Αλλαγή δεδομένων είχαμε στο πρωινό loop της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Κροατίας, μετά από κλατάρισμα του Kalle Rovanpera που είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της διαφοράς από τον Ott Tanak, στα 16,8''.
Το πρώτο loop των 4 επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Κροατίας, μήκους 58,49 αγωνιστικών χιλιομέτρων έχει ολοκληρωθεί, με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) να διατηρούν το προβάδισμα, βλέποντας όμως τη διαφορά από τους Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) να έχει ψαλιδιστεί στα 16,8”.
Αιτία για αυτό υπήρξε ένα κλατάρισμα στο εμπρός αριστερά ελαστικό του αυτοκινήτου των Φινλανδών στην προτελευταία ειδική διαδρομή του loop – σημειωμένη από την Pirelli ως πιο “επικίνδυνη” για κάτι τέτοιο- η οποία πραγματοποιήθηκε υπό καταρρακτώδη βροχή και πυκνή ομίχλη.
Με αυτόν τον τρόπο, η μάχη για τη νίκη άναψε ξανά, ενώ έχουμε πια ξεπεράσει τα μισά του τρίτου αγώνα της φετινής σεζόν.
Η εξέλιξη του δεύτερου πρωινού στο Ράλλυ Κροατίας
Οι προβλέψεις για καλύτερες καιρικές συνθήκες σήμερα δεν επιβεβαιώθηκαν πλήρως, αφού οι ειδικές διαδρομές ήταν σε ορισμένα σημεία στεγνές, όμως η βροχή έκανε την εμφάνισή της και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του πρωινού.
Στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας, οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson είχαν έξοδο, που επέφερε ακύρωση της ειδικής διαδρομής.
Το πλήρωμα του Hyundai i20 N Rally1 δεν είχε κάποιον τραυματισμό, όμως το αυτοκίνητο βρέθηκε με το πίσω μέρος σε κλαδιά, γεγονός που δημιούργησε πυρκαγιά στο πίσω μέρος, οδηγώντας σε ακύρωση της διαδρομής.
“Οι Oliver Solberg και Elliott Edmondson είχαν τετ-α-κε στην Ε.Δ.9 και βγήκαν από το δρόμο, προκαλώντας ζημιά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου”, αναφέρεται στην ανακοίνωση της Hyundai Motorsport.
“Η εξάτμιση έπιασε φωτιά και το πίσω μέρος άρχισε να καίγεται. Η φωτιά κατασβήστηκε γρήγορα. Θα φέρουμε πίσω το αυτοκίνητο να διερευνήσουμε τη ζημιά”.
Στην κορυφή της κατάταξης, το πρωινό του Σαββάτου δεν ήταν ιδανικό για τους πρωτοπόρους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen.
Οι Φινλανδοί που ξεκίνησαν την ημέρα έχοντας προβάδισμα 1:23,3” (διαβάστε τι έγινε στην πρώτη ημέρα του αγώνα) από τους Ott Tanak-Martin Jarveoja επέστρεψαν στο Zagreb για τη μεσημεριανή ανασυγκρότηση, με τη διαφορά έπειτα από 12 ειδικές διαδρομές, να έχει συρρικνωθεί στα 16,8′‘.
Σήμερα το πρωί, τα δύο πληρώματα που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, προτίμησαν 4 βρόχινα και 2 μαλακά ελαστικά της Pirelli, ενώ οι υπόλοιποι επέλεξαν 4 μαλακά και 2 βρόχινα ελαστικά.
Η επιλογή των δύο πρωτοπόρων αποδείχθηκε πιο σωστή για την τρίτη ειδική διαδρομή του loop.
Εκεί όπου υπό καταρρακτώδη βροχή, οι Tanak-Jarveoja πέτυχαν με σημαντική διαφορά τον πρώτο τους ταχύτερο χρόνο στον αγώνα, οπότε σε συνδυασμό με το κλατάρισμα των Rovanpera-Halttunen, οι οποίοι έχασαν 54,5”, μπήκαν ξανά στη μάχη της νίκης.
Ο Φινλανδός ήταν απογοητευμένος στον τερματισμό της συγκεκριμένης ειδικής διαδρομής, αναφέροντας πως δεν γνωρίζει τι συνέβη και είχε το κλατάρισμα.
