X
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Και η μπίλια… στο κόκκινο!

Όπως κάθε Μόντε Κάρλο, έτσι και το φετινό θυμίζει ρουλέτα, με την μπίλια να γυρνάει στο «μπλε» και στο τέλος να κάθεται στο «κόκκινο» με τον Sebastien Loeb να οδηγεί τον αγώνα με σημαντική διαφορά.




Παραδοσιακά, ο αγώνας του Μόντε Κάρλο θύμιζε σε πολλούς ρουλέτα, ελέω των καιρικών συνθηκών, οι οποίες και αλλάζουν μέσα σε μερικά χιλιόμετρα. Το χιόνι, ο πάγος και η στεγνή άσφαλτος είναι τα τρία κύρια χαρακτηριστικά που έχουν να αντιμετωπίσουν οι συμμετέχοντες στον αγώνα, που όμως δεν γνωρίζουν με ακρίβεια που θα συναντήσουν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η επιλογή των ελαστικών να κρίνει παραδοσιακά το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Έτσι και φέτος, ο κανόνας τηρήθηκε με τα ελαστικά να κρίνουν το σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα της πρώτης ημέρας, κάτι που σημαίνει δεν απουσίασαν οι εκπλήξεις, αλλά και οι εξαιρετικές επιδόσεις.

 

Η σημερινή ημέρα, λοιπόν, περιελάμβανε 2 ειδικές διαδρομές, από τις οποίες τα πληρώματα πέρασαν δύο φορές. Στην πρώτη εκ αυτών, την LeMoullinon ο δρόμος ήταν στεγνός στο μεγαλύτερο μέρος του, με μοναδική εξαίρεση κάποιες υγρασίες λόγω και της πρωινής ώρας που διεξήχθη. Εκεί, ο Sebastien Loeb που επέλεξε την μαλακή γόμα κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, ακολουθούμενος από τον Dani Sordo που πραγματοποίησε αντίστοιχη επιλογή. Οι δύο οδηγοί της Ford, είχαν επιλέξει την ακόμα πιο μαλακή γόμα (super soft) με αποτέλεσμα τα ελαστικά να ζεσταθούν και να χάσουν πολύτιμο χρόνο, με τον Latvala να χάνει περισσότερα από 20 δευτερόλεπτα και τον Solberg 30! Όμως, στην επόμενη ειδική, την Burzet, οι συνθήκες ήτνα τελείως διαφορετική με περισσότερα από δέκα χιλιόμετρα να έχουν χιόνι. Σε εκείνο το σημείο, ο Latvala και ο Loeb επέλεξαν να συνδυάσουν τα λάστιχα που είχαν στο αυτοκίνητο, με ελαστικά χιονιού με καρφιά. Μάλιστα, αμφότεροι επέλεξαν να τα τοποθετήσουν σε σχήμα Χ! Δηλαδή; Εμπρός αριστερά και πίσω δεξιά το κανονικό ελαστικό, και εμπρός δεξιά και πίσω αριστερά αυτό με τα καρφιά. Η συγκεκριμένη επιλογή λειτούργησε ιδανικά για τον Latvala με τη super soft γόμα, ο οποίος όχι μόνο κάλυψε τη διαφορά του από τον Loeb, αλλά πέρασε 30 δευτερόλεπτα μπροστά! Μάλιστα, η συγκεκριμένη γόμα λειτούργησε καλύτερα ακόμα και για τον Petter Solberg ο οποίος χρησιμοποίησε και τα τέσσερα ελαστικά με την πολύ μαλακή γόμα, και αποδείχθηκε κατά 20 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον οκτάκις Πρωταθλητή!

 

Και ενώ όλα έδειχναν ότι ο αγώνας θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον, ο Jari Matti Latvala έκανε ένα λάθος στην τελευταία ειδική του σκέλους και τούμπαρε το Ford Fiesta WRC, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός αγώνα και με δεδομένο ότι στον αγώνα δεν υπάρχει superally να ετοιμάζει τις βαλίτσες του για την πατρίδα του. Την ίδια ώρα, ο Loeb αποφάσιζε να μπει με τη μαλακή γόμα στο δεύτερο πέρασμα από την Burzet, σε αντίθεση με τους περισσότερους που επέλεξαν ελαστικά χιονιού, και με έναν εκλπηκτικό χρόνο να «καθαρίσει» τους αντιπάλους του και να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο Dani Sordo, η οποία και ξεπερνά το ένα λεπτό. Με αυτόν τον τρόπο, ο Γάλλος μπορεί πλέον με άνεση να ελέγχει τον ανταγωνισμό, αν και ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά του, και μάλιστα με τον καιρό να επιφυλάσσει αρκετές εκπλήξεις.

Με τον Latvala εκτός μάχης, ο Dani Sordo έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει δεύτερος γενικής σκορπώντας χαμόγελα στο στρατόπεδο της Mini. Ο Ισπανός οδηγός ήταν εντυπωσιακός στην πρώτη ειδική, όταν και ήταν μόλις ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Loeb, εκφράζοντας μάλιστα και τη δυσαρέσκεια του στο τέλος της ε.δ. επειδή το πλήρωμα που του μετέφερε πληροφορίες πριν ξεκινήσει, του μετέφερε ότι υπάρχει πάγος σε σημεία που δεν υπήρχε, με αποτέλεσμα να οδηγήσει περισσότερο φυλαγμένα από όσο ήθελε! Ίσως για αυτό στην επόμενη βγήκε από το δρόμο, με αποτέλεσμα να χτυπήσει την ανάρτηση του Mini, αφού μόνο απίθανο δεν είναι να παρασύρθηκε από το ρυθμό του. Τουλάχιστον, κατάφερε να επισεκυάσει τη ζημιά και να επιστρέψει στο σέρβις παρκ, συνεχίζοντας τον αγώνα, όντας πλέον και στη δεύτερη θέση της γενικής.

