top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μ. Βρετανίας: Με μια ματιά

Μπορεί οι τίτλοι Οδηγών και Κατασκευαστών να έχουν ήδη καταλήξει στα χέρια των Sebastien Ogier και VW, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η αυλαία του θεσμού δεν έχει ενδιαφέρον!

Τελευταία στροφή για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2013! Που αλλού; Μα φυσικά στις ειδικές διαδρομές της Μ.Βρετανίας. Όπως επιβάλλει η παράδοση του WRC η αυλαία για ακόμα μία χρονιά θα πέσει σε έναν από τους κλασσικούς αγώνες του θεσμού. Με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών να έχουν ήδη βρει τους κατόχους τους, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μάχη για τη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Οδηγών, και όχι μόνο! Βλέπετε, η ανακοίνωση της μεταγραφής του Thierry Neuville στη Hyundai την προηγούμενη εβδομάδα έχει σαν αποτέλεσμα να ξεκινήσει το μεταγραφικό… σαφάρι των ομάδων εν όψει του 2014. Με εξαίρεση την VW και τη μία θέση στη Hyundai, όλες οι υπόλοιπες θέσεις είναι ανοικτές, με αποτέλεσμα το Ράλλυ της Μ. Βρετανίας να είναι μία τελευταία ευκαιρία σε κάποιους να αποδείξουν ότι αξίζουν μία θέση στο θεσμό.

Η φετινή εκδοχή του Ράλλυ Μ.Βρετανίας είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με αυτή που είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Ο στόχος της οργανωτικής επιτροπής, σύμφωνα πάντα με τους Βρετανούς, είναι να αλλάξει σε τέτοιο βαθμό έτσι ώστε να αποκτήσει και πάλι το χαρακτήρα που είχε στο παρελθόν, όντας και ένας από τους πλέον ιδιαίτερους και απαιτητικούς αγώνες του θεσμού. Η αρχή έγινε με την αλλαγή της ημερομηνίας, με τον αγώνα να διεξάγεται μέσα Νοέμβρη και όχι Σεπτέμβριο, κάτι που μεταφράζεται σε… δεδομένες χειμερινές συνθήκες. Παράλληλα, μετά από αρκετά χρόνια το επίκεντρο του αγώνα μεταφέρθηκε από το Cardiff στο Deeside του Flintshire, πιο κοντά σε παραδοσιακές ειδικές του αγώνα της Ουαλίας. Με αυτόν τον τρόπο, στον αγώνα περιλαμβάνονται κλασσικές ειδικές που είχαμε δει σε παλιότερες εκδοχές του RAC (όπως το αναφέρουμε οι παλιότεροι).

Ο αγώνας ξεκινάει την Πέμπτη το πρωί με την τέλεση της κατατακτήριας ειδικής διαδρομής που θα πραγματοποιηθεί στην ε.δ. Llandegla Forest, μήκους 3,11 χλμ. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα πραγματοποιηθεί η πανηγυρική εκκίνηση στο Conwy Quay, για να συνεχίσουν τα πληρώματα και να αγωνιστούν σε τρεις νυκτερινές ειδικές διαδρομές, τις οποίες είχαμε να δούμε στο ωράριο του αγώνα περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια. Την Παρασκευή, θα διαγωνιστούν σε γνωστές επιφάνειες και σε ειδικές όπως οι hafren, Sweet Lamb και Myherin, ενώ το Σάββατο θα κατευθυνθούν βόρεια για να βρεθούν σε περιοχές που τελευταία είδαμε το 1998. Τέλος την Κυριακή θα έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα μία μεγάλη πρόκληση, αφού θα αγωνιστούν με χωμάτινα ελαστικά και set up στην ασφάλτινη Great Orme, η οποία και είναι η τελευταία ειδική του αγώνα, αλλά και σε ακόμα πέντε ε.δ.

Ας δούμε, όμως, αναλυτικά όλα τα τελευταία νέα των ομάδων, αλλά και τις προβλέψεις για τους οδηγούς που αναμένεται να λάμψουν στις ειδικές διαδρομές του βρετανικού αγώνα._Π.Τ.

VOLKSWAGEN MOTORSPORT

Οι Πρωταθλητές θέλουν να δώσουν μία τελευταία παράσταση για το 2013, ανάλογη με την εντυπωσιακή και εμφατική εμφάνιση τους στο θεσμό φέτος. Φυσικά, οι Sebastien Ogier και Jari Matti Latvala θα αποτελέσουν το δίδυμο των οδηγών της ομάδας, με το μεγαλύτερο άγχος να το έχει ο Φινλανδός! Ο νικητής του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, βρίσκεται δώδεκα βαθμούς πίσω από τον Thierry Neuville στη βαθμολογία των Οδηγών και θέλει στη Μ. Βρετανία να διεκδικήσει όσες πιθανότητες έχει για να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στη σχετική βαθμολογία. Ο Latvala έχει όλες τις προϋποθέσεις να το καταφέρει, αφού γνωρίζει όσο λίγοι τις βρετανικές ειδικές, έχοντας εξαιρετική παράδοση στον αγώνα. Δεν είναι τυχαίο, ότι μέχρι σήμερα έχει επικρατήσει δύο φορές στο πρόσφατο παρελθόν. Βέβαια, δεν του αρκεί να κερδίσει τον αγώνα, αφού θα πρέπει να δει τον αντίπαλο του να τερματίζει εκτός βάθρου. Σε αυτό, θα βοηθήσει αναμφίβολα και ο Sebeastien Ogier, ο οποίο βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, κάτι που απέδειξε με τις νίκες του σε Ισπανία και Γαλλία. Βέβαια, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα αγωνιστεί όχι για να βοηθήσει τον Latvala, αλλά για να προσθέσει ακόμα μία νίκη στο ενεργητικό του, και συγκεκριμένα σε έναν αγώνα που δεν έχει κερδίσει ποτέ στο παρελθόν. Την ίδια ώρα, ο Andreas Mikkelsen περιμένει με αγωνία τη συγκεκριμένη συνάντηση, αφού το Ράλλυ Μ. Βρετανίας είναι ένας αγώνας που γνωρίζει, ενώ στο παρελθόν έχει σημειώσει καλές επιδόσεις εκεί. Βέβαια, έχει καταφέρει και μερικές εντυπωσιακές εξόδους, όπως εκείνη το 2007 με το Ford Focus WRC, αλλά και κάποιους πολύ καλούς χρόνους. Σίγουρα, με δεδομένο ότι αυτός είναι ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς, ο Νορβηγός θα θέλει να δείξει στους υπεύθυνους της γερμανικής ομάδας, σημαντικά στοιχεία βελτίωσης.

CITROEN TOTAL ABU DHABI

Σίγουρα, στο στρατόπεδο της Citroen θα θέλουν να τελειώσει και να περάσει όχι μόνο ο αγώνας της Μ. Βρετανίας, αλλά και η φετινή χρονιά όπως εξελίχθηκε. Οι Γάλλοι μετά από χρόνια έχασαν τα σκήπτρα τόσο στο Πρωτάθλημα Οδηγών, όσο και σε αυτό των Κατασκευαστών. Ο σχεδιασμός για την επόμενη χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, με τον Yves Matton να εξετάζει πιθανούς συνδυασμούς για τα δύο εργοστασιακά DS3 WRC. Μέχρι τότε, μεσολαβεί το Ράλλυ Μ. Βρετανίας, όπου όλα τα φώτα της δημοσιότητας δεν θα είναι επάνω στους κ.κ. Hirvonen και Sordo, αλλά στον Robert Kubica! Ο πρώην πιλότος της Formula 1 θα πραγματοποιήσει στα βρετανικά δάση την πρώτη του εμφάνιση με το DS3 WRC, σε μία -για πολλούς- πρόβα εν όψει 2014. Ο Πολωνός οδηγός είναι πιθανό να έχει πλήρη εμπλοκή τη νέα χρονιά στο WRC, φυσικά στην κορυφαία κατηγορία, και όλοι θέλουν να δουν κατά πόσο είναι ανταγωνιστικός με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Αν ρωτάτε εμάς, θα σας προτείναμε να μην έχετε μεγάλες ελπίδες για τον Kubica σε αυτόν τον αγώνα, διότι πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο Ράλλυ το οποίο απαιτεί πάνω από όλα σπουδαία εμπειρία. Κάτι που διαθέτει σε μεγάλο βαθμό ο Mikko Hirvonen, που παραδοσιακά σημειώνει καλές επιδόσεις στο βρετανικό αγώνα. Βέβαια, αυτό που δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ο Φινλανδός είναι η ταχύτητα. Θα τη βρει στον τελευταίο γύρο του θεσμού; Μακάρι, διότι ο Mikko χρειάζεται μία καλή εμφάνιση περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους. Στον αντίποδα, ο Dani Sordo έχει ξεκάθαρο στόχο να φέρει βαθμούς στη Citroen και να αποδείξει ότι όντας σπεσιαλίστας της ασφάλτου, μπορεί να παίξει ιδανικά το ρόλο του δεύτερου οδηγού τη νέα χρονιά. Ειδικότερα μετά από τη σειρά των τελευταίων καλών αποτελεσμάτων, και συγκεκριμένα από το Ράλλυ της Γερμανίας και έπειτα, ο Ισπανός έχει αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες του να παραμείνει στην ομάδα τη νέα χρονιά.

