O Sebastien Ogier κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο χρόνο στην QS, την ώρα που ο Dani Sordo θα αρχίσει τον αγώνα με 5 λεπτά ποινή, ενώ οι φήμες για συμφωνία Hirvonen και M-Sport έχουν φουντώσει!
Σε καθαρά… βρετανικές συνθήκες διεξήχθη πριν από λίγη ώρα η κατατακτήρια ειδική διαδρομή του Ράλλυ Μ. Βρετανίας. Έντονη βροχόπτωση, λάσπη και ομίχλη ήταν τα συστατικά της ειδικής των 3,11 χλμ. που αγωνίστηκαν τα πληρώματα, με τον Sebastien Ogier να πραγματοποιεί τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ήταν μόλις 0,07 δλ. ταχύτερος από τον Thierry Neuville,πιθανότατα στην τελευταία QS που βλέπουμε στο WRC. Βλέπετε, η συγκεκριμένη διαδικασία αναμένεται να καταργηθεί τη νέα χρονιά και αυτό που απομένει να δούμε είναι το σύστημα που θα υιοθετήσει η FIA, ο promoter και οι Κατασκευαστές. Αν συμφωνήσουν κάποια στιγμή βέβαια…
Ο Ogier, σαφώς ικανοποιημένος που θα επιλέξει πρώτος τη σειρά εκκίνησης για το πρώτο σκέλος, δήλωσε μετά το τέλος της διαδικασίας: “Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα, ενώ το γεγονός ότι ξεκινήσαμε πρώτοι στην κατατακτήρια ειδική δεν αποτέλεσε μειονέκτημα για εμάς. Όμως, τώρα πρέπει να σκεφτούμε πολύ καλά που θέλουμε να εκκινήσουμε αύριο, αφού δεν είναι απλή απόφαση. Θέλει αρκετή σκέψη, αφού σε αυτόν τον αγώνα δεν πρέπει να βρίσκεσαι πολύ πίσω.” Ο Neuville από την πλευρά του, στην τελευταία του εμφάνιση με τη Ford αφού από το 2014 θα φορά τα χρώματα της Hyundai, δήλωσε ότι δεν απέφυγε κάποια μικρά λάθη: “Στις πρώτες στροφές πίεσα παραπάνω από όσο θα έπρεπε και ίσωςνα έχασα λίγο χρόνο. Μετά δεν πίεσα πολύ στα πατημένα κομμάτια. Εν τέλει δεν είμαι και τόσο ικανοποιημένος, αφού έχασα μερικά δέκατα εκεί.”
Τον τρίτο χρόνο κατάφερε να πραγματοποιήσει ο Evgeny Novikov, ο οποίος έδειξε να ξεπερνάει το ατύχημα που είχε με το Fiesta WRC στις δοκιμές πριν τον αγώνα. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο Malcolm Wilson, αυτή ήταν η 4η φορά που ο νεαρός Ρώσος έχει ατύχημα σε δοκιμές πριν τον αγώνα! Ο Jari Matti Latvala, ο περσινός νικητής του αγώνα, δήλωσε ότι δεν είχε την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του Polo R WRC. “Άλλαξα το set up. Στις δοκιμές που κάναμε είχα καλύτερη πρόσφυση με την πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, και για αυτό την άλλαξα. Όμως, δεν πήρα αρκετά ρίσκα. Θα δούμε τι θα γίνει στον αγώνα.”, είπε ο Φινλανδός.
