Αναμφίβολα, ο τρίτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον για πολλούς και διαφόρους λόγους…
Παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια, το Ράλλυ του Μεξικό αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς αγώνες της χρονιάς. Βλέπετε, είθισται να αποτελεί την πρώτη χωμάτινη συνάντηση της χρονιάς (επιφάνεια που διεξάγεται η πλειονότητα των αγώνων του WRC) και ουσιαστικά τον αγώνα-κριτήριο για το επίπεδο του συναγωνισμού, όπου και κάνουμε τις πρώτες διαπιστώσεις αναφορικά με τους συνδυασμούς που θα ξεχωρίσουν στο υπόλοιπο της χρονιάς. Φυσικά, το παραπάνω στοιχείο θα ισχύσει και φέτος, αλλά δεν είναι μόνο αυτό που δίνει στον αγώνα του Μεξικό τεράστιο ενδιαφέρον. Βλέπετε, το Ράλλυ του Μεξικό θα είναι ο πρώτος αγώνας του WRC εδώ και μία δεκαετία σχεδόν, που στη λίστα των συμμετοχών δεν φιγουράρει το όνομα του εννιά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Loeb. Από τη στιγμή της ανακοίνωσης της αποχώρησης του Γάλλου, έστω και αν θα λάβει μέρος σε ακόμα δύο μέχρι το τέλος του 2013, ήταν γνωστό ότι το Ράλλυ του Μεξικό θα αποτελέσει το σημείο μηδέν για το θεσμό, περνώντας σε μία νέα τελείως διαφορετική περίοδο.
Βέβαια, μπορεί οι περισσότεροι από τους φίλους του σπορ να χαίρονται που δεν θα υπάρχει ο Γάλλος, θεωρώντας ότι αυτό θα επιτρέψει και σε άλλους συνδυασμούς να διεκδικήσουν τη νίκη, αλλά σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα είμαστε πολύ κοντά στην αυγή μίας τελείως νέας εποχής, στην οποία ίσως να υπάρχει και πάλι ένας και μοναδικός κυρίαρχος. Και ο λόγος φυσικά για τον Sebastien Ogier, ο οποίος δείχνει ικανός να «ντυθεί» νέος Loeb για τα επόμενα χρόνια, αλλά και για τη VW που με τον τεράστιο προϋπολογισμό έχει όλες τις προϋποθέσεις να διαδεχθεί την Citroen. Όλα αυτά, όμως, είναι εικασίες, αφού είναι πολύ νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα, ειδικότερα από τη στιγμή που δεν έχουμε δει τις επιδόσεις των Polo στο χώμα. Όμως, δεν θεωρούμε ότι υπάρχει περίπτωση να μην είναι ανταγωνιστικά τα VW και σε αυτή την επιφάνεια, απλά οι Γερμανοί προτιμούν να διατηρούν χαμηλούς τόνους για λόγους στρατηγικής.
Όλα αυτά θα πρέπει να αποδειχθούν στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μεξικό, ενός δύσκολου, απαιτητικού και σκληρού αγώνα. Η φετινή εκδοχή του, περιλαμβάνει αρκετές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας συνολικά 23 ε.δ. και 397 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Τις εντυπώσεις κλέβει και πάλι η «μαραθώνια» ε.δ. Guanajuatito των 55 χλμ. Από εκεί και πέρα, τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον αγώνα είναι οι διαδρομές με την ποικιλία οδοστρώματος, που περιλαμβάνει σκληρά κομμάτια, αλλά και πιο πατημένα. Παράλληλα, τα πληρώματα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις υψηλές θερμοκρασίες, όπως και το μεγάλο υψόμετρο στις περιοχές που διεξάγονται οι ειδικές! Το τελευταίο στοιχείο, έχει σαν αποτέλεσμα τη μειωμένη απόδοση των κινητήρων, κάτι που αποτελεί πρόκληση για τους τεχνικούς των ομάδων. Δεν είναι τυχαίο, ότι η VW βρέθηκε πριν από μερικούς μήνες σχεδόν δέκα μέρες στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, έτσι ώστε να προετοιμαστεί για αυτόν τον αγώνα. Το αναφέραμε εξάλλου και πιο πριν. Απαιτητικό και ιδιαίτερο το Ράλλυ του Μεξικό._Π.Τ.