M-Sport Qatar WRT

Σίγουρα, στην M-Sport βρίσκονται σε αντίστοιχη κατάσταση με την Citroen. Βέβαια, ο Malcolm Wilson έχει ένα παραπάνω άγχος σε σχέση με το συνάδελφο του στη Citroen, Yves Matton, αφού ο Βρετανός μάνατζερ ακόμα δεν έχει εξασφαλίσει και επίσημα την υποστήριξη του Qatar τη νέα χρονιά. Όπως όλα δείχνουν η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών είναι θέμα λεπτομερειών, αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την επόμενη ημέρα. Μέχρι τότε, ο Wilson πρέπει να εξετάσει και το δίδυμο των οδηγών για τη νέα χρονιά. Οι Mads Ostberg και Evgeny Novikov, ίσως και να πραγματοποιήσουν την τελευταία εμφάνιση τους με τα χρώματα της ομάδας, και σίγουρα θέλουν αν αποδείξουν ότι αξίζουν να βρίσκονται στην ομάδα. Ειδικά ο Ostberg έχει την ικανότητα να κάνει τη διαφορά στις βρετανικές ειδικές, αφού το έχει αποδείξει στο παρελθόν με τις επιδόσεις του. Θα το καταφέρει και φέτος; Δύσκολο, αφού ο Νορβηγός έδειξε φέτος να μην μπορεί να σηκώσει το βάρος της εργοστασιακής συμμετοχής. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τον Novikov, από τον οποίο όμως δεν υπήρχαν αντίστοιχες απαιτήσεις στη αρχή της χρονιάς, αλλά ούτε προς το τέλος της. Τουλάχιστον στους τελευταίους αγώνες ο νεαρός Ρώσος δεν… κατέστρεψε μερικά Fiesta ακόμα, βελτιώνοντας την εικόνα του.

Qatar M-Sport WRT

Όλο το βάρος της Qatar M-Sport στη Βρετανία θα πέσει επάνω στον Thierry Neuville. Η μεγάλη αποκάλυψη του φετινού Πρωταθλήματος, συμφώνησε με την Hyundai για τα επόμενα τρία χρόνια, αλλά πρέπει να ολοκληρώσει την παρουσία του στη Ford, διεκδικώντας παράλληλα τη δεύτερη θέση στην βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Ο Βέλγος που θα κάνει την τελευταία του εμφάνιση με το Ford Fiesta WRC, θέλει και σίγουρα μπορεί να κρατήσει τη δεύτερη θέση στην κατοχή του, αρκεί να μην έχει εικόνα αντίστοιχη με αυτή του Ράλλυ Ισπανίας. Εκεί, για πρώτη φορά φέτος έδειξε μακριά από τον εαυτό του, παρά το γεγονός ότι αγωνιζόταν σε οικείες για τον ίδιο ειδικές διαδρομές. Ίσως το βάρος της προβολής που έχει πέσει επάνω του τον τελευταίο καιρό να λειτουργεί αρνητικά, αλλά αυτό είναι κάτι που ο χρόνος θα δείξει. Το δεύτερο Fiesta της ομάδας θα οδηγήσει ο… χορηγός της, ο Nasser Al Attiyah. Ο εννιά φορές Πρωταθλητής Μέσης Ανατολής, είναι δεδομένο ότι στη Βρετανία θα μαζέψει όλο τον κόσμο γύρω του, φυσικά όχι αναφορικά με τις επιδόσεις του, αλλά με το μέλλον της M-Sport. Βλέπετε, κανείς δεν γνωρίζει αν τελικά η αποχώρηση του Neuville παίξει αρνητικό ρόλο στο χορηγικό πακέτο του Qatar στη βρετανική ομάδα. Λογικά, αυτό το μυστήριο θα λυθεί άμεσα._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