Οι Mads Ostberg και Mikko Hirvonen έκλεισαν την πρώτη εξάδα, οδηγώντας φυσικά Ford Fiesta WRC και Citroen DS3 WRC, αντίστοιχα. Μάλιστα, ο Φινλανδός επικαλέστηκε για ακόμα μία φορά την έλλειψη δοκιμών πριν τον αγώνα με το αυτοκίνητο, γεγονός που υποστήριξε ότι του στοίχισε. Βέβαια, νωρίτερα ο επικεφαλής της Citroen Racing, Yves Matton, είχε φροντίσει να του απαντήσει, λέγοντας στους δημοσιογράφους: “Εφόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα διεκδίκησης των τίτλων, αποφασίσαμε να μην κάνουμε δοκιμές, ειδικά από τη στιγμή που μετά τον περσινό αγώνα είχαμε παραμείνει στην Αγγλία και κάναμε ένα σημαντικό τεστ με το αυτοκίνητο για φέτος. Από την άλλη, θέλαμε να δώσουμε στον Kubica την ευκαιρία να οδηγήσει το DS3 WRC, επειδή απλά δεν είχε βρεθεί ποτέ ξανά πίσω από το τιμόνι του.” Ο Πολωνός από την πλευρά του, ήταν ανταγωνιστικός στην πρώτη του με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, όντας 0,4 δλ. Πιο αργός από τον Hirvonen και 7ος στην κατάταξη της QS. Ο Kubica, δυσκολεύεται αρκετά από το γεγονός ότι άλλαξε συνοδηγό και πρέπει πλέον να ακούει τις σημειώσεις στα ιταλικά. Ο Πολωνός, όπως εξήγησε, έχει αγωνιστεί και στο παρελθόν με Ιταλό συνοδηγό, αλλά φέτος σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς είχε εξελίξει τον τρόπο των σημειώσεων του στα πολωνικά. Κάτι που είναι μειονέκτημα για τον ίδιο αυτή τη στιγμή. Την ίδια ώρα, στο στρατόπεδο της Citroen, κυκλοφορεί έντονη φημολογία ότι ο Mikko Hirvonen έχει ήδη συμφωνήσει να επιστρέψει στην M-Sport τη νέα χρονιά! Ο ίδιος δεν έκανε κάποια σχετική δήλωση, αναφέροντας ότι αυτόν που τον ενδιαφέρει είναι να γνωρίζει άμεσα τι θα κάνει τη νέα χρονιά. Πάντως, τα φινλανδικά μέσα ενημέρωσης παρουσιάζουν σχεδόν δεδομένη τη συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Απογοητευμένος, όμως, ήταν ο Dani Sordo μετά το τέλος της QS. Όχι, τόσο από τον χρόνο στην κατατακτήρια ε.δ., αλλά από το γεγονός ότι θα εκκινήσει τον αγώνα με πέντε λεπτά ποινή! Όπως ανέφερε η οργανωτική επιτροπή με bulletin μετά τον τεχνικό έλεγχο, το DS3 του Ισπανού είναι η ένατη καρότσα που χρησιμοποιεί φέτος η Citroen Racing, ενώ ο μέγιστος αριθμός είναι οκτώ, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει τον αγώνα με ποινή. Τώρα, αν αυτό ήταν λάθος (κάτι που μοιάζει δύσκολο) ή αναγκαίο κακό, έτσι ώστε να έχει στη διάθεση του καινούργιο αυτοκίνητο ο Kubica, είναι κάτι που μόνο ο Yves Matton μπορεί να ξεκαθαρίσει. Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικά οι χρόνοι της κατατακτήριας ειδικής_Π.Τ.
Χρόνοι Κατατακτήριας Ειδικής Διαδρομής
2 Thierry Neuville Ford Fiesta WRC +0.070 δλ.
3 Evgeny Novikov Ford Fiesta WRC +1.889 δλ.
4 Jari-Matti Latvala VW Polo R WRC +2.168 δλ.
5 Mads Ostberg Ford Fiesta WRC +2.759δλ.
6 Mikko Hirvonen Citroen DS3 WRC +2.979 δλ.
7 Robert Kubica Citroen DS3 WRC +3.381 δλ.
8 Dani Sordo Citroen DS3 WRC +3.483 δλ.
9 Andreas Mikkelsen VW Polo R WRC +3.732 δλ.
10 Martin Prokop Ford Fiesta WRC +6.183 δλ.
11 Michal Solowow Ford Fiesta WRC +12.115 δλ.