X
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Η δική του απάντηση…

Μπορεί την πρώτη ημέρα ο Loeb και η Citroen να έκαναν λάθος επιλογή ελαστικών χάνοντας πολύτιμο έδαφος, αλλά σήμερα οι Γάλλοι πήραν την εκδίκηση τους, αυξάνοντας κι άλλο τη διαφορά τους.




Η χθεσινή δεύτερη ημέρα του αγώνα, μπορεί να θύμισε περισσότερο κλασσικό ασφάλτινο αγώνα και όχι Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά η σημερινή 3η του, ήταν το ίδιο απαιτητική με την πρώτη. Σήμερα, το τρίτο σκέλος περιελάμβανε μόλις τρεις ειδικές διαδρομές, με τις δύο έξω από τη Valence και την 3η 190 χιλιόμετρα μακριά(!), αφού τα πληρώματα θα διανυκτερεύσουν απόψε στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Οι δύο πρώτες, λοιπόν, μας θύμισαν και πάλι τι σημαίνει Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αφού όχι μόνο οι οδηγοί αντιμετώπισαν μικτές συνθήκες, αλλά παράλληλα συνάντησαν και το μοναδικό φαινόμενο της ακαριαίας αλλαγής των καιρικών συνθηκών στα γαλλικά βουνά. Απέναντι σε αυτή την πρόκληση, ο Sebastien Loeb και η Citroen όχι μόνο εμφανίστηκαν πανέτοιμοι, αλλά πήραν και το αίμα τους πίσω από τους ανθρώπους της Ford, που εμφανίστηκαν σαφώς πιο έτοιμοι την πρώτη ημέρα.

Έτσι, ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής μπορεί να έχασε έδαφος στην 1η ε.δ. του σκέλους, αλλά στην επόμενη διέλυσε τον ανταγωνισμό χρησιμοποιώντας τόσο ο ίδιος, όσο και ο ομόσταυλος του Mikko Hirvonen, τέσσερα ελαστικά με καρφιά. Αυτό ήταν αρκετό για να εκτοξεύσει τη διαφορά του από τον δεύτερο πάνω από τα δύο λεπτά και πλέον να τον φέρει σε θέση ισχυρού στην κορυφή της κατάταξης. Πλέον, αν ο Γάλλος δεν κάνει κάποιο λάθος ή αν ο καιρός δεν αποφασίσει να αλλάξει δραματικά την εξέλιξη του αγώνα, ο Loeb μοιάζει απίθανο να χάσει ακόμα μία νίκη στο θρυλικό αγώνα, την έκτη στα χαρτιά και την έβδομη ουσιαστικά.

Μπορεί ο Loeb να είναι πολύ μόνος στη μάχη της κορυφής, αλλά πιο πίσω έχουμε μάχη για τη δεύτερη θέση της γενικής, η οποία πιθανότατα να κριθεί από την επιλογή των ελαστικών. Σήμερα, η τύχη ήταν με το μέρος του Dani Sordo, ο οποίος μπορεί να μην πραγματοποίησε την ενδεδειγμένη, αλλά σίγουρα ήταν πολύ καλύτερη από αυτή του Petter Solberg. Ο Ισπανός οδηγός της Mini επέλεξε να χρησιμοποιήσει χειμερινά ελαστικά χωρίς καρφιά, γεγονός που δεν του επέτρεψε να σημειώσει κορυφαίες επιδόσεις, αλλά ούτε οι χρόνοι του να είναι καταστροφικοί για τη συνέχεια. Αυτό τον έχει φέρει σε θέση ισχύος, αν και με όσα έχουμε δει στο φετινό αγώνα μέχρι σήμερα, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν δεν φτάσει στη ράμπα του τερματισμού.

