Ο Kalle Rovanpera δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης και μετά από εκπληκτική εμφάνιση με το Toyota GR Yaris Rally1, έχει δημιουργήσει διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τους Thierry Neuville και Ott Tanak, με Hyundai i20 N Rally1.
Το Ράλλυ Κροατίας, τρίτος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ξεκίνησε και τυπικά την Παρασκευή 22 Απριλίου, με την πρώτη ημέρα να περιλαμβάνει 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 120,38 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Η χθεσινή βροχή που συνεχίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα σήμερα, περιέπλεξε περαιτέρω δεδομένα στις γλιστερές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Κροατίας
Αν σε αυτό προσθέσουμε την ομίχλη, που σε ορισμένα σημεία δεν επέτρεπε ορατότητα μεγαλύτερη από μερικά μέτρα, καθώς και τις λάσπες που εισέρχονταν στο οδόστρωμα από “μπούκες” προπορευόμενων αυτοκινήτων, τότε η δυσκολία γίνεται άμεσα αντιληπτή.
Ταυτόχρονα, τα βρόχινα ελαστικά Pirelli Cinturato που χρησιμοποίησαν τα πληρώματα είναι αρκετά μαλακά και εύθραυστα, όπως τα χαρακτήρισε ο Kalle Rovanpera, οπότε τα κλαταρίσματα ιδιαίτερα για όσους ξεκινούσαν πιο πίσω και αναγκάζονταν να περάσουν από χώματα, βρέθηκαν στην ημερήσια διάταξη.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας του Ράλλυ Κροατίας, σχεδόν όλοι οι κορυφαίοι συνδυασμοί αντιμετώπισαν μεγαλύτερα ή μικρότερα προβλήματα, όχι όμως και οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) που έκαναν επίδειξη ισχύος, αποκτώντας σημαντικό προβάδισμα.
Ασταμάτητος Rovanpera στην πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας
Όπως και πέρυσι, ο Kalle Rovanpera ταξίδεψε στην Κροατία ως επικεφαλής της βαθμολογίας Οδηγών. Σε αυτό το σημείο τα κοινά στοιχεία μεταξύ του περσινού και του φετινού Ράλλυ Κροατίας για τους Rovanpera-Halttunen σταματούν, αφού πέρυσι το φινλανδικό πλήρωμα πραγματοποίησε μόλις 5 αγωνιστικά χιλιόμετρα, μια και εγκατέλειψε από έξοδο.
Φέτος όμως, παρά τις δύσκολες συνθήκες, πήρε το προβάδισμα από την εναρκτήρια ειδική διαδρομή και δεν το έχασε σε κανένα σημείο της ημέρας.
Μπορεί όπως και ο ίδιος ο Rovanpera παραδέχθηκε, η πρώτη αγωνιστική διέλευση λόγω της βαθμολογικής του θέσης, να αποδείχθηκε το ιδανικό σημείο στις ειδικές διαδρομές, αφού τα χώματα από τις “μπούκες” άλλαζαν εντελώς τα δεδομένα, προκαλώντας μειονέκτημα στα πληρώματα που ξεκινούσαν αργότερα, όμως αυτό από μόνο του, δεν αρκούσε.
Από την αρχή του αγώνα, ο νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έδειχνε ιδιαίτερα χαλαρός, τονίζοντας πως αισθάνεται άνετα με το αυτοκίνητο. Αρχικά, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 3 από τις 4 ειδικές διαδρομές του πρωινού loop, αποκτώντας σημαντικό προβάδισμα.
Όπως φάνηκε στην πράξη όμως, αυτό ήταν μόνο η αρχή, αφού στο δεύτερο loop, ο Rovanpera κέρδισε ξανά 3 ειδικές διαδρομές, αποπνέοντας σιγουριά στην οδήγησή του.
