν ολοκληρώθηκε και σε λίγες ημέρες από σήμερα, οι πρωταγωνιστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, θα επιστρέψουν στις επάλξεις για το μαραθώνιο του WRC για το 2012, με στόχο τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών. Μάλιστα, μετά από τρία χρόνια η αυλαία του θεσμού θα ανοίξει στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ίσως του πλέον παραδοσιακού αγώνα του WRC. Ο αγώνας του Πριγκιπάτου, από το 2009 και μέχρι πέρσι μπορεί να διεξαγόταν κανονικά, αλλά προσμετρούσε στο IRC και όχι στο WRC. Φέτος, όμως, και συγκεκριμένα μετά την αλλαγή της προεδρίας στη FIA και την ανάληψη της από τον Jean Todt, το Μόντε επέστρεψε εκεί που ανήκει και παραδοσιακά θα ανοίξει την αυλαία του 2012.

Ο αγώνας έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τις εκδοχές των προηγούμενων ετών, με το format του να είναι τελείως διαφορετικό. Καταρχήν, περιλαμβάνει περισσότερα από 400 αγωνιστικά χιλιόμετρα, όντας και ένας από τους μεγαλύτερους σε μήκους αγώνες των τελευταίων ετών. Οι αναγνωρίσεις έχουν ξεκινήσει από το Σάββατο, με το shakedown να είναι προγραμματισμένο για την Τρίτη! Βλέπετε, από την Τετάρτη μέχρι και την Κυριακή οι αγωνιζόμενοι θα βρίσκονται στις ειδικές διαδρομές γύρω από τη Valence αρχικά, και γύρα από το Μονακό τις δύο τελευταίες. Δύο αγωνιστικές λεπτομέρειες που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας για τον συγκεκριμένο αγώνα, είναι η χρήση μίας ακόμα γόμας για μικτές συνθήκες, αλλά και το γεγονός ότι σε αυτόν τον αγώνα δεν θα υπάρχει superally! Αυτή είναι μία σημαντική παράμετρος, η οποία και θα κρίνει τη στρατηγική πολλών πληρωμάτων, ειδικά αν αναλογιστούμε και το μεγάλο μήκος του αγώνα.

Βέβαια, δεν είναι όλα ευχάριστα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αυτή τη περίοδο, και τα πρώτα προβλήματα θα κάνουν την εμφάνιση τους στον πρώτο γύρο της χρονιάς. Η διακοπή του συμβολαίου της FIA με τη North One Sport έχει προκαλέσει μία σειρά από αλυσιδωτές αντιδράσεις, οι οποίες δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις προωθητικές ενέργειες του θεσμού, αλλά και με διαφορετικά πρακτικά θέματα. Ένα από αυτά, είναι και η χρονομέτρηση του αγώνα, αλλά και τα συστήματα εντοπισμού της ST1 Technology, τα οποία και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν οι ενδιάμεσοι χρόνοι από τις ειδικές διαδρομές, και γενικότερα δεν θα είναι εφικτή η παρακολούθηση του αγώνα με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει. Βέβαια, φυσικά και θα υπάρχει χρονομέτρηση και χρόνοι από τις ειδικές διαδρομές, όχι με το γνωστό μας σύστημα, αλλά με την εταιρία που συνεργάζεται η οργανωτική επιτροπή του αγώνα του Μόντε Κάρλο. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειώσουμε ότι η φημολογία που έχει αναπτυχθεί το τελευταίο διάστημα, κάνει λόγο για ενδεχόμενη συμφωνία της FIA με το Eurosport, η οποία θα έχει διάρκεια τριών ετών, με το μεγαλύτερο αθλητικό κανάλι να αναλαμβάνει την τηλεοπτική κάλυψη του θεσμού, αλλά και την προώθηση του ως global promoter.
Αν αφήσει κανείς όλα τα προβλήματα πολιτικής και οργάνωσης στην άκρη, το 2012 ξεκινάει με μεγάλο ενδιαφέρον, παρά τα όσα συμβαίνουν. Citroen και Ford έχουν ανανεώσει την εμπλοκή τους για δύο ακόμα χρόνια, την ώρα που η Mini εξασφάλισε έστω και την τελευταία στιγμή την άδεια να συμμετέχει ως Κατασκευαστής, παρόλο που δεν θα λάβει μέρος και στους 13 αγώνες του θεσμού. Την ίδια ώρα, δεδομένη είναι η παρουσία της VW το 2013, γεγονός που μας κάνει τους περισσότερους ακόμα πιο αισιόδοξους. Πίσω στο σήμερα, σημαντικό είναι το γεγονός ότι φέτος θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε οδηγούς με νέες εμφανίσεις και νέα αυτοκίνητα, γεγονός που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα τη σεζόν που ξεκινάει.