O Petter Solberg ξεκίνησε εντυπωσιακά, αφού έκανε την ιδανική επιλογή για την πρώτη ειδική της ημέρας (τέσσερα σλικ) με αποτέλεσμα να ξεπεράσει τον Sordo και να περάσει στην δεύτερη θέση περίπου δέκα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ισπανό. Όμως,  καταστράφηκε στην επόμενη ε.δ. όταν και χρησιμοποίησε σλικ πίσω και χειμερινά μπροστά, αφού ήταν αδύνατο να οδηγήσει στον πάγο και το χιόνι, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερο από ένα λεπτό σε σχέση με τον Sordo και να πέσει ξανά στην 3η θέση της γενικής. Ο Νορβηγός, μάλιστα, παραλίγο να βρεθεί εκτός αγώνα αφού είχε ένα τετ α κε γλιστρώντας για περισσότερα από 100 μέτρα χωρίς ευτυχώς να χτυπήσει πουθενά. Σαν να μην έφτανε αυτό, ένα κλαταρισμένο ελαστικό, του κόστισε μερικά ακόμα πολύτιμα δευτερόλεπτα στην τελευταία ειδική της ημέρας. Πάντως, ο ίδιος δεν τα παρατάει και θεωρεί ότι στις επόμενες ημέρες μπορεί με τον ίδιο τρόπο να καλύψει τη διαφορά και να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση της γενικής. Κάτι που ο Malcolm Wilson του έχει ανάψει το πράσινο φως να κάνει!

Ο οδηγός που ευνοήθηκε περισσότερο από κάθε άλλον με τις σημρινές συνθήκες, ήταν ο Mikko Hirvonen, ο οποίος μάλιστα κατάφερε να κερδίσει και τις δύο πρώτες του ειδικές με τα χρώματα της Citroen! Ο Φινλανδός πραγματοποίησε στις δύο πρώτες –περίεργες- ειδικές της ημέρας την ίδια επιλογή με τον Loeb, με αποτέλεσμα να σημειώσει εξαιρετικό χρόνο, καταφέρνοντας να μειώσει τη σημαντικά διαφορά του από τον Solberg, αλλά και να αυξήσει την αντίστοιχη από τον Novikov που ακολουθεί. Ο νεαρός Ρώσος δεν έκανε αντίστοιχα σωστή επιλογή ελαστικών, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο, ενώ δεν έλειψαν και μερικές δύσκολες στιγμές, όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, που θα μπορούσαν να τον είχαν θέσει εκτός αγώνα. Στην έκτη θέση της γενικής, βρίσκεται ο Francois Delecour, ο οποίος εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του έχει καταφέρει να παραμένει ψηλά στη γενική κατάταξη, μπροστά από οδηγούς με σαφώς μεγαλύτερη εμπλοκή από τον ίδιο, ο οποίος έχει να οδηγήσει περισσότερα από δέκα χρόνια αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Αντίστοιχη μάχη με την επιλογή των ελαστικών είχαν και οι Pierre Campana και Ott Tanak, στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα, με τον Γάλλο οδηγό της Mini να κάνει την πλέον ενδεδειγμένη και να περνάει μπροστά.

Σήμερα, όμως, στη Valence βρέθηκε και ο πρόεδρος της FIA Jean Todt, ο οποίος μίλησε σχετικά με το μέλλον του WRC. Συνοπτικά, ο Γάλλος ανέφερε ότι η Ομοσπονδία βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με εταιρία που θα αναλάβει το promotion του θεσμού, η οποία μάλιστα είναι πολύ πιθανό να ολοκληρωθεί πριν από το Ράλλυ Σουηδίας! Ο ίδιος δνε ανέφερε ονόματα, αλλά οι πλροφορίες αναφέρουν ότι το Eurosport θα αναλάβει το τηλεοπτικό μέρος, και η FIA το promotion. Το μόνο σίγουρο είναι το πρώτο σκέλος,αφού για το δεύτερο οι επιλογές είναι ακόμα ανοικτές. Πάντως, ο Todtαπέκλεισε το ενδεχόμενο συγχώνευσης του WRC και του IRC. Όλα αυτά, όμως, θα μας απασχολήσουν μετά το τέλος του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το οποίο ακόμα έχει δύο μέρες μέχρι να ολοκληρωθεί. Και αν κρίνουμε από όσα λένε οι οδηγοί η αυριανή ημέρα είναι το ίδιο δύσκολη με τη σημερινή, με τις ειδικές διαδρομές πάνω από το Μονακό να διακρίνονται για τη δυσκολία τους, αλλά και τα τερτίπια του καιρού στην περιοχή._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!