Ώρα μηδέν για τη Citroen. Μετά από μία δεκαετία, η γαλλική ομάδα βαδίζει σε μία νέα εποχή και ουσιαστικά σε νέα άγνωστα για την ίδια μονοπάτια. Η απουσία του Sebastien Loeb είναι δεδομένη και πλέον πρέπει να περιμένουμε να δούμε αν η Citroen, και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, αν οι Mikko Hirvonen και Dani Sordo μπορούν να ανταπεξέλθουν στο ειδικό βάρος της γαλλικής ομάδας. Φυσικά, το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στον Φινλανδό, ο οποίος τα τελευταία πέντε χρόνια έχει τερματίσει τέσσερις φορές δεύτερος πίσω από τον Loeb. Φέτος, με τον Γάλλο εκτός, ο Mikko έχει την μεγάλη του ευκαιρία να αποδείξει ότι μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο. Στο Μόντε Κάρλο και ιδιαίτερα στη Σουηδία απογοήτευσε, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένας προβληματισμός. Βέβαια, ακόμα είναι νωρίς, αλλά ο Φινλανδός έχει ήδη χάσει έδαφος στη βαθμολογία, αλλά το σημαντικότερο; Δείχνει να έχει χάσει την αυτοπεποίθηση και την ταχύτητα που τον διέκρινε παλιότερα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο Hirvonen έχει πολλά να αποδείξει στο Μεξικό. Αν θυμίσει τον οδηγό που είδαμε παλιότερα στο τιμόνι του Focus και του Fiesta είναι ικανός για τη νίκη. Αλλά θα το καταφέρει; Στον αντίποδα, ο Dani Sordo έχει και αυτός στο μυαλό του τη νίκη. Ο Ισπανός έχει δηλώσει ότι φέτος θέλει να κερδίσει και πως αν δεν το καταφέρει στο τέλος της χρονιάς θα αποχωρήσει. Στο Μεξικό μοιάζει δύσκολο να το καταφέρει, αν και η ταχύτητα στο χώμα δεν του λείπει. Σίγουρα, όμως, δεν είναι από τους κορυφαίους συνδυασμούς σε αυτή την επιφάνεια, αν και είναι ικανός για να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.
Η γερμανική ομάδα μετά από δύο αγώνες έχει καταφέρει να συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα επάνω της. Μία δεύτερη θέση, και μία νίκη αμέσως μετά, σε μόλις δύο επίσημες εμφανίσεις, μετέτρεψαν το ντεμπούτο της VW στο θεσμό σε όνειρο. Το Polo δείχνει και είναι ανταγωνιστικό «out of the box» όπως λέμε στη γλώσσα των αγώνων, ενώ το σημαντικότερο ατού της γερμανικής ομάδας είναι ο πρώτος της οδηγός, Sebastien Ogier. Ο Γάλλος το γνωρίζαμε ότι είναι ταχύς από το 2011, όταν και αποτέλεσε εργοστασιακό οδηγό της Citroen, και πλέον συνδυάζει και εμπειρία. Αυτό φάνηκε αρχικά στο Μόντε Κάρλο, όταν δεν παρασύρθηκε από την ταχύτητα του Loeb, αλλά και στη Σουηδία από τη στιγμή που ξέφυγε από τον ανταγωνισμό, αλλά και πάλι δεν παρασύρθηκε από την πίεση του συμπατριώτη του. Καλώς ή κακώς, ο Ogier είναι αυτή τη στιγμή ό,τι καλύτερο διαθέτει ο θεσμός, και με τον Latvala να ψάχνεται, το Hirvonen επίσης, μοιάζει με το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Ο Jari Matti Latvala, ακόμα δεν έχει προσαρμοστεί στη VW. Αρκεί να τον παρατηρήσει κανείς, αφού ακόμα δεν έχει βρει το χαμόγελο και τη διάθεση του στο σέρβις της γερμανικής ομάδας. Σίγουρα, η έξοδος στο Μόντε έπαιξε το ρόλο της, όπως και η απογοητευτική του εμφάνιση σε έναν από τους αγαπημένους του αγώνες όπως είναι η Σουηδία. Όμως, τώρα στο Μεξικό, και συγκεκριμένα στο χώμα όπου και είναι από τους ταχύτερους οδηγούς του θεσμού, έχει την ευκαιρία να κάνει το δικό του comeback.
