Το Ράλλυ Κροατίας ολοκληρώθηκε με τα πληρώματα να έχουν δώσει ωραίες μάχες στις ειδικές διαδρομές, πάντα με την σκέψη στον Craig Breen. Διαβάστε το debrief του τέταρτου αγώνα της χρονιάς.
Το Ράλλυ Κροατίας ήταν ένας δύσκολος αγώνας για όλα τα πληρώματα τόσο για τις δύσκολες και απαιτητικές ειδικές που έχει αλλά και ψυχολογικά αφού η σκέψη όλων πήγαινε στον αδικοχαμένο Craig Breen.
Πριν την έναρξη του αγώνα η ομάδα της Toyota ανακοίνωσε ότι θα βαθμολογηθούν μόνο δύο από τα Toyota GR Yaris Rally1 για να μην έχει πλεονέκτημα από την Hyundai που θα αγωνιστεί με δύο αυτοκίνητα. Έτσι πάρθηκε η απόφαση να μην βαθμολογηθεί για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ο τελικός νικητής του αγώνα, Elfyn Evans.
Ο Evans επέστρεψε στις νίκες μετά από περίπου ενάμιση έτος και το Ράλλυ Φινλανδίας το 2021. Ο Ουαλός κινήθηκε με σταθερό ρυθμό, χωρίς να πάρει περιττά ρίσκα και εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα και τις εγκαταλείψεις των υπολοίπων κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη σε ασφάλτινο αγώνα. Παρά την νίκη του ο Evans δεν είναι ικανοποιημένος με την ταχύτητα που είχε στον αγώνα, ειδικά μετά την έξοδο του Thierry Neuville.
Στις δηλώσεις του μετά το τέλος του Ράλλυ Κροατίας επεσήμανε ότι έχει ανάμεικτα συναισθήματα και δεν ξέρει πως ακριβός να νιώσει αφού από την μία ένιωθε χαρούμενος και από την άλλη σκεφτόταν το δυσάρεστο γεγονός της 13ης Απριλίου.
Αυτή ήταν μία άκρως συναισθηματική νίκη και για τον συνοδηγό του Scott Martin, ο οποίος ήταν συνοδηγός για αρκετά χρόνια του Craig Breen, με τον οποίο κατέκτησαν και το πρώτο τους βάθρο στο Ράλλυ Φινλανδίας το 2016 με το Citroen DS3 WRC.
Πλέον ο Elfyn Evans είναι επικεφαλής της βαθμολογίας των οδηγών με έναν βαθμό πλεονέκτημα από τον Kalle Rovanpera, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει δύσκολο έργο στις ειδικές της Παρασκευής στο Ράλλυ Πορτογαλίας που ακολουθεί.
Μετά το καταστροφικό Ράλλυ Μεξικού ο Ott Tanak επέστρεψε στο βάθρο των νικητών τερματίζοντας το Ράλλυ Κροατίας στην δεύτερη θέση. Η απόδοση του Ford Puma Rally1 στις ασφάλτινες ειδικές ήταν βελτιωμένη, με τον Εσθονό να σημειώνει ανταγωνιστικούς χρόνους και να κερδίζει δύο ειδικές διαδρομές. Ωστόσο, ταλαιπωρήθηκε και πάλι από προβλήματα αξιοπιστίας που του στέρησαν την δυνατότητα να παλέψει για την νίκη.
Παρά το καλό αποτέλεσμα ο Tanak επεσήμανε ότι πολλά πράγμα χρειάζονται βελτίωση τόσο από θέμα απόδοσης όσο και αξιοπιστίας αλλά γνωρίζει ότι οι άνθρωποι της M-Sport Ford έχουν το κίνητρο για να δουλέψουν σκληρά και να το καταφέρουν.
Το πρώτο του βάθρο με την ομάδα της Hyundai κατάφερε να πάρει ο Esapekka Lappi στο Ράλλυ Κροατίας σε έναν δύσκολο αγώνα από όλες τις απόψεις. Ο Φινλανδός δυσκολεύτηκε αρκετά στο να βρει το σωστό set-up και την αυτοπεποίθηση για να κινηθεί γρήγορα στις ιδιαίτερες ειδικές του Ράλλυ Κροατίας.
Ο Φινλανδός δεν πήρε περιττά ρίσκα, δεν έκανε σημαντικά λάθη και κατάφερε να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα σε ένα αρκετά φορτισμένο διάστημα για την ομάδα της Hyundai και μία από τις πιο δύσκολες εβδομάδες που έχει ζήσει στην ζωή του, όπως δήλωσε.
