top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μ. Βρετανίας: Ο Evans και οι άλλοι…

Όπως είχαν προβλέψει οι περισσότεροι, ο Eflyn Evans εκμεταλλεύθηκε τη νέα γόμα ελαστικών της Dmack και στο τέλος της πρώτης ημέρας είναι επικεφαλής του αγώνα της πατρίδας του.

Μετά από 16 ολόκληρα χρόνια, και συγκεκριμένα από το Ράλλυ Μ. Βρετανίας του 2001, είναι η πρώτη φορά που ένας Βρετανός είναι επικεφαλής στον αγώνα. Ο Elfyn Evans με το Ford Fiesta WRC είναι επικεφαλής της κατάταξης, και μάλιστα με μία σημαντική διαφορά από τον Ott Tanak που ακολουθεί δεύτερος. Ο τελευταίος που το είχε καταφέρει ήταν ο Colin McRae με το Ford Focus WRC, αν και ο αργότερα είχε εγκαταλείψει μετά από μία εντυπωσιακή έξοδο. Πίσω στο σήμερα, όπως είχαν προβλέψει αρκετοί, ο Evans ήταν σε δικό του αγώνα. Ο Βρετανός οδηγός εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο το πλεονέκτημα που του πρόσφερε η νέα γόμα ελαστικών της Dmack,με αποτέλεσμα να είναι με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας. Οι συνθήκες που επικρατούσαν στα βρετανικά δάση τον βοήθησαν, αφού μπορεί να μην έβρεξε αλλά υπήρχε λάσπη στο δρόμο, γεγονός που δυσκόλεψε όλους τους οδηγούς. Σε κάποια σημεία υπήρχε πρόσφυση, ενώ σε άλλα όχι, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να μην μπορέσουν να βρουν καλό ρυθμό. Σίγουρα, ο Evans το κατάφερε με τον ιδανικό τρόπο, με αποτέλεσμα να βρίσκεται επικεφαλής και μάλιστα με διαφορά της τάξεως των 25 δευτερολέπτων από τον Ott Tanak.

Ο Εσθονός οδηγός της M-Sport σήμερα, αλλά της Toyota από το 2018, συμπληρώνουν μαζί με τον Sebastien Ogier ένα εμφατικό 1-2-3 για την ομάδα του Malcolm Wilson. Ο Tanak προσπάθησε αρχικά να ακολουθήσει το ρυθμό του Evans, αλλά οι χρόνοι του ήταν χειρότεροι στο δεύτερο loop από τις ε.δ., με αποτέλεσμα ο Βρετανός να του ξεφύγει. Μάλιστα, ο Εσθονός υποστήριξε ότι το πρόβλημα είναι στα διαφορικά του Fiesta και τη ρύθμιση τους, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μην έχει την ισορροπία που επιθυμούσε. Αντίθετα, ο Ogier ξεκίνησε σχετικά μουδιασμένα, αλλά στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. βελτίωσε εντυπωσιακά τους χρόνους του! Με αυτόν τον τρόπο σκαρφάλωσε 3ος και μάλιστα με διαφορά της τάξεως των 2.2 δευτερολέπτων από τον ομόσταυλο του στην M-Sport.

Αντεπίθεση διαρκείας πραγματοποίησε και ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 WRC. Ο Βέλγος εκνευρίστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό για ποινή 10 δευτερολέπτων που δέχθηκε στην χθεσινή σούπερ ειδική, και ξεκίνησε το σκέλος με λάθος, κάνοντας τετ α κε. Όπως και ο Ogier, στο δεύτερο loop ε.δ. έκανε την επίθεση του και πλέον βρίσκεται 10 δλ. πίσω από τον Γάλλο, προσπαθώντας να διατηρήσει ζωντανές τις όποιες ελπίδες έχει ακόμα για τον τίτλο. Βέβαια, ο Βέλγος δεν έχει να σκεφτεί μόνο τον Ogier που βρίσκεται μπροστά του, αλλά και τους Jari Matti Latvala και Kris Meeke, που ακολουθούν μία ανάσα πίσω του.

Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota ταλαιπωρήθηκε σε όλη τη διάρκεια του σκέλους με την υποστροφική συμπεριφορά του Yaris WRC, δηλώνοντας στο τέλος ότι δεν είχε πουθενά πρόσφυση και πως έκανε ότι μπορούσε. Αντίστοιχα, σε παρόμοιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Meeke, ο οποίος μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το σημερινό αποτέλεσμα. Με δεδομένο το γεγονός ότι όσοι εκκινούν πιο πίσω έχουν σαφές μειονέκτημα σε αυτές τις συνθήκες, ο Βρετανός σημείωσε ικανοποιητικούς χρόνους και είναι στη μάχη του βάθρου.

Άτυχος, στάθηκε ο ομόσταυλος του Craig Breen, που είδε το δικό του C3 να σταματάει στην τελευταία ε.δ., ενώ νωρίτερα είχε χάσει ακόμα περισσότερο χρόνο από ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Πίσω από τον Meeke ακολουθούν τα τρία Hyundai i20 WRC, με τους Andreas Mikkelsen, Dani Sordo και Hayden Paddon. O Νορβηγός είχε και αυτός μειονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης, όπως και ο Meeke, ενώ δυσκολεύτηκε στις γλιστερές ε.δ., θέλοντας να αποφύγει κάποιο λάθος που θα τον έθετε εκτός αγώνα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τους Dani Sordo, που είναι γνωστό ότι αυτές δεν είναι οι αγαπημένες του συνθήκες, αλλά παρόλα αυτά καταφέρνει να είναι ταχύτερος από τον Paddon, που για ακόμα έναν αγώνα πραγματοποιεί μέτριους χρόνους στις ειδικές. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Juho Hanninen στον τελευταίο του αγώνα με το Yaris WRC, με τον Esappekka Lappi να ακολουθεί στο τρίτο Yaris, και με τους δύο Φινλανδούς να τα έχουν βρει σκούρα στις γλιστερές βρετανικές ειδικές διαδρομές.

Η αυριανή ημέρα αναμένεται να είναι αυτή που θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη σε μήκος περιλαμβάνοντας περίπου 145 αγωνιστικά χιλιόμετρα, αλλά και το ότι θα εκκινήσουν οι πρωτοπόροι με αντίστροφη σειρά. Ακόμα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το δεύτερο σκέλος περιλαμβάνει και νυκτερινές ειδικές! Κάτι που το καθιστά ακόμα πιο δύσκολο, και σίγουρα πιο ενδιαφέρον…_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