Ο Malcolm Wilson και η M-Sport θα προετοιμάσουν δύο Fiesta WRC για τους Mads Ostberg και Evgeny Novikov, οι οποίοι και θα έχουν δικαίωμα συγκομιδής βαθμών για την βρετανική ομάδα. Ο συγκεκριμένος αγώνας, αποτελεί σημαντική πρόβα και για τους δύο νεαρούς οδηγούς που επέλεξε ο Βρετανός μάνατζερ. Ο Ostberg, μετά το βάθρο στη Σουηδία, κάτι αναμενόμενο για τους περισσότερους, πρέπει και αυτός με τη σειρά του να αποδείξει ότι μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης του πρώτου οδηγού σε μία εργοστασιακή ομάδα. Μεγάλο ερώτημα στο οποίο κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά. Πάντως, το 2012 και με αυτοκίνητο σαφώς κατώτερο του ανταγωνισμού, σημείωσε πολλά υποσχόμενες επιδόσεις στο χώμα, και είναι λογικό οι περισσότεροι να περιμένουν κάτι καλύτερο φέτος από μερικούς τερματισμούς στο βάθρο. Σαφώς λιγότερο άγχος έχει ο Evgeny Novikov, από τον οποίο κανείς δεν έχει την απαίτηση στην ομάδα να κερδίσει αγώνες, αλλά να τερματίζει και να κερδίζει βαθμούς. Ο νεαρός Ρώσος εντυπωσίασε στο Μόντε Κάρλο, όντας ο ταχύτερος με Fiesta, ενώ πολύ καλές ήταν οι επιδόσεις του και στη Σουηδία. Όμως, και στις δύο περιπτώσεις δεν έλειψαν τα λάθη που τον οδήγησαν εκτός δρόμου. Ο Novikov πρέπει να συνδυάσει τις επιδόσεις με την αξιοπιστία και φέτος έχει την μεγάλη ευκαιρία να αποκτήσει εμπειρίες που ίσως να του επιτρέψουν να αλλάξει επίπεδο στο μέλλον.
Η δεύτερη ομάδα της Citroen, του μεγάλου… χορηγού της γαλλικής εταιρίας, του Khalid Al Qassimi, θα εμφανιστεί με ένα αυτοκίνητο αυτή τη φορά στον αγώνα. Μάλιστα, με δεδομένο το γεγονός ότι ο Al Qassimi δεν θα μπορέσει να λάβει μέρος στις ειδικές του Μεξικό, το DS3 WRC στα χρώματα του Abu Dhabi, θα οδηγήσει ο Chris Atkinson! Ο Αυστραλός οδηγός, που πέρσι ακολούθησε σχεδόν το δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος οδηγώντας για λογαριασμό της Motorsport Italia, θα οδηγήσει για δεύτερη φορά στην καριέρα του το DS3 WRC, μετά το περσινό Ράλλυ Φινλανδίας. Ο Atkinson έχει πολύ καλή παράδοση στο Μεξικό, αλλά και γενικότερα στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Βέβαια, η αποχή του από το θεσμό και η μειωμένη αγωνιστική του παρουσία σε κορυφαίο επίπεδο, θα παίξει το ρόλο της, αν και είναι δεδομένο ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα σημειώσει μεμονωμένους ανταγωνιστικούς χρόνους. Κάτι εξάλλου που έκανε και πέρσι, όταν και είχε λάβει μέρος στο Ράλλυ του Μεξικό οδηγώντας ένα Ford Fiesta WRC στα χρώματα της Monster WRT, καταφέρνοντας να κερδίσει μία ειδική διαδρομή. Ο ίδιος θέλει μία επίδοση που θα του επιτρέψει να οδηγήσει και σε κάποιον από τους επόμενους αγώνες του θεσμού.
