Ο εναρκτήριος αγώνας της χρονιάς στο WRC ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, αλλά μία άτυχη στιγμή “χάλασε” τη γιορτή, αφού ένας θεατής έχασε τη ζωή του μετά από έξοδο του Hayden Paddon.
Η αγωνία όλων των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού για την αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έλαβε τέλος σήμερα, με την τέλεση του πρώτου σκέλους του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Χιλιάδες θεατές κατέκλυσαν τις δύο νυκτερινές ειδικές διαδρομές, με την προέλευση του κόσμου να μη συγκρίνεται με αυτή των τελευταίων ετών. Η ατμόσφαιρα στις ήταν κάτι παραπάνω από γιορτινή και οι οιωνοί ήταν ιδανικοί για την πρεμιέρα των αυτοκινήτων, αλλά και την πρώτη των οδηγών με τα νέα τους όπλα. Όμως, πολύ νωρίς και συγκεκριμένα στην πρώτη ε.δ., ο Hayden Paddon έχασε τον έλεγχο του i20 WRC με αποτέλεσμα να χτυπήσει στην άκρη του δρόμου και να ανατραπεί. Όταν το αυτοκίνητο συγκρούστηκε με σφοδρότητα στο βράχο, στο σημείο βρισκόταν θεατής τον οποίο και κτύπησε με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Αρχικά, ακολούθησε μία σειρά από φήμες αναφορικά με την τύχη του άτυχου θεατή, αλλά και με το έχει συμβεί. Αργά τα μεσάνυχτα, μέσα από επίσημη δήλωση της Hyundai, η οποία και εξέφρασε τη λύπη της για το χαμό του άτυχου θεατή, επισημοποιήθηκε το γεγονός. Φυσικά, το πλήρωμα δεν φέρει ευθύνη σε καμία περίπτωση, αφού ο θεατής βρισκόταν σε σημείο που απαγορευόταν να καθίσει. Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν σε παρόμοιες περιπτώσεις, η οργάνωση φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης, αλλά και φυσικά εμείς οι ίδιοι ως θεατές, αφού είμαστε υπεύθυνοι για τις πράξεις μας και τον τρόπο που λειτουργούμε στις ειδικές διαδρομές.
Μετά την ακύρωση της πρώτης ειδικής, τα πληρώματα κατευθύνθηκαν στην επόμενη, η οποία και πραγματοποιήθηκε κανονικά. Εκεί, ο Thierry Neuville με το νέο Hyundai i20 WRC αποδείχθηκε ταχύτερος όλων, δημιουργώντας μία μικρή διαφορά από τον Sebastien Ogier στην πρώτη του με το Ford Fiesta WRC. Η ευχάριστη έκπληξη, ήρθε από την πλευρά του Juho Hanninen που στην πρώτη της Toyota μετά την επιστροφή της στο θεσμό, έφερε το Yaris WRC στη Gap στην 3η θέση της γενικής. Πίσω του, ακολουθεί ο Kris Meeke με το Citroen C3 WRC που στο τέλος της ημέρας δεν έδειξε να “αγχώνεται” από τον ρυθμό των πρώτων. Πιο πίσω, ο Ott Tanak παραδέχθηκε ότι δυσκολεύτηκε να βρει καλό ρυθμό, ενώ ο Elfn Evans συμπλήρωσε την πρώτη εξάδα χρησιμοποιώντας τη νέα γόμα ελαστικών της Dmack. Εξαιρετική είναι η επίδοση του Craig Breen που αγωνίζεται με Citroen DS3 WRC του 2016 όντα έβδομος, την ώρα που ο Stephane Lefebvre με το C3 WRC εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα. Πιο πίσω, οι Dani Sordo και Jari Matti Latvala προτίμησαν να μην ρισκάρουν με τα i20 WRC και Toyota Yaris WRC, αντίστοιχα. Στο WRC2, ο Andreas Mikkelsen είναι φυσιολογικά πρώτος και δέκατος γενικής με το Skoda Fabia R5, αλλά ο Jan Kopecky με ίδιο αυτοκίνητο ακολουθεί μόλις 5 δευτερόλεπτα πίσω του.
Η αυριανή ημέρα αναμένεται να ξεκαθαρίσει ακόμα περισσότερο το τοπίο. Τόσο το γεγονός ότι οι ειδικές ήταν νυκτερινές, με αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί να μην ρισκάρουν, αλλά και οι δύσκολες συνθήκες με πάγο σε αρκετά σημεία, δεν μας έδωσαν μία πιο ξεκάθαρη εικόνα. Οι έξι αυριανές ειδικές διαδρομές μήκους 160 χλμ. αναμένεται να το κάνουν αυτό, αν και ο συνδυασμός χιονιού και πάγου που επικρατεί καθιστά τεράστιας σημασίας την επιλογή των ελαστικών. Σε κάθε περίπτωση, η νέα γενιά αυτοκινήτων WRC είναι άκρως εντυπωσιακή και πολλά υποσχόμενη αναφορικά με το θέαμα που προσφέρει. Αλλά ακόμα περισσότερα θα μπορούμε να πούμε αύριο με το φως της ημέρας._Π.Τ.