Στη Citroen οι αλλαγές ήταν σημαντικές, ξεκινώντας από την «κεφαλή» της ομάδας, μέχρι και το δίδυμο των οδηγών. Ο Guy Frequelin, όπως αναμενόταν μετά τα προβλήματα που υπήρξαν στις σχέσεις του με τον Sebastien Loeb το 2011, βρέθηκε εκτός Citroen Racing, με τον Βέλγο Yves Matton να αναλαμβάνει το πόστο του. Την ίδια ώρα, ο Sven Smeets αποχώρησε υπογράφοντας συμβόλαιο συνεργασίας με την VW! Κάτι που πολλοί αναφέρουν ότι συνδέεται με την παρουσία του Ogier στη γερμανική ομάδα. Από εκεί και πέρα, ο Sebastien Loeb θα οδηγήσει το DS3 WRC με το νούμερο 1 στις πόρτες, στοχεύοντας ξεκάθαρα στον ένατο συνεχόμενο τίτλο του. Ο Γάλλος οκτάκις Πρωταθλητής, φέτος δε θα έχει τον απείθαρχο Ogier στο δεύτερο αυτοκίνητο της Citroen, αλλά τον άνθρωπο που τα τρία τελευταία χρόνια προσπαθεί να του κλέψει τον τίτλο. Ο λόγος για τον Mikko Hirvonen, ο οποίος μεταπήδησε στη γαλλική ομάδα, γνωρίζοντας βέβαια ότι θα έχει ξεκάθαρα το ρόλο του δεύτερου οδηγού. Κάτι που όπως όλα δείχνουν δεν τον απασχολεί ιδιαίτερα, ειδικά από τη στιγμή που οι φήμες αναφέρουν ότι υπέγραψε ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο, ενώ παράλληλα μοιάζει δεδομένο ότι σε περίπτωση αποχώρησης του Loeb θα αποτελέσει τον πρώτο οδηγό της ομάδας. Στο Μόντε, βέβαια, ο Γάλλος πολυπρωταθλητής θα αποτελέσει το μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Ήδη ο Γάλλος μετράει πέντε νίκες στα χαρτιά και έξι στην πραγματικότητα, και μοιάζει λογικό ότι θα προσθέσει ακόμα μία. Ο Φινλανδός από την πλευρά του, κέρδισε τον αγώνα το 2010 οδηγώντας ένα Ford Fiesta S2000 και αν οι συνθήκες είναι μικτές μπορεί να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.

Στο στρατόπεδο της Ford, τα χαμόγελα επέστρεψαν όταν η Ford ανακοίνωσε την πρόθεση της να παραμείνει στο WRC για δύο ακόμα χρόνια. Άμεσα, ο Malcolm Wilson που είχε φροντίσει να διατηρήσει στην ομάδα τον Jari Matti Latvala, απέκτησε ότι καλύτερο κυκλοφορούσε στην αγορά. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο Ogier προτίμησε την ομάδα της VW, ο Βρετανός μάνατζερ πρόσφερε το δεύτερο Fiesta WRC στον Petter Solberg. Ο Latvala θα αποτελέσει το νούμερο ένα στην ομάδα, προσπαθώντας να κατακτήσει τον τίτλο των Οδηγών, δίνοντας τέλος στην κυριαρχία του Loeb. Φέτος θα είναι η ευκαιρία του Φινλανδού, αφού θα έχει την υποστήριξη της ομάδας, ενώ πλέον διαθέτει ότι είναι απαραίτητο για την προσπάθεια του, συνδυάζοντας παράλληλα εμπειρία και ταχύτητα. Στο Μόντε Κάρλο, βέβαια, το οποίο είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση, μη σας φανεί περίεργο αν ο Petter Solberg είναι ταχύτερος, όντας και πιο έμπειρος από τον –πλέον- ομόσταυλο του. Ο Πρωταθλητής του 2003 θεωρούμε ότι θα λάμψει φέτος και αν διατηρήσει την ταχύτητα των τριών τελευταίων ετών είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει στις νίκες.

