Ο Elfyn Evans διέλυσε και σήμερα τον συναγωνισμό και βρίσκεται αγκαλιά με τη νίκη, την ώρα που πίσω του 13 δευτερόλεπτα χωρίζουν τον 2ο από τον 6ο!
Τυπικά βρετανική ήταν η σημερινή ημέρα του προτελευταίου γύρου του WRC, με βροχή, λάσπη και στο τέλος της ημέρας δύο νυκτερινές ειδικές διαδρομές σε αντίστοιχες συνθήκες, αλλά με επιπλέον πρόκληση την έντονη ομίχλη. Από εχθές είχαμε αναφέρει ότι οι βραδινές ε.δ. αναμένεται να είναι ιδιαίτερες σε αυτές τις συνθήκες, και δικαιωθήκαμε αφού σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωσαν το τελικό αποτέλεσμα του σκέλους. Βέβαια, μπορεί να επηρέασε αρκετούς οδηγούς, αλλά όχι τον Elfyn Evans που συνέχισε στον ίδιο με χθες φρενήρη ρυθμό. Ο Βρετανός οδηγός, κατάφερε να κερδίσει τις έξι από τος εννιά σημερινές ειδικές και εκτόξευσε τη διαφορά του από τους διώκτες του. Το Ford Fiesta WRC είναι αποδεδειγμένα ανταγωνιστικό, αλλά τη διαφορά κάνει η νέα γόμα ελαστικών της Dmack, η οποία είναι σαφώς ταχύτερη από την αντίστοιχη της Michelin. Βέβαια, όσο καλά και αν είναι τα ελαστικά αν δεν οδηγήσει γρήγορα το αποτέλεσμα δεν μπορεί να έρθει, και ο Evans είναι ξεκάθαρα εντυπωσιακός. Αν ο Elfyn καταφέρει να επικρατήσει, θα γράψει ιστορία, αφού δεν θα είναι απλά η πρώτη της καριέρας του στο WRC, όπως και της Dmack, αλλά και Βρετανού στον αγώνα από το 2000! Όταν και είχε επικρατήσει ο αείμνηστος Richard Burns με το Subaru Impreza WRC '00.
Μπορεί ο Evans να είναι σε δικό του αγώνα, αλλά πιο πίσω γίνεται πραγματική μάχη με τον 2ο Sebastien Ogier και τον 6ο Ott Tanak να χωρίζονται μόλις από 13 δευτερόλεπτα διαφορά. Ο Γάλλος 4άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας ακολούθησε συντηρητική τακτική χωρίς ρίσκα. Όμως, στις νυκτερινές ειδικές εκμεταλλεύθηκε την τεράστια εμπειρία του και πέρασε 2ος παρά ένα κλατάρισμα, που προκάλεσε ζημία σε μία από τις δισκόπλακες του Fiesta. Κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να αγωνιστεί χωρίς φρένο σε έναν τροχό στην τελευταία ε.δ. Παρόλα αυτά, φιγουράρει δεύτερος, με τον Thierry Neuville να ακολουθεί μισό δευτερόλεπτο πίσω του! Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai πίεσε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, σημείωσε εξαιρετικούς χρόνους και πέρασε 2ος πίσω από τον Evans, αλλά στην πρώτη νυκτερινή ε.δ. έχασε πολύτιμο χρόνο και μαζί ένα μέρος της ψυχραιμίας του.
Τις εντυπώσεις, όμως, τη νύκτα έκλεψε ο Jarri Matti Latvala! Ο Φινλανδός αναλώθηκε σε αλλαγές στην ανάρτηση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, προσπαθώντας να εξαλείψει τις τάσεις υποστροφής του Yaris WRC. Το βράδυ, όμως, επιτέθηκε στην ομίχλη και επέστρεψε στη μάχη του βάθρου, αφού πλέον βρίσκεται μόλις 4,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Neuville. Βέβαια, ο Latvala δεν έχει να ανησυχεί μόνο για τους χρόνους του Βέλγου, τον οποίο και καταδιώκει, αλλά και του Andreas Mikkelsen που ακολουθεί με διαφορά μόλις 5,9 δευτερολέπτων. Ο Νορβηγός πραγματοποίησε μία σειρά από αλλαγές στο i20 WRC, με τις οποίες έμεινε πολύ ικανοποιημένος, και είχαν σαν αποτέλεσμα να βελτιώσει κατά πολύ τις επιδόσεις του. Μάλιστα, αν το βράδυ δεν είχε κάνει λάθος στη ρύθμιση των προβολέων του, ίσως να ήταν ακόμα πιο κοντά στον Φινλανδό.
Ο μεγάλος χαμένος της δεύτερης ημέρας, ήταν ο Ott Tanak που στο τέλος της ημέρας βρέθηκε στην έκτη θέση της γενικής. Από την πρώτη ε.δ., ο Εσθονός δήλωσε ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό του Evans και προσπαθούσε να εδραιωθεί στη μάχη του βάθρου. Όμως, το βράδυ έχασε πολύ χρόνο λόγω ορατότητας στην ομίχλη και μαζί αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Βέβαια, τίποτα δεν έχει τελειώσει για τον ίδιο, αφού βρίσκεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Mikkelsen. Πιο πίσω συναντάμε τον Kris Meeke, που σε αντίθεση με χθες σήμερα περισσότερο απογοήτευσε. Οι χρόνοι του δεν ήταν καλοί, ενώ δεν έκρυψε και ο ίδιος ότι έκανε μία σειρά από λάθη, τα οποία του στοίχισαν χρόνο και θέσεις στην κατάταξη.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Χέιντεν Πάντον. Εσαπέκα Λάπι και Ντάνι Σόρντο, με τον Νεοζηλανδό οδηγό της Hyundai να δηλώνει ανοικτά ότι έχει πρόβλημα αυτοπεποίθησης σε αυτές τις συνθήκες, ενώ αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά συστήματα του i20. Ο Λάπι από την πλευρά του, ταλαιπωρήθηκε όλη μέρα με το στήσιμο του Yaris και προσπαθούσε να βρει λύσεις και μαζί πρόσφυση, την ώρα που ο ομόσταυλος του Juho Hanninen εγκατέλειψε μετά από έξοδο. Τέλος, ο Σόρντο ήταν αρκετά απογοητευμένος στο τέλος της ημέρας, αφού σε όλη τη διάρκεια του σκέλους παραπονούνταν για τις έντονες υποστροφικές τάσεις του i20 WRC, ενώ παράλληλα στις νυκτερινές έχασε και άλλο χρόνο.
Η αυριανή και τελευταία ημέρα θα έχει σίγουρα αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Βλέπετε δεν είναι μόνο όσα αναφέραμε στην αρχή αναφορικά με τον Evans, αλλά και το γεγονός ότι η M-Sport θα πανηγυρίσει τον τίτλο των Κατασκευαστών και υπό συνθήκες ο Ogier τον αντίστοιχο των Οδηγών. Μόλις 41,47 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών μας χωρίζουν από όλα τα παραπάνω._Π.Τ.