Με αυτόν τον τρόπο και σε συνδυασμό με τις ατυχίες ορισμένων αντιπάλων του, οι Rovanpera-Halttunen επέστρεψαν στο Zagreb για την βραδινή ανασυγκρότηση, έχοντας την πρωτοπορία με διαφορά 1:04,0”.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του επιτεύγματος, αρκεί να αναφέρουμε πως για να βρούμε πότε κάποιο πλήρωμα ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα με διαφορά μεγαλύτερη από αυτή που έχουν τώρα οι Φινλανδοί, σε σχέση με τον δεύτερο, πρέπει να ανατρέξουμε στα Ράλλυ Αργεντινής και Μόντε Κάρλο 2015.
Τότε, που οι Kris Meeke-Paul Nagle προηγούνταν με διαφορά 1:08,4” των Mads Ostberg-Jonas Andersson αμφότεροι με Citroen DS3 WRC και οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia είχαν χρονική απόσταση 1:45,4” από τους Jari Matti Latvala-Miika Anttila, αμφότεροι με Volkswagen Polo R WRC.
Ράλλυ Κροατίας: Η μάχη του βάθρου
Το μοναδικό πλήρωμα που έδειξε πως μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων σήμερα, ήταν οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).
Οι Βέλγοι που ξεκινούσαν δεύτεροι στις ειδικές διαδρομές, προσπάθησαν να διατηρήσουν την επαφή με τους Φινλανδούς της Toyota και τα κατάφεραν στο πρώτο loop, απέχοντας 12,5” από την κορυφή.
Όμως, το δυναμό του Hyundai i20 N Rally1 παρουσίασε πρόβλημα, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να σβήσει 800 μέτρα πριν από το service park και οι Neuville-Wydaeghe να φτάσουν, εξουθενωμένοι, σπρώχνοντας στο χώρο επισκευών.
Αυτό επέφερε καθυστέρηση 4 λεπτών που συνεπάγεται ποινή 40 δευτερολέπτων, οπότε το πλήρωμα της Hyundai βρέθηκε προσωρινά στην 4η θέση.
Ακόμη και έτσι, ο Neuville συνέχισε να κινείται γρήγορα στο δεύτερο loop και ανέκτησε τη δεύτερη θέση, παρά ένα πρόβλημα με το εμπρός παρμπρίζ, που δεν ξεθόλωσε εγκαίρως στη δεύτερη ειδική διαδρομή, στοιχίζοντας περισσότερα από 10 δευτερόλεπτα.
Να σημειωθεί, πως ο Βέλγος έλαβε πρόστιμο 1.900 ευρώ, επειδή βρέθηκε να κινείται με 156 χλμ./ώρα στο Zagreb, σε σημείο που το όριο ταχύτητας ήταν 80 χλμ./ώρα, ενώ το συμβάν έχει μεταφερθεί και στους Αγωνοδίκες.
Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, η ποινή 40” που προαναφέραμε, περιόρισε τους Neuville-Wydaeghe στη μάχη για τη δεύτερη θέση, απέναντι κυρίως στους Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) και δευτερευόντως στους Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1).
Οι Εσθονοί που ξεκινούσαν πιο αργά στις ειδικές διαδρομές, απότοκο της βαθμολογικής τους θέσης μετά από τις εγκαταλείψεις σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία, συναντούσαν πρακτικά μια ανάμιξη από άσφαλτο και λάσπες, οπότε ο ρυθμός τους οριοθετήθηκε.
Με αυτό ως δεδομένο, ο ρυθμός τους ήταν καλός, έστω και αν ένας οδηγός του διαμετρήματος του Tanak, δε μπορεί να είναι ευχαριστημένος όταν βρίσκεται στην τρίτη θέση και μάλιστα, τόσο πίσω από την κορυφή.
Πάντως, οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές 2019 θα μπορούσαν να βρίσκονταν πιο κοντά στους teammates τους, αν δεν είχαν κλατάρισμα στην προτελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας και πρόβλημα με το υβριδικό κιτ, όπως αποκάλυψε ο Tanak, ωστόσο ακόμη και έτσι απέχουν 19,3” από τους Βέλγους.