Η τρίτη και τελευταία εργοστασιακή ομάδα, είναι αυτή της Mini, η οποία και εξασφάλισε τη σχετική άδεια μόλις την τελευταία στιγμή, και μάλιστα χωρίς να διευκρινίζεται σε πόσους και ποιους αγώνες θα λάβει μέρος, αφού είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχουν χρήματα να ακολουθήσει και τους 13 αγώνες του 2012. Το βασικό πρόβλημα έγκειται στην άρνηση της BMW να υποστηρίξει οικονομικά το εγχείρημα, με τη γερμανική πλευρά να έχει «υποχωρήσει» βλέποντας τα προβλήματα με τον global promoter. Η FIA ήρθε σε συνεννόηση με τη γερμανική ομάδα, και εν τέλει η λύση βρέθηκε κάπου στη μέση. Η Mini θα λάβει μέρος σε 8-10 αγώνες, δηλώνοντας έναν εργοστασιακό οδηγό, τον Dani Sordo, την ώρα που το δεύτερο αυτοκίνητο θα οδηγούν ιδιώτες με ισχυρό προϋπολογισμό. Ουσιαστικά, η δεύτερη εργοστασιακή θέση στη Mini θα ενοικιάζεται, με αποτέλεσμα ο Kris Meeke να μένει αυτή τη στιγμή εκτός νυμφώνος και να περιορίζεται σε δοκιμές εξέλιξης. Έτσι, στο Μόντε Κάρλο το δεύτερο εργοστασιακό Μini θα οδηγήσει ο Γάλλος Pierre Campana, ενώ στη Σουηδία ο Patrick Sandel. Στο Μόντε Κάρλο, τώρα, ο Sordo είναι ικανός για το καλύτερο. Αν το αυτοκίνητο είναι ανταγωνιστικό (κάτι που απέδειξε στους ασφάλτινους γύρους του 2011) ο Ισπανός είναι ικανός για το καλύτερο, αλλά και να προκαλέσει πονοκέφαλο στις εργοστασιακές ομάδες. Ο Campana από την πλευρά του, σε όσους αγώνες εμφανίστηκε με το Mini, δεν έκλεψε τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του.


Όπως τα τελευταία χρόνια, έτσι και φέτος, μία σειρά από ισχυρούς ιδιώτες θα ενισχύουν με την παρουσία τους το ενδιαφέρον στους αγώνες του θεσμού. Φέτος, έχουμε μία σημαντική διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αφού θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε σε αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC ταλαντούχους οδηγούς, αλλά και πιο έμπειρους συνδυασμούς που διακρίνονται για την ταχύτητα τους. Στην πρώτη κατηγορία, ανήκουν οι Thierry Neuville και Ott Tanak, οι οποίοι και είναι οι νέοι προστατευόμενοι σε Citroen και Ford, αντίστοιχα. Ο Βέλγος υπέγραψε συμβόλαιο με τη γαλλική ομάδα και θα λάβει μέρος σε δέκα αγώνες του θεσμού με το DS3 WRC, την ώρα που ο Εσθονός θα βρεθεί σε όλους τους αγώνες με ένα Fiesta WRC. Αμφότεροι, είναι ικανοί να κάνουν την έκπληξη, αν και είναι γνωστό ότι στο Μόντε Κάρλο η εμπειρία κάνει τη διαφορά. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τους χρόνους στις ειδικές διαδρομές. Παράλληλα, δεν θα λείπουν και συνδυασμοί που πρωταγωνιστούν τα τελευταία χρόνια, όπως οι Henning Solberg και Matthew Wilson, αλλά και ο Πορτογάλος Armindo Araujo που θα λάβει μέρος για δεύτερη χρονιά στο θεσμό με το Mini JCW WRC.


Όμως, σε όλους τους αγώνες του θεσμού θα δούμε φέτος και την VW, η οποία θα ακολουθήσει το WRC με τον Sebastien Ogier ως πρώτο οδηγό στο ένα από τα δύο Skoda Fabia S2000. Το δεύτερο, θα οδηγήσουν διάφοροι νεαροί οδηγοί που είναι υποψήφιοι για μία θέση στην ομάδα, με τον Kevin Abbring να είναι ο πρώτος που θα πάρει το χρίσμα. Με αυτό τον τρόπο, θα έχει ενδιαφέρον και η μάχη στην κατηγορία των S2000, με τα δύο Fabia να έχουν να αντιμετωπίσουν τα εργοστασιακά Proton Satria S2000 με τους Giandomenico Basso και P-G Andersson στα πηδάλια, αλλά και τον περσινό νικητή του αγώνα, Bryan Bouffier με το 207 S2000 του 2012. Στη μάχη, όμως, πιθανότατα να είναι και ο νεαρός ταλαντούχος Ιρλανδός Graig Breen, ο οποίος θα οδηγήσει ένα Ford Fiesta S2000, όπως και ο Mattieu Arzeno, ο οποίος θα αγωνιστεί με 207 S2000, έχοντας την υποστήριξη του γνωστού μας Jean Pierre Nicolas! Στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όμως, θα έχουμε και ελληνική εκπροσώπηση, αφού στον αγώνα θα εκκινήσει και ο Δημήτρης Δριβάκος, ο οποίος θα συμμετάσχει με το γνωστό μας Honda Civic Type-R και την Αικατερίνη Μπαντέ στο δεξί του μπάκετ. Ραντεβού στις ειδικές του Μόντε! Το πρωτάθλημα αρχίζει και η εξέδρα πλημμυρίζει!_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!