Και σε αυτόν τον αγώνα, η Qatar WRT θα έχει δύο αυτοκίνητα στην αφετηρία του αγώνα. Το ένα από τα δύο Fiesta θα οδηγήσει, όπως και σε Μόντε-Σουηδία, ο Thierry Neuville, ενώ στο δεύτερο θα δούμε για πρώτη φορά φέτος τον Nasser Al Attiyah. Ακόμα έναν… μεγάλο χορηγό, αλλά αυτή τη φορά της M-Sport. Ο Ολυμπιονίκης του Λονδίνου, κανονικά θα είχε λάβει μέρος στον σουηδικό αγώνα, αλλά το ντεμπούτο του ακυρώθηκε λόγω μίας αρρώστιας που τον ταλαιπωρούσε, με αποτέλεσμα τη θέση του στην ομάδα να πάρει ο Matthew Wilson. Όμως, ο Al Attiyah είναι έτοιμος πλέον για την πρώτη του με το Fiesta, και αναμφίβολα σε έναν αγώνα που γνωρίζει καλά, ενώ έχει και πολύ καλή παράδοση. Γενικά, ο οδηγός από το Κατάρ και νικητής του Ράλλυ Ντακάρ το 2011, είναι ταχύς στο χώμα και μάλιστα στους αγώνες που διεξάγονται σε σκληρές επιφάνειες. Ο Thierry Neuville από την πλευρά του, έχει έρθει η ώρα να δείξει τι αξίζει. Οι αγώνες του Μόντε και της Σουηδίας απαιτούν μεγάλη εμπειρία σε επίπεδο κορυφής και αυτό είναι κάτι που ο Βέλγος γνώριζε. Έτσι, στο Μεξικό έχει έρθει η στιγμή να αποδείξει την ταχύτητα του. Στις χωμάτινες ειδικές έχει σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις στο παρελθόν, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρσι στο Μεξικό κέρδισε και την πρώτη του ειδική διαδρομή στο θεσμό. Αυτό που πρέπει να προσέξει, όμως, είναι τα λάθη, και η αποφυγή τους. Εξάλλου, ακόμα είναι νωπή η έξοδος στο Μόντε που τον έθεσε εκτός αγώνα μόλις στο πρώτο σκέλος.
Η απόσταση και το υπερατλαντικό ταξίδι που χρειάζεται για να φτάσει κανείς στο Μεξικό, έχει σαν αποτέλεσμα το πολύ υψηλό κόστος συμμετοχής στον αγώνα. Έτσι, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι οι συμμετοχές άγγιξαν συνολικά(!) τις 27. Λίγες, έως πάρα πολύ λίγες θα λέγαμε. Έτσι, πέρα από τους εννιά οδηγούς των ομάδων που προαναφέραμε, στο Μεξικό θα δούμε τέσσερις ακόμα οδηγούς με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Ένας από αυτούς είναι ο Ken Block, ο οποίος τα τελευταία χρόνια συμμετέχει παραδοσιακά στο συγκεκριμένο αγώνα. Φέτος, παρά το γεγονός ότι θα έχει πολύ περιορισμένη παρουσία στο WRC, επέλεξε το συγκεκριμένο αγώνα να κάνει την εμφάνιση του με το Ford Fiesta WRC. Ο Αμερικανός σταρ, σίγουρα θα είναι ευχαριστημένος αν μείνει στο δρόμο, και αν καταφέρει να τερματίσει στους βαθμούς. Κάτι παραπάνω, όμως, αναμένεται να ζητήσει ακόμα ένας οδηγός με Ford Fiesta WRC, και συγκεκριμένα ο Martin Prokop. Ο… «γείτονας» του, Michal Koszciusko, ετοιμάζεται για την πρώτη του στο χώμα με το Mini JCW WRC. Τέλος, στο Μεξικό θα κάνει το ντεμπούτο του με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, ο περσινός Πρωταθλητής του PWRC, Benito Guerra, ο οποίος και θα οδηγήσει ένα Citroen DS3 WRC. Ο Μεξικανός, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί τόσο τη γνώση του δρόμου, όσο και την ταχύτητα του στο χώμα, η οποία και είναι δεδομένη. Εξάλλου, πάντα έχει ενδιαφέρον η παρουσία ενός γρήγορου οδηγού από τις μικρότερες κατηγορίας, όταν κάνει το άλμα στο μπάκετ ενός WRCar._Π.Τ.
Συν. Μήκος: 1.026,30 χλμ.
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 6, Μάρτιν 1, Σόλμπεργκ 1
WRC 3: 5
Qualifying Stage: 11:23 πμ
Ωράριο: 18:15 – 21:47
Ε.Δ.+χλμ.: 2 + 3,65
Παρασκευή
Ωράριο: 06:15 – 18:45
Ε.Δ.+χλμ.: 11 + 160,75
Σάββατο
Ωράριο: 08:00 – 17:57
Ε.Δ.+χλμ.: 7 + 150,07
Κυριακή
Ωράριο: 08:00 πμ –14:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 80,41
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallymexico.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/