Οι Craig Breen-Paul Nagle έμειναν μακριά από κλαταρίσματα και λοιπά προβλήματα, όμως δεν εντυπωσίασαν με την απόδοσή τους.
Αν και οι συνθήκες θύμιζαν αρκετά εκείνες στην πατρίδα του, ο Breen δεν ένιωσε άνετα σε κανένα σημείο της ημέρας, έχοντας και μια μικρή έξοδο στο πρώτο loop, χωρίς περαιτέρω συνέπειες.
Ουσιαστικά επιδίωξε να μείνει μακριά από προβλήματα, κάτι που πέτυχε, οπότε σε συνδυασμό με τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι υπόλοιποι, βρίσκεται να ευελπιστεί για μια θέση στο βάθρο, αφού ολοκλήρωσε την ημέρα στην 4η θέση, με διαφορά 31,2” και 11,9” από τους Neuville και Tanak, αντίστοιχα.
Τα υπόλοιπα εργοστασιακά πληρώματα στην πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας
Στην πέμπτη θέση φιγουράρουν οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1). Ο 20χρονος οδηγός συμμετέχει για πρώτη φορά στον κροατικό αγώνα, οπότε σε συνδυασμό με τις απαιτητικές καιρικές συνθήκες, προσπάθησε κυρίως να αποφύγει τις κακοτοπιές.
Με το πέρασμα των ειδικών διαδρομών βελτίωνε τον ρυθμό του, με εξαίρεση μια έξοδο από το δρόμο στο δεύτερο loop, όταν βρέθηκε σε νερό που είχε λιμνάσει, χωρίς αυτό να βρίσκεται στις σημειώσεις από το gravel crew, χάνοντας περίπου 20”.
Το Ράλλυ Κροατίας είναι ακόμη ένας δύσκολος αγώνας για τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), οι οποίοι βρίσκονται 10,6” πίσω από το πλήρωμα της Hyundai.
Σαν να μην έφτανε η κακή σειρά εκκίνησης λόγω των εγκαταλείψεων σε Μόντε και Σουηδία, οι Βρετανοί της Toyota ξεκίνησαν άσχημα, χάνοντας 1:20” μόλις στην πρώτη ειδική διαδρομή, από κλατάρισμα.
Στην τελευταία ειδική διαδρομή του πρώτου loop είχαν ακόμη ένα κλατάρισμα, οπότε έχασαν 2 λεπτά στα μισά της πρώτης ημέρας.
Μοναδική τους παρηγοριά ήταν ένας ταχύτερος χρόνος, ενώ το απόγευμα προσπάθησαν να βελτιώσουν το ρυθμό τους, με τον Evans πάντως να δηλώνει πως δεν είχε την αυτοπεποίθηση να πιέσει.
Στην έβδομη θέση, βρίσκονται οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), που επίσης δυσκολεύτηκαν πολύ από τις συνθήκες.
Ο Ιάπωνας προσπάθησε πολύ να αποφύγει τα λάθη, κάτι που πέτυχε, έχοντας “μόνο” ένα κλατάρισμα, στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας.
Πίσω από το πλήρωμα της ομάδας “Toyota Gazoo Racing Next Generation”, ολοκλήρωσαν τις ειδικές διαδρομές οι Gus Greensmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1).
Η κακή ημέρα φάνηκε από το πρωί, αφού βρέθηκαν σε πρανές στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα, με την έξοδο ευτυχώς να περιορίζεται σε ένα θεαματικό στιγμιότυπο.
Εν συνεχεία δεν κατάφεραν να βρουν ρυθμό, έχοντας 3 κλαταρίσματα και πρόβλημα με το ημιαξόνιο, με τον 25χρονο Βρετανό να μην καταφέρνει να φτάσει στο σέρβις παρκ , ολοκληρώνοντας μια καταστροφική ημέρα για την Μ-Sport Ford, η οποία είδε 3 από τα 4 πληρώματά της να εγκαταλείπουν.
Νωρίτερα, ακόμη 3 πληρώματα εξ όσων συμμετέχουν με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, είχαν τεθεί εκτός αγώνα.
Στον πρώτο τους αμιγώς ασφάλτινο αγώνα από το Ράλλυ Ισπανίας 2019, οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1) τέθηκαν εκτός στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή, έπειτα από επαφή με βράχο που επέφερε ζημιά στην εμπρός δεξιά ανάρτηση, όμως θα επανέλθουν αύριο.
Onboard με τους Lappi-Ferm από το χθεσινό shakedown
Ακόμη μια δύσκολη πρεμιέρα, ήταν αυτή των Pierre Louis Loubet-Vincent Landais με το Ford Puma Rally1.
Οι Γάλλοι είχαν δύο κλαταρίσματα εμπρός στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή και ακόμη ένα στην επόμενη ειδική διαδρομή, οπότε τέθηκαν εκτός αγώνα αφού δεν είχαν άλλα διαθέσιμα ελαστικά.
Τελευταία εργοστασιακή εγκατάλειψη της ημέρας, ήταν αυτή των Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), μετά από έξοδο στην 3η ειδική διαδρομή.
WRC 2 και Junior WRC στην πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας
Οι εγκαταλείψεις 3 αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1, έφερε εντός δεκάδας τους κορυφαίους συνδυασμούς με αυτοκίνητα Rally2.
Στην 8η θέση Γενικής και την πρώτη του WRC 2 βρίσκονται οι Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2), που τέθηκαν επικεφαλής από την αρχή και δεν έχασαν το προβάδισμα σε κανένα σημείο του αγώνα.
Μια θέση πιο πίσω έχουν πλασαριστεί οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι απέχουν 36,9” από τους πρωτοπόρους, ενώ έχουν διαφορά 22,9” από τους τρίτους, Eric Camilli-Thibault De La Haye (Citroen C3 Rally2), οι οποίοι συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα και την τριάδα του WRC 2.
Το Ράλλυ Κροατίας αποτελεί και τον δεύτερο γύρο του Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 30 ετών που αγωνίζονται με ενιαίων προδιαγραφών Ford Fiesta Rally3 που προετοιμάζει η M-Sport Πολωνίας.
Σε επίπεδο κατάταξης, επικεφαλής βρίσκονται οι Εσθονοί Robert Virves-Aleks Lesk, έχοντας διαφορά μόλις 0,7” από τους Φινλανδούς Sami Pajari-Enny Malkonen, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται οι επίσης Φινλανδοί, Lauri Joona-Mikael Korhonen.
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας, αύριο Σάββατο 23 Απριλίου, περιλαμβάνει επίσης 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 116,98 αγωνιστικών χιλιομέτρων, με τις μετεωρολογικές προβλέψεις να αναφέρουν βελτίωση του καιρού και σοβαρή πιθανότητα, οι ειδικές διαδρομές να είναι στεγνές.
H πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Kostanjevac – Petruš Vrh 1 (23,76 χλμ.) ξεκινά στις 08:43.
Ράλλυ Κροατίας – Το πανόραμα της πρώτης ημέρας
Ε.Δ.: 8
Μήκος: 120, 38 χλμ.
Κατάταξη Top10 (8/20 ειδικές διαδρομές)
Ταχύτεροι Ε.Δ.: Rovanpera 6, Evans-Neuville 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1-8 Rovanpera
Επιμέρους ειδικές διαδρομές της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Κροατίας θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote Sport 8HD
Ωράριο μεταδόσεων (ώρα Ελλάδος)
ΕΔ9 Kostanjevac – Petruš Vrh 1 (23,76 χλμ.), 08:43
ΕΔ10 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 (10,10 χλμ.), 09:41
ΕΔ11 Platak 1 (15,85 χλμ.), 11:09
ΕΔ 12 Vinski Vrh – Duga Resa 1 (8,78 χλμ.), 12:38
Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.
Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, Red Bull Content Pool
Δείτε highlights από το πρώτο loop της ημέρας