Νωρίτερα, ο Rovanpera δεν είχε αγωνιστεί στην ειδική διαδρομή που ακυρώθηκε, ενώ στη δεύτερη ειδική διαδρομή του loop κινήθηκε συντηρητικά, χάνοντας λίγο χρόνο.
Όσον αφορά στον Tanak, ο Εσθονός δεν αγωνίστηκε στην εναρκτήρια διαδρομή της ημέρας (όπως και οι Breen, Rovanpera) μετά από την έξοδο του Solberg, ενώ στη συνέχεια έδειξε πως έχει τη δυνατότητα να πιέσει.
Αποκορύφωμα υπήρξε η τρίτη ειδική διαδρομή της ημέρας, όπου με οδήγηση υψηλότατου επιπέδου στη βροχή και επωφελούμενος από την ατυχία του αντιπάλου του, πλησίασε στην κορυφή.
Στην τρίτη θέση, με διαφορά 41,0” από τους Εσθονούς της Hyundai, βρίσκονται οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1). Παρά κάποια μικρά λάθη, όπως μια μικρή έξοδος που κόστισε περίπου 10” στην τελευταία ειδική διαδρομή, ο Ιρλανδός επωφελείται κάθε ευκαιρίας που του παρουσιάζεται, ώστε να βρεθεί ψηλά στην κατάταξη.
Αν και είχε ολοκληρώσει στην τέταρτη θέση χθες, βρέθηκε εξαρχής τρίτος σήμερα λόγω της νέας ποινής που δέχθηκε ο Thierry Neuville, επειδή κινήθηκε με υπερβολική ταχύτητα σε απλή διαδρομή χθες.
Όσον αφορά στον Βέλγο, οι ατυχίες του δε σταμάτησαν χθες. Η ποινή ενός λεπτού που προαναφέραμε τον έριξε στην 4η θέση, ενώ ένα πρόβλημα στο υβριδικό κιτ κατά την αναχώρηση από το σέρβις παρκ το πρωί, του επέφερε ακόμη 10 δλ. ποινής, με το σύνολο αυτής να έχει φτάσει πια στο 1:50”.
Παρόλα αυτά, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) δεν τα παρατούν και παραμένουν στην 4η θέση, πετυχαίνοντας έναν ταχύτερο χρόνο και μειώνοντας τη διαφορά από τους Breen-Nagle στα 26,2”.
Μετά από την εγκατάλειψη των Solberg-Edmondson, στην 5η θέση αναρριχήθηκαν οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), που πέτυχαν -έστω άτυπα- τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, η οποία αργότερα ακυρώθηκε, ενώ σήμερα έχουν κινηθεί σε ρυθμούς τριάδας.
Την εξάδα διαμορφώνουν οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), οι οποίοι αποτελούν το τελευταίο πλήρωμα με αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών, που συνεχίζει χωρίς χρήση SupeRally.
Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι επικεφαλής του WRC 2, Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2), ενώ τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 evo), Eric Camilli-Thibault de la Haye (Citroen C3 Rally2) και Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2 evo).
Από τα πληρώματα που εγκατέλειψαν χθες, οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1) επέστρεψαν σήμερα, πετυχαίνοντας και έναν ταχύτερο χρόνο.
Από την M-Sport Ford, στις ειδικές διαδρομές της δεύτερης ημέρας αγωνίζονται με SupeRally οι Gus Greensmith-Jonas Andersson και Pierre Louis Loubet-Vincent Landais, με τον Βρετανό να έχει το πέμπτο (!) του κλατάρισμα σε αυτόν τον αγώνα.
Το ίδιο δε συμβαίνει με τους Adrien Fourmaux-Alexandre Coria, το Ford Puma Rally1 των οποίων κρίθηκε μη επισκευάσιμο τόσο άμεσα.
Αυτή τη στιγμή, τα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Zagreb για τη μεσημεριανή ανασυγκρότηση.
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας θα ολοκληρωθεί με το δεύτερο loop των 4 ειδικών διαδρομών και τις καιρικές συνθήκες να αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην εξέλιξη του αγώνα, αφού θα καθορίσουν την επιλογή ελαστικών.
Η πρώτη απογευματινή ειδική διαδρομή (Kostanjevac – Petruš Vrh 2, 23,76 χλμ.) ξεκινά στις 16:16 ώρα Ελλάδος.
Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Δείτε πλάνα από την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας