top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μ.Βρετανίας: Δικαίωση Latvala

Μπορεί η χρονιά να μην εξελίχθηκε όπως θα ήθελε, αλλά ο Jari Matti Latvala δικαιούταν με την απόδοση του στο δεύτερο μισό της σεζόν την οποία σημείωσε στα βρετανικά δάση.

Μετά το πέρας της 3ης και τελευταίας ημέρας, και με δεδομένο το γεγονός ότι ο Sebastien Loeb είχε ήδη εξασφαλίσει τον 8ο συνεχόμενο τίτλο του, όλοι περιμέναμε με αγωνία μία σπουδαία μάχη την τελευταία ημέρα ανάμεσα στον οκτάκις Πρωταθλητή και τον Jari Matti Latvala. Όμως, ένα ατύχημα του Γάλλου οδηγού μετά την εναρκτήρια ειδική του σκέλους και μάλιστα στην απλή διαδρομή, είχε σαν αποτέλεσμα ο Loeb να εγκαταλείψει νωρίς την προσπάθεια και ουσιαστικά ο Latvala να κατακτήσει την πρώτη του φετινή και πέμπτη συνολικά νίκη της καριέρας του. O Loeb είχε μετωπική σύγκρουση με το αυτοκίνητο ενός θεατή, γεγονός που προκάλεσε σημαντική ζημιά στο Citroen DS3. Ο ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Μεταξύ των δύο ε.δ. στην απλή διαδρομή υπήρχε ένα πολύ στενό σημείο και ένα χάσιμο. Το αυτοκίνητο ήρθε μπροστά μας και έκανα στην άκρη να περάσει. Όμως ο οδηγός από την άλλη πλευρά πήγε και αυτός στην ίδια πλευρά με εμένα. Την λάθος για τους βρετανικούς δρόμους. Εκτός από το γεγονός ότι είχε άσχημα αντανακλαστικά, ήταν από την Ισπανία και ασυνείδητα πέρασε στην λάθος μεριά του δρόμου. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα και απλά χτυπήσαμε. Η σύγκρουση δεν ήταν σφοδρή, αλλά έσπασε το ψυγείο και νωρίς νερό στον κινητήρα δεν μπορούσαμε να πάμε πουθενά. Αυτό δεν μου συνέβη για πρώτη φορά! Μερικές φορές η τύχη δεν είναι με το μέρος μας. Πάντως, ο Ισπανός θεατής δεν μπορούσε να πιστέψει αυτό που του συνέβη. Αισθανόταν πολύ άσχημα και έκλαιγε. Ευτυχώς που αυτό έγινε, που το Πρωτάθλημα είχε κριθεί. Η μάχη ήταν καλή, αλλά ο βασικός μου στόχος ήταν να κατακτήσω το Πρωτάθλημα και αυτό εξασφαλίστηκε», είπε ο Γάλλος πολυπρωταθλητής.

 

Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Jari Matti Latvala έμεινε πολύ μόνος στην διεκδίκηση της νίκης. Έκοψε ρυθμό και με τη σημαντική διαφορά που είχε από τους αντιπάλους του κατάφερε να σημειώσει την 5η συνολικά νίκη της καριέρας του και την πρώτη του φετινή. Ο νεαρός Φινλανδός ήταν σε όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς ταχύτερος από τον ομόσταυλο του Mikko Hirvonen κι αν δεν είχε αντιμετωπίσει μία σειρά από ατυχίες στο πρώτο μισό της χρονιάς ίσως τώρα να ήταν σε διαφορετική θέση. Πάντως, οι επιδόσεις του στο δεύτερο μισό, τόσο σε άσφαλτο όσο και χώμα, ήταν εξαιρετικές και με βάση αυτές δικαιούταν μία νίκη. Την οποία θα μπορούσε να είχε σημειώσει νωρίτερα, και συγκεκριμένα στην Αυστραλία, όταν και είχε προσφέρει την πρώτη θέση στον Hirvonen, ο οποίος διεκδικούσε τον τίτλο. Πάντως, ο Φινλανδός δείχνει στην καλύτερη φάση της καριέρας του και αν εξακολουθήσει να διαθέτει αυτό το ρυθμό τη νέα χρονιά, τότε θα είναι ένας από τους διεκδικητές του τίτλου.

 

Με τους Loeb, Hirvonen, Solberg και Ogier εκτός μάχης, οδηγοί που δεν είχαν τη δυνατότητα να διακριθούν στις προηγούμενες συναντήσεις κατάφεραν να σημειώσουν σπουδαία αποτελέσματα. Ένας από αυτούς είναι ο MadsOstberg, ο οποίος τερμάτισε στην δεύτερη θέση της γενικής, ισοφαρίζοντας το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC. Αυτή ήταν η δεύτερη φορά φέτος που ο Νορβηγός τερμάτισε σε αυτή τη θέση, αφήνοντας και αυτός με τη σειρά του υποσχέσεις για το μέλλον. Σήμερα, έχοντας λύσει τα προβλήματα με τον κινητήρα που αντιμετώπισε εχθές, απλά απέφυγε τα ρίσκα και τα λάθη και ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

 

Η μοναδική μάχη της σημερινής ημέρας, δόθηκε για την 3η θέση της γενικής, ανάμεσα στους Henning Solberg και Kris Meeke. Ο οδηγός του Mini μείωσε τη διαφορά που χώριζε τους δύο οδηγούς σε σχέση με εχθές το βράδυ, με αποτέλεσμα το τελευταίο σκαλί του βάθρου να κριθεί στην τελευταία Power Stage ειδική του αγώνα. Με 1,8 δευτερόλεπτα διαφορά, ο Kris Meeke προσπάθησε να ξεπεράσει τον Νορβηγό αντίπαλο του, αλλά ένα τετ α κε στην Power Stage δεν του επέτρεψε να καταφέρει τη μεγάλη ανατροπή. Έτσι, ο Henning Solberg ανέβηκε μετά από δύο ολόκληρα χρόνια στο βάθρο, ισοφαρίζοντας το καλύτερο του αποτέλεσμα στο θεσμό και αποκομίζοντας ένα αποτέλεσμα που θα τον βοηθήσει να βρει χορηγούς για να αγωνιστεί και τη νέα χρονιά. Ο Kris Meeke κατάφερε και αυτός με την 4η θέση του να σημειώσει το καλύτερο του αποτέλεσμα στο θεσμό, αν και θα μπορούσε να τερματίσει στο βάθρο. Πάντως, τόσο ο ίδιος όσο και η Mini αφήνουν εξαιρετικές υποσχέσεις για τη νέα χρονιά και μακάρι να ακολουθήσει η βρετανική ομάδα ολόκληρο το θεσμό.

 

Πιο πίσω, ο Matthew Wilson κατάφερε να διατηρήσει τη διαφορά που είχε από τον Ott Tanak, με τους δύο οδηγούς να συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα. Ίσως, αν ο ταλαντούχος και ταχύτατος Εσθονός δεν είχε αντιμετωπίσει μία σειρά από μηχανικά προβλήματα το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό. Όμως, με τα ίσως ιστορία δεν γράφεται. Αυτός που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα, είναι ότι ο Tanak διαθέτει την ταχύτητα που απαιτείται για να ανταγωνιστικός, αλλά αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί με την εμπειρία και την ωριμότητα. Ας ελπίσουμε ότι το σχέδιο που έχει στο μυαλό του για τον νεαρό οδηγό να βασίζεται σε αυτά τα δύο στοιχεία. Οι EvgenyNovikov και Dennis Kuipers συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα, τερματίζοντας μπροστά από τους Ken Block και Armindo Araujo.

 

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2011 με τον ίδιο πρωταγωνιστή να χαμογελά στο τέλος της χρονιάς. Ο Sebastien Lebb μπορεί να κατάκτησε τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο του, ένα πραγματικά ασύλληπτο ρεκόρ, αλλά αυτό δεν έγινε με ιδιαίτερα εύκολο τρόπο. Η εξέλιξη της φετινής χρονιάς, σε συνδυασμό με τις επικείμενες αλλαγές στις συνθέσεις των ομάδων προμηνύουν μία ακόμα πιο ενδιαφέρουσα χρονιά το 2012. Επιθυμία όλων, βέβαια, είναι να επιβεβαιώσει σύντομα τη συμμετοχή της η Ford και να δώσει τέλος στην αγωνία των φίλων του σπορ, αλλά και να βρει η Mini τους απαραίτητους χορηγούς και την υποστήριξη από την BMW για να ακολουθήσει ολόκληρο το θεσμό τη νέα χρονιά. Σε συνδυασμό με την επικείμενη εμφάνιση της VW το 2013, θα μπορούμε να πούμε ότι το WRC θα ανοίγει μία νέα και χρυσή σελίδα στην ιστορία του._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