Όμως, μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω του, ακολουθεί ο Petter Solberg Με το δεύτερο εργοστασιακό Ford Fiesta WRC, στο ντεμπούτο του με την ομάδα του Malcolm Wilson. Ο Νορβηγός, έχει καταφέρει μέχρι τώρα να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, δίνοντας μάλιστα ο ίδιος την ιδέα στον Latvala για τη χρήση των ελαστικών σε σχήμα Χ, και δικαιώνοντας όσους τον επέλεξαν στην ομάδα. Μάλιστα, αν στο δεύτερο πέρασμα από την Burzet είχε ακολουθήσει την ίδια επιλογή με το πρωί, ίσως το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό τώρα. Σε κάθε περίπτωση, ο Νορβηγός δεν πρόκειται να παραδοθεί και μοιάζει δεδομένο ότι θα κυνηγήσει το δεύτερο σκαλί του βάθρου, ή ακόμα και τη νίκη καιρού επιτρέποντος.

Ένα λεπτό πιο πίσω, αλλά με τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του, ακολουθεί ο Sebastien Ogier με το Skoda Fabia S2000, της VWMotorsport. Ο Γάλλος πρώην εργοστασιακός οδηγός της Citroen, μπορεί να βρίσκεται σε περίοδο προετοιμασίας εν όψει του 2013 όπου και θα τον δούμε με το Polo WRC, και να συμμετέχει με ένα αυτοκίνητο το οποίο στα χαρτιά δεν μπορεί να συναγωνιστεί αυτά των προδιαγραφών WRC, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πιέζει στο όριο. Και όταν ένας οδηγός αυτού του επιπέδου (δηλαδή μελλοντικός Πρωταθλητής) το κάνει αυτό, το αποτέλεσμα είναι η 4η θέση της γενικής. Ο Γάλλος οδηγεί στο 100% και σε συνδυασμό με την ιδανική επιλογή ελαστικών που πραγματοποίησε έχει καταφέρει να βρίσκεται μπροστά από οδηγούς με WRCars, αποδεικνύοντας τελικά πόσο σημαντικός είναι ο παράγοντας οδηγός στους αγώνες Ράλλυ.

Βέβαια, μόλις πέντε δευτερόλεπτα πίσω του ακολουθεί ο Evgeny Novikov με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος θα τον πιέσει, αλλά κανείς δεν μπορεί να προδικάσει ότι θα ξεπεράσει το εμπόδιο του! Πάντως, ο νεαρός Ρώσος στην πρώτη του συμμετοχή στο ιδιαίτερο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έχει καταφέρει να παραμείνει στο δρόμο και χωρίς να κάνει λάθη, κερδίζοντας σε εμπειρία, κάτι που είναι και ο κύριος στόχος του. Τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω του, ακολουθεί ο Mikko Hirvonen στην πρώτη του εμφάνιση με το Citroen DS3 WRC. Ο Φινλανδός εμφανίζεται μουδιασμένος στα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα με τη νέα του ομάδα, ενώ δεν έλειψε και το λάθος που του κόστισε πολύτιμο χρόνο. Συγκεκριμένα στην τελευταία ειδική της ημέρας χτύπησε σε μία γέφυρα, με αποτέλεσμα να πληγώσει τα φρένα του αυτοκινήτου. Λογικά και αυτός αναμένεται να βελτιωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Francois Delecour, Pierre Campana, Ott Tanak και Per Gunnar Andersson, με τον πρώτο να εντυπωσιάζει στην τελευταία ειδική της ημέρας! Ο πολύπειρος οδηγός που είχε να οδηγήσει περισσότερο από μία δεκαετία αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, κατάφερε με σοφή επιλογή ελαστικών να κάνει το δεύτερο χρόνο γενικής! Ο Εσθονός από την πλευρά του δείχνει αρκετά μουδιασμένος, ειδικά μετά την έξοδο που είχε στις δοκιμές πριν την έναρξη του αγώνα, ενώ ο Campana έχει σημειώσει μερικούς καλούς χρόνους. Καλές επιδόσεις σημείωσε και ο Thierry Neuville στην πρώτη του με το Citroen DS3 WRC της Citroen Junior Team, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στην τελευταία ειδική της ημέρας…. Όμως, εκτός αγώνα τέθηκε πολύ νωρίς και το ελληνικό πλήρωμα, του Δημήτρη Δριβάκου και της Κατερίνας Μπαντέ. Το «ελληνικό» Honda Civic Type-R R3, ξεκίνησε εξαιρετικά στην πρώτη δύσκολη ειδική διαδρομή, σημειώνοντας τον 10ο χρόνο ανάμεσα σε 17 αυτοκίνητα στην κατηγορία, αλλά η συνέχεια δεν ήταν αντίστοιχη. Στην επόμενη ειδική είχαν μία έξοδο, και ενώ κατάφεραν να την ολοκληρώσουν, δεν συνέβη και το ίδιο με την προσπάθεια τους η οποία τελείωσε άδοξα εκεί. Κρίμα!

Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει τρεις ειδικές διαδρομές, επαναλαμβανόμενες, στην ευρύτερη περιοχή της Valence. Όπως έχουν τα δεδομένα αυτή τη στιγμή, οι δρόμοι αναμένεται να είναι στεγνοί, ειδικά μετά από τη μεσημεριανή ηλιοφάνεια. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι πιθανότατα την Παρασκευή, αλλά και το Σάββατο όταν ο αγώνας θα μεταφερθεί στο Μόντε, να δούμε και πάλι τερτίπια του καιρού. Όμως, σε έναν αγώνα όπως το Μόντε Κάρλο, ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τίποτα._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!