Μετά από τέσσερις αγώνες ο πρωταθλητής του 2022 Kalle Rovanpera παραμένει χωρίς νίκη φέτος. Το Ράλλυ Κροατίας για τον Φινλανδό πρωταθλητή δεν ξεκίνησε καθόλου καλά, αφού στην δεύτερη κι’όλας ειδική είχε κλατάρισμα, στερώντας του όποια ελπίδα είχε για ένα καλό αποτέλεσμα. Μέχρι το τέλος του αγώνα κατάφερε να αναρριχηθεί στην κατάταξη μέχρι και την 4η θέση, για την οποία έδωσε μία δυνατή μάχη με τον teammate του και 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier.
Ο ρυθμός του Φινλανδού, ειδικά στις ειδικές του Σαββάτου ήταν καταιγιστικός κερδίζοντας τις 4 από τις 8 ειδικές της ημέρας. Σε αυτό βοήθησε και η σειρά εκκίνησης, αφού εκκινούσε πιο μπροστά από τους υπόλοιπους γρήγορους οδηγούς.
Παρόλο που δεν έχει καταφέρει να κατακτήσει μία νίκη στο φετινό πρωτάθλημα ο Rovanpera απέχει μόλις έναν βαθμό από τον πρώτο στην βαθμολογίας των οδηγών Elfyn Evans.
Μετά την πρώτη ειδική του Ράλλυ Κροατίας όλα έδειχναν ότι ο Sebastien Ogier οδεύει ολοταχώς για ακόμα μία νίκη. Αλλά είχε κλατάρισμα στον ίδιο ακριβός σημείο που είχε και ο Rovanpera. Ο Γάλλος σταμάτησε για να αλλάξει το κατεστραμμένο ελαστικό αλλά ξεκίνησε πριν δεθεί σωστά τόσο ο ίδιος όσο και ο συνοδηγός του, με τους αγωνοδίκες να του επιβάλλουν χρονική ποινή ενός λεπτού. Στην πρώτη ειδική του Σαββάτου άργησε να μπει στο Σ.Ε.Χ γιατί έκανε κάποιες επιδιορθώσεις στο αυτοκίνητο του, και πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων.
Το Σάββατο και την Κυριακή έδωσε μία σπουδαία μάχη με τον Kalle Rovanpera, αλλά την τελευταία ημέρα του αγώνα δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον νεαρό Φινλανδό οδηγό.
Σχεδόν απαρατήρητοι ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην 6η και 7η θέση οι Takamoto Katsuta και Pierre-Louis Loubet. Και οι δύο κινήθηκαν στον δικό τους ρυθμό, με τον Ιάπωνα να είναι ταχύτερος του Γάλλου που αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αλλά κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα και να πάρει βαθμούς.
Το πρώτο του σημαντικό λάθος της φετινή χρονιά έκανε ο Thierry Neuville ο οποίος είχε έξοδο στην τρίτη ειδική του Σαββάτου ενώ βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai πήρε τα ηνία του αγώνα στην δεύτερη ειδική διαδρομή και μέχρι το μεσημέρι της ίδιας μέρας είχε καταφέρει να πάρει μία καλή διαφορά από τον Evans. Ωστόσο, το απόγευμα ο Ουαλός μάζεψε την διαφορά και το Σάββατο έπρεπε να πιέσει.
Στην τρίτη ειδική της ημέρας, και αφού είχε καταφέρει να ανοίξει και πάλι την διαφορά έχασε τα φρένα για μία δεξιά στροφή με αποτέλεσμα να βγει εκτός δρόμου και να καταστρέψει την πίσω αριστερά ανάρτηση του Hyundai i20N Rally1. Προφανώς μετά από αυτό ήταν αρκετά απογοητευμένος καθώς στόχευε στην νίκη για αυτόν τον αρκετά δύσκολο αγώνα για την ομάδα του.
Τελικά έφυγε από το Ράλλυ Κροατίας με τους 5 βαθμούς της PowerStage όπου ήταν και ο ταχύτερος.
Στο service park κυκλοφόρησαν κάποιες φήμες που έλεγαν ότι του χρόνου το Ράλλυ Κροατίας δεν θα έχει θέση στο καλεντάρι του WRC και η συμπεριφορά ορισμένων μεθυσμένων θεατών που έπαιζαν μπουνιές μέσα σε μία ειδική διαδρομή, με τους κριτές να τους βγάζουν εκτός δρόμου ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν περάσει από το σημείο ο Sebastien Ogier με πλήρη ταχύτητα.
Επόμενος σταθμός στο πρόγραμμα του WRC είναι το Ράλλυ Πορτογαλίας που θα διεξαχθεί από τις 11 έως τις 14 Μαΐου. Μάλιστα στο συγκεκριμένο αγώνα οι ομάδες θα πρέπει να είναι έτοιμες για τον νέο κανονισμό της FIA για τον θόρυβο των Rally1 αυτοκινήτων στην ηλεκτρική τους λειτουργία, για τον οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
H βαθμολογία των οδηγών μετά και το Ράλλυ Κροατίας:
Η βαθμολογία των ομάδων μετά και το Ράλλυ Κροατίας: