X
Αγώνες

Ράλλυ Μεξικού – Debrief: Στον 7ο ουρανό o Ogier

Το Ράλλυ Μεξικού επιβεβαίωσε τον σκληρό του χαρακτήρα, με τον Sebastien Ogier να κατακτά την 7η νίκη του στον συγκεκριμένο αγώνα σπάζοντας το ρεκόρ του Sebastien Loeb που μετρούσε 6 νίκες. Διαβάστε το debrief του τρίτου αγώνα της χρονιάς.

Με νίκη συνέχισε και στην δεύτερη εμφάνιση του στην φετινή σεζόν του WRC, το Ράλλυ Μεξικού, ο Sebastien Ogier. Ο Γάλλος 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής επέστρεψε στο bucket του Toyota GR Yaris Rally1 μετά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έχοντας φυσικά δίπλα του τον Vincent Landais. Το Γαλλικό δίδυμο ήταν γρήγορο όλες τις ημέρες του αγώνα, όπως περίμεναν όλοι πριν την έναρξη του αγώνα.

Μάλιστα κατάφεραν να κάνουν το απόλυτο, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στην PowerStage, φεύγοντας με 30 βαθμούς από το Μεξικό. Παρόλο που έχει συμμετάσχει σε δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες ο Ogier είναι στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών με 56 βαθμούς.

Αυτή την νίκη ο Ogier την αφιέρωσε τον φίλο και γυμναστή του Tim Lobinger που έφυγε από την ζωή μετά από μάχη με την λευχαιμία. «Ήταν ο γυμναστής μου στην Γερμανία. Το όνομά του ήταν Tim Lobinger. Είχε λευχαιμία, δυστυχώς, έδωσε μάχη 6 χρόνια και δυστυχώς έφυγε πριν λίγο καιρό,» δήλωσε ο Ogier για την απώλεια του φίλου του.

Για τον αγώνα του δήλωσε: «Για να είμαι ειλικρινής την πρώτη ημέρα εστίασα στον εαυτό μου. Ήξερα ότι με την θέση εκκίνησης που είχα θα είχα ένα καλό πακέτο για να είμαι ανταγωνιστικός. Βλέποντας τους χρόνους του Esapekka [Lappi] ήξερα ότι πρέπει να παραμείνω συγκεντρωμένος και να έχω μία καθαρή ημέρα. Δυστυχώς είχε έξοδο στην πρώτη ειδική του Σαββάτου. Δεν μου άρεσε αυτό καθώς ήθελα να συνεχιστεί η μάχη. Ήμασταν teammate και τον εκτιμώ αρκετά. Κρίμα που έγιναν έτσι τα πράγματα αλλά αυτοί είναι οι αγώνες ράλλυ. 

«Φυσικά εκείνη την στιγμή άλλαξε η προσέγγιση μου. Είμασταν πιο προσεκτικοί αλλά έπρεπε να κρατήσω τον ρυθμό γιατί οι υπόλοιποι δεν ήταν μακριά και ήταν εύκολο να χάσω αρκετό χρόνο σε σύντομο χρονικό διάστημα,» πρόσθεσε ο Ogier.

Ο επόμενος αγώνας που θα αγωνιστεί ο Γάλλος είναι το Ράλλυ Κροατίας που είναι προγραμματισμένο για τις 20-23 Απριλίου.

Μετά από μία μεγάλη μάχη στο δεύτερο σκαλί του βάθρου τερμάτισε ο Thierry Neuville, όντας ο μοναδικός οδηγός που είναι σταθερά στις θέσεις του βάθρου και στους τρεις πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Όπως μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια, την Παρασκευή ο Βέλγος δεν είχε βρει το ιδανικό set-up για το Hyundai i20N Rally1, αλλά από το Σάββατο και μετά το είχε φέρει στα μέτρα του. Η μάχη του με τον Elfyn Evans ήταν και αυτοί που κράτησε το ενδιαφέρον για το Ράλλυ Μεξικού, μετά και την έξοδο του Esapekka Lappi. Την Κυριακή ο Βέλγος κινήθηκε ταχύτατα και εκμεταλλευόμενος και το πρόβλημα του Ουαλού κατάφερε να σκαρφαλώσει μία θέση και να τερματίσει στην δεύτερη.

Η ταχύτητα του Neuville μπορεί να είναι σταθερά γρήγορη αλλά φαίνεται να του λείπει το κάτι παραπάνω αφού τόσο ο ίδιος όσο και η Hyundai παραμένουν χωρίς νίκη την φετινή σεζόν.

Επιστροφή στις καλές εμφανίσεις για τον Elfyn Evans. Μετά από αρκετούς αγώνες ο Ουαλός οδηγός της Toyota έδειξε ότι έχει την ταχύτητα για να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο αποφεύγοντας τα λάθη. Μπορεί στην τελευταία ειδική του αγώνα να έχασε την δεύτερη θέση, με το πρόβλημα που είχε, αλλά δεν παύει να είναι ένα καλό αποτέλεσμα για τον ίδιο, που πιθανός να του ανεβάσει την ψυχολογία για τους αγώνες που ακολουθούν.

Στις δηλώσεις του μετά το αγώνα ο Evans εξήγησε πως προκλήθηκε η ζημιά στο αυτοκίνητό του: «Χτυπήσαμε κάτι σε ένα σημείο φρεναρίσματος τρία χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της μεγάλης ειδικής. Αμέσως κατάλαβα ότι έχει στραβώσει το σύστημα διεύθυνσης. Κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε για να επισκευάσουμε.»

Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσε το Ράλλυ Μεξικού ο Kalle Rovanpera, παίρνοντας ίσως το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορούσε βάση των συνθηκών. Ο Φινλανδός πρωταθλητής του 2022 ήταν να ξεκινά δεύτερος στις ειδικές της Παρασκευής αλλά μετά τα προβλήματα του Ott Tanak ήταν σαν να ξεκινά πρώτος. Στο τέλος της Παρασκευής βρισκόταν στην 5η θέση της γενικής κατάταξης εκμεταλλευόμενος και τις εγκαταλείψεις κατάφερε να ανέβει μία θέση και να τερματίσει στην τέταρτη. Στις δηλώσεις του πριν τον αγώνα ο Rovanpera περίμενε να έχει έναν δύσκολο αγώνα και αυτό επιβεβαιώθηκε. Ωστόσο, έφυγε από το Μεξικό με τους βαθμούς της τέταρτης θέσης αλλά και δύο επιπλέον από την PowerStage.

Έναν αδιάφορο αγώνα έκανε ο Dani Sordo που δεν έδειξε σε κανένα σημείο του αγώνα την ταχύτητα που περιμέναμε βάση της θέση εκκίνησης που είχε την Παρασκευή, ειδικά μετά και το κλατάρισμα που είχε. Το Σάββατο ο Ισπανός έκανε διάφορες δοκιμές σε set-up στο i20N Rally1 προσπαθώντας να λύσει το πρόβλημα με την έλλειψη πρόσφυσης στον πίσω άξονα. Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί αν ο Ισπανός θα οδηγήσει το τρίτο Hyundai i20N Rally1 στο Ράλλυ Κροατίας ή θα βρεθεί σε αυτό ο Craig Breen.

Ο Ott Tanak τα ξημερώματα τις Παρασκευής ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις δύο υπερειδικές του αγώνα, όντας ο ταχύτερος. Ωστόσο, στο 16ο χιλιόμετρο της πρώτης «κανονικής» ειδικές το turbo του Ford Puma Rally1 παρέδωσε πνεύμα, με τον Εσθονό να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψει μέχρι το service στα μισά της ημέρας. Εκεί οι μηχανικοί της M-Sport Ford προσπάθησαν να επισκευάσουν την ζημιά αλλά οι χρόνοι του Εσθονού ήταν πιο αργοί και από τους συνδυασμούς του WRC2. Το Σάββατο φάνηκε να λειτουργούν όλα όπως έπρεπε, με τον Tanak να σημειώνει πιο ανταγωνιστικούς χρόνους. Την Τελευταία ημέρα αντιμετώπισε πρόβλημα με έναν από τους εμπρός αποσβεστήρες αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να πιέσει στο όριο στην PowerStage, σημειώνοντας τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο.

Μετά και το τέλος του Ράλλυ Μεξικού ο Tanak έπεσε τρεις θέσεις στην βαθμολογία και βρίσκεται στην 4η, πίσω τους Ogier, Neuville και Rovanpera, με τον αγώνα που ακολουθεί να είναι ασφάλτινος.

Δύσκολο πρώτο αγώνα στο Μεξικό είχαν οι Takamoto Katsuta και Pierre-Louis Loubet. Ο Ιάπωνας της Toyota στη 5η ειδική διαδρομή είχε έξοδο ενώ ο Γάλλος της M-Sport Ford δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την πρώτη «κανονική» ειδική του αγώνα. Ναι οι δύο επέστρεψαν στις ειδικές το Σάββατο, με τον Katsuta να έχει έναν σταθερό ρυθμό, αποφεύγοντας τα σημαντικά λάθη. Από την άλλη ο Loubet είχε ακόμα μία έξοδο το Σάββατο, σπάζοντας την πίσω δεξιά ανάρτηση του Puma Rally1, ενώ την Κυριακή είχε και ένα κλατάρισμα. Σίγουρα ήταν ένας δύσκολος αγώνας και για τους δύο.

Ο Esapekka Lappi ήταν σίγουρα ο μεγαλύτερος χαμένος από το Ράλλυ Μεξικού. Η ταχύτητα του Φινλανδού την Παρασκευή ήταν εντυπωσιακή, αφού ήταν ταχύτερος από τον Sebastien Ogier και με τους δύο να απολαμβάνουν την μεταξύ τους μάχη. Ωστόσο, η καταστροφή ήρθε στην πρώτη ειδική του Σαββάτου όταν ο Φινλανδός άργησε να στρίψει σε μία αριστερή στροφή, κάτι που τον έβγαλε εκτός δρόμου, με το i20N Rally1 τελικά να καταλήγει με το πίσω μέρος σε μία κολόνα ηλεκτροδότησης. Ο Φινλανδός δείχνει να έχει βρει το Hyundai, τουλάχιστον στους μη ασφάλτινους αγώνες, και περιμένουμε να δούμε τι θα μπορέσει να κάνει στον επόμενο χωμάτινο αγώνα. Ερωτηματικό είναι η απόδοση που θα έχει στον επόμενο αγώνα της σεζόν το Ράλλυ Κροατίας, αφού στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν έδειξε να μπορεί να σημειώσει τόσο ανταγωνιστικούς χρόνους με το νέο του αυτοκίνητο.

Έτσι έχει η βαθμολογία των οδηγών μετά και το πέρας του Ράλλυ Μεξικού:

Έτσι έχει η βαθμολογία των ομάδων μετά και το πέρας του Ράλλυ Μεξικού:

Επόμενο ραντεβού για το Rally Debrief μετά το Ράλλυ Κροατίας.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!